Huyndai 1,6 gdi. Nakuttava ääni voimistunut vuoden aikana, korvakuulolta taajuus ja ääni voisi olla kuin jonkun yksittäisen venttiilin (tässä kiinteät nostimet, ei hydrauliset) välys olisi liian suuri.
Kierroksista riippumaton, kuuluu kaikilla kierroksilla, lämpimänä ja kylmänä.
Kannen kopan päältä stetoskoopilla kuunnellessa pakopuolen nokka-akselin puolelta tuntuisi kuuluvan, imupuolelta ei juuri lainkaan. Pakopuolella pakonokasta voimansa saava suurpainepumppu kopan päällä kiinni, voisiko tulla siitä? Huonoin vaihtoehto jonkun sylinterin/männän kuluminen joka aiheuttaisi nakuttavaa ääntä männän kolistessa sylinterissä mutta ääni siis tuntuisi kuuluvan samaan tahtiin kuin venttiilin toiminta. Oudommaksi havainnon tekee se että nakutus alkaa kuulua vasta n. 5 sekunnin kuluttua käynnistyksestä silloin kun kone on ollut pysähdyksissä esim yön yli tai muuten kauemman aikaa. Eli öljyn paineen nousun mukana alkaa nakutus? (Öljynpaineella ajoitusta muuttava nokkapyörä)
Mutta lämpimänä tai kylmänä käynnistettäessä pienemmän tauon jälkeen nakutus alkaa kuitenkin heti. Hyviä arvauksia, kiitos. Romikselle osaan viedä itsekin, sitä ei tarvitse korjaukseksi ehdottaa.
Moottorin nakutus
Anonyymi
1
197
Vastaukset
- Anonyymi
Venttiilien välyksett tarkistaa tulkilla, ettei oo liian suuret ja karstaa motissa jos nafta on mustaa säiliössä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei2047235- 1792296
- 1131788
- 511450
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651413Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢571216Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1021155Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?71086- 411049
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan2711038