Painon nousu

Anonyymi

Hei! Olen raskaana viikolla 9. Tiedän, että on typerää stressata painoa nyt mutta asia vaivaa ja mietityttää. Aiemmissa (x2) raskauksissa painoni nousi järkyttävät 30-40 kiloa, lähtöpaino molemmissa n. 50kg, olin myös nuori, alle 20v saadessani lapseni. Kilot lähtivät melko nopeasti molempien synnytysten jälkeen ja luulen ikäni vaikuttaneen asiaan. Olin nuorempana aina hoikka enkä lihonut millään. Nyt kuopuksen syntymästä on 8 vuotta. Kävin ensimmäisessä neuvolassa pari päivää sitten ja painoin 69kg. Minulla ei ole ollut puntaria kotona joten järkytyin painosta ja olen miettinyt sitä aivan liikaa, en tiedä paljon painoin ennen raskautta ja pelkään, että tuo jäätävä painon nousu alkaa/alkoi taas. Tiesin kyllä, etten ole enää alipainoinen, näkeehän sen peilistäkin, enkä tietenkään haluaisikaan olla. Tällä hetkellä tilanne on siis aivan normaali mutta pelkään tulevaa kun painoa on nyt jo parikymmentä kiloa enemmän kun aiemmissa raskauksissa. Ainiin, olen 168 pitkä. Tällä hetkellä on vielä turhaa miettiä muutosta ruokavalioon tai liikuntaan koska kärsin hirveästä pahoinvoinnista ja on pakko syödä 1-2 tunnin välein ja just sitä mitä sattuu haluttamaan, onneksi yleensä kuitenkin jotain hedelmää yms. Käyn vointini mukaan n. 4x viikossa lenkillä. Olen myös lopettanut tupakoinnin heti plussattua, myös aiemmissa raskauksissa. Silloin poltin ehkä muutaman päivässä, nyt meni koko aski. Sekin vaikuttanee asiaan. Mutta kaipaisin kokemuksia ja vinkkejä liikuntaan, ruokavalioon yms. Onko mitään keinoa "hallita painoa" raskausaikana vai tuleeko ne kilot jos on tullakseen? Oma ja vauvan terveys on tärkeintä, tottakai.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paljon Onnea! Sinähän olet aivan alkupainoltasi normaalipainoinen, joten älä järkyty tuosta vaakalukemasta. Ollaan samoilla viikoilla raskaana ja minä olen sinua 8 cm lyhyempi ja painoin neuvolan eka punnituksessa 61 kg.
      Tuo tupakan lopetus oli todella oikea päätös ja minusta sinä liikut jo nyt todella ihailtavan paljon, etenkin kun vertaa sitä omaan liikkumiseeni.
      Nyt on vähän kiire, mutta olisi kiva jatkaa kirjoittelua täällä joku kerta lisää kanssasi, kun tosiaan minäkin olen samoilla raskausviikoilla.

    • Anonyymi

      Itselläni nousi ekassa raskaudessa n. 7 kiloa. Tässä raskaudessa viime punnituksessa olin laihtunut lähtöpainosta 7 kiloa sen jälkeen ei ole punnittu kun jouduin vuodelepoon todennäköisesti saan tietää painoni vasta synnytyksen jälkeen. Tärkeintä että vauva kasvaisi .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      285
      3147
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1575
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1301
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1215
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe