Oikein hyvä uudistus tuo pyöräily yksisuuntaisella kadulla väärään suuntaan. Pysäköityjä autoja molemmin puolin ja kaksi autoa tulee vastaan rinnakkain. KUKA VÄISTÄÄ JA MIHIN?
Pyöräily vastavirtaan tuo ruumiita
24
78
Vastaukset
- Anonyymi
Keulassa iso lommo ja tuulilasi rikki.
- Anonyymi
"Keulassa iso lommo ja tuulilasi rikki."
Ja maasta olet sinä tullut ja maaksi sinun...
- Anonyymi
Toki se fillarointi yksisuuntaista vasten on sallittua, jos se on erikseen liikennemerkkillä sallittu.
jokainen yksisuuntaisen ei automaattisesti ole vastavirran tie.- Anonyymi
Myös fillarointi jalkakäytävällä on sallittua, jos se on erikseen liikennemerkkillä sallittu.
Mutta tosiasia on että fillaroidaan häpeämättömästi KAIKILLA jalkakäytävillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös fillarointi jalkakäytävällä on sallittua, jos se on erikseen liikennemerkkillä sallittu.
Mutta tosiasia on että fillaroidaan häpeämättömästi KAIKILLA jalkakäytävillä.Jalkakäytävällä fillarointi ei ole koskaan sallittu. Vain alle 12-vuotias saa ajaa jalkakäytävällä ellei siitä ole haittaa.
Se ei ole enää jalkakäytävä, jos siinä on pyörätien liikennemerkki.
Mikäli siinä on liikennemerkki, jossa jalankulkijan kuva ylimpänä ja alapuolella pyörän kuva. Silloin se on yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä.
Suurin osa tänne kirjoittavista eivät osaa tieliikennelakia edes ihan yksin kertaisia asioita. Erittäin monet tänne kirjoittavista keksii omia liikennesääntöjä.
Tiedoksi kaikille, että Eduskunta vahvistaa tieliikennelain! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalkakäytävällä fillarointi ei ole koskaan sallittu. Vain alle 12-vuotias saa ajaa jalkakäytävällä ellei siitä ole haittaa.
Se ei ole enää jalkakäytävä, jos siinä on pyörätien liikennemerkki.
Mikäli siinä on liikennemerkki, jossa jalankulkijan kuva ylimpänä ja alapuolella pyörän kuva. Silloin se on yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä.
Suurin osa tänne kirjoittavista eivät osaa tieliikennelakia edes ihan yksin kertaisia asioita. Erittäin monet tänne kirjoittavista keksii omia liikennesääntöjä.
Tiedoksi kaikille, että Eduskunta vahvistaa tieliikennelain!Alle 12 vuotias ajaa fillarilla jalkakäytävällä, niin jalankulkijat joutuvat väistämään.
Alle 12 vuotias ei vielä hallitse polkupyörää, ettei se aiheuttaisi haittaa kapealla jalkakäytävällä jalankulkijoille, vaan pyörä yleensä menee puoleta toiselle.
Itse pyöräilen paljon ja hitaasti ajaminen onnistuu alle 0,5 km/h nopeudella.
Liikennevaloissa vihreää odotellessa pysyn pystyssa, kun pyörä on pysähtynyt, eikä aina tarvitse laittaa jalkaa maahan, että pysyy pystyssä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalkakäytävällä fillarointi ei ole koskaan sallittu. Vain alle 12-vuotias saa ajaa jalkakäytävällä ellei siitä ole haittaa.
Se ei ole enää jalkakäytävä, jos siinä on pyörätien liikennemerkki.
Mikäli siinä on liikennemerkki, jossa jalankulkijan kuva ylimpänä ja alapuolella pyörän kuva. Silloin se on yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä.
Suurin osa tänne kirjoittavista eivät osaa tieliikennelakia edes ihan yksin kertaisia asioita. Erittäin monet tänne kirjoittavista keksii omia liikennesääntöjä.
Tiedoksi kaikille, että Eduskunta vahvistaa tieliikennelain!Älä jaksa saivarrella.
Myös fillarointi jalkakäytävällä on sallittua, jos se on erikseen liikennemerkkillä osoitettu yhdistetyksi pyörätieksi ja jalkakäytäväksi.
Mutta tosiasia on että fillaroidaan häpeämättömästi KAIKILLA jalkakäytävillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jalkakäytävällä fillarointi ei ole koskaan sallittu. Vain alle 12-vuotias saa ajaa jalkakäytävällä ellei siitä ole haittaa.
Se ei ole enää jalkakäytävä, jos siinä on pyörätien liikennemerkki.
Mikäli siinä on liikennemerkki, jossa jalankulkijan kuva ylimpänä ja alapuolella pyörän kuva. Silloin se on yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä.
Suurin osa tänne kirjoittavista eivät osaa tieliikennelakia edes ihan yksin kertaisia asioita. Erittäin monet tänne kirjoittavista keksii omia liikennesääntöjä.
Tiedoksi kaikille, että Eduskunta vahvistaa tieliikennelain!"Tiedoksi kaikille, että Eduskunta vahvistaa tieliikennelain!"
Tiedoksi sinulle. Eduskunta säätää lait, jonka jälkeen Tasavallan presidentti ne vahvistaa.
- Anonyymi
Jatkossa nuo yksisuuntaiset tultaneen kieltämään autoilta niille soveltumattomuuden vuoksi.
- Anonyymi
En jarruta enkä väistä.
- Anonyymi
Kehitysvamma ei tartu mutta asennevamma periytyy.
- Anonyymi
Jos yksisuuntaisella kadulla on sallittu pyöräily toiseenkin suuntaan, niin se on uusi sääntö. Ei siitä tarvitse tykätä, mutta sillä mennään kunnes laki muuttuu.
Muualla Euroopassa on ilmeisesti kykenevämpiä liikkujia. Sama sääntö on voimassa esim. Tanskassa ja Alankomaissa, eikä siellä tule kasapäin ruumiita. Ja päivittäinen pyöräilijämäärä näissä molemmissa on suurempi kuin Suomen väkiluku.
Turha rakennella vastakkainasetteluja paikkoihin, joissa niitä ei vielä ole. Opettele säännöt ja mennään niiden mukaan.Tuota Tanskan pyöräilijöiden määrää rohkenen vahvasti epäillä, kun siellä autoillakin kuljetaan.
- Anonyymi
ich-bin kirjoitti:
Tuota Tanskan pyöräilijöiden määrää rohkenen vahvasti epäillä, kun siellä autoillakin kuljetaan.
Onhan Tanskassa vähän erinäköinen pyöräilymeininki kun tätä vidota kastsoo.
https://youtu.be/vyrTx9SXkVI
- Anonyymi
No ainakin Tampereen keskustassa pyöräilijät ovat ajaneet aina vastavirtaan ja ilman mitään sääntöjä. Varmaan muuallakin?
- Anonyymi
Tampere on pyöräilyllisesti Suomen takapajula. Siellä on tehty pyöräilyinfraa mm. laittamalla jalkakäytäville yhdistetyn jk-pp-väylän merkkejä tekemättä mitään muuta. Jalkakäytävällä pyöräilyn ongelma ratkaistu...
- Anonyymi
Molemmat varovat tilanteessa. Aika tyhmä pitää olla että ajaa pyöräilijän päälle. Tuskin edes kukaan pyöräilijä haluaa jäädä peltilehmän alle. Molempien pitää ajaa tilanteeseen sopivaa nopeutta jotta voi tehdä peliliikkeitä jos tilanne niin vaatii.
- Anonyymi
Hallituksen esityksen uudesta tieliikennelaista kertoo mitä uudella lailla on tavoiteltu.
Hallituksen esitys eduskunnalle tieliikennelaiksi ja eräiksi siihen liittyviksi laeiksi
ESITYKSEN PÄÄASIALLINEN SISÄLTÖ
https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2017/20170180- Anonyymi
Hallitusko sen määrittelee miten ihmisten tulee liikkua?
Luulis olevan parempaakin tekemistä.
Vanhemmasta päästä vanhenevasta ja nuoremmasta pullamössööntyvästä kansasta ei tule pyöräilyn mahtimaata.
Vaakaräntääkin tulee enemmän kuin Hollannissa tai Tanskassa.
Ja käytetty diesel snkuin porskuttaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallitusko sen määrittelee miten ihmisten tulee liikkua?
Luulis olevan parempaakin tekemistä.
Vanhemmasta päästä vanhenevasta ja nuoremmasta pullamössööntyvästä kansasta ei tule pyöräilyn mahtimaata.
Vaakaräntääkin tulee enemmän kuin Hollannissa tai Tanskassa.
Ja käytetty diesel snkuin porskuttaa...Nimenomaan, lainsäädäntö Suomessa menee niin.
Hallitus tekee esitykset uusia lakeja varten. Eduskunta hyväksyy tai korjaa ja hyväksyy. Jos et ole tyytyväinen, ota yhteyttä kansanedustajaasi. Turha inistä täällä, kun laki on jo hyväksytty.
- Anonyymi
Suomen kulttuuriin eli pyöräilijöiden käytösten takia tuo yksisuuntaisella kadulla väärään suuntaan ajaminen ei sovi!
Todennäköisesti monet niistä kaduista, joissa tämä tulee mahdolliseksi ovat niitä kapeimpia ja hiljaisia katuja. Siellä ei pyöräilijät voi siitä huolimatta ajaa tuhatta ja sataa autoja kohdatessaan.
Luuletko, että pyöräily sallitaan väärään suuntaan esim. Pohjois-Espalla, jossa on kaksi kaistaa ? Ei ihan varmasti eikä muillakaan missä on kaksi kaistaa samaan suuntaan.
Ulkomailla tuo toimii hyvin, mutta siellä on huomattavasti fiksumpia pyöräilijöitä kuin täällä meillä.
Tosin jo vuosia on näkynyt, kun jotkut ajavat pyörällä yksisuuntaista väärään suuntaan ajoradalla.
Ei ole Helsingissä näkynyt polkupyöräpoliisien valvontaa vaikka niin piti keväällä alkaa. Eikö jopa joku osasto perustettu sitä varten?- Anonyymi
En tiedä missä tyhmyyden tiivistymässä elät mutta tällä suunnalla pyöräilijät käyttäytyvät fiksusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä missä tyhmyyden tiivistymässä elät mutta tällä suunnalla pyöräilijät käyttäytyvät fiksusti.
Kyllä Helsingissä polkupyöräpoliisit ovat olleet liikkeellä jo ainakin kolme viikkoa. Ja ovat muuten aktiivisia. Hyvä!
Kyllä minuakin vähän kiinnosti tuo "ulkomailla on huomattavasti fiksumpia pyöräilijöitä". Olisikohan sille jotain perusteluita jossain? Tilasto? Tutkimus? Omia kokemuksia?
Parempi pyöräilyn infra tuottaa aika automaattisesti parempia pyöräilysuorituksia. Liikkuminen helpottuu, kun ympäristö on selkeä ja yhdenmukainen. Myös pyöräilijämäärän lisääntyessä riittävästi jonon ohi yrittäminen vähenee ja sukkahousuhemmotkin ajavat lähes kuin ihmiset.
- Anonyymi
Eihän tässä mitään uutta sääntöä ole tehty. Entistä käytäntöä laillistetaan. Pyöräilät ovat aina sikailleet, perselleet liikenteen haittana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812