Mielisairaus

Anonyymi

En tiedä, että mistä johtuu, mutta huomaan olevani mielisairas. Häpeän sitä todella paljon. En olen uskaltanut puhua siitä läheisilleni. Väsymys on pahinta. Se laukaisee yleensä kohtauksen. Perjantaina oli paha kohtaus. Olen itkenyt ja hävennyt niin paljon.

22

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan turhaan. jokasella on joku paikka heikompi ja huonompi kun jollait oisella. mulla nuppi vika toisella selkä sökö .

      • Anonyymi

        Murhaa toimittaja

        Se on oikeus ja kohtuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Murhaa toimittaja

        Se on oikeus ja kohtuus

        Kuka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka?

        Voit ihan itse valita.

        Ylestä joku vaikka ensi alkuun.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olemme vastuussa ihmisten mielenterveysongelmaista.

      Iltalehti, ilta sanomat

    • Anonyymi

      Mitäpä jos lakkaisit häpeämisen niin mielen pirutkaan ei voimistuisi niin paljoa?
      Anna itsellesi aikaa tervehtymiseen ja ole armollinen. Muillakin on omat vaikeutensa, ei se silti sitä tarkoita, että on mielisairas.
      Sinulla on nyt vain vaikeaa ja tarvitsisit seuraa, joka hyväksyy että et tällä hetkellä jaksa.

    • Anonyymi

      Kaikkihan sitä joskus itkee. Yksinäisyys on tappava tauti.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Yksinäisyys on tunne ja joskus aivan oikea valinta. Jos hyvää tarkoittavaa seuraa ei ole saatavilla, niin on parempi mennä yksin ja vapaana ongelmista.


      • Anonyymi

        "Kaikkihan sitä joskus itkee. Yksinäisyys on tappava tauti."

        Tästä kommentissa haisee ilkeys. Tyypillinen esim. pahantahtoisen narsistin temppu kirjoittaa tuommosia huvikseen mielenterveyspalstalle, missä on ihmisiä jotka oikeasti tarvitsevat apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Yksinäisyys on tunne ja joskus aivan oikea valinta. Jos hyvää tarkoittavaa seuraa ei ole saatavilla, niin on parempi mennä yksin ja vapaana ongelmista.

        Kun itse valitsee haluavansa olla yksin niin silloin ei itseään myöskään tunne yksinäiseksi eikä se haittaa tai tunnu vaikealta.
        Kaikki eivät voi itse valita, on tilanteita että jää yksin tai yksinäiseksi vaikka ei itse haluaisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Yksinäisyys on tunne ja joskus aivan oikea valinta. Jos hyvää tarkoittavaa seuraa ei ole saatavilla, niin on parempi mennä yksin ja vapaana ongelmista.

        Mihin sitä voi mennä nyt korona-aikana?


      • Anonyymi

        Läheisriippuvaisuus an yksinäisyyttä pahempi tauti.

        Siis se, että psyykkinen tasapaino alkaa järkkymään jos viettää aikaa turvallisessa ympäristössä yksin.

        Yksinäisyys on normaali tila, jossa voi rauhoittua. Meidät on etenkin uskonnolisten tahojen toimesta opetettu pelkäämään yksinäisyyttä, sisäisiä kokemuksiamme ja mielemme objekteja ja ajatuksia joista jumala on yksi.

        Ilman yksinäisyyttä ei ole mahdollisuutta rauhoittua ja vapauttaa stressiä ympäristön luomista ja oman sisäisen psyykkisen epätasapainon luomasta stressistä


    • Anonyymi

      Millä tavalla olet "mielisairas"? Miten se ilmenee?
      Tiedätkö, että oikeasti mieletään sairas ihminen ei usein itse tiedosta sairauttaan, vaan sen huomaa läheiset ja ympäristö.
      Minkälaiset kokemukset sinulla on ollut, oletko saanut näyttää tunteita, olla väsynyt? Itkeä ja tuntea surua? Onko ne opetettu ja piilottamaan ja kieltämään? Onko heikkous sinulle kauhistus ja hävettävä asia?
      Tiedätkö että omat tunteesi tukahduttamalla ja kieltämällä sairastutat itsesi oikeasti? Saatat hyvin suurella todennäköisyydelllä sairastua masennukseen, ellet sitä jo ole.
      Masennus ei ole mielisairaus vaan mielialahäiriö, joka taas on luokiteltavissa suomalaiseski kansantaudiksi, niin paljon sitä on. Et siis ole yksin. Jopa joka viiides suomalainen on sairastanut tai sairastaa masennusta, ja paljon on piilossa jota ei ole diagnosoitu.
      Häpeä ja piilottelu pahentaa asiaa moninkertaisesti. Toivottavasti löydät uskallusta hakea apua.

      • Anonyymi

        Se joka ei itse koe olevansa mielisairas ei sitä ole. Vapaassa maassa saa lain rajoissa tehdä mitä tahtoo.


    • Anonyymi

      Esim. psykoosiin sairastunut ei välttämättä itse tajua olevansa psykoosissa, sen verran sekaisin siinä tilassa on.
      Edellinen kirjoitti että lain rajoissa saa tehdä mitä vain, mutta psykoosissa ollessaan saattaa vaikka vahingossa sattua jotain, ehkä vaarallistakin esim. pahaa jollekin toiselle ja sitä ei enää laki sallikkaan.

      Myös kaksisuuntaisessa mielialahäiriössä jos on maniajakso päällä niin ihminen ei tunne itseään " sairaaksi " koska sillä hetkellä tuntee vointinsa äärettömän hyväksi ja mahtavaksi.

      Tällaiset jutut huomaavat ulkopuoliset nopeammin kuin " sairas " itse.

      Aloittajalle voisin sanoa että oli kyse mistä asiasta tahansa, jos se painaa mieltä niin ei kannata jäädä yksin pohtimaan vaan puhua jollekin tai pyytää apua.
      Sitä ei tarvitse hävetä, ei ole heikkous pyytää apua, se on vahvuutta.

    • Anonyymi

      Ota yhteyttä johonkin mielenterveyshoidon ammattilaisiin ja hae apua. Voi olla, että saat lääkkeitä, jotka auttavat tai muuta apua. Ja etsi vertaistukea. On paljon ryhmiä ja toimintaa mielenterveys-ihmisille. Eri paikkakunnilla varmaan eri tavalla.

      Ei tarvitse hävetä. Nykyään puhutaan avoimemmin mielenterveysongelmista ja suhtautuminen muuttunut ainakin psykiatrian puolella. Sairaita ei suljeta laitoksiin, vaan käytetään avohoitoa.

      Itselläni on skitsofrenia. Nyt olen jo hyväksynyt diagnoosini ja olen ehkä lempeämpi itselleni ja suon, ettei tarvi jaksaa ja tehdä niin paljon kuin muut, esim. juuri henkisten paineiden sietämistä. Että voi suojella itseään rankemmilta jutuilta. Koska stressi altistaa esim. psykooseille.

      Itsellänikin on ollut aiemmin tosi rankka kuva skitsofreniasta, että se on parantumaton tauti ja potilaat ihan sekoja. Mutta minulla on nyt hyvä lääkitys, jolla olen kuin normaali ihminen.

    • Anonyymi

      Ja jälleen...ees taas ja taas ja taas.

    • Anonyymi

      Ei ole tarvetta hävetä. Jokainen ihminen on nimittäin mielisairas, kunhan vain tarpeeksi tutkitaan. Ihan jokainen.

      Toivotan sinulle jaksamista ja parempaa vointia.

    • Anonyymi

      Itse olen saanut saatanallisen diagnoosin langettamisen aiheuttaman tuskan lievitykseen apua henkisyydestä. Ja nykyisin olen ymmärtänyt, että saamani diagnoosi kuului elämän suunnitelmaan olematta pahan karman aiheuttamaa. Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, on sairaus usein itse toivottua, sillä me sieluina pyrimme saamaan kokemuksia materialistisessa maailmassa, jolloin kuoleman pelkoon liittyvät pelot ovat todella voimakkaita ja materialismi sattuman mahdollistavinen ajatuksineen on hyvin voimakas opettaja. Yleensä opettajaksi valitut hyvin vaikeat kokemukset ovat paljon rankempia kuin pahan karman lain seuraus. Ideana vaikeiden kokemuksien hankinnassa on se, että vastakohta opettaa itse asiaa eli maallisen elämän helvetillinen kokemus ollen vain tilapäinen lavastus aiheuttaa hyvän ymmärryksen sitten kuoltuamme deevakhanissa todellisuudesta autuuksineen ja kasvaneine iloineen. Siis et tiedä mikä on vasen käsi jos sinulla ei ole oikeaa kättä. Vastakohta opettaa. Nykyään olen päässyt eroon tuskasta lähes täysin ja aion kirjoittaa kirjan kokemuksistani julmuudesta psykiatriassa. Asiani on hyvin monimutkainen ja se sai alkunsa jo lapsuudessani. Suosittelen tri Paul Bruntonin kirjaa Yliminän viisaus ( löytyy ehkä nettidivarista ). Kirja pitää lukea monta kertaa.

      Colonel

    • Anonyymi

      Millaisia kohtauksia ap saat? Miten oireilet?

      • Anonyymi

        Sitä minäkin ihmetteln. Millä tavalla koet olevasi "mielisairas"?
        Mielisairaudella tarkoitetaan yleensä psykoottisuutta, esim. skitsofreniaa.
        Masennus, ahdistus, kaksisuuntainen mielialahäiriö jne eivät ole mielisairauksia.
        Oletko siis psykoottinen? Jos näin on, on syytä hakeutua lääkärin tutkimukseen.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1690
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1329
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1132
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1075
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      5
      1009
    Aihe