Riittäisikö sellainen 2.5 heppainen perämoottori pieneen 6m purjeveneeseen. Kellään kokemuksia sellaisesta.
Pieni perämoottori purjeveneeseen
3
69
Vastaukset
- Anonyymi
Mulla oli joskus Joe17:ssä kolmiheppainen 2T -prutku. Kyllähän sillä satamamanööverit teki , kotiin pääsi tyynen yllättäessä ja pieneen täysvastaiseenkin jos oli tarvis.
- Anonyymi
Kyllä se 4 solmua sitä venettä työntään normiolosuhteissa. Jos tuulee päin pläsiä kunnolla vauhti putoaa puoleen.
- Anonyymi
Olisi kyllä hyvä päästä kokeilemaan konetta veneessä ennen ostoa.
Hiukan haarukointia:
Minulla oli 8hp. 2T -perämoottori pitkärikisenä, eli potkuri syvemmällä, Scanper 22 -veneessä. Se oli turhan iso siihen veneeseen. Yksisylinterinen 5hp. olisi ollut just hyvä.
Olennaisinta kuitenkin on että potkurin saa kyllin syvälle. Pitkä riki yhdistettynä telineeseen joka myös laskee ja nostaa konetta on hyvä olla. Pelkkä kippaus ei oikein riitä. Tässä tapauksessa taas vaihdevipu menee kovin alas myös. Kaukosäätölaite on siten tarpeen tai sitten edes pelkkä keppi vaihdevivulle. Kaasu lukkoon kohtuukierroksille ja vauhdin säätely rantautuessa vaihde päälle-pois-päälle sillä kepillä.
Nyt jollamoottorina minulla on Honda 2,3 hp. nelitahtikone. Se voi kaksitahtista sitkeämpänä viedä pikkuista purttakin. Pulmaksi taas muodostuu vapaakytkinvaihteisto. Kaasuun on päästävä käsiksi ja peruutus onnistuu vain pyöräyttäen moottori ympäri. Lisäksi ainakin oma Honda 2,3 on erittäin lyhytrikinen.
Koita lainata jonkun laiturikaverin jollamoottoria tai pienen avoveneen uistelukonetta. Varmaan jollain Guy 22, H-vene ym. seilorilla on lainata koeajoon se pitkärikinenkin moottori.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2364016Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232317Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411481
- 77939
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127937Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37930Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62770