Kuinka moni vielä maksaa kirkollisveroa?

Anonyymi

Aika kalliiksi tuo seurakunnan rahoittaminen käy kun polvijärveläinen kirkkoon kuuluva joutuu keskimäärin maksamaan 352,96 € vuodessa, kun kirkollisvero on 1,65 %.

Tuo tieto koskee vuoden 2018 tilannetta ja tuskin tuo prosentti on laskenut sen jälkeen.

17

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi maksaa turhasta ?? Itse erosin kirkosta vuonna 1997 enkä kaipaa takaisin. Säästänyt olen pitkän pennin kuluneiden vuosien aikana, 7000-8000 euron luokkaa lienee säästynyt summa.
      Kirkko ei merkitse minulle mitään, olen ateisti eli en usko mihinkään yliluonnolliseen..

      • Anonyymi

        Missä tuo säästösi on nyt, näkyykö se varallisuutesi kasvuna vai onko kenties säästötilillä tai sukan varressa vai oletko yleensä tuon säästösi verran tyytyväisempi ja onnellisempi elämääsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä tuo säästösi on nyt, näkyykö se varallisuutesi kasvuna vai onko kenties säästötilillä tai sukan varressa vai oletko yleensä tuon säästösi verran tyytyväisempi ja onnellisempi elämääsi?

        Pienituloisena ei säästöön jää rahaa,joka euro menee osaltani perheen elatukseen minkä koen tärkeämmäksi kuin satuilun tukemisen.
        Jokainen tehköön niin kuin tahtoo, mulle perhe ja sen jäsenten hyvinvointi on tärkeintä ja tekee onnelliseksi.
        Turhanpäiväisistä satuiluista en maksa nyt enkä tulevaisuudessa...


      • Anonyymi

        Ateisti uskoo luonnottomaan, että tämä hieno luomakunta kaikkine ihmeineen olisi muka syntynyt itsestään , vaikka se viittaa nimenomaan suunnitteluun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ateisti uskoo luonnottomaan, että tämä hieno luomakunta kaikkine ihmeineen olisi muka syntynyt itsestään , vaikka se viittaa nimenomaan suunnitteluun!

        Evoluution tulos on luonto ja sen monimuotoisuus. Kaikki alkoi alkuräjähdyksestä, evoluutio vie koko ajan kehitystä eteenpäin..
        Mikään kukaan yksittäinen olio tai henkilö ei ole sormiaan napsauttamalla saanut maailmaa nykyiseen muotoonsa, ihminen omalla käytöksellään ohjailee tuhoa ja muutosta maapallolla..
        Jokainen uskokoon mihin tahtoo, minä uskon tutkittuun faktaan en mihinkään mielikuvitus olentoihin tai keksittyihin tarinoihin.


    • Anonyymi

      Erosin kirkosta 1984. Kun vielä en koskaan liittynyt ammattiliittoonkaan jonka jäsenmaksu olisi ollut sekin kirkollisveron suuruinen, sain jokaisen palkkani käteen yli 3% suurempana. Pitkä penni 35 vuoden työuran aikana.

    • Anonyymi

      Kun mistään muualta ei enää apua saa on jäljellä diakonia. Jotkut kunnat käyttävätkin tätä häpeämättä hyväkseen. Korona-ajan uutisia ovat mm. se että kirkosta eroaminen on vähentynyt ja tv-jumalanpalvelusten seuraaminen kasvanut. Tällaisina vaikeina aikoina sen huomaa että ihmisten yhteisvastuu, huoli heikoimmassa asemassa olevista on lisääntynyt.

      • Anonyymi

        Muuta vastinetta ei kirkollisverolle saa, ruokakassin olen käynyt ja saanut jopa ostokortin lasten vaatteiden ostoon. Minäkään en kuulu kirkkoon juuri pienituloisuuteni vuoksi, jokainen euro pitää saada lasten tarpeiden hoitoon. 3 lasta, yksinhuoltaja olen, lasten isä kuoli muutama vuosi sitten, puun ja kuoren välissä olen..
        Muutama vuosi ja lapset ovat täysi-ikäisiä ja käyneet ammattikoulutuksen, toivottavasti saavat työtä ja paremman tulevaisuuden kuin minulla.


    • Anonyymi

      Pieneläkeläiseltä ei mene senttiäkään kirkollisveroa.

    • Anonyymi

      Kananpaska irvikuva kerää tulevaisuudessa
      homoilta viisinkertaisesti plus kehitysapu.
      Harmi vaan ,että kirkot ovat menettäneet
      merkityksen ,eikä siellä ylpeiden kannata
      käydä ,koska rakkaus on poistunut ,tämä
      on kananpaskan tulevaisuudenkuva.

    • Anonyymi

      Eiköhän koko luterilainen uskonto lakkauteta lähimmän kymmenenvuoden kuluessa.
      Sehän pilaa Islamistien elämän ja on rasisistista.

      • Anonyymi

        Kun nämä päättäjätkin tajuaisi tämän....tai sitten eivät vaan välitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun nämä päättäjätkin tajuaisi tämän....tai sitten eivät vaan välitä

        Raha raha raha on joka ratkaisee


    • Anonyymi

      Minä eroan kirkosta ja pyyhin peppua koko uskonnolla. Joudumme elättämään veronmaksajina Outokumpulaisia seurakuntalaisia enkä maksa latiakaan mokomille vätökkäille...

      Uskoa ja satuja en tarvitse mihinkään, terve järki ja suomen laki riittää minulle...

    • Anonyymi

      Juu, miksi elättää pappeja kun ei niiden palveluksia tarvitse ja/kun se aika koittaa joutuu kaikki maksamaan pöytäliinoista asti kuiteskin omasta pussistaan.

      Se mitä sillä tienaa, kun eroaa kirkollisverosta, ei mitään. Ei tupakoinnin lopettamisellakaan mitään tienaa, se raha menee kuiteskin elämiseen.

      Mutta, siinä vain on se, kun ei saa mitään vaikka veroja maksaa, niin miksi maksaa turhasta. Kummallisia kommentteja :/

      • Anonyymi

        Juuh se papin palkka on keskimäärin "vaatimaton" noin 3700€ kuukaudessa.....kaksi kuukautta saa tavan duunari tehdä tuohon rahaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuh se papin palkka on keskimäärin "vaatimaton" noin 3700€ kuukaudessa.....kaksi kuukautta saa tavan duunari tehdä tuohon rahaan...

        Tosin viikonloppuisin taitaa eniten heillä olla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe