Voiko pakoputken paikata hartsilla ja lasikuidulla?
Pakoputken kittaaminen
39
2364
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä voi mutta tiivis siitä ei tule.
- Anonyymi
Miksi siitä ei tule tiivis?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi siitä ei tule tiivis?
Koska hartsi ja lasikuitu ei sovellu tähän tarkoitukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska hartsi ja lasikuitu ei sovellu tähän tarkoitukseen.
Miksi ei?
Toinen kysymys: Tiedätkö oikeasti ja pihtaat jotain sinulle uskottua tietoa, vai oletko jaskapaska, joka ei oikeasti osaa mitään, mutta tykkää nähdä oman tekstinsä ruudulla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ei?
Toinen kysymys: Tiedätkö oikeasti ja pihtaat jotain sinulle uskottua tietoa, vai oletko jaskapaska, joka ei oikeasti osaa mitään, mutta tykkää nähdä oman tekstinsä ruudulla?En mä mitään tiedä! Kunhan vaan kirjoittelen. Kuiduttaminen on varmaan ihan hyvä ratkaisu, laita sitä vaan ja paksusti.
- Anonyymi
Autotarvikeliikkeissä on ihan valmispakkauksia -siis pakoputken paikkauksen tarvikkeet laitettuna pahvirasiaan- pakoputken paikkaukseen.
- Anonyymi
Ne paikkasarjat on hätäkorjaukseen. Niillä siis annetaan ensiapua, mutta ei ne hoida ongelmaa. Kyllä se paikattu pakoputki pitää vaihtaa.
Veneen pakoputken korjaukseen ainoa oikea menetelmä on hitsaus. Tässähän on jopa vaaranmomenttina veneen uppoaminen (kun on kuitenkin ns. märkä pakokutki). Lisäksi pakokaasut eivät kuulu konehuoneeseen (kiertävät koneen sisään sen imupuolelta ja tukkivat suodattimet ja välijäähdyttimet yms). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne paikkasarjat on hätäkorjaukseen. Niillä siis annetaan ensiapua, mutta ei ne hoida ongelmaa. Kyllä se paikattu pakoputki pitää vaihtaa.
Veneen pakoputken korjaukseen ainoa oikea menetelmä on hitsaus. Tässähän on jopa vaaranmomenttina veneen uppoaminen (kun on kuitenkin ns. märkä pakokutki). Lisäksi pakokaasut eivät kuulu konehuoneeseen (kiertävät koneen sisään sen imupuolelta ja tukkivat suodattimet ja välijäähdyttimet yms).Taitaa vuotava märkäpakoputki aiheuttaa muuta ongelmaa ennenkuin nuo mainitsemasi.
Sitä kumiletkua onkin hyvä hitsata.
Koronako sinut saa provoilemaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa vuotava märkäpakoputki aiheuttaa muuta ongelmaa ennenkuin nuo mainitsemasi.
Sitä kumiletkua onkin hyvä hitsata.
Koronako sinut saa provoilemaan?"Sitä kumiletkua onkin hyvä hitsata."
Toimiiko hartsi ja lasikuitu sitten paremmin kumiletkuun? Kumiletku oli tosin vain oma ajatuksesi, mistähän se oikein tuli mieleesi?
Aloittaja: "Voiko pakoputken paikata hartsilla ja lasikuidulla?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sitä kumiletkua onkin hyvä hitsata."
Toimiiko hartsi ja lasikuitu sitten paremmin kumiletkuun? Kumiletku oli tosin vain oma ajatuksesi, mistähän se oikein tuli mieleesi?
Aloittaja: "Voiko pakoputken paikata hartsilla ja lasikuidulla?"Se nyt on yleisin pakoputki materiaali veneissä joissa on märkä pakoputki! Mistähän sulle tuli mieleen edes kysyä toimisiko lasikuitu siinä?
Ja vastaushan oli aloittajan kysymykseen että asiallinen että kyllä voi!
Kaiken voi päällystää lasikuidulla ja hartsilla jos haluaa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne paikkasarjat on hätäkorjaukseen. Niillä siis annetaan ensiapua, mutta ei ne hoida ongelmaa. Kyllä se paikattu pakoputki pitää vaihtaa.
Veneen pakoputken korjaukseen ainoa oikea menetelmä on hitsaus. Tässähän on jopa vaaranmomenttina veneen uppoaminen (kun on kuitenkin ns. märkä pakokutki). Lisäksi pakokaasut eivät kuulu konehuoneeseen (kiertävät koneen sisään sen imupuolelta ja tukkivat suodattimet ja välijäähdyttimet yms)....niin, jonain pikaratkaisuna tuota lasikuidutusta pidin, en pysyvänä.. ja siihen no autopakarin paikkausjutskat sopii ..
..konehuoneeseen tulevat pakokaasut tosiaan, tukkii ilmansuodattimen, heikentävät jäähdyttimen toimintaa, jopa lopettaa laturin ja startin toiminnan,
näin kävi Avant kuormaimessa alle viikossa, kun pakokaasujen noki tarttui jokapaikkaan… kun pakoputki alkoi vuotamaan..
- Anonyymi
..Autotarvikeliikkeissä on myös "pakoputkikittiä", jos pakoputkenpaikkaus-sarja tuntuu mahdottomalta.
molemmilla esim saa auton läpikatsastuksesta, jos pakoputken vuodot haittaa päästöjen mittausta. - Anonyymi
Joissain läntisissä kehittyneissä kulttuureissa metallinen pakoputki (olkoon sitten valurautainen kohta tai peltinen kohta), paikataan tavallisimmin hitsaamalla ruostumattomalla 2,5 mm hitsauspuikolla...
- Anonyymi
Siis puhki ruostunut pakoputki paikataan ruostumattomalla hitsauspuikolla...Ruostumaton teräs ja se tavallisempi (ruostuva) teräs ovat huono yhdistelmä eikä ruostumattoman käytöllä saavuteta mitään etua, päinvastoin, ruostumatonkin pyrkii "ruostuvaan" yhtyessään muuttumaan ruostuvaksi. Käytämme edelleen ruostumattomia puikkoja vain hitsatessamme ruostumattomia teräksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis puhki ruostunut pakoputki paikataan ruostumattomalla hitsauspuikolla...Ruostumaton teräs ja se tavallisempi (ruostuva) teräs ovat huono yhdistelmä eikä ruostumattoman käytöllä saavuteta mitään etua, päinvastoin, ruostumatonkin pyrkii "ruostuvaan" yhtyessään muuttumaan ruostuvaksi. Käytämme edelleen ruostumattomia puikkoja vain hitsatessamme ruostumattomia teräksi!
Rajapuikko voisi olla hyvä, toimii rosterin ja muiden yhteen saattamiseen.
- Anonyymi
Jäitä hattuun.
Putki on terästä.- Anonyymi
Harvoissa autoissa pakoputket ovat ruostumatonta terästä, itselläni sellainenkin auto on ollut. Mutta siis tyypillistä pakoputkimateriaalia ei ole tarpeen hitsailla ruostumattomilla puikoilla ja on siinä sekin vielä, että jos pakoputket ovat ruostumatonta terästä, ne kyllä auton iän puhkeamatta kestävät eikä niitä tarvitsisi paikkailla...
- Anonyymi
Mustamaalaa viimeistellen tekosesi kuitenkin. Se voi näyttää paremmalta ruohonjuuritasolta.
- Anonyymi
Aika kuumaksi voi pakoputkikin lämmetä, ei siihen pintaan pidä lasikuitua eikä hartsia tuhrata. Lasikuitukin on iloisesti palavaa ainetta kun vain alkuun pääsee, ei tulta auton alle. Ei kai aloittaja ihan vakavissaan ole kysymyksensä kanssa?
- Anonyymi
Vitsihän aloitus on mutta kuitenkin on selvinnyt että kyseessä on teräksinen märkäpakoputki. Tuskin se autossa on.
- Anonyymi
Olen ihan tosissani.
Pakoputken lämpötila ei nouse edes 70C. Jos se taas hehkuisi kuumana, niin pakoputket on kaikissa veneissä kiinni lasikuidussa jostain kohtaa. Jos lämpötila nousee lasikuidun leimahduspisteeseen asti, niin vene palaa olis siinä paikkaa tai ei.
Vetus myy märälle pakoputkelle PVC osia ja monet paikat lasikuituisia mutkia ja muita osia. PVC pehmiää 60C ja sulaa 100C, lasikuidun hartsi puolestaan alkaa menettämään lujuuttaan korkeammassa lämpötilassa ihan perushartseillakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ihan tosissani.
Pakoputken lämpötila ei nouse edes 70C. Jos se taas hehkuisi kuumana, niin pakoputket on kaikissa veneissä kiinni lasikuidussa jostain kohtaa. Jos lämpötila nousee lasikuidun leimahduspisteeseen asti, niin vene palaa olis siinä paikkaa tai ei.
Vetus myy märälle pakoputkelle PVC osia ja monet paikat lasikuituisia mutkia ja muita osia. PVC pehmiää 60C ja sulaa 100C, lasikuidun hartsi puolestaan alkaa menettämään lujuuttaan korkeammassa lämpötilassa ihan perushartseillakin.Miten laskikuitu kestää pakokaasuja / palojäänteitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten laskikuitu kestää pakokaasuja / palojäänteitä?
No jos se sun putki nyt on terästä niin se lämpölaajenee eri tahtiin hartsin kassa ja alkaa varmasti vuotamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten laskikuitu kestää pakokaasuja / palojäänteitä?
Pakoputken osia tehdään lasikuidusta. Lasikuitu on lasia ja kestää erinomaisesti lähes mitä vaan.
Hartsi on heikompi lenkki, mutta sekin kestää hyvin sitä, mitä tuutista tulee:
https://www.engineeringtoolbox.com/chemical-resistance-epoxy-d_786 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No jos se sun putki nyt on terästä niin se lämpölaajenee eri tahtiin hartsin kassa ja alkaa varmasti vuotamaan.
Sama pätee sitten kaikkeen rakenteeseen, jossa lujitemuovi on kiinni metallissa.
Kuitenkin yhdistelmää käytetään esimerkiksi veneissä ja lentokoneissa.
Epoksin suuri ongelma taitaa kuitenkin olla sen joustamattomuus. Siihen voi ajan oloon tulla murtumia. Tosin sekin pätee myös veneisiin... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama pätee sitten kaikkeen rakenteeseen, jossa lujitemuovi on kiinni metallissa.
Kuitenkin yhdistelmää käytetään esimerkiksi veneissä ja lentokoneissa.
Epoksin suuri ongelma taitaa kuitenkin olla sen joustamattomuus. Siihen voi ajan oloon tulla murtumia. Tosin sekin pätee myös veneisiin...Niin päteekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakoputken osia tehdään lasikuidusta. Lasikuitu on lasia ja kestää erinomaisesti lähes mitä vaan.
Hartsi on heikompi lenkki, mutta sekin kestää hyvin sitä, mitä tuutista tulee:
https://www.engineeringtoolbox.com/chemical-resistance-epoxy-d_786Lasi ei syty tuleen edes voimakkaissa rakennuspaloissa, lasikuituvene sen sijaan palaa iloisesti ja voimallisesti jos vaan pienen alun saa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten laskikuitu kestää pakokaasuja / palojäänteitä?
Itselläni laadukkaat lasikuituiset äänenvaimentajat linjassa ja hyvin kestävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasi ei syty tuleen edes voimakkaissa rakennuspaloissa, lasikuituvene sen sijaan palaa iloisesti ja voimallisesti jos vaan pienen alun saa!
Olet siis sitä mieltä, että linkin tuotteita ei voi olla olemassa?
https://www.fisheriessupply.com/centek - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin päteekin.
Heh, heh, olet huumorimiehiä (tai naisia).
Et ole koskaan kuullut epoksimaaleista :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, heh, olet huumorimiehiä (tai naisia).
Et ole koskaan kuullut epoksimaaleista :DMites se lasikuituun ja hartsin liittyy ja aloittajan kysymykseen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites se lasikuituun ja hartsin liittyy ja aloittajan kysymykseen?
Epoksi on sideaineena hartsissa ja samaa käytetään maaleissa. Jos teräksen lämpölaajeneminen tai muu joustaminen olisi epoksille ongelma, sillä ei voisi maalata terästä, kuten siltoja ym.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Epoksi on sideaineena hartsissa ja samaa käytetään maaleissa. Jos teräksen lämpölaajeneminen tai muu joustaminen olisi epoksille ongelma, sillä ei voisi maalata terästä, kuten siltoja ym.
Sillan maalaaminen epoksimaalilla ja pakoputken paikkaaminen hartsilla ja lasikuidulla on kyllä hieman eri asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillan maalaaminen epoksimaalilla ja pakoputken paikkaaminen hartsilla ja lasikuidulla on kyllä hieman eri asia.
Hiukan, mutta molemmissa "liima" on sama eli epoksi. Jos epoksi ei pysyisi teräksessä, niin siltaa ei sillä voisi maalata.
Esimerkkiä ei kuitenkaan tarvitse hakea niin kaukaa. Teräspakoputkiin on laittettu epoksilla ja lasikuidulla kiinni lasikuitumutkia ja -vaimentimia kymmenien vuosien ajan ilman ongelmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiukan, mutta molemmissa "liima" on sama eli epoksi. Jos epoksi ei pysyisi teräksessä, niin siltaa ei sillä voisi maalata.
Esimerkkiä ei kuitenkaan tarvitse hakea niin kaukaa. Teräspakoputkiin on laittettu epoksilla ja lasikuidulla kiinni lasikuitumutkia ja -vaimentimia kymmenien vuosien ajan ilman ongelmia.No hyvä sitte! Ei muutako top coatia siltapalkkiin. Epoksihartsista ei aloittaja puhunut mitään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hyvä sitte! Ei muutako top coatia siltapalkkiin. Epoksihartsista ei aloittaja puhunut mitään.
Olisit kysynyt. Ei polyesteriäkään mainittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisit kysynyt. Ei polyesteriäkään mainittu.
Ethän sinäkään ole kysynyt eli et tiedä! Mutta polyesteriä se tarkoitti ja halvinta bilteman kamaa eikä osaa sitäkään käsitellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinäkään ole kysynyt eli et tiedä! Mutta polyesteriä se tarkoitti ja halvinta bilteman kamaa eikä osaa sitäkään käsitellä.
Ei aloittajan tarvitse kysyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni laadukkaat lasikuituiset äänenvaimentajat linjassa ja hyvin kestävät.
Tarkoitatko linja-autoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375126- 823646
- 403062
- 613005
- 102946
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1411733- 181731