Avon solvauspalsta!

Eikö tämän alkujuuriltaan pitänyt olla keskustelupasta?
Noin viidessätoistavuodessa vuodatin surunini ja murheeni,milloin monicalle ja joskus kaiketi selontekoni avoimesti kuljetti aivanaidosti jopa innostuneesti kertoilemaan elämästäni.
Ihmetellä täytyy,kenenelle kirjoittelijalle olen tilivelvollinen sillä viimeisellä tuomiolla?
No Ylläpito oli hereillä ja poisti tämän tauttologian

130

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mitähän tarkoitat, joka tapauksessa neuvo nr 1
      älä ota enään !

      • Aivan oikeesti,ketä en ota enää?
        Mielipiteitäni toin julki!
        Jos sinulle maistuu,niin kaada aivan itsellesi ja mene leikkimään aivan sinne omalle hiekkalaatikollesi.
        Ilman sinun mielipidettäsi en olisi saanut meitä mummeleita hereille,joten kivat sulle!


      • Aivan oikeesti!
        Nyt sen hokasin I jäi näppäimille,kiitos sinulle,aivan mahtavaa,eettä pidät meistä seniileistä huolta


      • Niin todella!
        Alä ota enää suruja kannettavaksesi 82 vuotias äiti.
        Jospa sinä lähimmäinen kokisit sen elämän äitinä.
        Toinen poikani teki itsarin ja toinen tapettiin.
        Jos aloituksestani puuttuu ikirjain,se on yksi paskanhailee,mutta minulta on kuollut kaksi poikaa


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Niin todella!
        Alä ota enää suruja kannettavaksesi 82 vuotias äiti.
        Jospa sinä lähimmäinen kokisit sen elämän äitinä.
        Toinen poikani teki itsarin ja toinen tapettiin.
        Jos aloituksestani puuttuu ikirjain,se on yksi paskanhailee,mutta minulta on kuollut kaksi poikaa

        Surullista , liikaa murheen taakkaa sinulla. Ei sinua kukaan voi moittia, vaikka suruasi tänne välillä purat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Surullista , liikaa murheen taakkaa sinulla. Ei sinua kukaan voi moittia, vaikka suruasi tänne välillä purat.

        En koe yksinoikeutukseni palstalla olevan menetykieni kanssa.
        Muistelin yhtenä päivänä,kun yritin poistaa tota taxacum offiginaalea,kuinka ihana
        kirjoittelija oli susmorsian,anteeksi edesmennyt.
        Hän oli sivistynyt hienostokodin kasvatti,rauha hänelle.
        Ja hänetkin me metimme!

        Elämä on luopumista!
        En minä äitinä tietenkään voinut tietää,kun varjelin heitä taaperoina,että luoja ottaa heidät minulta pois ja joudun hautaamaan heidät .
        Kenenkään äidin en soisi kokemaan sitä surua,aivanoikeesti ama


      • Anonyymi kirjoitti:

        Surullista , liikaa murheen taakkaa sinulla. Ei sinua kukaan voi moittia, vaikka suruasi tänne välillä purat.

        Surun ja menetyksen voi kokea eritavoin.
        Kirjoittelen palstalla,heille joiden elämä on kohdannut samansuuntaisia menetyksiä.
        Minusta oli aivan järkyttävää,kun kristiina23 esitti mielipiitteensä,että lopeta toi "ruikutuksesi" palstalla.
        No luojankiitos palstalta löytyi kirjoittelija joka herätti minut elävienkirjoihin.
        Kyllä minä selviydyn! Jos tosta koronasta vielä,niin voitto on aman


      • Anonyymi kirjoitti:

        Surullista , liikaa murheen taakkaa sinulla. Ei sinua kukaan voi moittia, vaikka suruasi tänne välillä purat.

        Todella kiitos sinulle!
        Eihän varmaankaan kukaan äiti usko sininä hetkenä,kun hän saa sen synnyttämänsä lapsen,kaikkien kipuilujen jälkeen masunsa päälle siellä synnytysosastolla,että olit lahjaa vain.
        Olit lahjaa vain,kun taapersit,kun vartuit,kun olit teini,kun sanoit äiti kyllä minä pärjään...


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Aivan oikeesti,ketä en ota enää?
        Mielipiteitäni toin julki!
        Jos sinulle maistuu,niin kaada aivan itsellesi ja mene leikkimään aivan sinne omalle hiekkalaatikollesi.
        Ilman sinun mielipidettäsi en olisi saanut meitä mummeleita hereille,joten kivat sulle!

        Aivan todella!
        Kutsun tänne rantatilalleni yhden kaksijalkaisen,hän ei tajunnut,ettei kuuilu
        nelijalkaisten sukuun,että minun Tikruni yli ei mies kävle siis kissani


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Aivan oikeesti!
        Nyt sen hokasin I jäi näppäimille,kiitos sinulle,aivan mahtavaa,eettä pidät meistä seniileistä huolta

        Jos olet neurologian opiskeja kaiketi geriatrian alalle suunauva on ilmaisutaitosi,niin minkätähden aivolohkosi suuntaa sinut tälle palstalle tuottamaan,sen tietomäärään hyötykäuttöön,ihmettelee ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Jos olet neurologian opiskeja kaiketi geriatrian alalle suunauva on ilmaisutaitosi,niin minkätähden aivolohkosi suuntaa sinut tälle palstalle tuottamaan,sen tietomäärään hyötykäuttöön,ihmettelee ama

        Eihän mikään helppo lapsuus ole ollut noilla pojillakaan kun isän esikuva oli juopporenttu, jonka äiti joutui potkimaan pellolle! Itse palstalle kerrottua moneen kertaan.
        Sen enempää kantaa ottamatta aloitukseen, ihmettelen vain aihetta, kun joku monika ei edes 10 vuoteen ole ollut mukana?


      • sini.s kirjoitti:

        Eihän mikään helppo lapsuus ole ollut noilla pojillakaan kun isän esikuva oli juopporenttu, jonka äiti joutui potkimaan pellolle! Itse palstalle kerrottua moneen kertaan.
        Sen enempää kantaa ottamatta aloitukseen, ihmettelen vain aihetta, kun joku monika ei edes 10 vuoteen ole ollut mukana?

        Olenko todella ylittänyt itseni sini.s ?

        Onko hienostorouvalta loppuneet kurmeeruokien valmistusohjeet ja kehuskelu,kuinka
        sinä olet tehnyt elämästäsi yliarvostetun.

        Minä onneton,silloin kun olin omaishoitaja kerroin avoimesti elämäntarinani,lammaskarsinaneuroosi mukaanluettuna.
        Luitko sini.s sen monican eroottisenrunon,jolla hän hehkutti minun olematonta seksielämääni?
        Omaishoitajalle se ei oikein ollut mieltäylentävää luettavaa.
        No luojankiitos sinä sini.s et ole koko palstan mielipide,joten voit jatkaa hienostorouvana ja ama jatkaa paitsiossa


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Niin todella!
        Alä ota enää suruja kannettavaksesi 82 vuotias äiti.
        Jospa sinä lähimmäinen kokisit sen elämän äitinä.
        Toinen poikani teki itsarin ja toinen tapettiin.
        Jos aloituksestani puuttuu ikirjain,se on yksi paskanhailee,mutta minulta on kuollut kaksi poikaa

        Eduskunnan ainoa järkevä on ano ja melkein aina selvänä, ei kyllä mikään käsilläpuhuja


    • Aivanoikeesti!
      Näin helposti jos yksi kirjain puuttuu aloituksesta,olen jopa alkoholisti,
      kaiketi hoidon tarpeessa?
      Nuoriso on valppaana,kiitos heille!
      Kaiketi minun jäljellä olevat lapseni huolehtivat minusta.
      Kaksi lastaan haudannut äiti

      • Anonyymi

        Äidille lapsi on lapsi, ehkä sinulle omasi ovat kakaroita.


      • Anonyymi

        Mitä me kenestäkään mitään tiedämme? Onko mielestäsi tasoeroja ihmisten kesken siinä, miten he tuntevat lapsensa kuoleman?
        Mielestäsi on siis joillakin suurempi oikeus surra kuin toisilla, ja sinulla on valta valita, kenelle suru kuuluu, kenelle ei.
        Kun olet mielessäsi tullut johonkin määrättyyn lopputulokseen kirjoittajasta, on sinulla oikeus nimitellä kirjoittajan kuolleita lapsia ala-arvoisella nimityksellä.
        Sinäpä se vasta manipuloija olet!

        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä me kenestäkään mitään tiedämme? Onko mielestäsi tasoeroja ihmisten kesken siinä, miten he tuntevat lapsensa kuoleman?
        Mielestäsi on siis joillakin suurempi oikeus surra kuin toisilla, ja sinulla on valta valita, kenelle suru kuuluu, kenelle ei.
        Kun olet mielessäsi tullut johonkin määrättyyn lopputulokseen kirjoittajasta, on sinulla oikeus nimitellä kirjoittajan kuolleita lapsia ala-arvoisella nimityksellä.
        Sinäpä se vasta manipuloija olet!

        Mkr.

        Onneksi on enään vähän jäljellä niitä äitejä, jotka hautasivat talvi- ja jatkosodassa kaatuneita lapsiaan, mahtaisi palstalla olla tunkua nykyään, jos sodista olisi vähemmän aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on enään vähän jäljellä niitä äitejä, jotka hautasivat talvi- ja jatkosodassa kaatuneita lapsiaan, mahtaisi palstalla olla tunkua nykyään, jos sodista olisi vähemmän aikaa.

        Todellakin onneksi ja kuinkapaljon kuoli lapsia pienenä silloin tauteihin, joita silloinen lääketiede ei pystynyt parantamaan.

        Luin ketjun alusta ja kyllä siinä "alias-ama" kirjoitteli demoniensa kanssa koko illan pitkälle yöntunteihin. Kieltämättä heräsi ajatus, että olikohan siinä alkoholilla osuutta, koska niitä kirjoitusvirheitäkin tuli niin paljon?

        No, huolensa kullakin vuorollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin onneksi ja kuinkapaljon kuoli lapsia pienenä silloin tauteihin, joita silloinen lääketiede ei pystynyt parantamaan.

        Luin ketjun alusta ja kyllä siinä "alias-ama" kirjoitteli demoniensa kanssa koko illan pitkälle yöntunteihin. Kieltämättä heräsi ajatus, että olikohan siinä alkoholilla osuutta, koska niitä kirjoitusvirheitäkin tuli niin paljon?

        No, huolensa kullakin vuorollaan.

        Niin, ja olivathan rintamalla kaatuneetkin aina kuitenkin jonkun äidin lapsia, iästä riippumatta.


      • Anonyymi

        Ano 10:37 Hyi olkoon miten mauton ja häijy olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi on enään vähän jäljellä niitä äitejä, jotka hautasivat talvi- ja jatkosodassa kaatuneita lapsiaan, mahtaisi palstalla olla tunkua nykyään, jos sodista olisi vähemmän aikaa.

        Sota-aikana suru oli yhteinen.
        Nytkö pitää surra yksin ?
        Kun rauhan aikana ihmiseltä viedään henki onko rikollista surra ?
        Käsittämättömän koviksi on ihmiset tulleet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sota-aikana suru oli yhteinen.
        Nytkö pitää surra yksin ?
        Kun rauhan aikana ihmiseltä viedään henki onko rikollista surra ?
        Käsittämättömän koviksi on ihmiset tulleet.

        Nykyisen intimiteettisuojalain mukaan suru on aivan henkilökohtainen mielentila, eikä sitä saa julkituoda yleiseen tietouteen, tai julistaa paatoksella palstalla, saadakseen myötätuntoa ja ansaitsematonta huomiota. Kuolinilmoituksetkin tullaan poistamaan lehdistä, kunhan hallitus kiireiltänsä on asian käsitellyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisen intimiteettisuojalain mukaan suru on aivan henkilökohtainen mielentila, eikä sitä saa julkituoda yleiseen tietouteen, tai julistaa paatoksella palstalla, saadakseen myötätuntoa ja ansaitsematonta huomiota. Kuolinilmoituksetkin tullaan poistamaan lehdistä, kunhan hallitus kiireiltänsä on asian käsitellyt.

        Hallitus ei päätä kuolinilmoutuksista. Se on ihan sanomalehtien asia.
        Suru on sallittua muuten,
        mutta tämän palstan tuomioistuin kieltää sen täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin onneksi ja kuinkapaljon kuoli lapsia pienenä silloin tauteihin, joita silloinen lääketiede ei pystynyt parantamaan.

        Luin ketjun alusta ja kyllä siinä "alias-ama" kirjoitteli demoniensa kanssa koko illan pitkälle yöntunteihin. Kieltämättä heräsi ajatus, että olikohan siinä alkoholilla osuutta, koska niitä kirjoitusvirheitäkin tuli niin paljon?

        No, huolensa kullakin vuorollaan.

        Alkoholia ei minulla ole mahdollisuutta nauttia.
        Minulla on todella voimakastehoinen verenohennuslääkitys.
        Sitä vahvennettiin entisestään viimekeväisen flimmeri myötä.
        Alkometri meille pitäisi saada tälle kirjoituspalstalle, ettei aina olisi
        " kännissä", jos kirjoittelee epävopivaan aikaan?


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Alkoholia ei minulla ole mahdollisuutta nauttia.
        Minulla on todella voimakastehoinen verenohennuslääkitys.
        Sitä vahvennettiin entisestään viimekeväisen flimmeri myötä.
        Alkometri meille pitäisi saada tälle kirjoituspalstalle, ettei aina olisi
        " kännissä", jos kirjoittelee epävopivaan aikaan?

        Hyvähä se on osata viatonta täysraitista esittää, mutta miten monet kerrat on hehkutettu rantasaunassa valkkari juomii, ja puheet muutenkin on sen mukaisii!
        Susmorsiin kanssa teitä yhistikin ryypiskelyjutut, muistetaa kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähä se on osata viatonta täysraitista esittää, mutta miten monet kerrat on hehkutettu rantasaunassa valkkari juomii, ja puheet muutenkin on sen mukaisii!
        Susmorsiin kanssa teitä yhistikin ryypiskelyjutut, muistetaa kyllä.

        Kyllä se on yks muu joka täällä valkkarin litkimisellään elämöi. Itekkin se on niitä kiljuja tehnyt.


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Alkoholia ei minulla ole mahdollisuutta nauttia.
        Minulla on todella voimakastehoinen verenohennuslääkitys.
        Sitä vahvennettiin entisestään viimekeväisen flimmeri myötä.
        Alkometri meille pitäisi saada tälle kirjoituspalstalle, ettei aina olisi
        " kännissä", jos kirjoittelee epävopivaan aikaan?

        Ei tällä palstalla ole mitään "epäsopivaa" aikaa. Tämähän on auki 24/7 !
        En ainakaan minä ajattele, että henkilö on kännistä,
        jos on "epäsopivaan" aikaan kirjoittanut.
        En itsekään saa monesti unta yöllä ja voisin vaikka tulla kurkkaamaan,
        mitä tänne kuuluu, mutta toisaalta olen liian laiska noustakseni ylös minkään takia.
        Niinpä vain pyöriskelen unettomana ja jossain vaiheessa taas nukahdan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvähä se on osata viatonta täysraitista esittää, mutta miten monet kerrat on hehkutettu rantasaunassa valkkari juomii, ja puheet muutenkin on sen mukaisii!
        Susmorsiin kanssa teitä yhistikin ryypiskelyjutut, muistetaa kyllä.

        Voi siitä on aikaa!
        Siitä valkkarikesästä.Tia pysäytti ja verenohennus lääkitys tuli välittömästi.
        Jos sinun on vaikeaa elää tämän asian kanssa,niin voisitko ajatella,että hakisit apua tohon
        mieltäsi painavaan asiaan.
        Katsos kun minä satun tietämään tekemiseni parhaiten.
        No leikkileikkinä ja pois pylly tyynyltä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on yks muu joka täällä valkkarin litkimisellään elämöi. Itekkin se on niitä kiljuja tehnyt.

        Tsot,tsot, eipäs mennä palstalla henkilökohtaisuuksiin, varsinkaan kiljujen tekemisiin, vaikka onkin tullut tehtyä korkealaatuista, sekä muillekin maistuvaa kiljua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin onneksi ja kuinkapaljon kuoli lapsia pienenä silloin tauteihin, joita silloinen lääketiede ei pystynyt parantamaan.

        Luin ketjun alusta ja kyllä siinä "alias-ama" kirjoitteli demoniensa kanssa koko illan pitkälle yöntunteihin. Kieltämättä heräsi ajatus, että olikohan siinä alkoholilla osuutta, koska niitä kirjoitusvirheitäkin tuli niin paljon?

        No, huolensa kullakin vuorollaan.

        Kiitos sinulle Anonyymi alias-ama mielipiteestäsi
        Minkätähden et tuo julki mielipiteitäsi avoimesti ?
        Heitä aikoinaan nimitettiin desanteiksi.
        Hiipiväänhölmöyteen ei todellakaan paljoa tarvita,vain puuttuvat aivot?

        Minkätähden sinulta puuttui alkoholimittari?
        Olisihan sinulla tietenkin sellainen pitänyt olla käytössä,koska olit esiintyvä journalisti.
        Ja kirjoitit vain oletettua tietoa,et faktaa
        Kaikkea hyvää oletelulle journalismiurallesi ama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja olivathan rintamalla kaatuneetkin aina kuitenkin jonkun äidin lapsia, iästä riippumatta.

        Tunsin nuoruudessa horttanan Anun, nyt sain lukea lehtisestä että on kuollut. Epäilty vesimyrkytystä


    • Anonyymi

      Uuteen päivään kun taas herään
      arjen helmiä mä kerään
      vaikka tuntuis vaikealta
      vaivan, touhun, murheen alta
      löytää yhtään mitään uutta
      nähdä mitään kauneutta
      jossain pienessä asiassa,
      jatkan kuitenkin etsimistä,
      että pääsen hetkeksi
      kyynelistä
      ja ehkä löydän joka päivä
      jonkun pienen asian
      joka hetkeksi tuo olon
      rauhaisan.

      Ristin käteni ja pyydän
      kun kurjaa on ja yksin oon
      kanna mua silloinkin,
      kanna mua suruissa
      pienissä ja suurissa
      ja anna joskus vielä mieltä iloista.

      t. Rituliinille lohduksi
      "yks vaan"

      • Anonyymi

        Kiitos sanoistasi, ne lohduttivat minuakin !
        nm ei-ritu


      • Voi kuinka kaunista ja lohdullista!
        Olen ollut helteenvankina,milloin nelijalkaiseni kanssa karjakeittiössä,milloin navetassa.
        Minulla toi flimmeri tulee todella herkästi,etten juurikaan voi herkistellä.
        Olin valvotulla tehoosastolla vuosi sitten,kun yritin työstää tapahtunutta.

        Voi kuinka helppoa se on sanoa,että lopeta toi surussa rypeminen ja tee sitä ja tätä.
        Miellyttäminen ja nimenomaan palstamiellyttäminen on aika vaikea laji.
        Loukkaaminen anonyyminä tuntuu olevan paljon helpompaa..näin ama


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Voi kuinka kaunista ja lohdullista!
        Olen ollut helteenvankina,milloin nelijalkaiseni kanssa karjakeittiössä,milloin navetassa.
        Minulla toi flimmeri tulee todella herkästi,etten juurikaan voi herkistellä.
        Olin valvotulla tehoosastolla vuosi sitten,kun yritin työstää tapahtunutta.

        Voi kuinka helppoa se on sanoa,että lopeta toi surussa rypeminen ja tee sitä ja tätä.
        Miellyttäminen ja nimenomaan palstamiellyttäminen on aika vaikea laji.
        Loukkaaminen anonyyminä tuntuu olevan paljon helpompaa..näin ama

        Hyvää vointia sinulle ! Helppoa ei ole helteessäkään kärvistellä.
        Muitten murheitten päälle minullakin on ollut flimmeri päällä joka päivä viitisen vuotta,
        mitä ei moni usko, mutta näin on. Joka päivä jossain vaiheessa se iskee ja on yleensä tunteja,
        välillä hellittää, sitten taas alkaa. Syytä ei löydy.
        Koitamme jaksaa ! Rukoilen puolestanne.
        "yks vaan"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää vointia sinulle ! Helppoa ei ole helteessäkään kärvistellä.
        Muitten murheitten päälle minullakin on ollut flimmeri päällä joka päivä viitisen vuotta,
        mitä ei moni usko, mutta näin on. Joka päivä jossain vaiheessa se iskee ja on yleensä tunteja,
        välillä hellittää, sitten taas alkaa. Syytä ei löydy.
        Koitamme jaksaa ! Rukoilen puolestanne.
        "yks vaan"

        Voi kuinka uskomatonta kannustusta!
        Kiitos! Esirukous on todella aitoa välittämistä lähimmäisestä!
        Rukoileminen sinänsä ei ole heikkoutta,mielestäni se on vahvuutta tunnustaa ,että nyt en jaksa ominvoimin,voisinko saada apua.
        En ole uskova,minulla on niinsanottu lapsenusko,joka mummoltani peräisin.

        Flimmeri ei saisi olla päällä pitkiä aikoja,se vaurioittaa sydänlihasta.
        Minulla kesti sairaalassa silloin kolme päivää,ennenkuin saivat kääntymään.
        dixoksiini oli se sydänlääke,jolla se kääntyi.
        Oli kyllä mahtava olo,kun se epäsäännöllinenpulssi palautui säännölliseksi.


    • Anonyymi

      Mitä täällä nostat aloituksesi esiin saadaksesi kiukutella juhannusyönä ?,
      on vissiin unohtunu vanha sanonta; tikulla silmään joka vanhoja muistaa. Paina se mielees

      • Voi kiitos tosta mieleenpainuvasta kannustuksesta rakas ystäväni ja Hyvää Juhannuspäivää!
        Voi meitä ihmisiä?
        Paha ei ole kenkään ihminen,vaan toinen on heikompi toista,lainatakseni Eino Leinoa.


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Voi kiitos tosta mieleenpainuvasta kannustuksesta rakas ystäväni ja Hyvää Juhannuspäivää!
        Voi meitä ihmisiä?
        Paha ei ole kenkään ihminen,vaan toinen on heikompi toista,lainatakseni Eino Leinoa.

        Juhannusruusut ja virtuaalihalit Rituliinille !
        🌹🌹🌹🌹🌹


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juhannusruusut ja virtuaalihalit Rituliinille !
        🌹🌹🌹🌹🌹

        Voi kiitos tuhannesti ruusuista!
        Vaikkei toi elämäni niin ruusuista ole viimeaikoina ollutkaan,niin kyllä noi kohteliaisuudet ihmeesti lämmittävät pian 82 vuotiaan aman mieltä.

        Halaus vaikka virtuaalisesti tuntuu aivan mahtavalta.
        Revin juolavehnää puutarhastani päivällä ja tulin katsomaan sitä puutarhaohjelmaa,joka on niin hyvä ja jopa opettavainen.
        Suomessa vain kaikki koristepensaat ja puut ovat mielettömän kalliita.
        Jos englantilaisen puutarhan laittais,sais mökkinsä myydä välittömästi


    • Anonyymi

      Syksyllä saa kaikenlaisia taimia aika edullisesti. Olen ostanut mm. Viherpeukaloista.
      Postitse tulee, joskus ne on aika raakin näköisiä, kun ne paketissa joutuu olemaan ja alkutekijöissä vasta, mutta terveistä juurista lähtee seuraavana kevätkesänä hyvin kasvamaan.

    • Anonyymi

      Tässä erään kirjoittajan ketju, jossa ilmeisesti tarvitaan näitä "mielenterveyden" hoitajia? Kysymällä; "mitä sinulle kuuluu?"

      Olisikohan siitä sose ruuasta apua, sillä sitä muistan saaneeni pienenä, mutta kun sanotaan, että vanhuskin muutuu lapseksi, niin voisi sopia hyvin.??

      Olisihan se ihanaa, kun soseruoalla saisi kaikki vanhukset kuntoon, jotka täälläkin valittavat kivuistaan ja kuoleman pelostaan.

      • Anonyymi

        Vanhusten hampaat on niin huonot tai tekarit sopimattomat, että voi jäädä pureskeltava ruoka syömättä ja tulla puutostiloja. Ihan fiksu idea tuo soseutus, turha pilkata.


      • Anonyymi

        Oliko se sen saman 8-kymppisen aloittama, jolla on jotain itsensäpaljamishaluja ?


      • Aivanoikeesti!
        Mielenterveyttä ylentävä kirjoittelupasta tämä todella ei ole.
        Jakaa surunsa ja murheensa,eivät ole balansissa palstakirjoittelijoiden mielipiteiden mukaan.

        Joskus sitä vain hukkuva tarttuu siihen ainoaan oljenkorteen,johon ei olisi pitänyt tarttua.
        Jokainen meistä näkee ,jos edes näkee toisessa kirjoittelijassa oman kuvansa?
        Sen omankuvan näkeminen herättääkin,joko uhkakuvan tai hyväksymisen.

        Uhkakuvan,tolla onkin asiat paljon paremmin,kuin minulla,että nyt pudotankin ton rehentelijän pois keskustelupalstalta ja lyön ja jollen aivan lyö tälle rehentelijälle luuta kurkkuun,niin tuon oman mielipiteeni tietoisesti palstalle,mitä hänestä ajattelen.

        Tottakai tämä on mielipiteidenvaihtoa ja meille on suotu tämä oikeus,kuin myös amalle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhusten hampaat on niin huonot tai tekarit sopimattomat, että voi jäädä pureskeltava ruoka syömättä ja tulla puutostiloja. Ihan fiksu idea tuo soseutus, turha pilkata.

        Alkon terveelliset liemituotteet sopivat mielestäni parhaiten kaikille hampaattomille, ja ovat helposti nieleskeltäviä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkon terveelliset liemituotteet sopivat mielestäni parhaiten kaikille hampaattomille, ja ovat helposti nieleskeltäviä!

        Joskus aamusella voi vähän potkia mutta heittää kuin vanhaan ihmiseen, niin Johan pysyy


    • Anonyymi

      Tässä ymmärtää kyllä hyvin ketjun aloittaja. Toisaalta ymmärtää niitäkin, joiden kirjoittelua palstalla hän on paheksunut.

      Tälle palstalle on kirjoitettu nikeillä. Enää tosin nekään eivät ole välttämättömiä. Näin ollen kukaan ei esiinny omana henkilönään.

      Kirjoittajien henkilöllisyyttä ei paljasteta. Ainus poikkeus tässä suhteessa tulee mieleen 70 -palstalta, jolloin muuan tunnettu palstan nikki suutuspäissään paljasti toisen nikin nimen, joka ilmeisesti oli oikea. - Tässä ketjussa taas väitetään erään nikin olleen ns. paremmasta perheestä ja saaneen hyvän kotikasvatuksen. Perhettä lienee kyllä ylläpidetty sekatyömiehen ansioin.

      Tällä palstalla on ollut parikin ansioitunut ta keskustelusarjaa, nimittäin kahvipirtti ja Noja-tuoli. Niiden perustaja on saanut osakseen ylistystä aloitteellisuudestaan ja viisaudessaan.

      Mikäpä estäisi perustamista tämän ketjunkin aloittajan tarpeita vastaten uutta keskustelusarjaa, jossa käsiteltäisiin sellaisia ongelmia sisältäviä asioita kuin kuolema, toinen sukupuoli, lapset, terveys, seksi, naapurusto, varattomuus, sää ym.?

      Pitäisi keksiä uudelle keskustelusarjalle nimi. Se voisi olla "suruja ja murheita" tai "ruikutusta" ja nämäkin ketjut numeroitaisiin. Puolen vuoden kuluttua meillä voisi olla jo ketju otsakkeella "ruikutusta 17". Miltäs vaikuttaa?

      Tuntuu siltä, että tämän ketjun aloittaja olisi itseoikeutettu aloittamaan tällaisen keskustelusarjan.

    • Anonyymi

      Niinkö ajattelit sinä uuden ketjun luomisesta? Olisiko todellakin aloittaja se oikea sen ketjun aloittajaksi?

      Kuka jaksaa ottaa aina suruun osallistumista, jos aikuinen noin 60-v poika on kuollut väkivallan uhrina, koska toinen poikahan menehtyi jo "lääkkeiden" yliannostukseen, mutta ei kerro, oliko se Aspiriini, vai peräti huumeet?

      Aloittaja ei myöskään liiemmin puhu kahdesta tyttärestään ja heidän lapsistaan, saati tämän kuolleen pojan lapsesta, joten avoimuutta täytyisi olla molemmin puolin.

      No, siitä vain SkillaNin kilpailijaksi, mutta kyllä kaikki aikaisemmatkin yritykset ovat vaipuneet sinne unholaan, koska onhan täällä ollut jos´jonkinlaista yritystä päihittää SkillaN ja kaikki ovat kuihtuneet pois.

      Olisihan se todella piristävää katsella taa uusi yritys aloittajalta, jossa hän lyttää anonyymit "hiekkalaatikolle" ja kaikkien täytyisi surra hänen poikansa kuolemaa ja huom! ei sen toisen?

      • On todella mieltä ylentävää lukea tota alasajoasi:
        Sinä joka näet elämäsi nyt valoisana,voitkin kulkea huomenna murheidenlaaksossa.

        Voisitko ammentaa omaan elämääsi niinsanottua "draivia" omasta elämästäsi,etkä minun?
        Kaikella kiitollisuudella ama.
        Jokaiseen päivään niin paljon..... ja sillei


      • Kaikella kunnioituksella!
        Minä olen kokenut nämä menetykset,et sinä Anonyymi.

        Kerro ihmeessä oletko kateellinen,kenties rantatilastani,kenties että minä olen selviytynyt menetyksistäni kutakuinkin?
        Tosin pari flimmeriä ja ambulanssi kävi pari viikkoa sitten.
        He ihmettelivät,kun nurmikko oli ajettu,eikö minulla ole kukaan joka autaa minua.

        Sinähän ystäväni autat minua jatkuvasti alentamalla itsetuntoani,joten en voi todellakaan sanoa,ettei minusta pidettäis huolta.


      • Vain elämää!
        Kerro hyvä lähinmäinen,kuinka olen loukannut itsetuntoasi?
        Kuinka olen vallannut sen kaistan,jolta olen evännyt eteenpäinpyrkimyksesi?
        Oletko saanut noilla mielipiteilläsi omalletunnollesi rauhan?

        Kerro hyvä lähinmäinen mikä on se ongelma joka nostattaa sinulle tämän
        mielipideryöpyn?
        Oletko haudannut,oletko käynyt patologisellalaitoksella katsomassa kuolleita lapsiasi?
        Minä olen käynyt.
        Kerro niistä käynneistä,eivät ne minua häiritse.
        Avoimesti ama


      • Anonyymi

        Infantiilin kommentti ?


    • Eivät ne aurinkoiset päivät ole koko elämä.
      Vaan niiden menetettyjen päivien aika surulle ovat lähinnä minua itseäni.

      Minä kiitän teitä kaikkia,olette herätelleet minussa elämänhaluisen
      töyssyjä kestävän rituliinin_38 Kiitos!

    • Anonyymi

      Kaikkea hyvää rituliini, mielenrauhaa, levollista unta ja parempaa huomista !
      Iäkäs voi toiselle julma. Täällä niitä riittää. Älä välitä. Sinä olet ihana ja hyvä ihminen !

      • Anonyymi

        Tunnetusti tunnelma latteutuu toistuessaan.. Toistuva samoista asioista lukeminen kyllästyttää.
        Eihän tämä ole mikään henkilökohtaisten auttajien palsta.
        On otettava huomioon, että Tämä on keskustelupalsta, ei lohdutuspalsta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetusti tunnelma latteutuu toistuessaan.. Toistuva samoista asioista lukeminen kyllästyttää.
        Eihän tämä ole mikään henkilökohtaisten auttajien palsta.
        On otettava huomioon, että Tämä on keskustelupalsta, ei lohdutuspalsta.

        Noin on. Ei täällä ventovieraista taakalleen saa kantajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunnetusti tunnelma latteutuu toistuessaan.. Toistuva samoista asioista lukeminen kyllästyttää.
        Eihän tämä ole mikään henkilökohtaisten auttajien palsta.
        On otettava huomioon, että Tämä on keskustelupalsta, ei lohdutuspalsta.

        Suurimman osan mielestä tämä palstan pitäisi siis olla muitten tyrmäyspalsta ?
        Kun saa muille pahan mielen aikaiseksi, niin päivä on onnistunut ?
        Missä vaiheessa vanhuksista tuollaisia ilkeitä tylyttäjiä ?
        Yksi on yli muiden ja monet muutkin yrittävät parastaan.

        Minä haluan kannustaa kaikkia, joita kannustus auttaa eteenpäin hiukkasenkaan.
        Aina voi sanoa ystävällisen sanan, ei se ole taakan ottamista itselleen.

        Hyvää tätäkin päivää kaikille !


    • Anonyymi

      Kun ihminen vanhenee,hänellä kehittyy vanhuuden äreys.

    • Anonyymi

      Sydämettömyyttä täällä on aika paljon . Itselle tärkeintä on päästä kertomaan kaikille
      minkälaisen pullan on syönyt tänään ja mihin kellonaikaan.

      • Anonyymi

        Kun henkiset kyvyt ovat heikentyneet on tärkeämpää kertoa kaikille minkälainen sää on,
        onko tiputtanut salaatinlehden lattialle, onko siivonnut, onko raastanut porkkanaa ja tärkeää näyttää olevan päästä sanomaan jollekin, että ei tämä ole lohdutuspalsta tms.

        Toiset ihmiset eivät enää ole tärkeitä eikä myönteinen suhtautuminen heihin
        mutta se on aivan välttämätöntä,
        että saa kertoa kaikille milloin on oman sokerikorppunsa kahviin kastanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun henkiset kyvyt ovat heikentyneet on tärkeämpää kertoa kaikille minkälainen sää on,
        onko tiputtanut salaatinlehden lattialle, onko siivonnut, onko raastanut porkkanaa ja tärkeää näyttää olevan päästä sanomaan jollekin, että ei tämä ole lohdutuspalsta tms.

        Toiset ihmiset eivät enää ole tärkeitä eikä myönteinen suhtautuminen heihin
        mutta se on aivan välttämätöntä,
        että saa kertoa kaikille milloin on oman sokerikorppunsa kahviin kastanut.

        No sinulla ei tunnu olevan tänne mitään muuta kerrottavaa kuin mitä muut ovat kirjoittaneet.

        Aika turhaa sinun kerrata muiden tekemisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun henkiset kyvyt ovat heikentyneet on tärkeämpää kertoa kaikille minkälainen sää on,
        onko tiputtanut salaatinlehden lattialle, onko siivonnut, onko raastanut porkkanaa ja tärkeää näyttää olevan päästä sanomaan jollekin, että ei tämä ole lohdutuspalsta tms.

        Toiset ihmiset eivät enää ole tärkeitä eikä myönteinen suhtautuminen heihin
        mutta se on aivan välttämätöntä,
        että saa kertoa kaikille milloin on oman sokerikorppunsa kahviin kastanut.

        Sellaistakin saa tuolla 70 palstalla nähdä, että vaikka on vieraita, pitää välillä hypätä kommentoimassa koneella . Tietsysti vierastarjottavatkin selitetään juurta jaksain miten potun keiosta alkaa ja siihen sekotetaan samaan mössöön kalat ja munat. Se on tuo mössöhoito pelastanut ihmishengenkin. Jotenka kyllä se on tarpeen saada tiedoksi koko Suomen kansalle. Ja joka kerta kun suihkussa tai saunassa käy, se on tiedotettava.Turha on syyttää vain 80kymmpisiä siitä että elämä on kutistunut hellan ja huussin väliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaistakin saa tuolla 70 palstalla nähdä, että vaikka on vieraita, pitää välillä hypätä kommentoimassa koneella . Tietsysti vierastarjottavatkin selitetään juurta jaksain miten potun keiosta alkaa ja siihen sekotetaan samaan mössöön kalat ja munat. Se on tuo mössöhoito pelastanut ihmishengenkin. Jotenka kyllä se on tarpeen saada tiedoksi koko Suomen kansalle. Ja joka kerta kun suihkussa tai saunassa käy, se on tiedotettava.Turha on syyttää vain 80kymmpisiä siitä että elämä on kutistunut hellan ja huussin väliin.

        Sehän on joku 8-kymppinen seniili, joka käy 7-kymppisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän on joku 8-kymppinen seniili, joka käy 7-kymppisissä.

        Kyllä se on 70-kymppinen hyvin skarppi joka käy 8o-kymppisissäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun henkiset kyvyt ovat heikentyneet on tärkeämpää kertoa kaikille minkälainen sää on,
        onko tiputtanut salaatinlehden lattialle, onko siivonnut, onko raastanut porkkanaa ja tärkeää näyttää olevan päästä sanomaan jollekin, että ei tämä ole lohdutuspalsta tms.

        Toiset ihmiset eivät enää ole tärkeitä eikä myönteinen suhtautuminen heihin
        mutta se on aivan välttämätöntä,
        että saa kertoa kaikille milloin on oman sokerikorppunsa kahviin kastanut.

        On tärkeää esittää kommenttinsa koronasta, ettei luulla tyhmäksi.


    • Anonyymi

      Tänne todella saa kirjoittaa suurin piirtein mitä vain. Usein tosiaan kirjoitetaan omista ajatuksista ja kokemuksista.

      Aiheita kyllä riittää.. Voi vaikkapa kertoa kakkaansa koskevista havainnoista, sen väristä, vetelyydestä ja hajusta.

      Samoin voisi kertoa vapauttavasta tunteesta, joka täyttää olemuksen kakalla käynnin jälkeen.

      Mikä asento olisi paras ja terveellisin? Meikäläisen mielestä se on ns. kyyrykakka, jossa tavaran voi päästää ulos luonnossa ilman WC-hienouksia. Se on hyvää voimistelua polville.

      Voi vielä pyyhkiä peräpään sammaleeseen. On muutenkin erittäin luontoystävällistä. Ei kulu paperiakaan.

      Kakka-asiasta riittäisi kyllä juttua, mutta nnetan nyt palstalaisten sulatella edellä esitettyä.

      • Anonyymi

        Ainakin puutarhapalstani raparperit ovat tyytyväisiä niille antamistani ns. kyykkykakoistani näin vielä syksylläkin, tosin niiden lehdet ovat alkaneet nahistuen kellastumaan, joten niillä tapahtuva peräpeilin pyyhintä on syksyisin miellyttävämpää, kuin keskikesän kiinteillä vihreillä lehdillä.T. Minttueinari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin puutarhapalstani raparperit ovat tyytyväisiä niille antamistani ns. kyykkykakoistani näin vielä syksylläkin, tosin niiden lehdet ovat alkaneet nahistuen kellastumaan, joten niillä tapahtuva peräpeilin pyyhintä on syksyisin miellyttävämpää, kuin keskikesän kiinteillä vihreillä lehdillä.T. Minttueinari.

        Kyllä minua nyt harmittaa, kun tulin kipanneeksi huussin alusen naapurin metsän lannotteeksi ja ihan ilmaseksi. Nyt alan noudattaa samaa kuin sinä, kyllä kotiin päin on kaikki mahdollinen otettava. Josko laittasin kyltin tien varteen, että meillä saa käydä luomukakalla pottuvakoihin. Kylä siitä pitäisi pieni maksu ottaa, kun pitäishän minun hakea sammalet jonkun suolta. Raparperiä mulla ei ole ollenkaan mutta jos annat minulle taimen, saa peppu tuntea senkin elämyksen. Nyt kun turpeen käyttö kielletään lämmityksessä, turve otetaan luomupyyhkimeksi. Saankohan innovaatiopalkinnon tästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minua nyt harmittaa, kun tulin kipanneeksi huussin alusen naapurin metsän lannotteeksi ja ihan ilmaseksi. Nyt alan noudattaa samaa kuin sinä, kyllä kotiin päin on kaikki mahdollinen otettava. Josko laittasin kyltin tien varteen, että meillä saa käydä luomukakalla pottuvakoihin. Kylä siitä pitäisi pieni maksu ottaa, kun pitäishän minun hakea sammalet jonkun suolta. Raparperiä mulla ei ole ollenkaan mutta jos annat minulle taimen, saa peppu tuntea senkin elämyksen. Nyt kun turpeen käyttö kielletään lämmityksessä, turve otetaan luomupyyhkimeksi. Saankohan innovaatiopalkinnon tästä?

        Onko kiljulla ja hernerokalla tuotettu kakka luomua, jos on, niin se sopii vallan mainiosti varsinkin luomupottuvakoihin, kuten myös luontoystävälliset naava- tai sammalpyyhkeetkin.


    • Anonyymi

      Hyvä, että muistavat poistaa edes tämän tauttolokian!

    • Anonyymi

      Miksi tämä aloitus sotketaan taas johonkin "toiseen" kirjoittajaan, koska eikös tämä ole aman, alias rituliinin oma aloitus, joka ei mitenkään liity Kainuuseen?

      No, tosin molemmat ovat "vuodattaneet" ilonsa ja surunsa näille palstoille ja molemmilla tuntuu oleva sama "vastaan otto", toisilta kirjoittajilta moittia heitä, jotka ovat aivan avoimesti ja rehellisesti kertoneet itsestään, paitsi, jos joku on erimieltä, niin heti on hiekkalaatikon lapsi, eikä ymmärrä heidän hienoa elämäänsä siellä rannoilla, tai on sitten ilkikurinen stalkkaaja, joka vainoaa heitä aina.

      Onhan tuolla tullut vuosien mittaan jopa "kristallipallosta" katsottuja stalkkaajia, jotka on jo nimettykin ja tyytyväisinä todettu, että tiedetään, tiedetään, kuka sinä olet?

    • Anonyymi

      Kummallinen käsitys "skarpista 7-kymppisestä, joka käy 8-kymppistenkin palstalla".

      Se 7-kymppinen, jonka kehutaan olevan "hyvin skarppi"
      kirjoitti eilen 70 plussalaisille: "Haistakaa pitkä paska ali-ihmiset!"

      Myöhemmin hän uhkasi väkivaltaisesti "nylkeä jonkun perheen, jos saa nimen ja osoitteen selville".

      Tätä näin "skarppia" kehui joku eilen 13:50 tässä ketjussa.
      Oliko kenties itsekehua ...?

      • Olen tallentanut nylkemisviestisi, jotka sairaassa päässäsi keksit. Tallensin mikäli väärien tietojen levittely jatkuu. Nettipoliisi saa selville ja jos arvis käräjillä tavataan. Sitten nähdään kuka kirjoitti ja mitä.

        Minä kirjoitin ja kirjoitan nyt sinulle ...Haista pitkä pasha kuin haravanvarsi. Näin se meni.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen tallentanut nylkemisviestisi, jotka sairaassa päässäsi keksit. Tallensin mikäli väärien tietojen levittely jatkuu. Nettipoliisi saa selville ja jos arvis käräjillä tavataan. Sitten nähdään kuka kirjoitti ja mitä.

        Minä kirjoitin ja kirjoitan nyt sinulle ...Haista pitkä pasha kuin haravanvarsi. Näin se meni.

        Ei tarvitse ilmoittaa. Minä olen jo ilmoittanut.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen tallentanut nylkemisviestisi, jotka sairaassa päässäsi keksit. Tallensin mikäli väärien tietojen levittely jatkuu. Nettipoliisi saa selville ja jos arvis käräjillä tavataan. Sitten nähdään kuka kirjoitti ja mitä.

        Minä kirjoitin ja kirjoitan nyt sinulle ...Haista pitkä pasha kuin haravanvarsi. Näin se meni.

        Että.tänne kirjoittelusta mentäisiin käräjillekin!kaikkea Täällä keksitäänkin. Heko-heko !!!


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Olen tallentanut nylkemisviestisi, jotka sairaassa päässäsi keksit. Tallensin mikäli väärien tietojen levittely jatkuu. Nettipoliisi saa selville ja jos arvis käräjillä tavataan. Sitten nähdään kuka kirjoitti ja mitä.

        Minä kirjoitin ja kirjoitan nyt sinulle ...Haista pitkä pasha kuin haravanvarsi. Näin se meni.

        Kuva viittaa siihen, että Ko...sen kanssa tavattiin tansseissa viikko tai pari viikkoa sitten


    • Anonyymi

      Se oli pohjanoteeraus.

    • Nimenomaan!
      Tuli lunta tupaan ja sillei!
      En ihmettele lainkaan tätä ilmapiiriä.
      Olitko sinä rakas lähimmäinen entinen koulukiusaaja?
      Koulukiusaaminen on alku aikuisiän negatiiviselle ajattellukannalle.
      Kyllä sen tällä sektorilla huomaa.
      Koulukiusaamisesta voimme lukea Iltalehden sivulta
      Oppilas hakattiin koulun pihalla!

      Kun voidaan piiloittaa oma imago Anonyyminä,niin esiin työntyy yllättävä
      ihmispeto: työnnä laituri hanuriisi ja sillei?
      Olen yrittänyt poistaa sitä laituria sieltä 82 vuotias mummeli.

      Teidänkö tähden,joiden ajatukset eivät ole tältä planeetalta,teille tapeltiin Itsenäinen Suomi? Lue muutakin kuin Aku Ankkaa!

      • Anonyymi

        Tunnut olevan melko kärttyinen ja herkästi hermonsa menettävä.
        Mitähän, jos vaihtaisit kirjoitustyylisi hieman pehmeämpään sävyyn?
        Se voisi osaltaan vähentää kirjoittajien kritiikkiä.


      • Anonyymi

        Miksi jatkaa tätä vihamielistä ketjua ? On todettava riidanhaluisuuden yhdistävän tähän osallistuneita kirjoittajia. Jo aloitus antaa siitä osviittaa, huokuessaan vanhoja kaunoja. Nämä ketjuthan ovat palstamme häpeäpilkkuja.
        Mutta että halutaan yhä jatkaa tätä,,,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi jatkaa tätä vihamielistä ketjua ? On todettava riidanhaluisuuden yhdistävän tähän osallistuneita kirjoittajia. Jo aloitus antaa siitä osviittaa, huokuessaan vanhoja kaunoja. Nämä ketjuthan ovat palstamme häpeäpilkkuja.
        Mutta että halutaan yhä jatkaa tätä,,,

        Riidanhaluisuudesta minä en tiedä,ehkä sinä tiedät,kerro.
        Minä olen aina pelannut pelini avoiminkortein,siis amana,rituliininä ja sillei.
        Ilmoita ylläpidolle,jos sinulla on jotain mielipiteitäni vastaan,siis minulla amalla?
        He asettavat henkilön ilmaisukieltoon,niinsanotusti pannaan.
        Tietenkin meille on annettu tämä oivallinen Anonyymisyys,jolloin voimme ilmaista tietenkin ne negatiiviset mielipiteemme.
        Siellä oletetussa "raadissa" nähdään jopa juopottelu.
        Minulla on täydenkuunsyndrooma,en siis saa nukuttua niillä näkymin.
        Olen erehtynyt kirjoittelemaan puolenyönjälkeen.
        Olen ollut kirjoittelijoiden mukaan alkoholinvaikutuksenalainen.
        Aika hyvä alkometri täytyy olla,joka mittaa satojenkilometrien päästä kännisenkirjoittelijan?
        No ei s mitään!
        Minä pyydän anteeksi aloitustani avoimesti ama yritän pytää ylläpitoa poistamaan mielipiteeni ama


    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja korosta sitä, että tämän tulee olla keskustelupalsta.
      Kertoo sitten, miten hän vuodattanut tänne surunsa ja murheensa.
      Mitäs keskustelua sellainen on?

      • Avoimesti esitin kysymyksen!
        Herää kysymys,kun kysyjä herää?
        Anteeksi voisitko jo alkaa elämään aivan sitä omaa elämääsi?

        Jos minulle on jäänyt levy päälle,niin on sinullakin jäänyt.
        Olen kiittänyt kanssamatkustajiani jo ajat sitten,sorry jos sinä olet jäänyt
        odottamaan seuraavaa aman kommenttia,saat kyllä odottaa tovin


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Avoimesti esitin kysymyksen!
        Herää kysymys,kun kysyjä herää?
        Anteeksi voisitko jo alkaa elämään aivan sitä omaa elämääsi?

        Jos minulle on jäänyt levy päälle,niin on sinullakin jäänyt.
        Olen kiittänyt kanssamatkustajiani jo ajat sitten,sorry jos sinä olet jäänyt
        odottamaan seuraavaa aman kommenttia,saat kyllä odottaa tovin

        HEKO-HEKO!!!


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Avoimesti esitin kysymyksen!
        Herää kysymys,kun kysyjä herää?
        Anteeksi voisitko jo alkaa elämään aivan sitä omaa elämääsi?

        Jos minulle on jäänyt levy päälle,niin on sinullakin jäänyt.
        Olen kiittänyt kanssamatkustajiani jo ajat sitten,sorry jos sinä olet jäänyt
        odottamaan seuraavaa aman kommenttia,saat kyllä odottaa tovin

        Hyvää huomenta rituliini !
        En ole se, jolle kysymyksesi esitit, hän on ehkä liian kalkkeutunut tajuamaan mitä kysyt,
        minä olen toinen henkilö ja minä toivotan sinulle oikein hyvää tätä päivää !
        Anna ajatuksesi levätä ja rauhoittua syksyisen luonnon kauneudessa,
        älä välitä mitään ilkeistä ihmisistä, minkä he voivat yksinkertaisuudelleen.
        Nauti sinä älykkyydestäsi, luonnosta ja rauhasta !
        Mukavaa päivänjatkoa sinulle rituliini !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta rituliini !
        En ole se, jolle kysymyksesi esitit, hän on ehkä liian kalkkeutunut tajuamaan mitä kysyt,
        minä olen toinen henkilö ja minä toivotan sinulle oikein hyvää tätä päivää !
        Anna ajatuksesi levätä ja rauhoittua syksyisen luonnon kauneudessa,
        älä välitä mitään ilkeistä ihmisistä, minkä he voivat yksinkertaisuudelleen.
        Nauti sinä älykkyydestäsi, luonnosta ja rauhasta !
        Mukavaa päivänjatkoa sinulle rituliini !

        Sitä saa mitä tilaa.

        Lohduttaa toista toteamalla, että muut ovat yksinkertaisia. Siitä vasta tuleekin iloinen mieli ja päivä kirkastuu!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta rituliini !
        En ole se, jolle kysymyksesi esitit, hän on ehkä liian kalkkeutunut tajuamaan mitä kysyt,
        minä olen toinen henkilö ja minä toivotan sinulle oikein hyvää tätä päivää !
        Anna ajatuksesi levätä ja rauhoittua syksyisen luonnon kauneudessa,
        älä välitä mitään ilkeistä ihmisistä, minkä he voivat yksinkertaisuudelleen.
        Nauti sinä älykkyydestäsi, luonnosta ja rauhasta !
        Mukavaa päivänjatkoa sinulle rituliini !

        "Lohdutettava" oli jo luvannut lopettaa kirjoittelun tähän ketjuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lohdutettava" oli jo luvannut lopettaa kirjoittelun tähän ketjuun

        Eikös se tuolla toisaalla kehunut olevansa vapaa ja tekevänsä mitä lystää. Kerto ostaneensa kaljaa illan rantasaunaa varten. Unohti jo vakuuttelunsa verenohennuksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä saa mitä tilaa.

        Lohduttaa toista toteamalla, että muut ovat yksinkertaisia. Siitä vasta tuleekin iloinen mieli ja päivä kirkastuu!!!

        Niinno, mutta rituliinihan on älykäs ja sydämellinen.
        Kaikki eivät ole. Monet häntä vähemmän älykkäät ja kovat ihmiset
        haluavat vain rituliinia masentaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se tuolla toisaalla kehunut olevansa vapaa ja tekevänsä mitä lystää. Kerto ostaneensa kaljaa illan rantasaunaa varten. Unohti jo vakuuttelunsa verenohennuksesta.

        Kyllä muutkin ostaa saunakaljoja ja vahvempiakin juomia. Miksine sinulle ovat ongelma? Ja mitä jonkun verenohennukset sinulle kuuluu? Tuntuu olevan hyvissä voimissa, kun jaksaa yksin rantatilaansa hoitaa. Reipas ja reilu Nainen on Ama-Rituliini, terkut sinne rannalle ja hyvää syksyä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää huomenta rituliini !
        En ole se, jolle kysymyksesi esitit, hän on ehkä liian kalkkeutunut tajuamaan mitä kysyt,
        minä olen toinen henkilö ja minä toivotan sinulle oikein hyvää tätä päivää !
        Anna ajatuksesi levätä ja rauhoittua syksyisen luonnon kauneudessa,
        älä välitä mitään ilkeistä ihmisistä, minkä he voivat yksinkertaisuudelleen.
        Nauti sinä älykkyydestäsi, luonnosta ja rauhasta !
        Mukavaa päivänjatkoa sinulle rituliini !

        Kiitos sinulle Anonyymi!
        Ostin eilen Iltalehden
        Koulunpihalla hakattiin lähes henkihieveriin oppilas.
        Täällä kaiketi nämä entiset koulukiussajat jatkavat omastamieelestään oikeutettua linjaansa?
        Säälin heitä!

        Onhan Suomi24 luonut heille omanarvonsatunnon menettäneille oivan taistelukentän.
        Työnnä laituri hanuriisi kehoitus 82 vuotialle on vain pohjakosketus pahoinvoinnista
        täällä mukamas lähes onnellisimmassa maassa,jossa pahoinvointi näkyy vain kasvavan?
        Olen todella surullinen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se tuolla toisaalla kehunut olevansa vapaa ja tekevänsä mitä lystää. Kerto ostaneensa kaljaa illan rantasaunaa varten. Unohti jo vakuuttelunsa verenohennuksesta.

        Kiitos Anonyymi!
        Kyllä ne kaljat ovat asuntovaununi jääkaapissa.
        Minulle tulee vieraita,joten sainko ostaa aivanoikeesti kaljaa minä 82 vuotias mummeli?
        Onko tämä samaa linjaa,siis pentulinjaa,että työnnä laituri hanuuriis?

        Kaisaniemenkansakoulussa aikoinaan minulle opetettiin käyttäytymissäännöt.
        Kaiketi sinä et ole tämän koulun oppilaita?
        Kaikkea hyvää,kaikesta huolimatta elämääsi ja ihmisyys ennenkaikkea!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muutkin ostaa saunakaljoja ja vahvempiakin juomia. Miksine sinulle ovat ongelma? Ja mitä jonkun verenohennukset sinulle kuuluu? Tuntuu olevan hyvissä voimissa, kun jaksaa yksin rantatilaansa hoitaa. Reipas ja reilu Nainen on Ama-Rituliini, terkut sinne rannalle ja hyvää syksyä.

        Todella aivan oikeesti!
        Sinulle ihana lähimmäinen!
        Eihän tämä keskustelupalsta saa olla holhouslautakunta,joskus vain tuntuuu,että on?
        Täältä löytyy heitä tuomareita jokalähtöön.

        Jos minä ostan saunakaljoja ja jätän kertomatta kuka ne kaljat juo,niin onhan se todella sensaatio?
        Aivan oikeesti! Annetaan tilaa heille jotka sitä tarvitsevat.
        Ymmärrän täysin,että tilanahtaus voi tuottaa näitä henkilöön kohdistuvia
        mielipiteitä.
        Kiitos sinulle Anonyymi ja sylillinen haleja!


    • Anonyymi

      Hei rituliini, on sinun asiasi ostatko juomisia ja milloin ne juot tai et.
      Ei siihen kellään ole nokan noputtamista.
      Toivoin, että saisit nukuttua levollisesti ! Hyvä yötä !

      • Anonyymi

        Ja lisään vielä: "Tilanahtaus" aivoissa ei ole hyvä asia. Lisää suvaitsevaisuutta
        ihmisten kesken toivon minäkin !
        Ilkeily on inhottavaa, se pistää mielen matalaksi ja tekee olon entistä surkeammaksi.
        Yritetään pitää nokka pystyssä ja pientä hymyä huulessa silloin tällöin !


      • Anonyymi

        Housut sikisty valkopesussa, vaikka yritin varjella 40 asteisella verellä ja oli vielä pehmennyslycraa. Täytyy perkele taas ostaa lisää pehmennyslycraa.


    • Anonyymi

      Kun ihmisellä on huoli tai murhe, on tärkeää, että hän saa kertoa siitä.
      Se ei kuitenkaan edellytä, että asiasta pitäis keskustella.
      Täällä saisikin olla ketjuja, joiden otsakkeessa todettaisiin: ei keskusteltavaksi.
      Sinne voisi itse kukin purkaa mieltään joutumatta (mielestään)kiusanteon kohteeksi.

    • Anonyymi

      Vanhana, hyvin pätevänä neurologina, antaisin palstan iäkkäimmille rouville diagnoosiksi: Delirium Tremens.

      • Anonyymi

        Se on henkilökohtainen ja omakohtainen ongelmasi, ei muitten.


    • On todella ikävää kun palstoilla on aktiiveja jotka keskittyvät ainoastaan tuomaan esiin henkilökohtaiset kaunansa ja joka kerta kun tämä henkilökohtainen inhokki sanoo jotain ketjut menevät pilalle henkilöön kohdistuvista hyökkäilyistä.
      Juuri tämä on ollut näiden palstojen suuri haittapuoli kaikkien näiden 15 vuoden aikana kun olen ollut mukana. Keskitytään puhumaan pahaa, vääristelemään ja ivaamaan henkilöitä joiden kanssa kemiat ei stemmaa sen sijaan että kirjoitettaisi asioista.
      Ei jahtaaminen, stalkkaaminen ja vääristely ole keskustelua. Palstoilla on liikaa jengiä jotka ovat sitä mieltä että se ainoa tapa osallistua.

      • Anonyymi

        Siis 15 vuotta kestänyt kahdellakirjoittajalla tämä piina! Miksi juuri teitä kiusataan, oletko miettinyt? Voisitko itse muuttaa käytöstäsi? Vai onko vika aina kaikissa muissa?


      • Anonyymi

        Ehkä sinä sitten oleskelet väärillä palstoilla?
        Nämä ovat yleisiä keskustelupalstoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinä sitten oleskelet väärillä palstoilla?
        Nämä ovat yleisiä keskustelupalstoja.

        Edelleenkin,
        "Ei jahtaaminen, stalkkaaminen ja vääristely ole keskustelua. Palstoilla on liikaa jengiä jotka ovat sitä mieltä että se ainoa tapa osallistua."
        KESKUSTELUPALSTA. Ei keskustelu voi olla väärin keskustelupalstalla. Täällä on liian paljon jengiä jotka ovat väärällä palstalla. Siis keskustelupalstalla, ei stalkkaus, jahtaus, vainoamispalstalla.
        Voi hyvänen aika.
        Voiko se todella olla noin vaikeaa?


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Edelleenkin,
        "Ei jahtaaminen, stalkkaaminen ja vääristely ole keskustelua. Palstoilla on liikaa jengiä jotka ovat sitä mieltä että se ainoa tapa osallistua."
        KESKUSTELUPALSTA. Ei keskustelu voi olla väärin keskustelupalstalla. Täällä on liian paljon jengiä jotka ovat väärällä palstalla. Siis keskustelupalstalla, ei stalkkaus, jahtaus, vainoamispalstalla.
        Voi hyvänen aika.
        Voiko se todella olla noin vaikeaa?

        Täällä tuskin kirjoittaa, kuin reilu 10 kirjoittaa, kun lasketaa 70 ja 80 palstat kirjoittajat yhteen. Puskaanhan te rekatutkin menette lennokkaasti.


      • Aivan todella!
        Minä,kutenn sinäkin Paloma01 tuomme mielipiteemme tälle mestauslavalle.
        Avoimesti ajattelevat mestataan kyllä tällä tällä alttarilla ennen auringonnousua.

        Voi minä aikoinaan itkin,kun oletin ettei tämä mestauslava ollut sitä mitä hain keskustelufoorumilta.
        Nyt en enää edes osaa itkeä.
        Se minua ihmetyttää,mistä tämä katkeruus,mistä tämä kateus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis 15 vuotta kestänyt kahdellakirjoittajalla tämä piina! Miksi juuri teitä kiusataan, oletko miettinyt? Voisitko itse muuttaa käytöstäsi? Vai onko vika aina kaikissa muissa?

        Kirjoittelu palstalla,voidaan ratkaista ainoastaan,että molemmat asetetetaan pannaan.
        Ilmoitus ylläpidolle,siitä se lähtee!
        Täällä nyt tuntuu olevan kaksinkamppailu edelliseltä portaalilta tänne rauhaarakastavien osastolle,näin olen ymmärtänyt asian.
        Ei ole todellakaan hauskaa avata keskustelupalstaa ja lukea sama riita jatkuu?


    • Anonyymi

      Muistan minäkin ajan, kun te," korppis ja paloma" ottelitte toisianne vastaan kunnes "korppis" huomasi, että sinähän onkin aika kansainvälinen, maailmaa kiertänyt henkilö, joten siitä vain ystäväksi.

      Toisaalta ihmettelen tätä "feikki" ystävyyttä, että molempien on annettava periksi, että ystävyyttä riittäisi jatkossakin.

      Onkohan "korppis" jo lukenut Ferranten kirjoja yhtäkään?

      Minä etenin jo siihen vaiheeseen, että tämä Elena oli saanut kirjansa julkisuuteen ja sen rantarakastelun kohtauken ansiosta.

      Niinhän sai Riitta Uosukainenkin kirjansa myyntii, kun kirjoitti sinne " revä revällään" ja kansa halusi sen lukea aina uudestaan, saati tämä "härän patto ase", kiihoitti joitain pervoja.

      • Anonyymi

        Tämän päivän naiskirjalija ei ole vakavasti otettava, jollei hän revittele oikein paljastavasti, sekä kirjoita jostain vähemmistöön liittyvästä.


      • Anonyymi

        Vesisängyn loisketta ja reisien läiskettä. Reittä ja revää. Tosi mauton se kirja.


      • Olen jo kertonut monta kertaa, miten meillä oli tuon tuostakin napit vastakkain korppiksen kanssa, mutta kyllä me nähtiin kaveeraasmahdollisuuden myös olevan niin kun ajoimme ympäri Suomeen niin päätin poiketa Legon kanssa kylään. Söimme, saunoimme, nukuimme yön yli ja juttelimme, oikeastaan tosi vähän palstan asioista.Totesimme että vaikka olemmekin erilaisia ihmisiä pystymme toki olemaan kavereita.
        Korppis on tekijä ja touhuaja, minä luen ja kirjoitan. En usko että korppis on pätkääkään kiinnostunut Ferrantesta. Ei se ketään haittaa.


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen jo kertonut monta kertaa, miten meillä oli tuon tuostakin napit vastakkain korppiksen kanssa, mutta kyllä me nähtiin kaveeraasmahdollisuuden myös olevan niin kun ajoimme ympäri Suomeen niin päätin poiketa Legon kanssa kylään. Söimme, saunoimme, nukuimme yön yli ja juttelimme, oikeastaan tosi vähän palstan asioista.Totesimme että vaikka olemmekin erilaisia ihmisiä pystymme toki olemaan kavereita.
        Korppis on tekijä ja touhuaja, minä luen ja kirjoitan. En usko että korppis on pätkääkään kiinnostunut Ferrantesta. Ei se ketään haittaa.

        "oikeastaan tosi vähän palstan asioista"


        tuota noin, jätänpä kirjoittamatta


      • Anonyymi
        Paloma01 kirjoitti:

        Olen jo kertonut monta kertaa, miten meillä oli tuon tuostakin napit vastakkain korppiksen kanssa, mutta kyllä me nähtiin kaveeraasmahdollisuuden myös olevan niin kun ajoimme ympäri Suomeen niin päätin poiketa Legon kanssa kylään. Söimme, saunoimme, nukuimme yön yli ja juttelimme, oikeastaan tosi vähän palstan asioista.Totesimme että vaikka olemmekin erilaisia ihmisiä pystymme toki olemaan kavereita.
        Korppis on tekijä ja touhuaja, minä luen ja kirjoitan. En usko että korppis on pätkääkään kiinnostunut Ferrantesta. Ei se ketään haittaa.

        Kerran on siis syöty ja ryypätty yhdessä ja ihan eri tyyppisille syntyi heti sielun kumppanuus ja syvä ystävyys. Teitä yhdistää raudanlujasti se, että palsta on teille henki ja elämä, elätte palstan kautta. Naamioitte sen siihen, että jaatte muka pyyteettömästi iloa vähäosaisille tai paremminkin vähemmän osaaville. Kummallakaan kun ei tuo ”osa” tunnu olevan kovinkaan kummoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "oikeastaan tosi vähän palstan asioista"


        tuota noin, jätänpä kirjoittamatta

        Hyvä että jätit, koska jo tuo toteamus "että ei palstan ansiosta", niin missähän te tutustuitte?

        Kuinka teidän poliittiset aatteet kohtasi, vai eikö niihin otettu kantaa?

        Korpista varmasti kinosti vain sinun "maailmanmatkaajan" jutut, joten täydestä meni ja ystäviä ollaan.

        Onhan se hienoa, että tuntee jonkun toisenkin, joka on käynyt Tallinaa pidemällä!DD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että jätit, koska jo tuo toteamus "että ei palstan ansiosta", niin missähän te tutustuitte?

        Kuinka teidän poliittiset aatteet kohtasi, vai eikö niihin otettu kantaa?

        Korpista varmasti kinosti vain sinun "maailmanmatkaajan" jutut, joten täydestä meni ja ystäviä ollaan.

        Onhan se hienoa, että tuntee jonkun toisenkin, joka on käynyt Tallinaa pidemällä!DD

        Tuo kommentti ei ollut Paloman, vaan minun.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämän päivän naiskirjalija ei ole vakavasti otettava, jollei hän revittele oikein paljastavasti, sekä kirjoita jostain vähemmistöön liittyvästä.

        Minna Chant!
        Miina Sillanpää,Hella Wuolijoki toivat esille naisten tasaavoisuuden.
        Nykykirjailiijat menettävät mielestäni sen,tekemällä äideistä miehensiivellä eläviä
        suvunjatkajia.

        Todella,eduskunnanpuhemmiehen esilletulo oli kyllä alaarvoisinta mitä voi olla.
        Liehuva liekinvarjo!
        Mautonta ja kansallistottelevaisuutta jopa loukkaavaa..
        Ruurusenkirja Olin pääminesterinmorsian kertoo jotain,kuinka päättävätelimet hoitavat asioitamme,tai jättävät hoitamatta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä että jätit, koska jo tuo toteamus "että ei palstan ansiosta", niin missähän te tutustuitte?

        Kuinka teidän poliittiset aatteet kohtasi, vai eikö niihin otettu kantaa?

        Korpista varmasti kinosti vain sinun "maailmanmatkaajan" jutut, joten täydestä meni ja ystäviä ollaan.

        Onhan se hienoa, että tuntee jonkun toisenkin, joka on käynyt Tallinaa pidemällä!DD

        Tätä ei ehkä kannattaisi kommentoida, koska viestin kirjoittajalla ei ole rehellisyyttä riittävästi yrittääkseen olla edes marginaalisesti objektiivinen vaan antaa omien ennakkoasenteidensa värittää liikaa. Elikkä vastaus ei kiinosta, oman sapen purkaminen on pääsijalla.

        Pari juttua vain jotka vaativat korjausta:
        en kirjoittanut "palstan ansiosta" vaan "palstan asioista". Keskustelumme sivusivat vain aivan hetkellisesti Suomi24-keskustelupalstoja. Keskustelunaiheemme olivat yleisluontoisia ja meillä on paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita, kuten ruuanlaitto, matkailu jne. Politiikkaa emme puhuneet.

        Ja toinen asia vielä, joka ei tullut esille tässä viestissä, mutta joku sanoi että olemme tavanneet vain kerran ja nyt ylimpiä ystäviä. Olemme tavanneet kahtena kesänä peräkkäin ja vaihtaneet mielipiteitä kuulumisia, ajatuksia kymmenen vuoden ajan. Kyllä toisen ihmisen oppii tuntemaan kohtalaisen hyvin sinä aikana.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Tätä ei ehkä kannattaisi kommentoida, koska viestin kirjoittajalla ei ole rehellisyyttä riittävästi yrittääkseen olla edes marginaalisesti objektiivinen vaan antaa omien ennakkoasenteidensa värittää liikaa. Elikkä vastaus ei kiinosta, oman sapen purkaminen on pääsijalla.

        Pari juttua vain jotka vaativat korjausta:
        en kirjoittanut "palstan ansiosta" vaan "palstan asioista". Keskustelumme sivusivat vain aivan hetkellisesti Suomi24-keskustelupalstoja. Keskustelunaiheemme olivat yleisluontoisia ja meillä on paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita, kuten ruuanlaitto, matkailu jne. Politiikkaa emme puhuneet.

        Ja toinen asia vielä, joka ei tullut esille tässä viestissä, mutta joku sanoi että olemme tavanneet vain kerran ja nyt ylimpiä ystäviä. Olemme tavanneet kahtena kesänä peräkkäin ja vaihtaneet mielipiteitä kuulumisia, ajatuksia kymmenen vuoden ajan. Kyllä toisen ihmisen oppii tuntemaan kohtalaisen hyvin sinä aikana.

        Kiitos Paloma01!
        Ei me täällä olla koskaan oltu,piirunverran sinne tai tänne.
        Tervetuloa Hermannin nuorisoseuraan!
        Ja tittilit pois,kateus pois,toisten kirjoittajien sovaaminen pois,näin avautuvat ovet
        savolaiseen yhteisöön,
        Aivanoikeesti ama


    • Anonyymi

      Ainakin Kela on pitkäaikaisissa tutkimuksissaan selvittänyt sen hälyttävän asian, että varsinkin rantatiloilla nykyisin tapahtuva kohtuuton juopottelu on saanut sellaiset mittasuhteet, että hallituksen on puututtava asiaan, määräämällä jo ennen joulua näille viinalle persoille vanhuksille viinakortit valvontaa varten. Lisäksi on vielä heidän siruttamisensa hallituksen asialistalla.

      • Voi toi on niin aitoa kerrontaa,kiitos siitä!
        Huumori on puuttunut täysin palstalta,nyt sitä saatiin.

        Ajatelkaa ihmiset rantasaunanlämmitys ilman piilopulloa on kuin pihapiiri ilman
        navetanpolulla käyskentelevää ihmistä!
        Ei nykyisin sukupuolineutraaliin aikaan voi ilmaista,että kylvenkö feministin tai maskuliin kanssa ja kuka sillä polulla voi tulla vastaan,saunapolulla tietty.

        Viinakortista puheenollen,minäkin sellaisen aikoinani hankin,tosin en kerennyt edes käyttämään sitä,kun Suomenvaltio näki,että jokaisesta kotimaassa myydystä Kossusta jääkin veromarkkoja kotimaan alkoholihaittojen hoitorahastolle suurinosa,siis valtionkassaan.


      • Tälle mielipiteelle todella antaisin täydet kymmenen pistettä ja papukaijjamerkin lisäksi
        Kiitän teitä kaikkia kulkemisesta aman rinalla.
        Jokainen mielipide kuljettaa minua eteenpäin,jos tuuppaus osuu sinne varikonpuolelle niin kiitos niistäkin,aivan aidosti ama


    • Anonyymi

      Hyvää yötä sinulle rituliini ja virkeää aamua !

      • Anonyymi

        Myös tänään sinulle rituliinini hyvää iltapäivää, tuolla näkyykin, sekä oikein kuuluukin varis raakkuvan männyn oksalla.


    • Voi haleja ja kiitos että olen sinulle jotain enemmän

    • Anonyymi

      Hyvää huomenta rituliini ! Aamu on kaunis. Aurinkoinen paistaa, luonto on värikäs. Viikonlopusta tulee kaunis säiltään.
      Toivon hyvää mieltä sinulle, hyvää viikonloppua !

    • Kesken unien heräsin ja kun ei nukkuminen enää sujunut, avasin koneen ja luin tämän Rituliinin ketjun. Oliko Rituliinilla masennuskausi, kovin alavireisiä viestejä!

      Kuka ja miksi ketjun on nostanut esiin. Kaikki mielipiteet ovat viime vuodelta.

      Toivottavasti sinulla on parempi mieli, ama. Kerroit taannoin, että olit luopunut rantatilastasi. Ovatko päiväsi vähemmän kiireisiä siellä uudessa asuinpaikassasi.?
      Joulurauhaa sinulle. Voi hyvin.

      • Moi Makriina!
        En ole luopunut rantatilastani,vaikkakin ostin kirkolta kaksion.
        Tai oikeammin,pankkihan sen minulle osti.

        Terapiaan pitäisi mennä,käsittelemään poikani tappoa ja pojan poikani viimekesäistä
        kuolemaa!
        Ei oikein läppä lennä koronaaikaan täällä korvessa.
        Tosin kairasin jo pari reikää tohon rantaan ja mittasi jäänvahvuutta.Kyllä pilkkimiehen
        kantaa.
        Hyvää Uutta Vuotta teille kaikille ja yritetään sinnitellä ton koronanpihdeissä
        Teidän ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Moi Makriina!
        En ole luopunut rantatilastani,vaikkakin ostin kirkolta kaksion.
        Tai oikeammin,pankkihan sen minulle osti.

        Terapiaan pitäisi mennä,käsittelemään poikani tappoa ja pojan poikani viimekesäistä
        kuolemaa!
        Ei oikein läppä lennä koronaaikaan täällä korvessa.
        Tosin kairasin jo pari reikää tohon rantaan ja mittasi jäänvahvuutta.Kyllä pilkkimiehen
        kantaa.
        Hyvää Uutta Vuotta teille kaikille ja yritetään sinnitellä ton koronanpihdeissä
        Teidän ama

        No hyvä, että sinulla on vielä ranta ja kalastus käden ulottuvilla. En tiedä, miten sain sen käsityksen, että luovuit rantapaikasta.
        Hyvää vuoden jatkoa, ja tsemppiä!


    • Anonyymi

      Luopunut koko tilasta? Asuuko enää K-niemelläkään? Käykö enää edes Työkkärillä?

      • Nyt putosin täysin kelkasta!
        Työkkärillä käynti.
        Ei mielipide auennut kyllä minulle,
        Kaikella kunnioituksella mielipiteelle!
        Jos henkilö tarkoittaa työväentaloa jota silloin rakennettiin kun olin teini.
        Voi olin siivoustalkoissa monenmonta kertaa.
        Pääsin niistä työpanoksistanikin muutaman kerran ilmaiseksi sisäpuolelle
        siis tanssimaan.
        Näin meitä aikoinaan käytettiin hyväksi.
        Nyt heitä maahanmuuttajia käytetään puoliilmaisena työvoimana hyväksi!
        Kaadetaan jopa marjaastiat kunnanvaltuuten naisen tekekemänä,häpeän olla kuntalainen
        Thaimaalaiset ahkerat nuoret tulevat poimimaan marjoja,niin kunnan toimihenkilö toimii yli
        oman toimivaltansa ulkopuolella ja kaataa heidän matkansa maahan!
        Hävettää asua ja omistaa omaisuutta täällä rättikylässä Amen!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      35
      7804
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4626
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      67
      3291
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2176
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1719
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1687
    7. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      17
      1526
    8. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      358
      1508
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1199
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      278
      1098
    Aihe