Keskustalaisuus kehittää heti nuorena työn oppimiseen

Työ on parhaita kehityssuuntia, oppii itsenäiseksi, työ opettaa
hyvässä ohjauksessa, on siten valmis yhteiskunnan haasteisiin.
Jos jäädään työstä paitsi ihminen ei kehity henkisestikään.
Aikuisillakin on eri kehitystasoja – suurin osa meistä ei ole tarpeeksi kypsä moderniin elämään.

Moni ajattelee ihmisen kasvavan aikuiseksi ja olevan sitten ikään kuin valmis. Kehityspsykologisten teorioiden mukaan aikuisillakin on kuitenkin useita eri kehitysvaiheita, mutta moni meistä ei koskaan saavuta korkeimpia.

ihminen kehittyy aikuisena pikkuhiljaa, kun suhde omaan itseen muuttuu. Kuva:
Lapset kehittyvät vaiheittain kyselykaudesta uhmaiän kautta murrosikään.
Mutta myös aikuisilla on kehitysvaiheita. Aikuisuudessa ne jäävät helposti huomaamatta, sillä aikuisten tietoisuuden kehitys ei ole välttämättä yhtä selkeää kuin lapsilla.

Kun maassa päässyt voimat valtaan, jossa jo tarjotaan työpalkkaa vastaavaa kun laistaa työnteon, yhteiskunta pysähtyy, joka nähdään nytkin mm kun ei saada työntekijöitä maatlouteenkaan. Hekin pitää roudata ulkomailta, jossa ei ole näin
saastutetty yhteiskuntaa.

9

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näkee mm täällä tuon lestaa huutavan, miten jäänyt kehitys kesken.
      Siitä ei enää vanhana kehity, jäänyt hänkin tasoon josta ei pääsyä pois.
      Hän vain on tuollainen, se kestettävä kanssa ihmiset. Samoin vasemmistoa
      äänestävät, he kuvittelee, että Rinne jakaa satasia tuosta vaan !

• Anonyymi

Ei pidä moittia Osmoa liikaa, hänhän on vain yksi luojan vähäjättö joka potkaistiin tilalta maailmalle. Vain katkeruus jäi.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Työn merkityksestä ihmisen kehitykselle olen samaa mieltä, erityisesti omilla käsillä tekemisen tärkeydestä.
      Myös aikuisena ihmisellä on mahdollisuus jalostua. Paljon on myös yksinäisyydestä ja virikkeiden yksipuolisuudesta johtuvaa taantunista.

Kasvattaja SOTILAS

• Anonyymi

Pääministeri Marinin sairausloma jatkuu

• Anonyymi

tukipummin poika kävi työmaalla,
      lähti ulvoen,
      kun kuuli ettei töissä olosta makseta...

• Anonyymi

Ihme porukkaa nämä työnteosta kirjoittelevat lestakepulipuolueen kannattajat, joiden koko puolueen olemassaolo alunperinkin on lähinnä perustunut maataloustukiaisilla eläviin "maatalousyrittäjiin"...

• Anonyymi

MYÖNNÄN ET AJATUSMAAILMANI ON LÄHELLÄ KESKUSTAA < EI KULMUNIA VAAN VANHASTA < EN OLE PERSU. EN DEMARI VAAN < KESKUSTAN-KOKOOMUKSEN JA KRISTILLISTEN KANNATTAJA

• Anonyymi

Työnteon oppiminen on kadehdittavan vaivatonta maalaistalossa, missä mukulat näkevät ja sitä kautta haluavat mukaan vanhempien töihin.
      Kaupungissa työt ovat kodin ulkopuolella ja jopa lain voimin estetään lapsen työhön osallistuminen.

Tasan ei käy onnen lahjat...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2946
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      58
      2338
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      2007
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1747
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      126
      1709
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1327
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      59
      1263
    9. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      78
      1203
    Aihe