Citroen Bx GTi Kertokaapa tietämättömälle..

Jusu

Tyyppi 1.9 16V GTi
Vuosimalli 1990
Mittarilukema 247000
Hinta 19800 mk
Hyvin huollettu ainakin myyjän mukaan..
Oli kyllä kaikin puolin tosi siisti..
Oli ainakin perkeleen äkäinen mutta onkohan
hintansa väärti?
Kertokaapa kokemuksia ja kannattaako maksaa noin
paljon?

34

2764

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olikohan muuta? :)

      Onko vaihdettu nokka-akselin stefat, jakopään
      hihna kiristinrullat?
      Onko jarruventtiili uusittu? Putoaako perä
      nopeasti parkkeerauksen jälkeen?
      Savuttaako? Onko venttiilivarren ohjurin kumit
      vaihdettu?
      Entä hydrauliikkaputket? Onko uusittu? Jos ei,
      missä kunnossa ovat?
      Entä jousipallot varaajapallo? Etenkin
      varaajapallon kunto kannattaa tarkistaa, ettei
      tule myöhempiä yllätyksiä.
      Miten auton kori nousee/laskee, kun
      korkeudensäätövivusta määritellään korin korkeus,
      esim. huolto- tai ala-asento?

      • kymmenessitikka

        kyllä täällä saa tosi asiallisiakin vastauksia
        voi sanoa ammatti miehiltä tai sitten tosi
        CITIKKAMIEHILTÄ


      • Ballo
        kymmenessitikka kirjoitti:

        kyllä täällä saa tosi asiallisiakin vastauksia
        voi sanoa ammatti miehiltä tai sitten tosi
        CITIKKAMIEHILTÄ

        Omastakin puolesta haluan taas välittää kiitokset
        Citikka-kansalle, niin paljon heiltä on saanut
        apua/oppinut uutta mm. Suomi24:n ja
        Sitruunapatongin kautta.

        Pidetään Citikat kulussa ja jatkakaa samaa linjaa!


      • listaan

        tähän täytyy tietenkin lisätä,että muista
        tarkistaa takapyörien asennot,tukivarren laakerit
        rupeaa tuonikäisessä olemaan vaihtoiässä!


    • Beksä

      ...on huollot tehty ajallaan ja mies vähäkään
      sitikkaorientoituneen oloinen, niin osta äkkiä
      pois!!!

      Noita ei riesaksi asti maanteillämme liiku.
      Ed. puheenvuoro oli mainio alkupääoma tarkastusten
      tiimoilta.

      Mitä tulee etenemiseen, niin kulkeehan se.
      Muistaakseni aika samoihin tämänvuotisen ahdetun
      2,2 -litraisen Ooppelin kanssa...

      lisää esim. täältä:
      www.geocities.com/bxklinikka/ostoopas/index.htm

    • sitikkamesta

      jos haluat viguttimen etkä vääntöä niin osta pois.
      jos taas haluat kunnollisia ominaisuuksia
      moottorilta niin osta bx 19 tzi/tgi 8 ventt.
      nelipisteruiskulla ja motronicilla varustettu.
      auto ei kulje hv/kw lukemilla vaan kpm/nm
      lukemalla.
      kari pasanen sitikkamesta 0400-610839
      [email protected]

      • satunnainen kulkija

        Mikäs tämä Sitikkamesta on oikein? Ennen
        kuullutkaan? Kerrohan vähän!

        PK sais kanssa tulla kertomaan 16valve
        kokemuksistaan.


      • sitikkamesta
        satunnainen kulkija kirjoitti:

        Mikäs tämä Sitikkamesta on oikein? Ennen
        kuullutkaan? Kerrohan vähän!

        PK sais kanssa tulla kertomaan 16valve
        kokemuksistaan.

        koneenkatu 6
        05830 hyvinkää
        puh 0400-610839
        soittele


      • PK

        > jos haluat viguttimen etkä vääntöä niin osta
        > pois.

        Ihan mielenkiinnosta haluan kysyä, että
        paljonkohan sulla on kilometrejä takana BX 16
        Valvella? Itse viimeksi lauantaina ajoin 400km
        matka-ajoa ja eipä sitä vitosta pienempää
        tarvinnut maantie nopeuksissa käyttää muutakuin
        nopeissa ohituksissa. Mun kokemuksen mukaan tuo
        16V kone vetää nätisti 2500rpm lähtien ja se mitä
        tapahtuu 4500rpm jälkeen onkin sitten ihan eri
        juttu... ;) . Kun pitää kierrokset alle 4500rpm,
        niin se on kuin mikä tahansa 1.9 BX mut tuon
        jälkeen se alkaa laulamaan. Maantie ajossa
        sallitulla talvinopeudella kierrokset ovat
        vitosella noin 3000 rpm ja ihan nätisti vetää.

        > jos taas haluat kunnollisia ominaisuuksia

        ??? herää nyt hyvä mies! Ala nyt tosiaan
        soimaamaan edistyksellisintä konetta, joka on
        BX:n keulalla nähty... ;) ... osottaa kyllä
        aikamoista asiantuntemusta... ;)

        > moottorilta niin osta bx 19 tzi/tgi 8 ventt.
        > nelipisteruiskulla ja motronicilla varustettu.

        Kyllähän tuollakin pärjää, mutta häpee aika
        pahasti 16V koneelle. Teoria ja käytäntö ovat
        kaksi eri asiaa... ;)

        > auto ei kulje

        Hyvin sanottu... ;)

        > hv/kw lukemilla vaan kpm/nm lukemalla.

        Mukava se on 16 Valvellakin matkaa taittaa
        vitonen silmässä ja 90km/h lasissa. Joskus se
        mittari tietysti näyttää ihan erilaisia
        lukemia... ;)


      • PK
        satunnainen kulkija kirjoitti:

        Mikäs tämä Sitikkamesta on oikein? Ennen
        kuullutkaan? Kerrohan vähän!

        PK sais kanssa tulla kertomaan 16valve
        kokemuksistaan.

        > PK sais kanssa tulla kertomaan 16valve
        > kokemuksistaan.

        Enpä ole tänne pitkään aikaan mitään vastannut,
        mutta tuon yhden juttu oli niin paksua, että oli
        pakkoa vastata.


      • hohhoi
        PK kirjoitti:

        > jos haluat viguttimen etkä vääntöä niin osta
        > pois.

        Ihan mielenkiinnosta haluan kysyä, että
        paljonkohan sulla on kilometrejä takana BX 16
        Valvella? Itse viimeksi lauantaina ajoin 400km
        matka-ajoa ja eipä sitä vitosta pienempää
        tarvinnut maantie nopeuksissa käyttää muutakuin
        nopeissa ohituksissa. Mun kokemuksen mukaan tuo
        16V kone vetää nätisti 2500rpm lähtien ja se mitä
        tapahtuu 4500rpm jälkeen onkin sitten ihan eri
        juttu... ;) . Kun pitää kierrokset alle 4500rpm,
        niin se on kuin mikä tahansa 1.9 BX mut tuon
        jälkeen se alkaa laulamaan. Maantie ajossa
        sallitulla talvinopeudella kierrokset ovat
        vitosella noin 3000 rpm ja ihan nätisti vetää.

        > jos taas haluat kunnollisia ominaisuuksia

        ??? herää nyt hyvä mies! Ala nyt tosiaan
        soimaamaan edistyksellisintä konetta, joka on
        BX:n keulalla nähty... ;) ... osottaa kyllä
        aikamoista asiantuntemusta... ;)

        > moottorilta niin osta bx 19 tzi/tgi 8 ventt.
        > nelipisteruiskulla ja motronicilla varustettu.

        Kyllähän tuollakin pärjää, mutta häpee aika
        pahasti 16V koneelle. Teoria ja käytäntö ovat
        kaksi eri asiaa... ;)

        > auto ei kulje

        Hyvin sanottu... ;)

        > hv/kw lukemilla vaan kpm/nm lukemalla.

        Mukava se on 16 Valvellakin matkaa taittaa
        vitonen silmässä ja 90km/h lasissa. Joskus se
        mittari tietysti näyttää ihan erilaisia
        lukemia... ;)

        mitä nyt kokemuksia on keräätynyt lähinnä
        erilaisilla gs/gsa/bx14 xy /tu versioilla/bx16
        mootorityypillä 171/bx19 moottori 159a/b ja
        niinedelleen sitten tuollaisia ropposia kuin cx
        eri versiot alkaen m20/m22/m23/m25 829a ( on se
        rellu versio ) ja xantian 1.6/1.8/2.0 ja sitten
        se 16v vingutin joka löytyy myös pösön nokalta
        ja on samanlainen vingutin. on siinä moottorissa
        yksi hyvä piirre se käy nätimmin kuin nuo
        vanhemmat 8 venttiiliset mutta se onkin ainoa
        hyvä piirre siinä moottorissa. v8 ominaisuudet
        ovat tällaiselle laiskalle kepinheiluttajalle
        parhaat mutta siellä löytyykin hyviä
        automaatteja.nuo kokemukset ovat niin vähäsiä
        että oiken hävettää niistä puhua. heippa


      • tyytyväinen Xantiaan
        hohhoi kirjoitti:

        mitä nyt kokemuksia on keräätynyt lähinnä
        erilaisilla gs/gsa/bx14 xy /tu versioilla/bx16
        mootorityypillä 171/bx19 moottori 159a/b ja
        niinedelleen sitten tuollaisia ropposia kuin cx
        eri versiot alkaen m20/m22/m23/m25 829a ( on se
        rellu versio ) ja xantian 1.6/1.8/2.0 ja sitten
        se 16v vingutin joka löytyy myös pösön nokalta
        ja on samanlainen vingutin. on siinä moottorissa
        yksi hyvä piirre se käy nätimmin kuin nuo
        vanhemmat 8 venttiiliset mutta se onkin ainoa
        hyvä piirre siinä moottorissa. v8 ominaisuudet
        ovat tällaiselle laiskalle kepinheiluttajalle
        parhaat mutta siellä löytyykin hyviä
        automaatteja.nuo kokemukset ovat niin vähäsiä
        että oiken hävettää niistä puhua. heippa

        Siis hetkinen, mikä vika Xantian 2.0 myllyssä?
        Sehän vääntää loistavasti alhaisilla kierroksilla
        ja on oikein miellyttävä ajaa kaupungissa, silllä
        kulmat menevät kepeästi kolmosella. Xantiahan
        painaa paljon, joten mielestäni 2-litrainen mylly
        liikuttaa Xantiaa kiitettävästi.

        Suuria nopeuksiahan Suomessa ei lain rajoissa voi
        edes ajaa, joten väännöstä on mielestäni enemmän
        hyötyä kuin siitä, että autoa ajetaan kierroksia
        ulvottamalla.

        Mutta mielipidekysymys tämäkin.


      • PK
        hohhoi kirjoitti:

        mitä nyt kokemuksia on keräätynyt lähinnä
        erilaisilla gs/gsa/bx14 xy /tu versioilla/bx16
        mootorityypillä 171/bx19 moottori 159a/b ja
        niinedelleen sitten tuollaisia ropposia kuin cx
        eri versiot alkaen m20/m22/m23/m25 829a ( on se
        rellu versio ) ja xantian 1.6/1.8/2.0 ja sitten
        se 16v vingutin joka löytyy myös pösön nokalta
        ja on samanlainen vingutin. on siinä moottorissa
        yksi hyvä piirre se käy nätimmin kuin nuo
        vanhemmat 8 venttiiliset mutta se onkin ainoa
        hyvä piirre siinä moottorissa. v8 ominaisuudet
        ovat tällaiselle laiskalle kepinheiluttajalle
        parhaat mutta siellä löytyykin hyviä
        automaatteja.nuo kokemukset ovat niin vähäsiä
        että oiken hävettää niistä puhua. heippa

        > sitten se 16v vingutin joka löytyy myös pösön
        > nokalta ja on samanlainen vingutin.

        Siis oletko joskus omistanut BX 16 Valven vai et?
        Vai kerrotko noita satuja jonkun 10km koeajo
        lenkin pohjalta?

        > on siinä moottorissa yksi hyvä piirre se käy
        > nätimmin kuin nuo vanhemmat 8 venttiiliset
        > mutta se onkin ainoa hyvä piirre siinä
        > moottorissa.

        Tämän kommentin perusteella arvioin että et ole
        kyseisellä koneella varustettua autoa ikinä
        omistanut. Ne vääntökäyrät paperilla ja käytännön
        tilanteessa on kaksi aivan eri asiaa.

        > v8 ominaisuudet

        Gyl se 8 tappinen jää jalkoihin maantiellä
        vitonen silmässä pidettäessä 80km/h alkaen. Jos
        sitten ton nopeuden alle tarttee vitosella ajella
        niin sitten saa kuski katsoa itseään peilistä.

        > ovat tällaiselle laiskalle kepinheiluttajalle
        > parhaat mutta siellä löytyykin hyviä
        > automaatteja.

        Kyselijä etsikin kaiketi urheilullista vehjettä,
        ei mitään laiskaa tuhnua.

        > nuo kokemukset ovat niin vähäsiä että oikein
        > hävettää niistä puhua.

        Tämän kommenttisi voi ymmärtää kahdella tavalla.
        Jos tarkoitat että sinulla ei ole pahemmin
        kokemusta 16 Valvella ajamisesta niin ei
        välttämättä kannata olla suuna ja päänä. Jos taas
        tarkoitat että olet omasta mielestäsi joku
        Citroen Guru niin menehän opettelemaan käytäntöä
        teorian sijaan.

        > heippa

        Balaillaan


    • KÄMMENTÄ

      Jos omistat tallin, työkäluja,toisen auton
      (käyttöauton), ymmärrät tekniikan päälle, olet
      aikaisemminkin remontoinut autoja ja et ole pa.
      Tiedossa nautittavia kilometrejä, jos vastasit
      kuudesti kyllä.

      • Arska

        Heh, kuinka sattuikaan, tunnistin edellisestä
        likimain itseni:
        Ostin pari vuotta sitten 16V:n, ja kyllä minulla
        on tallintapainen ja työkaluja, tekniikkaakin on
        tullut opiskeltua, on tullut tehtyä remonttia, on
        toinen BX jolla ajan kilometrit, okei rahaa saisi
        olla enemmän mutta niin pa. en ole että
        rahapulassa 16V:tä tarvitsisi myydä.
        Olen kyllä parin vuoden kokemuksen perusteella
        sitä mieltä että tekniikasta pitää olla
        kiinnostunut jos aikoo ylläpitää 16V:tä (ne on
        kaikki 10v vanhoja) tai sitten olla sutenaan
        rahaa korjauttaa sitä pajoissa (jolloin voi taas
        katsella tuoreempiakin pelejä). Sitikkahulluus
        tosin auttaa aika lailla koska silloin on
        prioriteetit (esim rahankäytössä) järjestyksessä.


      • PK
        Arska kirjoitti:

        Heh, kuinka sattuikaan, tunnistin edellisestä
        likimain itseni:
        Ostin pari vuotta sitten 16V:n, ja kyllä minulla
        on tallintapainen ja työkaluja, tekniikkaakin on
        tullut opiskeltua, on tullut tehtyä remonttia, on
        toinen BX jolla ajan kilometrit, okei rahaa saisi
        olla enemmän mutta niin pa. en ole että
        rahapulassa 16V:tä tarvitsisi myydä.
        Olen kyllä parin vuoden kokemuksen perusteella
        sitä mieltä että tekniikasta pitää olla
        kiinnostunut jos aikoo ylläpitää 16V:tä (ne on
        kaikki 10v vanhoja) tai sitten olla sutenaan
        rahaa korjauttaa sitä pajoissa (jolloin voi taas
        katsella tuoreempiakin pelejä). Sitikkahulluus
        tosin auttaa aika lailla koska silloin on
        prioriteetit (esim rahankäytössä) järjestyksessä.

        > Ostin pari vuotta sitten 16V:n,

        Guin myös... :) ...tulihan sitä yli 10 vuotta
        haikailtuakin... :)

        > ja kyllä minulla on tallintapainen

        Eipä ole tallia... :(

        > ja työkaluja,

        Puutyökaluja löytyy... ;)

        > tekniikkaakin on tullut opiskeltua,

        Guin myös.

        > on tullut tehtyä remonttia,

        France Moteur tekee remontit... :)

        > on toinen BX jolla ajan kilometrit

        Mä haluan nautiskella aina ja ajan 16V:llä
        kilometrit.

        > Rahaa saisi olla enemmän mutta niin pa. en ole
        > että rahapulassa 16V:tä tarvitsisi myydä.

        En liioin luovu luomuksestani... ;)

        > Olen kyllä parin vuoden kokemuksen perusteella
        > sitä mieltä että tekniikasta pitää olla
        > kiinnostunut

        Tai pitää olla kiinnostunut BX 16V:stä... ;)

        > jos aikoo ylläpitää 16V:tä (ne on kaikki 10v
        > vanhoja)

        Yllättävän paljon noissa uudemmissakin autoissa
        on vikoja kun kuuntelee tuttuja ja asiakkaita.

        > tai sitten olla sutenaan rahaa korjauttaa sitä
        > pajoissa

        Kaikki kiva maksaa... ;) ... 16V:n huollattaa
        vastaavaan suorituskykyyn pystyvän uudemman auton
        ostoon tarvittavan velan koroilla... ;)

        > (jolloin voi taas katsella tuoreempiakin
        > pelejä).

        Korjaus kustannukset tulevat pikkuhiljaa,
        uudemman auton ostoon tarttee heti ison läjän
        rahaa (velkaa) . Enkä saisi mieleisempää autoa
        alle 200 000 markalla. Miksi ostaa uudempaa jos
        haluaa BX 16 Valvella ajaa?

        > Sitikkahulluus tosin auttaa aika lailla koska
        > silloin on prioriteetit (esim rahankäytössä)
        > järjestyksessä.

        Alat päästä asian ytimeen... ;)


    • Lexa

      on tuo, niin "tiukka" hinta oli 16500mk per cash.
      13 - 14 olisin voinut ehkä antaa. En kyllä kaynyt
      koeajolla.
      Mutta se on itestä kiinni mitä haluaa ja kuinka
      paljon ja onko se aina niin tonnikaan päälle? Ja
      jos on niin joskus (eli usein) jää saamatta!

    • JPE

      Minusta voisi kyllä tinkiäkin. Ostin 2v nuoremman
      siistin ja ehjän BX 19 TZI farkun ilmastoinnilla
      vuosi sitten vain 3 tonnia kalliimmalla, ja
      minusta ikä- ja varustelueron sekä farmarikorin
      vaikutuksen hintaeroon pitäisi olla isompi.
      Muistaakseni vuoden kaikki huolto- ja
      korjauskulut olivat yhteensä 1800,-.Ajoa ollut
      yli 30 000 km. Kohta 300 000 täynnä. Kirjoitin
      laskelman joskus tälle palstalle. Mutta eihän
      raha aina ratkaise. Koeta käydä läpi nuo
      tarkastuslistat. Ei muutaman puutteen
      korjaaminenkaan kovin kallista ole, varsinkin jos
      omaa tee itse - vikaa. Mutta toki havaituista
      vioista voi saada hyvitystä hintaan.

    • Jusu

      Kun kävin taas tänään tässä liikkeessä jossa tämä
      auto on myytävänä niin olisin saanut ajaa sen
      ulos hintaan 16 800 mk...
      Ostohalut tosin jäivät siihen kun postiluukusta
      kolahti ajoneuvoverolippu autosta jonka olen
      tästä samasta liikkeestä ostanut missä tämä
      citikka on ja kun kävin selvittämässä tätä
      veroasiaa niin myyjä rupesi tätä autoa taas
      kauppaamaan mutta jotenkin tuntuu että en osta
      tästä liikkestä enää yhtään autoa kun myyvät
      verottamattomia autoja ja takuukin on ainakin
      halvemmissa autoissa ns. takavalotakuu...
      No saatiin se veroasia kuitenkin selvitettyä
      mutta kuitenkin vähän harmittaa kun olen yli
      kolme kuukautta ajanut autolla josta on ollut
      koko ajan 200 mk veroa maksamatta.. Että
      semmosta..

      • PK

        Minkäslainen takaspoileri tuossa koeajamassasi
        16 Valvessa oli? Samanlainen kuin kaikissa GTi
        Beeäksissä vai semmoinen matalampi, joka jatkui
        takapilareiden ilmanottoaukkoihin? Eli Mark 1 vai
        Mark2? Oliko katalysaattori?


      • MECH

        Missäpäin onpi myynnissä tuo bexi? Olen etsinyt
        tuollaista "aika kauan ;)".
        Aika huonon kuvan antaa tuollaisen liikkeen
        toiminta, jos tosiaan ovat myyneet auton
        maksamatta koko veroa.
        Oliko huoltomerkintöjä vihkossa, vai oliko
        ent.omistaja huoltanut itse?


      • PK
        MECH kirjoitti:

        Missäpäin onpi myynnissä tuo bexi? Olen etsinyt
        tuollaista "aika kauan ;)".
        Aika huonon kuvan antaa tuollaisen liikkeen
        toiminta, jos tosiaan ovat myyneet auton
        maksamatta koko veroa.
        Oliko huoltomerkintöjä vihkossa, vai oliko
        ent.omistaja huoltanut itse?

        Juu alkaa oleen hinta kohdallaan, jos tuo on
        Mark2 niinkuin ikä antaisi olettaa. Ja vaikka
        olisi Mark1 niin hinta ei oo paha jos auto on
        suhtkoht hyvässä kunnossa.


      • Jusu
        MECH kirjoitti:

        Missäpäin onpi myynnissä tuo bexi? Olen etsinyt
        tuollaista "aika kauan ;)".
        Aika huonon kuvan antaa tuollaisen liikkeen
        toiminta, jos tosiaan ovat myyneet auton
        maksamatta koko veroa.
        Oliko huoltomerkintöjä vihkossa, vai oliko
        ent.omistaja huoltanut itse?

        autoliike autokaikkosessa...


      • MECH
        Jusu kirjoitti:

        autoliike autokaikkosessa...

        Vähän liian pitkä matka minulle. Ei voi mitään.

        Kiitos kuitenkin vastauksesta.


      • PK
        MECH kirjoitti:

        Vähän liian pitkä matka minulle. Ei voi mitään.

        Kiitos kuitenkin vastauksesta.

        Lyhyempi matka sinne on kuin saksaan. Käy
        hakemassa pois.


      • Jusu
        PK kirjoitti:

        Lyhyempi matka sinne on kuin saksaan. Käy
        hakemassa pois.

        eli kyseisestä autosta löytyy kuva osoitteesta
        www.autokaikkonen.fi


      • Ballo
        Jusu kirjoitti:

        eli kyseisestä autosta löytyy kuva osoitteesta
        www.autokaikkonen.fi

        http://www.autokaikkonen.fi/vauto.asp?
        pfid=GAE951&sellerLy=1039

        Siistiltä näyttää, onko luonnossakin yhtä siisti
        pelleiltään yms?

        Ei muuta kuin Mech kattelemaan sitä, ei se Oulu
        kaukana loppujen lopuksi ole. PK-seudultahan on
        näppärät kulkuyhteydet Ouluun, jos ei
        henkilöautolla sinne viitsi ajella. Samalla otat,
        Mech, sen Oulussa käynnin kulttuurimatkailun
        kannalta, vaikka ei kauppoja syntyisikään. :)


      • PK
        Ballo kirjoitti:

        http://www.autokaikkonen.fi/vauto.asp?
        pfid=GAE951&sellerLy=1039

        Siistiltä näyttää, onko luonnossakin yhtä siisti
        pelleiltään yms?

        Ei muuta kuin Mech kattelemaan sitä, ei se Oulu
        kaukana loppujen lopuksi ole. PK-seudultahan on
        näppärät kulkuyhteydet Ouluun, jos ei
        henkilöautolla sinne viitsi ajella. Samalla otat,
        Mech, sen Oulussa käynnin kulttuurimatkailun
        kannalta, vaikka ei kauppoja syntyisikään. :)

        > Siistiltä näyttää,

        Niin näyttää ja näyttääpä olevan Mark 2 eli
        harvinainenkin vielä.

        > onko luonnossakin yhtä siisti pelleiltään yms?

        Autoa näkemättä voin sanoa ettei tohon rahaan voi
        kaikkea vaatia... ;)

        > ei muuta kuin Mech kattelemaan sitä, ei se Oulu
        > kaukana loppujen lopuksi ole. PK-seudultahan on
        > näppärät kulkuyhteydet Ouluun, jos ei
        > henkilöautolla sinne viitsi ajella.

        Junalla Ouluun ja Mark kakkosella kotiin. Ei
        kuulosta pahalta... ;)

        > Samalla otat, Mech, sen Oulussa käynnin
        > kulttuurimatkailun kannalta, vaikka ei kauppoja
        > syntyisikään. :)

        Näin juuri. Eikä noita Mark 2:sia puissa kasva.


      • MECH
        PK kirjoitti:

        > Siistiltä näyttää,

        Niin näyttää ja näyttääpä olevan Mark 2 eli
        harvinainenkin vielä.

        > onko luonnossakin yhtä siisti pelleiltään yms?

        Autoa näkemättä voin sanoa ettei tohon rahaan voi
        kaikkea vaatia... ;)

        > ei muuta kuin Mech kattelemaan sitä, ei se Oulu
        > kaukana loppujen lopuksi ole. PK-seudultahan on
        > näppärät kulkuyhteydet Ouluun, jos ei
        > henkilöautolla sinne viitsi ajella.

        Junalla Ouluun ja Mark kakkosella kotiin. Ei
        kuulosta pahalta... ;)

        > Samalla otat, Mech, sen Oulussa käynnin
        > kulttuurimatkailun kannalta, vaikka ei kauppoja
        > syntyisikään. :)

        Näin juuri. Eikä noita Mark 2:sia puissa kasva.

        Olin käynyt katsomassa auton kuvan eilen, mutta
        ei tullut katsottua muita tietoja sen tarkempaa.
        Nyt uudestaan katsoessa huomasin tuon 175hp.
        Missä mättää, koska muistaisin että mark 2:ssa on
        katti. Jotta 148hp-->175hp= vähintään
        virinokka tehoputket ja erittäin monimutkaiset
        säädökset, jotta saastenormit täyttyy.

        Tiedän että vielä vuonna -91 Suomessa myytiin
        katittomia, mutta olen aina luullut että nämä
        määriteltiin mark 1:siksi. Joten kysymys kuuluu:
        onko mahdollista, että kyseinen auto on ollut
        alunperin ttehtaalta tullessaan mark 1:nen mark
        2:sen spoilerilla ja sytytysjärjestelmällä?

        Ja tuohon matkustamiseen: no kai se onnistuisi...
        Saksanmatkaltahan tarttuisi varmasti
        parempikuntoinen ja halvempi mukaan, mutta onhan
        tuo oululainen helpompi ostaa... Täytyy katsella
        onnistuisiko. Kauheat matkajärjestely että pääsee
        täältä landelta edes stadiin:(. Mutta katsotaan,
        katsotaan...

        Tuosta moottorista: 250tonnia ajettu joten
        50tuhatta "huoltovapaata" jäljellä, ja 300tkm
        alkaa palamaan öljyä enemmänkin ja on
        koneistuksen paikka eikö? (olettaen että koneesta
        on pidetty aina hyvää huolta).

        Nuo ostovakuuttelunne alkavat vaikuttaa........


      • Jusu
        MECH kirjoitti:

        Olin käynyt katsomassa auton kuvan eilen, mutta
        ei tullut katsottua muita tietoja sen tarkempaa.
        Nyt uudestaan katsoessa huomasin tuon 175hp.
        Missä mättää, koska muistaisin että mark 2:ssa on
        katti. Jotta 148hp-->175hp= vähintään
        virinokka tehoputket ja erittäin monimutkaiset
        säädökset, jotta saastenormit täyttyy.

        Tiedän että vielä vuonna -91 Suomessa myytiin
        katittomia, mutta olen aina luullut että nämä
        määriteltiin mark 1:siksi. Joten kysymys kuuluu:
        onko mahdollista, että kyseinen auto on ollut
        alunperin ttehtaalta tullessaan mark 1:nen mark
        2:sen spoilerilla ja sytytysjärjestelmällä?

        Ja tuohon matkustamiseen: no kai se onnistuisi...
        Saksanmatkaltahan tarttuisi varmasti
        parempikuntoinen ja halvempi mukaan, mutta onhan
        tuo oululainen helpompi ostaa... Täytyy katsella
        onnistuisiko. Kauheat matkajärjestely että pääsee
        täältä landelta edes stadiin:(. Mutta katsotaan,
        katsotaan...

        Tuosta moottorista: 250tonnia ajettu joten
        50tuhatta "huoltovapaata" jäljellä, ja 300tkm
        alkaa palamaan öljyä enemmänkin ja on
        koneistuksen paikka eikö? (olettaen että koneesta
        on pidetty aina hyvää huolta).

        Nuo ostovakuuttelunne alkavat vaikuttaa........

        Niin jos meinaat tuon citikan tuolta liikkeestä
        ostaa niin suosittelen tarkistamaan /
        tarkistuttamaan että onko autossa veroja ym
        maksuja maksamatta..
        Kun tuo on käytettyjen autojen välittäjä
        (jobbari) niin kannattaa olla tarkkana ettei käy
        niin kuin minulle kävi että tulee maksulappuja
        kuukausia auton oston jälkeen..


      • PK
        MECH kirjoitti:

        Olin käynyt katsomassa auton kuvan eilen, mutta
        ei tullut katsottua muita tietoja sen tarkempaa.
        Nyt uudestaan katsoessa huomasin tuon 175hp.
        Missä mättää, koska muistaisin että mark 2:ssa on
        katti. Jotta 148hp-->175hp= vähintään
        virinokka tehoputket ja erittäin monimutkaiset
        säädökset, jotta saastenormit täyttyy.

        Tiedän että vielä vuonna -91 Suomessa myytiin
        katittomia, mutta olen aina luullut että nämä
        määriteltiin mark 1:siksi. Joten kysymys kuuluu:
        onko mahdollista, että kyseinen auto on ollut
        alunperin ttehtaalta tullessaan mark 1:nen mark
        2:sen spoilerilla ja sytytysjärjestelmällä?

        Ja tuohon matkustamiseen: no kai se onnistuisi...
        Saksanmatkaltahan tarttuisi varmasti
        parempikuntoinen ja halvempi mukaan, mutta onhan
        tuo oululainen helpompi ostaa... Täytyy katsella
        onnistuisiko. Kauheat matkajärjestely että pääsee
        täältä landelta edes stadiin:(. Mutta katsotaan,
        katsotaan...

        Tuosta moottorista: 250tonnia ajettu joten
        50tuhatta "huoltovapaata" jäljellä, ja 300tkm
        alkaa palamaan öljyä enemmänkin ja on
        koneistuksen paikka eikö? (olettaen että koneesta
        on pidetty aina hyvää huolta).

        Nuo ostovakuuttelunne alkavat vaikuttaa........

        Taitaapi olla mainos hevosia mukana... ;)


      • MECH
        PK kirjoitti:

        Taitaapi olla mainos hevosia mukana... ;)

        Tuli vastaus myyjältä: myyty.

        No eipä tarvitse päättää menenkö katsomaan ;).


      • PK
        MECH kirjoitti:

        Tuli vastaus myyjältä: myyty.

        No eipä tarvitse päättää menenkö katsomaan ;).

        > Tuli vastaus myyjältä: myyty.

        Enkä kyllä yhtään ihmettele... ;) ...oisin käynyt
        itse hakemassa sen, jos ei jo moista olisi alla.
        Eihän sen väri tietenkään ihan niin "helmi"
        ollut... ;)

        > No eipä tarvitse päättää menenkö katsomaan ;)

        Ja parin viikon päästä harmittaa ettet
        kerinnyt... ;) ...Hauskaa viikonloppua!


      • MECH
        PK kirjoitti:

        > Tuli vastaus myyjältä: myyty.

        Enkä kyllä yhtään ihmettele... ;) ...oisin käynyt
        itse hakemassa sen, jos ei jo moista olisi alla.
        Eihän sen väri tietenkään ihan niin "helmi"
        ollut... ;)

        > No eipä tarvitse päättää menenkö katsomaan ;)

        Ja parin viikon päästä harmittaa ettet
        kerinnyt... ;) ...Hauskaa viikonloppua!

        Hyvät viikonloput sullekkin. En nyt tiedä
        harmittaako... ole jo aika tottunut siihen, että
        menee autot nenän edestä. Tarkoitus on kuitenkin,
        että autossa ei ole kattia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Arvaa miten paljon

      Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1769
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1628
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

      On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      91
      1373
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

      Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

      Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      928
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      918
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

      Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      914
    9. On ikävä sua

      Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      872
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

      Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe