Jos ovat kaikki terveitä, niin oletteko jo tavanneet lapsia ja lapsenlapsia?
Tapaatteko jo lapsenlapsia?
25
660
Vastaukset
Onhan niitä tuolla ulkona.
Ja on myös marketeissa.
Omia eivät ole, joten on paha sanoa kuinka terveitä ovat.
H.- Anonyymi
Kysymys oli tarkoitettu lähinnä perusterveille isovanhemmille, jotka ovat karanteenitilanteessa.
Anonyymi kirjoitti:
Kysymys oli tarkoitettu lähinnä perusterveille isovanhemmille, jotka ovat karanteenitilanteessa.
"Anonyymi"
Eihän karanteenia ole ollut.
Suositus vain.
Mutta ok, minulla on vain lapsia, ei lapsen-lapsia.
H.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on perusterve ? Näitä karanteenivelvotteita ja suosituksia on annettu nimenomaan kaikille 70 v täyttäneille eikä niitä ole kumottu vieläkään. Ikä yksin on riski vakavaan koronasairauteen ja tehohoitoon joutumiseen, sairaudet kuten diabetes vielä moninkertaistaa sitä, Vanhemman ihmisen elimistö reagoi virukseen eri tavoin, liian rajusti, vaikka olis ns. perusterve.
- Anonyymi
huruksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Eihän karanteenia ole ollut.
Suositus vain.
Mutta ok, minulla on vain lapsia, ei lapsen-lapsia.
H.Hunrksin lapsilla on tarpeeksi karmeat kokemukset lapsena olosta. Ei ollut isästä apuja mihinkään hommaan, ei käytännössä eikä henkisestikään. Vaikka niin heevatin viisas on.
Siksikö lastenlapsia ei ole ilmaantunut? Näin luulen. En voi tietää.
Aika olisi jo uusien jälkipolvien kun papalla on ikää yli 70 vee.
- Anonyymi
Olen koko ajan tavannut lastani ja lapsenlapsiani sen verran kun yleensäkin olemme tavanneet. Ei päivittäin eikä välttämättä aina viikoittainkaan. Korona-aika ei juurikaan ole vaikuttanut siihen miten käyttäydymme. Ehkä olisin tänä aikana kerran pari halannut lapsenlapsiani ja/tai mennyt heidän viereensä istumaan kylki kyljessä, sellaista en nyt ole tehnyt.
Useimmiten tapaamme asuntoni pihalla kun tuovat koiran hoitoon tai hakevat sen pois. Lapsenlapseni eivät yleensäkään nouse autosta vaan vain avaavat auton ikkunan tai oven ja siinä sitten tervehdimme ja juttelemme. Nyt jään vain hieman kauemmaksi kuin aikaisemmin.
Koko ajan olen myös käynyt heillä milloin minkäkin asian takia. Siinäkin ihan samat kuviot kuin aina ennenkin. Avaan oven omalla avaimellani ja huutelen "kop kop" siitä sitten jatkan tilanteen mukaan, aivan kuten ennenkin. Vain tuon aiemmin mainitsemani lapsenlasten viekkuun istumisen olen nyt jättänyt kokonaan tekemättä, mutta aika harvoin sitä tein enää muutenkaan.
Bessie- Anonyymi
Samoillks ilmeisesti mennään, kone ei anna tuota samoilkla", miä hivattia?... Eihän tämä enää tottele minua yhtään, jotan palataan sasiaan. Ota tuostakin nyt selvää, mitä kone tarjosi minulle, mutta ei hyväksynyt korjausta.
Olen tavannut lastani ja lapsenlapsiani koko ajan, koska lapseni tuo ruokani. Tosin ulkona juttelemme, mutta olen minä halannutut näitä lapsenlapsiani, mutta mitään oireita ei oe tullut kuumeesta, kuten ei heillekkään ja he todellakin tapaa iskännsä sukulaisia usein, koska heidän sukunsahan on täältä.
- Anonyymi
Puoleen vuoteen en ole lastani enkä lapsenlastani tavannut, ehkä kesällä nähdään.
- Anonyymi
Olemme tavanneet jo joitakin kertoja, ja noin kuukausi sitten, turva
välit huomioiden tietenkin. Eilen viimeksi lapsiani. Lastenlapsiani en koskaan.
Kohta tapaan toista uudestaan, kun on tekemässä minulle ruokaostoksia.
Terveydestään en tiedä, eikä omakaan perusterveys enää tässä iässä liene ihan perus niinkuin nuorena.
Olivat laittaneet minulle äitienpäiväjuhlat tuohon meidän pihapuistoon ja istuttiin siinä reilut kuusi tuntia, kaunis ilma kun oli.
Sain taas kaikenlaista, missä oli vahvistettu minun olevan maailman paras äiti. Tiesinhän minä sen kyllä jo ennestäänkin. Sitten olivat laittaneet vieläkin paremmaksi ja sain mustan talousessun, johon oli kultakirjaimin painatettu: "Maailman paras ÄITI, parempi kuin sata jänistä".
Hyvin on näköjään heille tarttunut päähän tuo käyttämäni vanha suomalainen sanonta.- Anonyymi
Ei kolmeen kuukauteen :´-(
- Anonyymi
Poikamies ja onnelinen sellainen.
- Anonyymi
Olemme tavanneet ja olemme kyläilleetkin jo heidän luonaan, ei ole tullut koronaa.
Pirre - Anonyymi
Olen tavannut heitä koko ajan, lähellä, kun asuvat.
Terveitä? Mistä sen voi tietää mikäli nyt koronaa tarkoitat?- Anonyymi
Kaksi kertaa lastani ja yhden kerran lapsenlasta turvavälillä puistossa.
Kävin ensimmäistä kertaa ruokakaupasa lauantaina yli kahteen kk;n . - Anonyymi
Minulleko puhuit?
Niin ei ole kotonansa, ei minulla eikä heillä, lapsenlapsillani.
Jo olisi,olisin huomannut, itseltäni.
Lapsetkin on terveitä..
Pidämme ns.turvavälit, eli ei hallita..
Pirre
- Anonyymi
Lauantaina tapasin lapsenlapsen, lähinnä vain perheen kanssa, söimme ylioppilaan kunniaksi hienosti. On tapana laittaa rintapieleen omat kaksi lyyraa yo-juhliin ja äitienpäiväkirkkoon ja kahveille. Nyt toinen putosi, maksaa kultaliikkeen mukaan 45 euroa. Vähän risoo.
Toissapäivänä, sunnuntaina, tapasin tyttären ja hänen miehensä ja pojat ensimmäistä kertaa kolmeen kuukauteen. Olimme käyneet ensin haudoilla istuttamassa kesäkukkasia ja sitten teimme kiekan katsastamaan tyttären perheen etupiharemonttia, sinne oli tullut puuaitaa ja tuija-aitaa ja kukkapenkkejä ja monta säkkiä multaa ja turvetta. Kurkistimme sisälle ja sillä on revitty keittiön ja ruokahuoneen välinen seinä kokonaan alas ja siihen tulee keittiösaareke ja molemmat aikuiset olivat aivan naatti. Pojat olivat keittäneet meille kaffeet ja tarjoilivat ulos terassille ja istuimme siellä ja kerroimme kuulumisiamme. Sain tyttäreltä kimpun vaaleanpunaisia ruusuja ja gerberoita ja omenapuun. Kun tulimme kotiin, poika oli grillannut meille ilta-ateriaksi naudanpihviä ja tehnyt salaatin ja keittänyt perunat, joten summa summarum, olosuhteisiin katsottuna aivan miellyttävä äitienpäivä.
- Anonyymi
Teilläkö vasta nyt äitienpäivä ? Täällä jo toukokuun toisena sunnuntaina vietettiin vastaavaa ulkona ja on tavattu koko ajan lasten perheitä jonkun meistä pihalla. Miten sinä olet kuitenkin kaupassa käynyt , koko ajan sisätiloissa ihan vieraita ihmisiä paljon kaupoissa läjässä ja kassapääte kuhisee viiruksia. . Etkä ole lähellä asuvaa lapsesi perhettä tavannut ? Outoa kerrassaan. Eihän lapset edes saa helposti koronaa eivätkä tartuta ja kun ovat tuttuja, tietää tilanteen. Kaupoissa siellä varmaan tautisia ja taudinkantajia, niin yleinen se korona on siellä ollut ja on yhä. Etkös sinäkin kehunut asuvasi lähellä pahinta tautipesää Tukholmaa ?
Anonyymi kirjoitti:
Teilläkö vasta nyt äitienpäivä ? Täällä jo toukokuun toisena sunnuntaina vietettiin vastaavaa ulkona ja on tavattu koko ajan lasten perheitä jonkun meistä pihalla. Miten sinä olet kuitenkin kaupassa käynyt , koko ajan sisätiloissa ihan vieraita ihmisiä paljon kaupoissa läjässä ja kassapääte kuhisee viiruksia. . Etkä ole lähellä asuvaa lapsesi perhettä tavannut ? Outoa kerrassaan. Eihän lapset edes saa helposti koronaa eivätkä tartuta ja kun ovat tuttuja, tietää tilanteen. Kaupoissa siellä varmaan tautisia ja taudinkantajia, niin yleinen se korona on siellä ollut ja on yhä. Etkös sinäkin kehunut asuvasi lähellä pahinta tautipesää Tukholmaa ?
Ruotsissa äitienpäivä toukokuun viimeinen sunnuntai, tänä vuonna sattui todella myöhään 31 pvä toukokuuta. Olen käynyt lähikaupassa, tosin harvemmin kuin ennen, mutta eipä siellä pikkukylän kaupassa ole juuri ollut koskaan kymmentä henkeä enempää kerrallaan, kertakäyttöhanskat käsidesi, plexilasisuojus kassassa ja turvavälimerkit lattiassa niin vaara saada täällä "maalla" tartunta on aika vähäinen. Niin ja asun lähes puolitoista tuntia autolla Tukholmasta. Alueellamme ei ole ollut juuri koronaa. Enkä koskaan "kehu" mitään.
Tytär ja hänen miehensä ovat olleet työssä koko ajan, tyttäreni on esikoulunopettaja ja hän on lasten ja heidän vanhempiensa kanssa tekemisisä joka päivä. Pojat ovat olleet koulussa koko ajan. Kuulun monestakin syystä riskiryhmään ja tyttäreni ei ole sallinut tapaamisia turvallisuussyistä, koska kukaan ei koskaan tiedä kantaako tartuntaa oireettomana. Joten kontaktia olemme pitäneet facetime messengerillä ja whatsappilla, myös puhelimitse.Anonyymi kirjoitti:
Meillä Ruotsinsuomalaisilla kaksoiskansalaisilla, niinkuin minulla, on kaksi äitienpäivää; toukokuun toinen ja toukokuun viimeinen sunnuntai.
Palomalla pelkästään Ruotsin kansalaisena on vain se toukokuun viimeinen sunnuntai äitienpäivä.
Taitaa olla pelkkä tekosyy tuo korona, ettei tytär miehineen ja lapsineen ole käynyt tapaamassa vanhaa äitiä, anoppia, isoäitiä. Tyrkylle piti nytkin itse mennä, kun eivät välittäneet edes äitienpäivänä tulla piipahtamaan.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Ruotsissa äitienpäivä toukokuun viimeinen sunnuntai, tänä vuonna sattui todella myöhään 31 pvä toukokuuta. Olen käynyt lähikaupassa, tosin harvemmin kuin ennen, mutta eipä siellä pikkukylän kaupassa ole juuri ollut koskaan kymmentä henkeä enempää kerrallaan, kertakäyttöhanskat käsidesi, plexilasisuojus kassassa ja turvavälimerkit lattiassa niin vaara saada täällä "maalla" tartunta on aika vähäinen. Niin ja asun lähes puolitoista tuntia autolla Tukholmasta. Alueellamme ei ole ollut juuri koronaa. Enkä koskaan "kehu" mitään.
Tytär ja hänen miehensä ovat olleet työssä koko ajan, tyttäreni on esikoulunopettaja ja hän on lasten ja heidän vanhempiensa kanssa tekemisisä joka päivä. Pojat ovat olleet koulussa koko ajan. Kuulun monestakin syystä riskiryhmään ja tyttäreni ei ole sallinut tapaamisia turvallisuussyistä, koska kukaan ei koskaan tiedä kantaako tartuntaa oireettomana. Joten kontaktia olemme pitäneet facetime messengerillä ja whatsappilla, myös puhelimitse.On se kymmenenkin vierasta ihmistä tosi paljon, niitä et voi estää hönkäilemästä sinuun päin. Miksi ihmeessä moninkertaisesti riskityhmäläinen käy kaupassa sisätiloissa, muttei voi tavata ulkona lapsia, pitemmät turvavälit ulkona saa kuin kaupan hyllyjen välissä ja kassalla. Otitko selvää jokaisesta kaupassa kävijästä, ovatko oireettomia vai oireettomia taudinkantajia. Kaupassa käynnin voi ulkoistaa, muttei lasten näkemistä kasvokkain. Ainakin Suomessa löytyi paljon vapaaehtoisia kauppa-asioille ja kaupat tuo kotiin mielellään. No, kuka mitäkin pitää tärkeänä. Ennen kyllä mainostit Tukholman läheisyyttä, kun talosi rahallisella arvolla elämöit. Joko se korona loppui Ruotsista, kun nyt uskallatte nähdä ?
Anonyymi kirjoitti:
On se kymmenenkin vierasta ihmistä tosi paljon, niitä et voi estää hönkäilemästä sinuun päin. Miksi ihmeessä moninkertaisesti riskityhmäläinen käy kaupassa sisätiloissa, muttei voi tavata ulkona lapsia, pitemmät turvavälit ulkona saa kuin kaupan hyllyjen välissä ja kassalla. Otitko selvää jokaisesta kaupassa kävijästä, ovatko oireettomia vai oireettomia taudinkantajia. Kaupassa käynnin voi ulkoistaa, muttei lasten näkemistä kasvokkain. Ainakin Suomessa löytyi paljon vapaaehtoisia kauppa-asioille ja kaupat tuo kotiin mielellään. No, kuka mitäkin pitää tärkeänä. Ennen kyllä mainostit Tukholman läheisyyttä, kun talosi rahallisella arvolla elämöit. Joko se korona loppui Ruotsista, kun nyt uskallatte nähdä ?
Eipä taida olla korona loppu Ruotsista, ei etenkään Tukholmasta. Lisää tuotetaan koko ajan, jos alkaa vähenemään (niinkuin Tegnell jo toissapäivänä juhli kurvan alaspäinmenoa). Tänne vain hakemaan kuka haluaa.
2214 uutta todettua koronatapausta tänään, joista 1544 Tukholman sairaanhoitoalueella.
Kuolleita se normaali melkein sata päivässä (74 tilastoitua).
Sitten huuli pyöreänä ihmetellään, että mistäköhän se johtuu, kun jotkut maat bojkotoivat ruotsalaisia turisteja.
- Anonyymi
En tiedä ehkä tapaan?
- Anonyymi
Aatu ja Mengel tappavat kansaaruotsissa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453016- 502472
- 1072441
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382131Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2371679- 1001678
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4361596Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91544Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141512R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201319