Tuntuu typerälle, että joku maksaisi 15 € Fearless-piposta! Ymmärrän kyllä brändin ja markkinoinnin, mutta faneilla, etenkin kun ne on nuoria (ilmeisesti noin 10-15-vuotiaita) rahastaminen tuntuu pahalle. Peräänkuuluttaisinkin vanhempien (täysi-ikäisten) vastuuta asiassa. Lapsille ja nuorille pitäisi opettaa rahan arvo ja se, ettei musiikista pitäminen tai jopa fanitus tarkoita viimeisten rahojen hassaamista järjettömän kalliisiin fanituotteisiin. Oli kyse sitten Hannasta, Antista tai kenestä muusta julkkiksesta tahansa. Nuorilla ei saisi rahastaa!Musiikista voi nauttia ilman ulkokultaustakin.
Jaa...
6
567
Vastaukset
- naurettavaa
voi teitä tosikkoja!Melkein kaikilla artisteilla/bändeillä on ainakin joitain fanituotteita,jokainen saa itse päättää haluaako ostaa vai ei.
- ja keskustellaan sitten lisää
Lueppas tuo kirjotus uudestaan ajatuksen kanssa niin huomaat, että yleistin kyllä asian koskettamaan kaikkia artisteja, bändejä, yhtyeitä jne. vaikka esimerkkinä nyt sattumoisin olikin Hanna Pakarinen. Asia vain on, (jos otat selvää), että kuluttajasuojalaki suojelee alaikäisiä ostajia muutamasta hyvästä syystä. Markkinointioikeudelliset säännökset puolestaan määrittelevät pelisäännöt kaikelle markkinoinnille ja mainonnalle, ja eräs kasvavimmista kohderyhmistä kuitenkin on nuoret. Hannakin, kuten moni muu artisti, yhtye jne. on brändi, jonka tuotteet on kohdistettu tälle segmentille. Tästä syystä vanhempien vastuuta kasvattajina on korostettava. Jokainen saa toki valita mihin rahansa laittaa (omat ja vanhempien). Siltikin olisi hyvä muistaa, ettei musiikin rakastaminen tarkoita tuotteilla fanistusta, ulkoisen habituksen palvontaa vaan jotain muuta. Universaalina kielenä ja taiteenmuotona se pitääkin ottaa pienen huumorin kera. Sattumoisin saanen sanoa...varsin hyvän huumorintajun omaa tuo Hannakin =)
- Nelly
ja keskustellaan sitten lisää kirjoitti:
Lueppas tuo kirjotus uudestaan ajatuksen kanssa niin huomaat, että yleistin kyllä asian koskettamaan kaikkia artisteja, bändejä, yhtyeitä jne. vaikka esimerkkinä nyt sattumoisin olikin Hanna Pakarinen. Asia vain on, (jos otat selvää), että kuluttajasuojalaki suojelee alaikäisiä ostajia muutamasta hyvästä syystä. Markkinointioikeudelliset säännökset puolestaan määrittelevät pelisäännöt kaikelle markkinoinnille ja mainonnalle, ja eräs kasvavimmista kohderyhmistä kuitenkin on nuoret. Hannakin, kuten moni muu artisti, yhtye jne. on brändi, jonka tuotteet on kohdistettu tälle segmentille. Tästä syystä vanhempien vastuuta kasvattajina on korostettava. Jokainen saa toki valita mihin rahansa laittaa (omat ja vanhempien). Siltikin olisi hyvä muistaa, ettei musiikin rakastaminen tarkoita tuotteilla fanistusta, ulkoisen habituksen palvontaa vaan jotain muuta. Universaalina kielenä ja taiteenmuotona se pitääkin ottaa pienen huumorin kera. Sattumoisin saanen sanoa...varsin hyvän huumorintajun omaa tuo Hannakin =)
Ostin Fearless-pipon ja olen 40v. Enkä koe itseäni mitenkään "riistetyksi" Ihan oman päätöksen tein kun pipon ostin.
- vastine sinullekin
Nelly kirjoitti:
Ostin Fearless-pipon ja olen 40v. Enkä koe itseäni mitenkään "riistetyksi" Ihan oman päätöksen tein kun pipon ostin.
Aivan eri asia on aikuisen rahan käyttö kuin lapsen. Jo käsitys rahasta on aikuisella ja lapsilla erilainen. Kyse ei suinkaan ollutkaan riistämisestä, vaan koetin raapaista hiukan pintaa syvemmältä asiaa. Hanna Pakarinen on tässä vain esimerkkinä. Peräänkuulutan vastuuta ja niitä ilmaisia iloja, joita musiikkiin kuuluu oheistuotteiden sijasta. On sääli, jos aikuinen ei keskustelun tasoa ja tarkoitusta ymmärrä.
- Nelly
vastine sinullekin kirjoitti:
Aivan eri asia on aikuisen rahan käyttö kuin lapsen. Jo käsitys rahasta on aikuisella ja lapsilla erilainen. Kyse ei suinkaan ollutkaan riistämisestä, vaan koetin raapaista hiukan pintaa syvemmältä asiaa. Hanna Pakarinen on tässä vain esimerkkinä. Peräänkuulutan vastuuta ja niitä ilmaisia iloja, joita musiikkiin kuuluu oheistuotteiden sijasta. On sääli, jos aikuinen ei keskustelun tasoa ja tarkoitusta ymmärrä.
Tällaisia oheistuotteita on ollut aina. Tuskin mikään uusi saatikka suomalaisten keksintö. Tällaiset "fani-tuotteet" yksikertaisesti on aina kuuluneet fanittamiseen oli sitten kyseessä artisti, näyttelijä, urheilija jne..
Toki artistin "tuotteistaminen" joka sisältää artistin nimellä/kuvalla ihan-mitä-vain myymisen on tullut ainavain älyttömämmäksi. Ja joka on yksi oleellinen osa (levymyynnin lisäksi) rahan ansaitsemis keino.
Olishan se hienoa jos maailmassa porukka vain bailaisi musan tahtiin ( vanhan kunnon vinyylin):) Sellaista musamaailmaa ei ole ollut olemassakaan korkeintaan mielikuvituksissamme.
Mitä tulee nykymuksujen rahan käyttöön noin yleensä on se ihan erillaista muutenkin kuin esim. minun nuoruudessa jossa hädintuskin tunnettiin viikkorahaa. Joka nykymuksuilla tuntuu olevan itsestään selvyys ja en puhu mistään 10e viikkorahasta. Eli rahanarvon tuntemisessa tai tuntemattomuudesta heitän pallon täysin kodille ja vanhemmille. Siitä on turha syyttää musateollisuutta. - mutta siltikin...
Nelly kirjoitti:
Tällaisia oheistuotteita on ollut aina. Tuskin mikään uusi saatikka suomalaisten keksintö. Tällaiset "fani-tuotteet" yksikertaisesti on aina kuuluneet fanittamiseen oli sitten kyseessä artisti, näyttelijä, urheilija jne..
Toki artistin "tuotteistaminen" joka sisältää artistin nimellä/kuvalla ihan-mitä-vain myymisen on tullut ainavain älyttömämmäksi. Ja joka on yksi oleellinen osa (levymyynnin lisäksi) rahan ansaitsemis keino.
Olishan se hienoa jos maailmassa porukka vain bailaisi musan tahtiin ( vanhan kunnon vinyylin):) Sellaista musamaailmaa ei ole ollut olemassakaan korkeintaan mielikuvituksissamme.
Mitä tulee nykymuksujen rahan käyttöön noin yleensä on se ihan erillaista muutenkin kuin esim. minun nuoruudessa jossa hädintuskin tunnettiin viikkorahaa. Joka nykymuksuilla tuntuu olevan itsestään selvyys ja en puhu mistään 10e viikkorahasta. Eli rahanarvon tuntemisessa tai tuntemattomuudesta heitän pallon täysin kodille ja vanhemmille. Siitä on turha syyttää musateollisuutta.Pieni ystäväiseni, lue ajatuksella viestiketju alusta. Samasta asiasta puhumme. Jotenkin nyt vain se jäi sinulta huomioimatta. Keskusteluun, vaikkakin näin Netin kautta keskustelupalstojen muodossa, kuuluu myös vastakkaisen puolen "puheenvuorojen kuunteleminen". Ja koska olemme ilmeisen samaa mieltä asioista, on täysin turha kuluttaa aikaa ja energiaa saman asian toistamiseen eri sanoin.
Kaunista kevättä Teille kaikille.
Opetelkaamme nauttimaan kaikenlaisesta musiikista sen itsensä takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808