TFSI 100 000 km ja öljyn kulutus

Anonyymi

A3 vm.2014 alla 1.4 tfsi ja ajettu 120 000. 100 000 meni ilman öljyn lisäämistä huoltojen välillä. 100 000 km jälkeen kulutus alkoi nousemaan ihan törkeasti. Nyt menee tönikkä kerran 2 kuukaudesssa.

Mikähän tuon aiheuttaa? Onko piire ohjelmoitu autoon, jotta vaihtaminen uuteen nopeutuisi?

52

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinäpä sitä onkin miettimistä sellaisella, joka on sortunut testaamaan omalla rahalla, ja huomannut nyt vasta tulleensa kusetetuksi oikein urakalla....

      • Anonyymi

        Tekaistuhan tuo juttu on ei nuo moottorit kuluta oljyä, testit sen on todistaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekaistuhan tuo juttu on ei nuo moottorit kuluta oljyä, testit sen on todistaneet.

        BMW tehdas ilmoittaa muutamille malleille normikulutuksen yli 1 litra/1000 km. Siis 30 000 kilometrin öljynvaihtovälillä on normaalia lisätä 30 litraa. On hyvä että öljyä ei tarvitse koskaan vaihtaa, pelkkä suodatin riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMW tehdas ilmoittaa muutamille malleille normikulutuksen yli 1 litra/1000 km. Siis 30 000 kilometrin öljynvaihtovälillä on normaalia lisätä 30 litraa. On hyvä että öljyä ei tarvitse koskaan vaihtaa, pelkkä suodatin riittää.

        3 Bemaria ja 2 Audia ja 2 Mersua omistaneena voin todeta että vain Audi kuluttaa öljyä - ja rutkasti. Kuukaduen tai parin välein saa kaataa lisää öljyä reilusti. Ilmankos Audi on ainoa merkki jonka huollon yhteyessä tulee tarjous öljystä..........


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekaistuhan tuo juttu on ei nuo moottorit kuluta oljyä, testit sen on todistaneet.

        ei ole tekaistu juttu itselläni oli 10.000 km ajettu golf kun rupesi öljyä syömään 62.000km vaihdettiin moottori uuteen silloin kulutti jo melkein litran 1000 km . laskua mulle 3700eur


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekaistuhan tuo juttu on ei nuo moottorit kuluta oljyä, testit sen on todistaneet.

        ahaa...


    • Anonyymi

      Olen aloittaja ja kolmas Audi menossa. Koskaan aiemmin en ole ajanut yli 100 000 km autolla kuten nyt. Totuus on että öljyn kulutus nousi tuon km jälkeen radikaalisti.

      Päästöhuijausten lisäksi on helppo ohjelmoida auton tietokone kuluttamaan öljyä reilusti enemmän vaikka 100 000 km jälkeen.

      Uusi auto alkaa kiinnostaa. Nykyautot voidaan ohjelmoida vaikka miten.

      • Anonyymi

        Empä usko että ohjelmoinnilla öljynsyöntiä voi tehdä.. Kyllä männänrenkaista johtuu jos öljyä palaa tai venttiilin kumit voi olla kovettuneet, mutta noin vähän ajetussa sekään ei vielä mahdollista.. Aika uskomattomalta kuulostaa kun testissäkin just samalla moottorilla ajettiin 150 tkm eikä öljynkulutusta ilmennyt.


      • Anonyymi

        Tässähän Audin omistaja kertoi, että auton tietokone voidaan ohjelmoida kuluttamaan öljyä. Lienee jotain kehittyneempää tietokone-tekniikkaa Audissa?
        Toisaalta kuulostaa uskottavalta, koska työpaikan parkissa eräs Audi a4 poistuessaan ruudusta ikäänkuin merkkaa paikkansa mustalla öljyllä eli olisiko kyseessä tällainen ohjelmointiin liittyvä alustan voitelu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän Audin omistaja kertoi, että auton tietokone voidaan ohjelmoida kuluttamaan öljyä. Lienee jotain kehittyneempää tietokone-tekniikkaa Audissa?
        Toisaalta kuulostaa uskottavalta, koska työpaikan parkissa eräs Audi a4 poistuessaan ruudusta ikäänkuin merkkaa paikkansa mustalla öljyllä eli olisiko kyseessä tällainen ohjelmointiin liittyvä alustan voitelu?

        Hihii, vai ohjelmalla saadaan kone syömään öljyä, jihuu mikä Tero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, vai ohjelmalla saadaan kone syömään öljyä, jihuu mikä Tero.

        Skodahönöboy, opettele lukemaan. Kaveri kirjoitti "Päästöhuijausten lisäksi on helppo ohjelmoida auton tietokone kuluttamaan öljyä reilusti enemmän vaikka 100 000 km jälkeen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodahönöboy, opettele lukemaan. Kaveri kirjoitti "Päästöhuijausten lisäksi on helppo ohjelmoida auton tietokone kuluttamaan öljyä reilusti enemmän vaikka 100 000 km jälkeen."

        Kuluttaako Tojoissa tietokonekin (lue: oikeasti vain nelilaskinpiiri) öljyä ja miksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässähän Audin omistaja kertoi, että auton tietokone voidaan ohjelmoida kuluttamaan öljyä. Lienee jotain kehittyneempää tietokone-tekniikkaa Audissa?
        Toisaalta kuulostaa uskottavalta, koska työpaikan parkissa eräs Audi a4 poistuessaan ruudusta ikäänkuin merkkaa paikkansa mustalla öljyllä eli olisiko kyseessä tällainen ohjelmointiin liittyvä alustan voitelu?

        Nyt sä tuhnu tero et kateuksissasi ole ymmärtänyt alkuunkaan öljynkulutuksen (syönnin) ja öljyvuodon eroa. Öljynkulutuksesta ei jää parkkiruutuun mitään jälkiä. Vuosien 2008-2011 välisenä aikana DAS-konsernin autoissa esiintyi alihankkijan toimittamien sylinterien männänrenkaiden valmistuksen huolimattomuutta, eli "mittavirheitä". Tämä aiheuttaa yksinkertaisuudessaan sen, että öljy pääsee alakerrasta yläkertaan. Sitten kun öljy on "yläkerrassa", niin se palaa pois.

        Toinen samaan aikaväliin liittyvä ongelma oli jakoketjun venyminen. No joka moottoreista ymmärtää yhtään mitään, niin tietää sen, että pahimmillaan edessä on tuhansien eurojen moottoriremontti, kiertokanget vääntyneinä, kampiakseli vaurioituneena jne, tarkoittaa melkolailla täystuhoa.

        Nämä molemmat ongelmat on korjattu jo liki 10 vuotta sitten, esim. ketjutoimittaja vaihtunut hihnatoimittajaksi. Mutta tuhnupojat eivät ole siitä vieläkään tietoisia. 2011-12 jälkeen valmistetuissa ei ole mitään jälkeä näistä ongelmista.


    • Anonyymi

      kts. moottorihiomo

    • Kuinka usein on vaihdettu moottoriöljy ja -suodatin?

      • Anonyymi

        Ja onko käytetty oikeaa öljyä.
        No toisaalta koko aloitus on vain Toyotan omasedän luomus ja myös mm. tuo. takuu varma teos "kts.moottorihiomo". On se vaan niin onneton tyyppi että se on niin helppo tunnistaa.


    • Anonyymi

      15 000km samoilla öljyillä on aivan maksimi.

      Öljymäärä on niin olematon ja ajattele mikä bensamäärä palaa tuohon kilometrimäärään. Öljy on karstaista joka kuluttaa moottoria, mäntää, renkaita, kampiakselin laakereita.

      • Anonyymi

        30 tonniahan ne Vageilla yksillä öljyillä ajaa ja sitten kun ongelmia tulee syytetään että huono moottori. Näinhän se on mennyt jo viimeiset 15 vuotta ja sama meno jatkuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        30 tonniahan ne Vageilla yksillä öljyillä ajaa ja sitten kun ongelmia tulee syytetään että huono moottori. Näinhän se on mennyt jo viimeiset 15 vuotta ja sama meno jatkuu.

        Kysyin öljynvaihtoväleistä sen takia, että Yhdysvalloissa on kaikkien v. 2014 Audien öljynvaihtoväli 10 000 mailia eli 16 000 kilometriä tai vuosi, kumpi ensin eteen tulee.

        Yhdysvalloissa on tiukempi tuotevastuu, joten valmistaja ei saa lupailla liikoja, tai joutuu kuseen vielä takuuajan jälkeenkin, jos moottori ei kestä tavanomaiselta tekniseltä laitteelta odotetulla tavalla.

        Yhdysvalloissa on myös "laumasuoja" l. joukkokanne, jonka kuluttajat voivat nostaa valmistajaa tai maahantuojaa vastaan, joka tuottaa sekundaa tai lupailee mahdottomia.


    • Anonyymi

      saksalaista insinööri taitoo, ei herran jestas sentään...!

    • Anonyymi

      Ai jaa että ameriikas ajellaan noin vähän folkkarin öljyillä? Ja Suomi poika paahtaa menemään 30 donaa nokisilla!😭😂🤣

      • Anonyymi

        joku väitti että Usassa vw on joutunut vaihtamaan tst ja tfsi koneet ehjiin?

        pitääkö paikkansa?


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        turhaa vvskodailijat ulisee muutaman tonnin laskuista

        vw panostaa jälkimarkkinoille-sisaryritykset tienaa?


    • Anonyymi

      Nyt kaikki mollaajat tekevät mielellään sen mielikuvan, että on pakko ajaa vag autoilla 30 tkm samoilla öljyillä.
      Sen valinnan tekee ensimmäinen uuden auton ostaja ja valitsee yleensä sen halvimman, eli juuri tuo 30 tkm.
      Itse vaihdan öljyt10 tkm välein ja käytän muun huollon 30 tkm välein merkkiliikkeessä.
      Ei tarvitse ostaa sitä kallista longlife öljyäkään sieltä liikkeestä.
      Ja joka huollosta on leima merkkiliikkeestä.

      Elämä on valintoja.

      • Anonyymi

        Näin kun tekis kaikki muutkin VAG :Autojen omistajat olis moottori ongelmat historiaa.


      • Anonyymi

        Näinhän se. Minulla tojota D4D avennis ja moottori kerran vaihdettu ja kerran halklinainen kansi. Vaihdan öljyt säännöllisesti 3000 kilometrin välein niinkuin suositeltu.


    • Anonyymi

      Omistan Skoda Octavian 1.8 tsi-koneella. Ei siinä ainakaan öljynsyönti mitenkään lisääntynyt sadan tonnin jälkeen. Sillä on nyt ajettu 132 tkm. Ei syö kuin litran verran per 15 tkm, jota olen käyttänyt öljynvaihtovälinä.

      • Anonyymi

        Sulla kävi hyvä säkä, isäni 1.8 tsi kulutti litran öljyä, tankillisella bensaa. Korjautti moottorin omaan piikkiin, muistaakseni maksoi 3500e. Täysiä paskoja, niin koneiltaan, kun koriltaankin.


    • Anonyymi

      Moottoreita tuntematta ja syytä kulutuksen lisääntymiseen ihmetyttää. 6 vuotta ajelin ilman lisäystä huoltojen välillä 100 000 km jälkeen iso nousu.

      Varmaan jokin ihan järkeävä selitys. Auto merkkihuollossa koko ajan huollettu ajallaan.

      • Anonyymi

        Männänrenkaat tukkeutuneet karstasta, onko ajettu Long Life vaihtöväleiilä.. Jos on männänrengas remontti edessä.


    • Anonyymi

      Mieluummin vaihtaa pienillä kilometreillä kun öljy on kirkasta, kumminkin öljyjen ja suodattimen hinta olematon alle 30€ todellista rahaa. Öljynvaihdon voi opettaa vaikka 40 naiselle joka ei ole työkaluja ja tai muuta tehnyt. Vuosi ja useat sadat starttaukset kylmällä koneella likaannuttaa öljyä merkittävästi.

      Syö ne muutkin audin koneet, kävin pari vuotta erään mukana katsomassa Audi A4 2003 1.8T koneella, autolla ajettu 210 000km ja täysin moitteettoman näköinen.

      Laittoin käyntiin pihassa niin kova nakutus kuului, sanoin että onko öljyä katsottu. Nosti tikun niin kuiva. Öljyn lisäyksen jälkeen hävisi äänet ja me pihasta.

    • Anonyymi

      maailman kovimmat autonvalmistaja huijarit tulee saksasta!ei herranjestas sentään!

      • Anonyymi

        Ensin polttivat Lapin ja nyt öljyt.


    • Anonyymi

      Laitettu väärä öljyt 100 000km huollossa.
      No huono provohan tuo aloitus on, ei öljyn kulutus kasva noin paljon noin pienessä ajassa, eikä aika vaikuta määrää, vaan kilometrit.

      • Anonyymi

        Öljyissä on eroja, kuinka ne pesee ja liottaa karstaa moottorista. Jos öljymerkkiä vaihtaa, voi käydä niin, että karstat lähtee liikkeelle ja silloin ei hyvä heilu.


    • Anonyymi

      Miten turbossa oleva ongelma aiheuttaa öljynkulutuksen kasvua?

      • Anonyymi

        Turbon lakru vuskaa öljyä palotilaan.


    • Anonyymi

      kts. moottorihiomo seinäjoki

    • Anonyymi

      onse

    • Anonyymi

      Miksi skodasta tai seatista ei ole juttuja öljyn kulutuksesta?

    • Anonyymi

      myyntikieltoon

    • Anonyymi

      huohota

    • Anonyymi

      Auton kuuluukin kuluttaa öljyä ja polttoainetta.

      • Anonyymi

        Ehjä kone ei kuluta öljyä juuri nimeksikään eikä ainakaan tarvitse sitä lisätä vaihdon välissä.
        Volsun moottoreissa on suunnitteluvirhe jota ei tunnusteta eikä korvata. Hyväuskoisen hölmön piikkiin menee loppupeleissä. Pelkkää kusetusta että joutuu osan rempasta maksamaan vaikka valmistaja itse on ongelman aiheuttaja.


      • Anonyymi

        Kun ajelin yli 400.000 km ajtulla tojolla, niin öljynvaihdon jälkeen ajettiin 10 tkm , minkä jälkeen lisättiin 0,5 l öljyä ja ajetti ne loput 5000 km siihen seuraavaan öljynvaihtoon.
        Tämä on siis normaali olettama vanhalle moottorille ja se toteutuikin vuosikausia.


    • Anonyymi

      Öljyn syönti lisää tehoja

      • Anonyymi

        Öljyn syönti lisää vain tehoja jälkimarkkinointiin , kun öljynsyönti kiihtyy.


    • Anonyymi

      ostais tojolta moottoreita

    • Anonyymi

      Tuttavani oli etsimässä tyttärelleen ensimmäistä autoa ja pitihän sen tytön mielestä merkki olla Audi. Auto, mitä katsoivat ensimmäisenä oli 1.2tfsi ja automaattilaatikolla.😨 Onneksi ottivat yhteyttä minuun, ennen kuin astuivat ihan totaaliseen paskaan ja sain käännytettyä tytön, joka siis itse maksoi auton, niin Japanilais merkkiin. Nyt siis alla ruostesuojattu huoleton Japski, ja rahaa jää muuhunkin elämiseen. Elämä on valintoja ja nuori tarvitsee välillä ohjausta, välittäkää lähimmäisestä ja antakaa tukea, kun he sitä tarvitsevat.👍

      • Anonyymi

        Audi on himotuin kauniiden ja himottavien naisten keskuudessa. Tai tarkemmin niiden kuskit, ne varakkaat ja komeat.


    • Anonyymi

      takuulla hyvää-hyundai

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe