Aika kalliiksi tuo seurakunnan rahoittaminen käy kun polvijärveläinen kirkkoon kuuluva joutuu keskimäärin maksamaan 352,96 € vuodessa, kun kirkollisvero on 1,65 %.
Tuo tieto koskee vuoden 2018 tilannetta ja tuskin tuo prosentti on laskenut sen jälkeen.
Kuinka moni vielä maksaa kirkollisveroa?
17
159
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi maksaa turhasta ?? Itse erosin kirkosta vuonna 1997 enkä kaipaa takaisin. Säästänyt olen pitkän pennin kuluneiden vuosien aikana, 7000-8000 euron luokkaa lienee säästynyt summa.
Kirkko ei merkitse minulle mitään, olen ateisti eli en usko mihinkään yliluonnolliseen..- Anonyymi
Missä tuo säästösi on nyt, näkyykö se varallisuutesi kasvuna vai onko kenties säästötilillä tai sukan varressa vai oletko yleensä tuon säästösi verran tyytyväisempi ja onnellisempi elämääsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä tuo säästösi on nyt, näkyykö se varallisuutesi kasvuna vai onko kenties säästötilillä tai sukan varressa vai oletko yleensä tuon säästösi verran tyytyväisempi ja onnellisempi elämääsi?
Pienituloisena ei säästöön jää rahaa,joka euro menee osaltani perheen elatukseen minkä koen tärkeämmäksi kuin satuilun tukemisen.
Jokainen tehköön niin kuin tahtoo, mulle perhe ja sen jäsenten hyvinvointi on tärkeintä ja tekee onnelliseksi.
Turhanpäiväisistä satuiluista en maksa nyt enkä tulevaisuudessa... - Anonyymi
Ateisti uskoo luonnottomaan, että tämä hieno luomakunta kaikkine ihmeineen olisi muka syntynyt itsestään , vaikka se viittaa nimenomaan suunnitteluun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ateisti uskoo luonnottomaan, että tämä hieno luomakunta kaikkine ihmeineen olisi muka syntynyt itsestään , vaikka se viittaa nimenomaan suunnitteluun!
Evoluution tulos on luonto ja sen monimuotoisuus. Kaikki alkoi alkuräjähdyksestä, evoluutio vie koko ajan kehitystä eteenpäin..
Mikään kukaan yksittäinen olio tai henkilö ei ole sormiaan napsauttamalla saanut maailmaa nykyiseen muotoonsa, ihminen omalla käytöksellään ohjailee tuhoa ja muutosta maapallolla..
Jokainen uskokoon mihin tahtoo, minä uskon tutkittuun faktaan en mihinkään mielikuvitus olentoihin tai keksittyihin tarinoihin.
- Anonyymi
Erosin kirkosta 1984. Kun vielä en koskaan liittynyt ammattiliittoonkaan jonka jäsenmaksu olisi ollut sekin kirkollisveron suuruinen, sain jokaisen palkkani käteen yli 3% suurempana. Pitkä penni 35 vuoden työuran aikana.
- Anonyymi
Kun mistään muualta ei enää apua saa on jäljellä diakonia. Jotkut kunnat käyttävätkin tätä häpeämättä hyväkseen. Korona-ajan uutisia ovat mm. se että kirkosta eroaminen on vähentynyt ja tv-jumalanpalvelusten seuraaminen kasvanut. Tällaisina vaikeina aikoina sen huomaa että ihmisten yhteisvastuu, huoli heikoimmassa asemassa olevista on lisääntynyt.
- Anonyymi
Muuta vastinetta ei kirkollisverolle saa, ruokakassin olen käynyt ja saanut jopa ostokortin lasten vaatteiden ostoon. Minäkään en kuulu kirkkoon juuri pienituloisuuteni vuoksi, jokainen euro pitää saada lasten tarpeiden hoitoon. 3 lasta, yksinhuoltaja olen, lasten isä kuoli muutama vuosi sitten, puun ja kuoren välissä olen..
Muutama vuosi ja lapset ovat täysi-ikäisiä ja käyneet ammattikoulutuksen, toivottavasti saavat työtä ja paremman tulevaisuuden kuin minulla.
- Anonyymi
Pieneläkeläiseltä ei mene senttiäkään kirkollisveroa.
- Anonyymi
Kananpaska irvikuva kerää tulevaisuudessa
homoilta viisinkertaisesti plus kehitysapu.
Harmi vaan ,että kirkot ovat menettäneet
merkityksen ,eikä siellä ylpeiden kannata
käydä ,koska rakkaus on poistunut ,tämä
on kananpaskan tulevaisuudenkuva. - Anonyymi
Eiköhän koko luterilainen uskonto lakkauteta lähimmän kymmenenvuoden kuluessa.
Sehän pilaa Islamistien elämän ja on rasisistista.- Anonyymi
Kun nämä päättäjätkin tajuaisi tämän....tai sitten eivät vaan välitä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun nämä päättäjätkin tajuaisi tämän....tai sitten eivät vaan välitä
Raha raha raha on joka ratkaisee
- Anonyymi
Minä eroan kirkosta ja pyyhin peppua koko uskonnolla. Joudumme elättämään veronmaksajina Outokumpulaisia seurakuntalaisia enkä maksa latiakaan mokomille vätökkäille...
Uskoa ja satuja en tarvitse mihinkään, terve järki ja suomen laki riittää minulle... - Anonyymi
Juu, miksi elättää pappeja kun ei niiden palveluksia tarvitse ja/kun se aika koittaa joutuu kaikki maksamaan pöytäliinoista asti kuiteskin omasta pussistaan.
Se mitä sillä tienaa, kun eroaa kirkollisverosta, ei mitään. Ei tupakoinnin lopettamisellakaan mitään tienaa, se raha menee kuiteskin elämiseen.
Mutta, siinä vain on se, kun ei saa mitään vaikka veroja maksaa, niin miksi maksaa turhasta. Kummallisia kommentteja :/- Anonyymi
Juuh se papin palkka on keskimäärin "vaatimaton" noin 3700€ kuukaudessa.....kaksi kuukautta saa tavan duunari tehdä tuohon rahaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuh se papin palkka on keskimäärin "vaatimaton" noin 3700€ kuukaudessa.....kaksi kuukautta saa tavan duunari tehdä tuohon rahaan...
Tosin viikonloppuisin taitaa eniten heillä olla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747