Näin Toyotan täyshybridit tekevät sähköä kuluttamatta lainkaan bensiiniä

Anonyymi

Toyotaa pilkkaava ”asiantuntija” vain hokee täällä, että Toyotan hybridien sähkö tuotetaan bensalla, kun pitäisi puhua siitä, miten se hybridijärjestelmä pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä. Ja miten se pienentää sen kulutuksen niin pieneksi, että Toyotan hybrideillä on kaikkein pienimmät uuden WLTP-päästömittaustavan mukaiset päästöt eli toisin sanoen pienin bensiinin kulutus autoissa, joissa on polttomoottori.

Toyotan täyshybridi toimii niin, että koko ajan ajoakkua ladataan tai niitä puretaan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäätimen kanssa ajaessakin heti kun auton äly huomaa, ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu sähkön voimalla. Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas, mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton moottorin huomattavana apuna, jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Toyotan loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa, koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisänä koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja lisäksi taloudelliseksi.

Volkswagen-konsernin kevythybridit eivät oikeastaan koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori voidaan sammuttaa esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa jo esimerkiksi 30 km/h nopeudessa. Polttoaineen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmällä on siten mitätön vaikutus, koska polttomoottori pyörii lähes koko ajan.

131

676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vittu kun minua vapisuttaa ja tärisyttää ja hiotttaa. On tuska ja hätäkin kun totuutta pukkaa.

    • Anonyymi

      Akkua ladataan koko ajan mutta bensiini vie silloin autoa eteenpäin eli bensalla ladataan ja myötäsissä ja jarruttaessa ilman bensaa, kevythybridillä päästään aivan samaan lopputulokseen. Siinä sähköllä avustetaan bensamoottoria tarvittaissa ja jarruttaessa ja myötäisissä ladataan.. Ja lyhyemmät matkat voi ajaa kokonaan sähköllä. Nerokasta eikö totta.

      • Anonyymi

        Älä selitä. Olet todella nolo poika. Äläkä myöskään valehtele. koska kevythybridi ei toimi noin.

        Vaan näin:

        Kevythybridit eivät oikeastaan koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori voidaan sammuttaa esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa jo esimerkiksi 30 km/h nopeudessa. Polttoaineen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmällä on siten mitätön vaikutus, koska polttomoottori pyörii lähes koko ajan.


      • Anonyymi

        Koeajot osoittavat näiden kevythybridi-Skodien suuren polttoaineen kulutuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajot osoittavat näiden kevythybridi-Skodien suuren polttoaineen kulutuksen.

        Pianhan se nähdään kun koeajoihin tulevat ei tartte huhupuheisiin uskoa odotellaan vielä vähän.. Kaara tv Liinpää ajeli vw T- Cross :illat kevyt hybridi jotain 5.6 keskikulutuksen..Samoin Colfia sanoi että DSG toimii erittäin jouhevasti kevythybridissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä selitä. Olet todella nolo poika. Äläkä myöskään valehtele. koska kevythybridi ei toimi noin.

        Vaan näin:

        Kevythybridit eivät oikeastaan koskaan kulje pelkän sähkömoottorin voimin, mutta voimalinjan sähköistäminen mahdollistaa monissa kevythybridimalleissa sen, että polttomoottori voidaan sammuttaa esimerkiksi liikennevaloihin hidastettaessa jo esimerkiksi 30 km/h nopeudessa. Polttoaineen kulutuksen kannalta kevythybridijärjestelmällä on siten mitätön vaikutus, koska polttomoottori pyörii lähes koko ajan.

        Kevyt hybridi tehtiin paikkaamaan DSG virheitä kerrottiin juuri Kaara TV:ssä. Nykiminen on selvästi pienempää, toivoo VW. Mitä seuraavaksi kokeillaan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koeajot osoittavat näiden kevythybridi-Skodien suuren polttoaineen kulutuksen.

        Kuten myös Corolla, 6,7 ja suurin mitä löytyy on 7,5 litraa. Että kyllä se soppa maistuu jos aikoo muiden tahdissa pysyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevyt hybridi tehtiin paikkaamaan DSG virheitä kerrottiin juuri Kaara TV:ssä. Nykiminen on selvästi pienempää, toivoo VW. Mitä seuraavaksi kokeillaan ?

        Rav nelonen eilen nurkkaajossa vain 4,3 l. Sadalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kevyt hybridi tehtiin paikkaamaan DSG virheitä kerrottiin juuri Kaara TV:ssä. Nykiminen on selvästi pienempää, toivoo VW. Mitä seuraavaksi kokeillaan ?

        Uuskoppanen rav nelonen hybriitti
        Kulutus vain 4 5 litraa.

        Tehoo 222 hv. 8 sek 100 kmh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uuskoppanen rav nelonen hybriitti
        Kulutus vain 4 5 litraa.

        Tehoo 222 hv. 8 sek 100 kmh

        Siis 4-5 l sadalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis 4-5 l sadalla

        Juu ja jo pienellä pakkasella 10 litraa satasella kun tuo hybridi ei kytkeydy lainkaan toimimaan. Vähällähän se kulkee juu.


    • Anonyymi

      " kun pitäisi puhua siitä, miten se hybridijärjestelmä pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä. "

      Eipä näytä pienentävän käytännössä yhtään, Pelkkiä tojon mainosmiesten puheita. Tässä käytännön mittauksessa TSI Leon kulutti alle neljä litraa kun tojon höpöhybridi kulutti yli neljä litraa. Ei mitään mainospuheita vaan oikeasti mitattuja kulutuksia.

      https://www.autoliitto.fi/paikallisosastot/lahden-seudun-osasto/vesijarven-auto-ecorun-2019

      • Anonyymi

        Leon-Hemmo itse syyllistyi pahimman laatuiseen valehteluun. Ei kertonut edes moottorin kokoa. Moottori onkin näköjään kokoa 1.0. Noiden valmistus on lopetettu kaikessa hiljaisuudessa. Pikkuturboista on jäljellä enää 1,5 litran koko. Sillä saavutetaan noin 140 g/km päästöarvo.

        Leon 1.0. TSI:llä näkyy olevan kova päästöarvo, joka kertoo että kulutuskin on kova. Tässä päästöarvo on 123 g/km.

        https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/a51bc611-30dc-4993-9364-02a9deca3ac1

        Corollan hybridin päästöarvo tässä on vain 101 g/km. Eli reippaasti pienempi kulutus.

        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Uusi_Corolla_Hatchback_hinnasto_tcm-3018-1573873.pdf

        ÄLÄ VALEHTELE!

        Lue tästä aidot Toyotan hybridien koeajojen kulutukset:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16200076/toyotan-hybridien-kulutus-on-kasittamattoman-pieni

        ÄLÄ TÄTÄKÄÄN VALEHTELE!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leon-Hemmo itse syyllistyi pahimman laatuiseen valehteluun. Ei kertonut edes moottorin kokoa. Moottori onkin näköjään kokoa 1.0. Noiden valmistus on lopetettu kaikessa hiljaisuudessa. Pikkuturboista on jäljellä enää 1,5 litran koko. Sillä saavutetaan noin 140 g/km päästöarvo.

        Leon 1.0. TSI:llä näkyy olevan kova päästöarvo, joka kertoo että kulutuskin on kova. Tässä päästöarvo on 123 g/km.

        https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/a51bc611-30dc-4993-9364-02a9deca3ac1

        Corollan hybridin päästöarvo tässä on vain 101 g/km. Eli reippaasti pienempi kulutus.

        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Uusi_Corolla_Hatchback_hinnasto_tcm-3018-1573873.pdf

        ÄLÄ VALEHTELE!

        Lue tästä aidot Toyotan hybridien koeajojen kulutukset:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16200076/toyotan-hybridien-kulutus-on-kasittamattoman-pieni

        ÄLÄ TÄTÄKÄÄN VALEHTELE!

        Kyllä se vaan näköjään pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä silloin kun ei valehdella ja perusteena on aidot koeajot:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16200076/toyotan-hybridien-kulutus-on-kasittamattoman-pieni


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leon-Hemmo itse syyllistyi pahimman laatuiseen valehteluun. Ei kertonut edes moottorin kokoa. Moottori onkin näköjään kokoa 1.0. Noiden valmistus on lopetettu kaikessa hiljaisuudessa. Pikkuturboista on jäljellä enää 1,5 litran koko. Sillä saavutetaan noin 140 g/km päästöarvo.

        Leon 1.0. TSI:llä näkyy olevan kova päästöarvo, joka kertoo että kulutuskin on kova. Tässä päästöarvo on 123 g/km.

        https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/a51bc611-30dc-4993-9364-02a9deca3ac1

        Corollan hybridin päästöarvo tässä on vain 101 g/km. Eli reippaasti pienempi kulutus.

        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Uusi_Corolla_Hatchback_hinnasto_tcm-3018-1573873.pdf

        ÄLÄ VALEHTELE!

        Lue tästä aidot Toyotan hybridien koeajojen kulutukset:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16200076/toyotan-hybridien-kulutus-on-kasittamattoman-pieni

        ÄLÄ TÄTÄKÄÄN VALEHTELE!

        Ei ole vw 1.0 tsi valmistusta lopetettu kaikissa VAG uusissa autoissa saa tätä mootoria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se vaan näköjään pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä silloin kun ei valehdella ja perusteena on aidot koeajot:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16200076/toyotan-hybridien-kulutus-on-kasittamattoman-pieni

        Omien suomi24-valehtelujen käyttäminen lähdetietona on säälittävyyden huippu. Ecorunissa on tiukat säännöt mittauksille ja siellä mitatut luvut ovat todellisia kulutuksia. Ei mitään nettihörhön mielikuvituksen tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leon-Hemmo itse syyllistyi pahimman laatuiseen valehteluun. Ei kertonut edes moottorin kokoa. Moottori onkin näköjään kokoa 1.0. Noiden valmistus on lopetettu kaikessa hiljaisuudessa. Pikkuturboista on jäljellä enää 1,5 litran koko. Sillä saavutetaan noin 140 g/km päästöarvo.

        Leon 1.0. TSI:llä näkyy olevan kova päästöarvo, joka kertoo että kulutuskin on kova. Tässä päästöarvo on 123 g/km.

        https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/a51bc611-30dc-4993-9364-02a9deca3ac1

        Corollan hybridin päästöarvo tässä on vain 101 g/km. Eli reippaasti pienempi kulutus.

        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Uusi_Corolla_Hatchback_hinnasto_tcm-3018-1573873.pdf

        ÄLÄ VALEHTELE!

        Lue tästä aidot Toyotan hybridien koeajojen kulutukset:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16200076/toyotan-hybridien-kulutus-on-kasittamattoman-pieni

        ÄLÄ TÄTÄKÄÄN VALEHTELE!

        Tässä on tuo saksalaikonsernin pikkuturbo. Koeajokulutus 6,1 l/100 km ja moottori todella surke joka huutaa moottoritiellä kuin salvettava sika.

        Koeajokulutus l/100 km: 6,1

        https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/201802052200712111

        Toyotan hybridien kulutus on 4 -5 l/100 km.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leon-Hemmo itse syyllistyi pahimman laatuiseen valehteluun. Ei kertonut edes moottorin kokoa. Moottori onkin näköjään kokoa 1.0. Noiden valmistus on lopetettu kaikessa hiljaisuudessa. Pikkuturboista on jäljellä enää 1,5 litran koko. Sillä saavutetaan noin 140 g/km päästöarvo.

        Leon 1.0. TSI:llä näkyy olevan kova päästöarvo, joka kertoo että kulutuskin on kova. Tässä päästöarvo on 123 g/km.

        https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/a51bc611-30dc-4993-9364-02a9deca3ac1

        Corollan hybridin päästöarvo tässä on vain 101 g/km. Eli reippaasti pienempi kulutus.

        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Uusi_Corolla_Hatchback_hinnasto_tcm-3018-1573873.pdf

        ÄLÄ VALEHTELE!

        Lue tästä aidot Toyotan hybridien koeajojen kulutukset:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16200076/toyotan-hybridien-kulutus-on-kasittamattoman-pieni

        ÄLÄ TÄTÄKÄÄN VALEHTELE!

        Älä valehtele toyon todellisia päästöarvoja. Nuo on mitattu siten, että ajossa kuljetaan 50/50 suhteessa sähköllä ja bensalla, kun todellisuus on, että sähkön käyttösuhde on n. 5% ajeusta matkasta. Todellinen kulutus poikkeaa tehtaan ilmoittamasta n. 4-5l normaaliajossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä on tuo saksalaikonsernin pikkuturbo. Koeajokulutus 6,1 l/100 km ja moottori todella surke joka huutaa moottoritiellä kuin salvettava sika.

        Koeajokulutus l/100 km: 6,1

        https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/201802052200712111

        Toyotan hybridien kulutus on 4 -5 l/100 km.

        Nuhaisella 1.8 hybridillä pääsee alle 5l kulutukseen kun tukkii koko liikenteen.
        Kun ajaa muun liikenteen mukana niin itsellä oli ka 5,4.
        Aivan turha hakea tähän jotain min. kulutuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omien suomi24-valehtelujen käyttäminen lähdetietona on säälittävyyden huippu. Ecorunissa on tiukat säännöt mittauksille ja siellä mitatut luvut ovat todellisia kulutuksia. Ei mitään nettihörhön mielikuvituksen tuotteita.

        Ecorun ajossa Toyotan hybridi kulutti 2,3 ja 3,3 litraa sadalla ja otti kolmoisvoiton. Tämä on faktaa eikä se valehtelemalla miksikään muutu.

        https://www.autotie.fi/tien-sivusta/poloinen/leonin-pienin-kulutus-ikina!-al-helsinki-ecorun-14-4-2018


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leon-Hemmo itse syyllistyi pahimman laatuiseen valehteluun. Ei kertonut edes moottorin kokoa. Moottori onkin näköjään kokoa 1.0. Noiden valmistus on lopetettu kaikessa hiljaisuudessa. Pikkuturboista on jäljellä enää 1,5 litran koko. Sillä saavutetaan noin 140 g/km päästöarvo.

        Leon 1.0. TSI:llä näkyy olevan kova päästöarvo, joka kertoo että kulutuskin on kova. Tässä päästöarvo on 123 g/km.

        https://api.k-auto.fi/priceCatalog/api/PriceCatalog/a51bc611-30dc-4993-9364-02a9deca3ac1

        Corollan hybridin päästöarvo tässä on vain 101 g/km. Eli reippaasti pienempi kulutus.

        https://www.toyota.fi/download/cms/fifi/Uusi_Corolla_Hatchback_hinnasto_tcm-3018-1573873.pdf

        ÄLÄ VALEHTELE!

        Lue tästä aidot Toyotan hybridien koeajojen kulutukset:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16200076/toyotan-hybridien-kulutus-on-kasittamattoman-pieni

        ÄLÄ TÄTÄKÄÄN VALEHTELE!

        1.0 vastaa suorotusrvoiltaan samaa. Kun alle laitetaan 2.0 tsi niin pitää etsiä Toyotalta 3.0 vapari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele toyon todellisia päästöarvoja. Nuo on mitattu siten, että ajossa kuljetaan 50/50 suhteessa sähköllä ja bensalla, kun todellisuus on, että sähkön käyttösuhde on n. 5% ajeusta matkasta. Todellinen kulutus poikkeaa tehtaan ilmoittamasta n. 4-5l normaaliajossa.

        Ei pidä paikkansa. On kokemusta uudella hybridi-Yariksella.


    • Anonyymi

      "Leon-Hemmo itse syyllistyi pahimman laatuiseen valehteluun. Ei kertonut edes moottorin kokoa. "

      Tuo 1.0 on edelleen käytössä ja se pesee suorituskyvyssä tpjpn 1.8 vaparin kevyesti. Tojon vapari on laiskuuden perikuva.

      • Anonyymi

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Mikä kohta yllä mainitussa ei pidä paikkaansa?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Tuo Toyotan 1.8 kyllä surkeuden ruumiillistuma. Kertokaa ihmeessä jos löytyy yksikin noin tehoton moottori joltain valmistajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Toyotan 1.8 kyllä surkeuden ruumiillistuma. Kertokaa ihmeessä jos löytyy yksikin noin tehoton moottori joltain valmistajalta.

        Ei ole Terot löytäneet näköjään mitään vastinetta.
        1.8 vapari varmaantehottomin kulkine mitä tällä vuosituhannella tehty?
        Jos jarrutella muuta liikennettä vaan poljetaan pedaalia muun liikenteen mukana niin kulutus nouseekin turboja suuremmaksi.
        Kun etsii tietoa niin tehokkaat ladattavat osoittautuvat huomattavasti pienikulutuksemmiksi kuin tehottomat kuohittut itsetyydyttävä.


    • Anonyymi

      "Pikkuturboista on jäljellä enää 1,5 litran koko."

      Mitä kuvittelet saavuttavasi näillä selkeillä valheillasi? Jokainen voi hyvin helposti tarkistaa VW:n, Seatin ja Skodan hinnastoista että olet iso valehtelija. 1.0 TSI on ja pysyy tuotannossa.

    • Anonyymi

      "Onhan ne käytetyissä autoissa. Uusia ei enää tehdä."

      Pelkkää valehtelua. 1.0 TSI on ja pysyy tuotannossa. Ei sitä tietenkään kaikkiin VW:n erimerkkisiin malleihin saa mutta 1.0 ei ole katoamassa mihinkään.

      Oli muuten nolo juttu kun aivan tavallinen TSI pieksi höpöhybridin kulutusvertailussa. Ja tuo Leon on vielä noin numeroa suurempi kuin kanootinmallinen Prius.
      Ja ripeämpikin vielä.

      • Anonyymi

        Leike vuoden 2016 lokakuulta Tuulilasi-lehdestä:

        "VW, Renault ja GM ovat kaikki kuoppaamassa seuraavan kolmen vuoden aikana nykyisiä hyvin myyviä pienten autojen perusmoottoreita. Muiden valmistajien odotetaan seuraavan pian perässä."

        Loppu mikä loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leike vuoden 2016 lokakuulta Tuulilasi-lehdestä:

        "VW, Renault ja GM ovat kaikki kuoppaamassa seuraavan kolmen vuoden aikana nykyisiä hyvin myyviä pienten autojen perusmoottoreita. Muiden valmistajien odotetaan seuraavan pian perässä."

        Loppu mikä loppu.

        Kumpaa uskot enemmän, yli 3 vuoden takaisen lehtijutun spekulointia vai VW:n tämän hetken hinnastoja?


    • Anonyymi

      https://www.seat.fi/mallisto/leon/malliesittely.html

      Tuosta voi katsoa. 1.0 TSI Leon on aivan perustavaraa. Turha yrittää valehdella.
      Tuossa 1.0 TSIssä on muuten vääntöä enemmän jo 1.500 rpm kuin tojon 2.0 vaparissa missään kohtaa kierrosluku-aluetta. Ei tarvitse vinguttaa korkeilla kierroksilla kun vääntö puhuu jo 1.500 rpm.

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan siinä malliesittely vasrastossa myymättä olrvista malleista.

        Katso tämä oikea sivu:

        https://www.seat.fi/auton-hankinta/hinnastot--varusteet-ja-esitteet/leon.html

        Aika jänkkääjä olet. Leonia saa ostaa 1.0 TSI koneella tänään jos sellaisen haluaa. Piste.
        1.0 TSI Leonia ei näköjään saa välttämättä jatkmssa. 1.0 TSI tulee kuitenkin pysymään tuotannossa hamaan tulevaisuuteen. Se että Suomeen ei tuoda jatkossa 1.0 TSI Leonia ei tarkoita ettei niitä tehtäisi. Ei Suomeen ole koskaan tuotu kaikkia tarjolla olevia variantteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika jänkkääjä olet. Leonia saa ostaa 1.0 TSI koneella tänään jos sellaisen haluaa. Piste.
        1.0 TSI Leonia ei näköjään saa välttämättä jatkmssa. 1.0 TSI tulee kuitenkin pysymään tuotannossa hamaan tulevaisuuteen. Se että Suomeen ei tuoda jatkossa 1.0 TSI Leonia ei tarkoita ettei niitä tehtäisi. Ei Suomeen ole koskaan tuotu kaikkia tarjolla olevia variantteja.

        Lue kuitenkin ajatuksen kanssa tämä vuonna 2016 kirjoitettu teksti:

        https://www.apu.fi/artikkelit/mita-ihmetta-ensin-pienennetaan-moottoreita-nyt-suurennetaan


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, 2016 kirjoitettiin niin kuin kirjoitettiin. Nyt kuitenkin eletään vuotta 2020 ja 1.0 tsi on hengissä ja moottoria edelleen tuodaan tarjolle uusiinkin malleihin.

        .........ja kun tuolossa tekstissä vuonna 2016 kerrottiin, että 1,5 litran moottoria pienempien pikkuturbojen valmistus lopetetaan kolmen vuoden sisällä niin valmistus on lopetettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, 2016 kirjoitettiin niin kuin kirjoitettiin. Nyt kuitenkin eletään vuotta 2020 ja 1.0 tsi on hengissä ja moottoria edelleen tuodaan tarjolle uusiinkin malleihin.

        Ja moottori on vielä entistä parempi, koeajajat on pokkkeuksettä kehuneet tätä moottoria varsinkin 115 hv versiona kuluttaa vähemmän mitä 95 hv versio ihan loistava ja taloudellinen moottori..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        .........ja kun tuolossa tekstissä vuonna 2016 kerrottiin, että 1,5 litran moottoria pienempien pikkuturbojen valmistus lopetetaan kolmen vuoden sisällä niin valmistus on lopetettu.

        Höpöukko höpöttää. 1.0 TSI on erottäin pätevä perusmoottori ja kuuluu jstkossakin VWn moottoripalettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja moottori on vielä entistä parempi, koeajajat on pokkkeuksettä kehuneet tätä moottoria varsinkin 115 hv versiona kuluttaa vähemmän mitä 95 hv versio ihan loistava ja taloudellinen moottori..

        Kaikissa Volkswagen-konsernin autojen koeajoissa kulutus on yli 6 l/100 km. Se on tosi kova kulutus tuolle koolle.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Puppua taasen. Ei se hybridi pienenä kulutusta hurjalla määrällä. Juuri Tuulilasissa oli 2-litraisen C-HR hybridin testi, ja kulutus oli lähes bensaturbon luokkaa. Kaupunkikulutus keskinopeudella 33 km/h oli 5,3 litraa ja maantiekulutus keskinopeudella 74 km/h oli 5,5 litraa. Hybridi wotkinsmoottori ei säästä juuri mitään. Ihan se on mukahybridi. Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Miten se Tojo työnnetään vauhtiin tai mäen päälle saamaan liike-energiaa tai potentiaalienergiaa?

      • Anonyymi

        Pensallahan se tojo työnnetään mäenpäälle että sitten alamäessä pikkusen helpottaa..


      • Anonyymi

        Ei kun huudatetaan tehotonta polttomoottoria kierrokset punaisella jotta päästään sinne nyppylän päälle. Voidaan sitten alas tullessa kehuskella miten auto lataa akkujansa. Kun peräpeiliin katsoo niin takana armoton jono koska koko matkan ollut sulkuviivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kun huudatetaan tehotonta polttomoottoria kierrokset punaisella jotta päästään sinne nyppylän päälle. Voidaan sitten alas tullessa kehuskella miten auto lataa akkujansa. Kun peräpeiliin katsoo niin takana armoton jono koska koko matkan ollut sulkuviivaa.

        On sulla mielikuvitus. Totuudesta ei häivääkään.

        Toyotan suuria vapaastihenngittäviä moottoreita ei tarvitse huudattaa kuten pikkuturboja.
        Vanhaa kierouttaa on kääntää asiat nurinpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sulla mielikuvitus. Totuudesta ei häivääkään.

        Toyotan suuria vapaastihenngittäviä moottoreita ei tarvitse huudattaa kuten pikkuturboja.
        Vanhaa kierouttaa on kääntää asiat nurinpäin.

        1.0 tsi vääntö 200 nm 2000 rmin.. Siinäpä tojon 2.0 moottorille haastetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1.0 tsi vääntö 200 nm 2000 rmin.. Siinäpä tojon 2.0 moottorille haastetta.

        Tojon vapaastiläähättävän 2.0 isolohkon maksimivääntö on 195Nm jossain yli 4.000rpm. Todella surkea suoritus verrattuna pienimpäänkin VW:n TSI-koneeseen.
        Se kaikkein pieninkin pesee tojon isoimman koneen.
        Ja kun katsotaan mitä VW tarjoaa sielllä isommassa päässä niin puhutaan yli 300 hv:n koneista. Tojolla ei ole mitään vastaavaa tarjolla.
        Tojo on niin takamatkalla. Paitsi tietenkin jonossa maantiellä. Siellä on aina ensimmäisenä tojo ja lippalakkimies.


    • Anonyymi

      Kannattaisi perehtyä aiheeseen vaikka kokeilemalla, tai youtube videoilta miten homma toimii,

      nopusrajoitukset on samat kailille, joten miksi alamäessä saisi ajaa lujempaa?

    • Anonyymi

      Toyotan generaattoreiden hyötysuhde on niin hyvä että akkua kannattaa ladata lähes aina kun polttomoottori käy. Siksi jopa 120 km/h nopeuksissa akkuja ladataan ja käytetään jos esim. ylämäki tulee vastaan.

      • Anonyymi

        Paitsi, että Toyotassa polttomottori ei koskaan lataa akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, että Toyotassa polttomottori ei koskaan lataa akkua.

        Et sitten tiedä tojon hybridin toiminnasta yhtään mitään. Ei tullut yllätyksenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi, että Toyotassa polttomottori ei koskaan lataa akkua.

        Ei pidä paikkaansa. Aina tarvittaessa moottori lataa myös akkua. Kannattaisi selvittää en höpön puhumista.


    • Anonyymi

      "Toyotan suuria vapaastihenngittäviä moottoreita ei tarvitse huudattaa kuten pikkuturboja."

      Tojon isolohko 2.0:ssa on maksimissaan vääntöä yli 4.000 rpm vähemmän kuin 1.0 TSIssä 1.500 rpm. Siinä kaikkein pienimmässä TSIssä. Siinä tojon koneiden suorituskyky kiteytettynä.

    • Anonyymi

      Käykääpäs koeajamassa Toyotan hybridi. Liikkuminen on äänetöntä ja kevyttä. Koeajakaa niin ei tarvitse enää muuta uskoa kuin omaa kokemusta.

      Minä kävin koeajamassa ja entiseen ei ollut enää sen jälkeen paluuta.

      • Anonyymi

        Osittain samaa mieltä, pienillä nopeuksilla (30-40 km/h) liikkuminen on äänetöntä, hiljaista ja pehmeää. Maantienopeuksilla ja kiihdytyksissä moottoritien rampeista sitten tilanne on vähän toinen, varsinkin 1.8 nostaa ihan normaaliajossa vähänkin enemmän voimaa pyydettäessä kierrokset jonnekin 4000 tienoille ja meno on väkinäistä, äänekästä ja laiskaa. 2.0 on selvästi parempi tuossa suhteessa, mutta saman ilmiön huomaa siinäkin.


      • Anonyymi

        Mutta maailmaa se ei pelasta.


      • Anonyymi

        TM mittasi Corollan melutasoksi 75 dB. Muut saman luokan autot ovat 2-3 dB hiljaisempia. Melkoinen melupesä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osittain samaa mieltä, pienillä nopeuksilla (30-40 km/h) liikkuminen on äänetöntä, hiljaista ja pehmeää. Maantienopeuksilla ja kiihdytyksissä moottoritien rampeista sitten tilanne on vähän toinen, varsinkin 1.8 nostaa ihan normaaliajossa vähänkin enemmän voimaa pyydettäessä kierrokset jonnekin 4000 tienoille ja meno on väkinäistä, äänekästä ja laiskaa. 2.0 on selvästi parempi tuossa suhteessa, mutta saman ilmiön huomaa siinäkin.

        Eco- normal- vai power asetuksella. Power-nappia painasemalla auto liitää kevyesti kuin höyhen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osittain samaa mieltä, pienillä nopeuksilla (30-40 km/h) liikkuminen on äänetöntä, hiljaista ja pehmeää. Maantienopeuksilla ja kiihdytyksissä moottoritien rampeista sitten tilanne on vähän toinen, varsinkin 1.8 nostaa ihan normaaliajossa vähänkin enemmän voimaa pyydettäessä kierrokset jonnekin 4000 tienoille ja meno on väkinäistä, äänekästä ja laiskaa. 2.0 on selvästi parempi tuossa suhteessa, mutta saman ilmiön huomaa siinäkin.

        "Osittain samaa mieltä, pienillä nopeuksilla (30-40 km/h) liikkuminen on äänetöntä, hiljaista ja pehmeää. Maantienopeuksilla ja kiihdytyksissä moottoritien rampeista sitten tilanne on vähän toinen, varsinkin 1.8 nostaa ihan normaaliajossa vähänkin enemmän voimaa pyydettäessä kierrokset jonnekin 4000 tienoille ja meno on väkinäistä, äänekästä ja laiskaa. 2.0 on selvästi parempi tuossa suhteessa, mutta saman ilmiön huomaa siinäkin."


        Voimakkaat kiihdytykset hybridi-Tojotalla tuntuivat minustakin aluksi hyvin oudoilta. Kun tehoa tarvitaan nopeasti lisää, niin polttomoottorin (1800 cm3) kierrosluku nouseekin välittömästi aika korkeaksi. Sen jälkeen tietokone tekee päätöksen siitä, kuinka paljon polttomoottorin ja sähkömoottorin tehoa käytetään kiihdytykseen.

        Aluksi tulee tosiaan se tunne, että muuta ei tapahdu kuin polttomoottorin kierrosluvun nouseminen, mutta tämä aistimus on harhaa. Tässä tilanteessa ei aluksi tajua sitä, että hiljainen sähkömoottori onkin täysillä leikissä mukana. Kun tähän löysään alkutunnelmaan tottuu, niin ohitusten kanssakaan ei ole mitään ongelmia. Todellisuudessa auto kiihtyy erittäin rivakasti, joten ohitusmatkat eivät muodostu pitkiksi, vaikka minullakin on aina ECO-moodi päällä. Kertaakaan en ole vielä laittanut PWR-moodia päälle, vaikka sillä pitäisi saada polttomoottorista potkua vähän enemmän ohitustilanteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Osittain samaa mieltä, pienillä nopeuksilla (30-40 km/h) liikkuminen on äänetöntä, hiljaista ja pehmeää. Maantienopeuksilla ja kiihdytyksissä moottoritien rampeista sitten tilanne on vähän toinen, varsinkin 1.8 nostaa ihan normaaliajossa vähänkin enemmän voimaa pyydettäessä kierrokset jonnekin 4000 tienoille ja meno on väkinäistä, äänekästä ja laiskaa. 2.0 on selvästi parempi tuossa suhteessa, mutta saman ilmiön huomaa siinäkin."


        Voimakkaat kiihdytykset hybridi-Tojotalla tuntuivat minustakin aluksi hyvin oudoilta. Kun tehoa tarvitaan nopeasti lisää, niin polttomoottorin (1800 cm3) kierrosluku nouseekin välittömästi aika korkeaksi. Sen jälkeen tietokone tekee päätöksen siitä, kuinka paljon polttomoottorin ja sähkömoottorin tehoa käytetään kiihdytykseen.

        Aluksi tulee tosiaan se tunne, että muuta ei tapahdu kuin polttomoottorin kierrosluvun nouseminen, mutta tämä aistimus on harhaa. Tässä tilanteessa ei aluksi tajua sitä, että hiljainen sähkömoottori onkin täysillä leikissä mukana. Kun tähän löysään alkutunnelmaan tottuu, niin ohitusten kanssakaan ei ole mitään ongelmia. Todellisuudessa auto kiihtyy erittäin rivakasti, joten ohitusmatkat eivät muodostu pitkiksi, vaikka minullakin on aina ECO-moodi päällä. Kertaakaan en ole vielä laittanut PWR-moodia päälle, vaikka sillä pitäisi saada polttomoottorista potkua vähän enemmän ohitustilanteissa.

        Tuo pitää sinänsä paikkaansa, mutta varsinkin 1.8 vaan yksinkertaisesti on laiska (kone huutaa kierroksilla mutta kiihtyvyys on vaatimatonta, huomaa esim. ohituksissa). Ja tuota koneen huutoa saa kuunnella aika usein, koska 1.8 hakee ihan normaaliajossakin herkästi tehoa kierrosten kautta (kun ilmeisesti alavääntöä ei ole). 2-litrainen on tässä suhteessa selvästi miellyttävämpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eco- normal- vai power asetuksella. Power-nappia painasemalla auto liitää kevyesti kuin höyhen.

        Vain Toyotasta puhuttaessa saa alasimesta tehtyä höyhenen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Osittain samaa mieltä, pienillä nopeuksilla (30-40 km/h) liikkuminen on äänetöntä, hiljaista ja pehmeää. Maantienopeuksilla ja kiihdytyksissä moottoritien rampeista sitten tilanne on vähän toinen, varsinkin 1.8 nostaa ihan normaaliajossa vähänkin enemmän voimaa pyydettäessä kierrokset jonnekin 4000 tienoille ja meno on väkinäistä, äänekästä ja laiskaa. 2.0 on selvästi parempi tuossa suhteessa, mutta saman ilmiön huomaa siinäkin."


        Voimakkaat kiihdytykset hybridi-Tojotalla tuntuivat minustakin aluksi hyvin oudoilta. Kun tehoa tarvitaan nopeasti lisää, niin polttomoottorin (1800 cm3) kierrosluku nouseekin välittömästi aika korkeaksi. Sen jälkeen tietokone tekee päätöksen siitä, kuinka paljon polttomoottorin ja sähkömoottorin tehoa käytetään kiihdytykseen.

        Aluksi tulee tosiaan se tunne, että muuta ei tapahdu kuin polttomoottorin kierrosluvun nouseminen, mutta tämä aistimus on harhaa. Tässä tilanteessa ei aluksi tajua sitä, että hiljainen sähkömoottori onkin täysillä leikissä mukana. Kun tähän löysään alkutunnelmaan tottuu, niin ohitusten kanssakaan ei ole mitään ongelmia. Todellisuudessa auto kiihtyy erittäin rivakasti, joten ohitusmatkat eivät muodostu pitkiksi, vaikka minullakin on aina ECO-moodi päällä. Kertaakaan en ole vielä laittanut PWR-moodia päälle, vaikka sillä pitäisi saada polttomoottorista potkua vähän enemmän ohitustilanteissa.

        Ja jos kokeilet tehokasta dieseliä tai ladattavaa niin Toyotan hybridi tuntuu astmaiselta lehmältä joka lähtee ohituksiin makuultaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain Toyotasta puhuttaessa saa alasimesta tehtyä höyhenen.

        Taas höpöttäjä liikkeellä.


    • Anonyymi

      Tojon hybridi on siis ikiliikkuja. Bensaa ei kulu yhtään ja sähköäkin syntyy ihan tyhjästä. Voisiko sähköautojen latausasemiin laittaa myös upload-mahdollisuuden, niin että Tojon sähköä pursuavasta akusta voisi syöttää ylimääräiset takaisin valtakunnanverkkoon?

      • Anonyymi

        Kuinka voi joka kuukauden alussa nousta näin kauhea älämölö ja itkupotkuraivari kun Traficom julkaisee ensirekisteröintitilaston jossa vikavaagenia nöyryytetään ja Toyota on jatkuvasti piikkipaikalla aina vaan enemmän haluttuna. Vikavaakenin mallit ovat jo putoamassa top kympistä eikä mitään Seatleoneja ole sillä koskaan ollutkaan. Marginaalisinttejä jostain huijaamon hämärästä. Kansa kyllä osaa merkkinsä valita niinkuin tilasto kertoo. Hyvä ja luotettava merkki menestyy ja vilppimerkit pitää laskea yhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka voi joka kuukauden alussa nousta näin kauhea älämölö ja itkupotkuraivari kun Traficom julkaisee ensirekisteröintitilaston jossa vikavaagenia nöyryytetään ja Toyota on jatkuvasti piikkipaikalla aina vaan enemmän haluttuna. Vikavaakenin mallit ovat jo putoamassa top kympistä eikä mitään Seatleoneja ole sillä koskaan ollutkaan. Marginaalisinttejä jostain huijaamon hämärästä. Kansa kyllä osaa merkkinsä valita niinkuin tilasto kertoo. Hyvä ja luotettava merkki menestyy ja vilppimerkit pitää laskea yhteen.

        Siinä se on sanottu:

        "Hyvä ja luotettava merkki Toyota menestyy ja vilppimerkit pitää laskea yhteen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka voi joka kuukauden alussa nousta näin kauhea älämölö ja itkupotkuraivari kun Traficom julkaisee ensirekisteröintitilaston jossa vikavaagenia nöyryytetään ja Toyota on jatkuvasti piikkipaikalla aina vaan enemmän haluttuna. Vikavaakenin mallit ovat jo putoamassa top kympistä eikä mitään Seatleoneja ole sillä koskaan ollutkaan. Marginaalisinttejä jostain huijaamon hämärästä. Kansa kyllä osaa merkkinsä valita niinkuin tilasto kertoo. Hyvä ja luotettava merkki menestyy ja vilppimerkit pitää laskea yhteen.

        Tojota on Suomen ostetuin automerkki, mutta valmistajana VW (VW Audi Skoda Seat) on kaksi kertaa suurempi kuin Tojo (Tojo Lexus). Ilman sarvia ja hampaita. Näin on ollut jo monta monta vuotta ja Tojolla ei oikeastaan ole eväitä edes haastaa Volsua tässä kisassa.
        Sähköautoista on vasta lupauksia mutta ei mitään valmista. Ladattavia hybridejä on se yksi ylihintainen kajakki. Ei tuolla 90-luvun kalustolla pysty haastamaan Volsua. Katsokaas tojohönöt tästä mikä on autoilun tätä päivää.

        https://www.youtube.com/watch?v=JXPKKxPt38c

        Ehkä tookin saa jotain tällaista aikaiseksi kun tarpeekdsi monta vuotta odottaa.


    • Anonyymi

      "Tojon hybridi on siis ikiliikkuja. "

      Tojohönöt elävät tojon maimosmiesten luomassa harhassa.

      • Anonyymi

        Tollo Skoda-hörhö asettui taas toisten eli kunnon ihmisten yläpuolelle. Isä ja äiti opettivat halveksimaan kunnon ihmisiä. Siksi hänellä ei ole mitään tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tollo Skoda-hörhö asettui taas toisten eli kunnon ihmisten yläpuolelle. Isä ja äiti opettivat halveksimaan kunnon ihmisiä. Siksi hänellä ei ole mitään tajua.

        Jos joku menee tojon mainosmiesten halpaan uskomalla itsensälataaviin hybrdihömpötyksiin niin täytyy myöntää että tunnen itseni olevan tuollaisten hölmöjen yläpuolella. Älyllisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku menee tojon mainosmiesten halpaan uskomalla itsensälataaviin hybrdihömpötyksiin niin täytyy myöntää että tunnen itseni olevan tuollaisten hölmöjen yläpuolella. Älyllisesti.

        Jopa niin älykäs, että tehtäväsi on estää se. Sekin tiedetään, että miksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa niin älykäs, että tehtäväsi on estää se. Sekin tiedetään, että miksi.

        Tottakai mainoksien vipuun saa mennä jos siltä tuntuu eikä äly riitä tunnistamaan huijausta.
        Jokainen fysiikan perusasiat hallitseva pystyy välttämään tojon huijauksen. Kauniita sanoja mainososastotlta jotka eivät kestä mitenkään fysiikkaa ymmärtävän tarkastelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai mainoksien vipuun saa mennä jos siltä tuntuu eikä äly riitä tunnistamaan huijausta.
        Jokainen fysiikan perusasiat hallitseva pystyy välttämään tojon huijauksen. Kauniita sanoja mainososastotlta jotka eivät kestä mitenkään fysiikkaa ymmärtävän tarkastelua.

        Toyotalta ei tule kauniita sanoja mistään. Ei liikkeissä eikä nettisivuilla. Molemmissa jaetaan vain ja ainoastaan tietoa. Ei tarvita mitään kauniita sanoja ja mielikuvia. Liikkeissa, että netissä tieto puhuu puolestaan. Saksaisautoista puhutaan molemmisa vain ja ainostaan mielikuvilla kun mitään positiivista tietoa ei ole olemassa.

        Tieto löytyy myös suomlaisista lehdistä:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16218341/lue-kuinka-valtavasti-toyotaa-ylistetaan-ja-kehutaan!

        Verratkaapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku menee tojon mainosmiesten halpaan uskomalla itsensälataaviin hybrdihömpötyksiin niin täytyy myöntää että tunnen itseni olevan tuollaisten hölmöjen yläpuolella. Älyllisesti.

        Voi tuntua, muttet ole!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Suomen lainsäätäntö ei mahdolliasta tyon sanan käyttämisen kieltämistä. koska se on totta.


    • Anonyymi

      Trolli vaan jaksaa hihkua, että pelkällä bensalla kulkee.

      • Anonyymi

        Toyotan hybridi nimenomaan kulkee ja lataa sitä sähköaä pääasiassa silloin ajoakkuun kun polttomoottori on sammuksissa. Näin ollen se ei tee sähköa bensaa polttamalla. Tämä ilmenee myös aloituksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi nimenomaan kulkee ja lataa sitä sähköaä pääasiassa silloin ajoakkuun kun polttomoottori on sammuksissa. Näin ollen se ei tee sähköa bensaa polttamalla. Tämä ilmenee myös aloituksesta.

        Mutta se liike-energia, jonka avulla akkua ladataan, on alun perin aikaansaatu polttoaineella. Ei Toyotakaan kait sentään ikiliikkujaa ole keksinyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi nimenomaan kulkee ja lataa sitä sähköaä pääasiassa silloin ajoakkuun kun polttomoottori on sammuksissa. Näin ollen se ei tee sähköa bensaa polttamalla. Tämä ilmenee myös aloituksesta.

        Juu mutta kun ei. Sähköä tehdää enimmäkseen ihan polttomoottorilla suoraan. On eduski polttiksen hyötysuhteelle että sitä kuormitetaan kohtuullisen paljon. Niinpä Toyota kuormittaa polttista latauksella niin että polttis pääsee optimaaliselle hyötysuhdealueelle.
        Jos auton liikuttaminen vaatii vielä enemmän niin latausta vähennetään ja lopulta sähkö alkaa avustaa polttista.
        MUTTA se jutun juoni on että on suurin etu saadaan polttiksen käytön optimoinnista kuin jarrutusenergiasta.


    • Anonyymi

      Piti oikein katsoa, miten Honda kuvailee omaa systeemiään. Ei oikein löytynyt suomeksi, mutta englanniksi: "In Hybrid Drive, excess power from the petrol engine can also be diverted to recharge the battery via the generator motor. EV Drive is also engaged when the car is decelerating, harvesting energy through regenerative braking to recharge the battery in much the same way as a modern Formula 1 car. "

      Tuossa sanotaan selvästi, että bensakoneen energiaa käytetään akun lataamiseen ja sen lisäksi ladataan kineettisellä energialla. Minun käsittääkseni Hondissakin voi tuon kineettisen energian talteenoton säätää ratin siivekkeistä niin voimakkaaksi, että autoa pystyy ajamaan pelkällä kaasupolkimella.

    • Anonyymi

      Nykypäivänä tuollaisia Skodan kevythybridejä. Uskomatonta.

    • Anonyymi

      Toyotan akkuja ladataan liikkeestä ja sen hillitsemisestä, miten se liike on asstu aikaan, Toyotahörhön ajatusta tulkiten Toyota työnnetään mäen päälle ja muutenkin paljon jos kerran bensalla sitä liikettä ei tehdä pääosin.

      • Anonyymi

        Oletko sinä sekaisin?


    • Anonyymi

      Olisikohan aloittajan aika tutustua muiden merkkien ladattaviin. Saisi monen matkan tehtyä käynnistämättä lainkaan polttomoottoria?
      Kun kaivaa asiaa syvemmältä niin pellin alla ei olisi lainkaan polttomoottoria eikä siihen voisi fossiilista polttoainetta tankata.
      Molemmissa mainituissa suoritusarvot sekä päästöt itsetyydyttävää paljon pienemmät.

    • Anonyymi

      Toimettomat Skoda-myyjät lähtivät näköjään kotiin.

    • Anonyymi

      Toyotan hybrideissä ei siis tehdä bensiinillä sähkö kuten aloitus kertoo.

      • Anonyymi

        Kyllä tehdään bensasta sähköä. Tojon vapaastiläähättävässä on niin surkean kapea hyvän hyötyduhteen alue että bensakonetta rasitetaan välillä generaattorilla jotta se ei vajoaisi surkean hyötysuhteen alueelle. Bensaa siis poltetaan enemmän kuin liikkumiseen tarvitaan ja siitä tehdään sähköä akkuun.
        Tollompikin tietää tämän.


    • Anonyymi

      Kaikki Toyotan liike-energia on alunperin peräisin bensasta. Osa siitä voidaan käyttää uudelleen muuttamalla sitä sähköksi, jolla voidaan lisätä tai ylläpitää liike-energiaa. Jos järjestelmään ei tuoda uutta energiaa bensasta, auto pysähtyy melko pian kitkojen ja ilmanvastusten vuoksi.

      • Anonyymi

        Sen lisäksi että tojo kerää talteen bensalla tehtyä liike-energiaa se myös polttaa bensaa tehdäkseen virtaa akkuihin. Tämä bensaa polttamalla tehdyn sähkön osuus on paljon suurempi kuin jarrutuksissa talteenotosta saatu.


    • Anonyymi

      Yksinkertaisiin uppoo tojon ”itselataava hypridi”, norjassahan kiellettiin mainostaminen itselataavana koska huijaa kuluttajia. Kaikki sähkö tehdään bensalla, oikeat hypridit voidaan ladata.

    • Anonyymi

      Minä ajoin tänään noin 300 km lenkin uudella Corollalla. Lähtiessä polttoaineen merkkivalo paloi mutta nyt kotona mittari näytti jo 1/4 tankillista. Sen verran säästi Corolla taas bensaa.

    • Anonyymi

      Plttoaineen kulutus Toyotissa on niin pieni ettei siihet muut polttomottorilla varustetut autot pysty. Perehtykää asiaan. Vertailkaa koeajojen tietoja.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on hyvä esimerkki miten se bensa säästyy.

      • Anonyymi

        Jospa se Toyotaa vihaavan trollin ymmärrys alkaa palata kun lukee monta kertaa tuon jonkun kirjoittaman hyvän aloituksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jospa se Toyotaa vihaavan trollin ymmärrys alkaa palata kun lukee monta kertaa tuon jonkun kirjoittaman hyvän aloituksen.

        Ei näytä palanneen. Se vain hokee samaa asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näytä palanneen. Se vain hokee samaa asiaa.

        Katsokaas itse täältä miten hybridikuski itse kertoo miten tojon hybridi tekee bensasta sähköä. Asia menee juurikin noin. Tojo kuormittaa tietyissä tilanteissa polttista enemmän kuin liikkuminen edellyttää. ts. sekuluttaa enemmän bensaa kuin liikkuminen edellyttä ja tekee siitä bensan energiasta sähköä akkuihin. Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää jos on edes fysiikan perustiedot hallussa.

        "Atkinson polttomoottorin ollessa käynnissä 40 % hyötysuhteella osa moottorin tuottamasta tehosta käytetään suoraan auton liikuttamiseen ja osalla ladataan 40 % hyötysuhteella akkua. Kun akkuun on varautunut riittävästi energiaa, niin polttomoottori sammutetaan ja liikkumiseen tarvittava teho otetaan pelkästään akusta. Tällä konstilla sekä polttomoottorikäytössä että akulla ajettaessa liikkumisen kokonaishyötysuhde on luokkaa 40 %"

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16497263/hybridi-tojota-on-kuin-hakkuripoweri


    • Anonyymi

      Bensansäästön joutuu kyllä maksamaan jo auton ostovaiheessa.

      • Anonyymi

        Auton ostovaiheessa maksetusta rahasta hyvitetään melko hyvin kun käytettyä autoa myydään. Hybridit ja varsinkin plug-in polttikset kelpaavat käytettynä.
        Ammoin muinoin paljonkin ajettu diesel oli helppo myytävä. Nykyisin ostaja on kovasti hintatietoinen eli köyhä.


    • Anonyymi

      Octavia oli heinäkuun eniten rekisteröity automalli.

      • Anonyymi

        Octavia oli heinäkuun eniten rekisteröity automalli.
        Passeli pro oli 80-luvun eniten myyty taloushallinnon tietojärjestelmä. So what?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Toyotan hybridien kulutus on käsittämättömän pieni.

      • Anonyymi

        7 litraa satkulle HS koeajossa. PKS liikenteessä. Tuohon pystyvät muut jo ilman mitään hybridivirityksiäkin.

        Nyt on tähtäin 1-3 litran haarukassa. Sinne menee kaasuautot, lataushybridit, Opel Amperalla tuo litran luokka ilmeisesti jo aika tavanomainen suoritus.

        Tojohönöt elävät yhä viime vuosituhannella. No, sieltä autojensa tekniikkakin on kotoisin. Kiihdytyksissä ulisevat vaparimopot, olematon kantavuus, ruostuminen (polttoaineen tankkausputket poikki ym) tutun turvalliset piirteet.


    • Anonyymi

      Mihin Tojon bensalla tekemä sähkö hupenee?
      Eihän sillä pääse edes parkkiruudusta pois ilman bensaa. Paitsi työntämällä, tai jos parkkiruudusta on jyrkkä alamäki.
      Kaveri ajoi hybridiYariksella pohjoisiin ja takaisin. Keskikulutus oli n. 5,5 l/100 km.
      Tuohon lukemaan pääsee jo autonkokoisella menopelilläkin.

      • Anonyymi

        Hybridi-Tloyotalla on pakko ajaa sähköllä parkkiruudusta pois, koska polttomottori ei silloin koskaan käynnisty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi-Tloyotalla on pakko ajaa sähköllä parkkiruudusta pois, koska polttomottori ei silloin koskaan käynnisty.

        15 pakkasta niin käynnissä on parkkiruudustakin poistuessa.


      • Anonyymi

        Se sun kaverisi on joku tollo. 5,5 litraa ei yksinkertaisesti saa kulumaan vaikka yrittäisi. Veikkaan että lähti vajaalla tankilla liikkeelle ja laski kulutuksen kun oli tankannut täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        15 pakkasta niin käynnissä on parkkiruudustakin poistuessa.

        Pakko ajaa sähkölllä. Niissä ei ole peruutusvaihdetta... pakittaminen siis vain ja ainoastaan sähkömoottorin voimin.


    • Anonyymi

      Toyotan kuluts ei nouse yleenä yli 5 litran missään oloissa.

    • Anonyymi

      Aloituksessa on hyvä kuvaus siitä miten Toyotan täyshybridi toimii.

      • Anonyymi

        "Aloituksessa on hyvä kuvaus siitä miten Toyotan täyshybridi toimii."

        Tuo oli kova juttu joskus 30 vuotta sitten. Vuonna 2020 auto ottaa tarvittavan energian sähköverkosta tai käyttää kaasua.
        Tojot ovat 100% fossiilipolttimia jotka kulkevat täysin bensalla. Paljon halvempaa ja CO-päästöt paljon tojoa pienemmät.
        Tojo on Virve Rosti ja Menneisyyden Vangit,


    • Anonyymi

      "Toyotan kuluts ei nouse yleenä yli 5 litran missään oloissa."

      Mutta kun VW on tehnyt jo vuosia autoja joiden kulutus ei nouse koskaan yli nolla litraa. Tajuatko miten takamatkalla Toyota on?

      • Anonyymi

        Takamatkalla olijat nouset yht' äkkiä aina voittajiksi.


    • Anonyymi

      Skodan kevythybrideillä ei voi ajaa metriäkään sähköllä.

      • Anonyymi

        ...voi vain rullata liikennevaloissa muutaman metrin. Ei siinä oaljon polttoainetta säästy.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Automekaanikkona vahvistan aloituksen tekstin täysin.

      • Anonyymi

        Eiku, eiku, ei se kun se. se kun bensalla................


    • Anonyymi

      Onpa aloituksessa todella upea teksti. Joku on osannut kirjoittaa ja tiennyt mitä kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Tojohön toistelee vanhoja mainostekstejä. Reppana ei ole huomannut, miten tojo uudelleenlämmittää vuosikymmenien takaisia keksintöjä. Vedynkin kanssa veuhtaavat. Siihen uskoi moni muukin 20-30 vuotta sitten, mutta maailma muuttuu.

        Luvatut 4,jotain ja todelliset kulututukset 6 litran molemmin puolin eivät enää ole mitenkään ihmeellisiä. Nyt on tähtäin alle 3 litran. Ja sinne mennään sekä lataushybrideillä että kaasuautoilla. Parhaimmillaan jopa alle litran. Siis bensaa tankataan 1-2 kertaa vuodessa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1183
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe