Onko noilla ajokortti?

Anonyymi

Päivän paikallisessa lehdessä nuoret miehet hehkuttavat ajelevansa pitkin kyliä autollaan, harrastus kuulemma. Joopa joo. Ajettu jo monta vuotta ja nyt on ikää 17. Tuliko se ajokortti jo? Vaikka eivätpä nämä ajokortilla aja. Mutta voisi laki olla sama kaikille. Lehdessä näkyy auton rekisterinumerokin selvästi. Olisiko lastensuojellun paikka?

4

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nykyään saa ajokortin erityisluvalla jo 17-vuotiaana.

• Anonyymi

Niin saa, mutta kun se 17-vuotispäivä on lehtijutun ilmestymisen jälkeen. Ja ajelua on ollut jo monta kuukautta.

• Anonyymi

Mun mielestä lastensuojelua tarvitaan mutta sitä myöskin käytetään ja ajetaan täysin väärin perustein..ajatuksena hyvä mutta päätarkoitus on raha ja mitä sillä tehdään ja turhat ilmoitukset vain sen takia että aikuisilla on kismaa keskenään...ärsyttää...tietääkö kukaan paljonko huostaanotoista saa rahaa/fyffee/mania/....kummasti alkaa kiinnostus heräämään naapurin mukuloitten ilmottamisesta jos haistaa rahareiän....tämä on mun mielipide ja saa ilmottaja itse miettiä mitä tuli itse nuorena tehyä

• Anonyymi

Ilmoittaja ei saa mitään. Kunta saa tukea mutta silti kunnalle iso meno en muista summia kouluajoilta mut oliko joku reilu 300 000.
        Yleensä aloitetaankin lievemmillä keinoilla. Mutta siis päihteet esim.alkoholi, lapsia ei saa esim. Päiväkodista luovuttaa päihtyneelle vanhemmalle ja voisin kuvitella että kotonakin täytyy olla joku selvinpäin kun on lapsia paikalla. Ikäraja aika korkee kun saa jättää yksistään edes muutamaksi tunniksi. Kehitys ym tietysti huomioon ottaen.
        ”Valitettavasti” alaikäisenä autolla ajo on varmasti vakava rike koska siinä lapsen ja toisten turvallisuus kyseessä. Siinä ei auta taidot vaikka kuinka hyvin osaisi ajaa. Säännöt on sääntöjä ja ne katsotaan myös tärkeäksi opettaa lapselle. Tasa-arvo liittymättä rahallisuuteen tai muihin seikkoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3543
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2164
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1829
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1589
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1538
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      14
      1518
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1267
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1225
    10. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      88
      1182
    Aihe