Pakkoruotsin puolustaja tulee tääne vain haukkumaan "fennoja"

Anonyymi

muut tulevat keskustelemaan kielipolitiikasta. Tässä on ratkaiseva ero.

92

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä on tosiaan iso ero.

    • Anonyymi

      Tässä ei haukuta ketään vaan täyttä asiaa näin keksutelun aloitukseksi:

      Eläkkeellä oleva entinen pääministeri ja eduskunnan puhemies Paavo Lipponen ei näe realistisena vaihtoehtona sitä, että ruotsi muutettaisiin vapaaehtoiseksi ja sen sijaan nuoret lisäisivät esimerkiksi espanjan, saksan tai venäjän opiskelua.

      – Se on toiveajattelua. Valinnaisuus on johtanut siihen, että kouluissa opiskellaan entistä vähemmän kieliä. Todennäköinen seuraus on, että mitään muuta kieltä ei sitten valittaisi tilalle.

      • Anonyymi

        Millä logiikalla ruotsin sijaan valittu saksa tai espanja ei olekaan kieltenopiskelua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä logiikalla ruotsin sijaan valittu saksa tai espanja ei olekaan kieltenopiskelua?

        Ei niin millään, pakkoruotsi syö paitsi kielitaidon myös loogisen ajattelukyvyn.


      • Anonyymi

        Mitä Lipponen höpäjää?
        Eihän pakkoruotsia voi valita pois.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Millä logiikalla ruotsin sijaan valittu saksa tai espanja ei olekaan kieltenopiskelua?

        Lipponen onkin älykkö :-)


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Lipponen onkin älykkö :-)

        Näköjään ;)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään ;)

        Hesarin toimitus osasi taas ilmentää ruotsi-ihannointiaan, kun juttu oli jostain pyöräilyonnettomuudessa kuolleen kielenkääntäjän kirjoitelmista tehdystä lyhennelmästä.

        Teksti oli pitkä ja käsitteli pääasiassa muita kieliä kuin ruotsia, mutta tekstistä oli otettu ylös lauselma jossa oli kyse saksasta, eli ruotsista, jonka ensin toki kaikille iloruotsin ystäville tässä maassa mieleen tulee.


        Vai olenko ihan pihalla, kun mulle tämä kuulostaa ruotsi-ihannoinnilta, noin oletusarvoisesti?

        "onko ihanampaa yhteenkuuluvuuden tunnetta kuin se , että meillä on kaksi yhteistä kieltä ja mahdollisuus sotkea niitä miten huvittaa"


    • Anonyymi

      Pakkoruotsin puolustaja kysyy täällä vahingoniloisesti pakon kriitikoilta: "Oletko jo yrittänyt äänestää? Miten kävi?"

      Enemmistön tahdon jyrääminen lehmänkaupoilla ei luulisi olevan kovin riemullista.

      2011 vaalikoneiden mukaan äänestettiin eduskunta, joka poistaisi pakkoruotsin. Se eduskunta hylkäsi kielivapausaloitteen

      Äänestämällä tai aloitteilla pakkoruotsi ei lähde, sillä kielipolitiikka on RKP:n tassuissa.

      Muualla se olisi korruptiota, meillä maan tapa.

      • Anonyymi

        Paha tapa, osaisivatpa lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paha tapa, osaisivatpa lopettaa.

        Se on tahdosta kiinni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on tahdosta kiinni!

        On se älystäkin kiinni, ei älykäs ihminen takerru muitten pakkoruotsittamiseen.


    • Anonyymi

      Outoa elämää viettävät nämä pakkoruotsin puolustajat.

      • Anonyymi

        Katselkaapa, mitä fennovihaa ne nostelevat täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselkaapa, mitä fennovihaa ne nostelevat täällä.

        Miettivätkö koskaan, millaisen kuvan antavat ruotsinkielisistä?


    • Anonyymi

      Älä viitsi vakehdella. Jokainen lukutaitoinen havaitsee ettei väittämäsi pidä paikkaansa.

      • Anonyymi

        Jokainen lukutaitoinen pöyristyy palstan pakkoruotsitiimin "fenno on paha"-vyörytystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen lukutaitoinen pöyristyy palstan pakkoruotsitiimin "fenno on paha"-vyörytystä.

        Ja pelkkää valitusta siitä, ettei typerästä ja työläästä pakkoruotsista saa valittaa! Mikä logiikka!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pelkkää valitusta siitä, ettei typerästä ja työläästä pakkoruotsista saa valittaa! Mikä logiikka!

        Pakkoruotsin kokoisesta vääryydestä tulee valittaa, kunnes vääryys korjataan ja ruotsista tulee englannin tapaan valinnaiskieli.


    • Anonyymi

      Pakkoruotsin vastustaminen on suomenruotalaiset nuorisoeliitin salajuoni. Tehdään loppu säätykierrolle.

    • Anonyymi

      Suomenruotsalaisena kannata pakkoruotsin lopetusta. Se nimittäin parantaa meidän ruotsia taitavien uramahdollisuuksia ja takaavat meille erityisasema.

      • Anonyymi

        Pakkoruotsin purkamisen myötä virkojen kielitaitovaatimukset puretaan ja otetaan tulkit tarvitseville. Tulkkaamaan olet tervetullut ja kaikki muut ruotsilla hankittavat työpaikat saat omillesi.


      • Anonyymi

        Naurettava yritys kaupata RKP:n omiensa eduksi ajamaa pakkoruotsia muka hyvänä tekona muita kohtaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pakkoruotsin purkamisen myötä virkojen kielitaitovaatimukset puretaan ja otetaan tulkit tarvitseville. Tulkkaamaan olet tervetullut ja kaikki muut ruotsilla hankittavat työpaikat saat omillesi.

        Ei näin tule käymään. Ruotsin kieltä osaamaton ei vain voi jatkossa enää hakea työpaikkoja, joissa ruotsin kieltä vaaditaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei näin tule käymään. Ruotsin kieltä osaamaton ei vain voi jatkossa enää hakea työpaikkoja, joissa ruotsin kieltä vaaditaan.

        Tietysti tulee. Ei ole mitään järkeä vaatia virkamiehiltä ruotsia.

        Puhtaasti kielitaitoon perustuvissa hommissa (kuten tulkit), saa ollakin kieliperusteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti tulee. Ei ole mitään järkeä vaatia virkamiehiltä ruotsia.

        Puhtaasti kielitaitoon perustuvissa hommissa (kuten tulkit), saa ollakin kieliperusteet.

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti tulee. Ei ole mitään järkeä vaatia virkamiehiltä ruotsia.

        Puhtaasti kielitaitoon perustuvissa hommissa (kuten tulkit), saa ollakin kieliperusteet.

        Virkaruitsi poistettava heti tutkinnoista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Virkaruitsi poistettava heti tutkinnoista!

        Aikuinen tietää kyllä, haluaako tutkintonsa ruotsilla vai ilman. Jokainen valitkoon itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aikuinen tietää kyllä, haluaako tutkintonsa ruotsilla vai ilman. Jokainen valitkoon itse.

        Missään maailmassa ei ole vastaavaa pakkovähemmistökieltä tutkinnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään maailmassa ei ole vastaavaa pakkovähemmistökieltä tutkinnoissa.

        Mitään pakkoruotsin kaltaista kaikille alakoulusta yliopistoon pakollista pientä vähemmistökieltä ei ole missään muualla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään pakkoruotsin kaltaista kaikille alakoulusta yliopistoon pakollista pientä vähemmistökieltä ei ole missään muualla.

        Siis ei missään!


    • Keitä nämä pakkoruotsin kannattajat täällä palstalla ovat? Kovasti heistä puhutaan ja syytellään mutta keitä he ovat?

      • Anonyymi

        Etsi peili.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etsi peili.

        En minä kannata pakkoruotsia, enkä liioin vastustakaan. Pakkoruotsi kun ei mitenkään kosketa minua! Ei meillä suruilla ole pakkoruotsia! Pakkosuomea en vastusta, eikä sitä vastusta juuri kukaan muukaan.
        Te suomenkieliset saatte minun puolestani tehdä sillä pakkoruotsillanne ihan mitä lystäätte, tehän siitä päätätte! Minulle asia on yhdentekevä!


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        En minä kannata pakkoruotsia, enkä liioin vastustakaan. Pakkoruotsi kun ei mitenkään kosketa minua! Ei meillä suruilla ole pakkoruotsia! Pakkosuomea en vastusta, eikä sitä vastusta juuri kukaan muukaan.
        Te suomenkieliset saatte minun puolestani tehdä sillä pakkoruotsillanne ihan mitä lystäätte, tehän siitä päätätte! Minulle asia on yhdentekevä!

        Olet kirjoittanut täällä ihaillen siitä, miten omillasi on ollut "lobbauskykyä ja pelisilmää" pakkoruotsin hankinnassa.

        Olet puolustanut RKP:n oikeutta lehmänkauppoihin pakkoruotsin ylläpitämiseksi ja vahvistamiseksi, koska sillä on mielestäsi oikeus "ajaa omien äänestäjiensä etua".

        Ja olet ahkerasti pilkannut "neffejä" ja "fennuleita" ja muita nimityksiä käyttäen meitä, jotka puhumme pakkoruotsin tuottamista ongelmista.

        Ja olet tehnyt sitä suomi24-palstalla vuosia. Kauanko? Kymmenen vuotta vai kauemmin?

        Sinun nimimerkkisi on pakkoruotsittajan tavaramerkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet kirjoittanut täällä ihaillen siitä, miten omillasi on ollut "lobbauskykyä ja pelisilmää" pakkoruotsin hankinnassa.

        Olet puolustanut RKP:n oikeutta lehmänkauppoihin pakkoruotsin ylläpitämiseksi ja vahvistamiseksi, koska sillä on mielestäsi oikeus "ajaa omien äänestäjiensä etua".

        Ja olet ahkerasti pilkannut "neffejä" ja "fennuleita" ja muita nimityksiä käyttäen meitä, jotka puhumme pakkoruotsin tuottamista ongelmista.

        Ja olet tehnyt sitä suomi24-palstalla vuosia. Kauanko? Kymmenen vuotta vai kauemmin?

        Sinun nimimerkkisi on pakkoruotsittajan tavaramerkki.

        Ensin syytetään että pakkoruotsin kannattajat haukkuvat fennoja ja sitten alkaa tulla täyslaidallinen nim Ankdamia vasten. Huvittavaa logiikkaa fennolta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet kirjoittanut täällä ihaillen siitä, miten omillasi on ollut "lobbauskykyä ja pelisilmää" pakkoruotsin hankinnassa.

        Olet puolustanut RKP:n oikeutta lehmänkauppoihin pakkoruotsin ylläpitämiseksi ja vahvistamiseksi, koska sillä on mielestäsi oikeus "ajaa omien äänestäjiensä etua".

        Ja olet ahkerasti pilkannut "neffejä" ja "fennuleita" ja muita nimityksiä käyttäen meitä, jotka puhumme pakkoruotsin tuottamista ongelmista.

        Ja olet tehnyt sitä suomi24-palstalla vuosia. Kauanko? Kymmenen vuotta vai kauemmin?

        Sinun nimimerkkisi on pakkoruotsittajan tavaramerkki.

        Höpö höpö!
        ” Olet kirjoittanut täällä ihaillen siitä, miten omillasi on ollut "lobbauskykyä ja pelisilmää" pakkoruotsin hankinnassa.” = VMP! En taatusti ole!

        Minä pidän meidän meidän surujen kielellisistä oikeuksista kiinni, mutta niihin ei kuulu sinun ruotsin opiskelusi!
        Minä pidän meidän äidinkielisistä palveluista kiinni, niihinkään ei kuulu sinun ruotsin opiskelusi!

        Se että te neffet jaksatte täällä jauhaa ruotsin opiskelustanne on teidän ongelmanne, ei minun. Paitsi että se kyllästyttää. Teidän ruotsin opiskelunne on ratkaistavissa ihan omin voimin, ei siihen meitä suruja tarvita, ja onkin ratkaistu aika äskettäin jopa. Itse asiassa pakkoruotsilla on laaja kannatus ihan ilman RKPtäkin.

        Pakollisen ruotsin opiskelun lakkauttamisesta äänestettiin eduskunnassa kansalaisaloitteen pohjalta maaliskuussa 2015. Eduskunta päätti pitää pakkoruotsin murskaluvuin, 134 äänesti pakkoruotsin puolesta, lakkauttamista kannatti vain 48 kansanedustajaa. Noista 134 äänestä pakollisen ruotsin opiskelun puolesta oli korkeintaan 9 kpl RKP:n ääniä, nuo loput 125 ääntä tulivat muilta puolueilta.

        Kandeis ensin saada omat rivit puolellesi ennen kuin alat meille suruille räyhäämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ensin syytetään että pakkoruotsin kannattajat haukkuvat fennoja ja sitten alkaa tulla täyslaidallinen nim Ankdamia vasten. Huvittavaa logiikkaa fennolta!

        Niinpä! Vähemmän minä fennoja haukun kuin he minua, useimmiten kommentoin oikaistakseni heidän peepuheitaan ja valheitaan.

        Ilmeisesti fenno pitää pötypuheittensa oikaisemista haukkumisena.
        Kurjaahan se tietty on kun suoltaa mitä sattuu, ja jää sitten niistä pötypuheista kiinni.

        Parhaillaan odotan mielenkiinnolla niitä kehuttuja ”Talan realistisia laskelmia” maan kaksikielisyyden kustannuksista.


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        Höpö höpö!
        ” Olet kirjoittanut täällä ihaillen siitä, miten omillasi on ollut "lobbauskykyä ja pelisilmää" pakkoruotsin hankinnassa.” = VMP! En taatusti ole!

        Minä pidän meidän meidän surujen kielellisistä oikeuksista kiinni, mutta niihin ei kuulu sinun ruotsin opiskelusi!
        Minä pidän meidän äidinkielisistä palveluista kiinni, niihinkään ei kuulu sinun ruotsin opiskelusi!

        Se että te neffet jaksatte täällä jauhaa ruotsin opiskelustanne on teidän ongelmanne, ei minun. Paitsi että se kyllästyttää. Teidän ruotsin opiskelunne on ratkaistavissa ihan omin voimin, ei siihen meitä suruja tarvita, ja onkin ratkaistu aika äskettäin jopa. Itse asiassa pakkoruotsilla on laaja kannatus ihan ilman RKPtäkin.

        Pakollisen ruotsin opiskelun lakkauttamisesta äänestettiin eduskunnassa kansalaisaloitteen pohjalta maaliskuussa 2015. Eduskunta päätti pitää pakkoruotsin murskaluvuin, 134 äänesti pakkoruotsin puolesta, lakkauttamista kannatti vain 48 kansanedustajaa. Noista 134 äänestä pakollisen ruotsin opiskelun puolesta oli korkeintaan 9 kpl RKP:n ääniä, nuo loput 125 ääntä tulivat muilta puolueilta.

        Kandeis ensin saada omat rivit puolellesi ennen kuin alat meille suruille räyhäämään.

        Olen miettinyt sitä, miten palstan pitkäaikainen vakiokasvo Ankdam, joka on valinnut nimimerkkinsäkin edustamaan koko ruotsinkielistä yhteisöä, on valinnut tyylilajinsa niin ylimieliseksi. Arvelen, että se on harkittu linja, sillä sellaisia sammakoita ei yleensä päästetä näppikseltä. Harkittu linja siksi, että on tärkeää sekä ärsyttää palstan pakkoruotsikriitikkoja (jotta nämä taas terävöittäisivät tekstejään ja siten provokierre olisi vahva ja siten koko palstan keskustelut leimattavissa ties miksi) että vahvistaa palstalla käyvien "omien" käsitystä siitä, että pakkoruotsin kriitikot ovat jonkinlaista roskasakkia, johon tuleekin suhtautua ylimielisesti ja aggressiivisesti, jota ei missään nimessä pidä kuunnella. 

        Koko pakkoruotsiliturgia täällä nojaa illuusioon, että edustuksellinen demokratia on sitä, että jos omilla on pelisilmää ja lobbauskykyä, kuten Ankdam asian on ilmaissut, niin kaikki on luvallista eikä muita tarvitse ajatella. Politiikassa ei Ankdamin mukaan ajeta yhteistä hyvää vaan oman eturyhmän hyvää. Kuitenkin suomenkielisessä koulussa vielä oppilaille opetetaan, että politiikka on yhteisten asioiden hoitoa ja sillä pyritään yhteiseen hyvään. 

        Lähtökohdissa on iso ero. Täällä pakkoruotsin kriitikot pyrkivät perustelemaan näkemyksensä argumentoiden. Pakkoruotsin myötäilijät pyrkivät vain ohittamaan keskustelun vähättelemällä ja nimittelemällä (siinäkin Ankdam on mestari, jopa nimitykset pitää kirjoittaa väärin osoittamaan, että sivistymätön roskasakki ei osaa oikeinkirjoitusta ja siksi heitä voi halventaa kirjoittamalla heidän haukkumanimensäkin vastoin yhdyssanasääntöjä).

        Aina kun Ankdam mokaa oikein pahasti, hän häipyy hetkeksi palstalta ja palaa sitten, kun nolot keskustelumokat ovat joko poistettu tai muuten uponneet palstan historiaan. Sillä välin palstaa pyörittää tutuin herjoin ja puuttuvin argumentein tämä toinen moninimimerkki, jonka mielestä "nettifennon aika joutaa mennä hukkaan".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen miettinyt sitä, miten palstan pitkäaikainen vakiokasvo Ankdam, joka on valinnut nimimerkkinsäkin edustamaan koko ruotsinkielistä yhteisöä, on valinnut tyylilajinsa niin ylimieliseksi. Arvelen, että se on harkittu linja, sillä sellaisia sammakoita ei yleensä päästetä näppikseltä. Harkittu linja siksi, että on tärkeää sekä ärsyttää palstan pakkoruotsikriitikkoja (jotta nämä taas terävöittäisivät tekstejään ja siten provokierre olisi vahva ja siten koko palstan keskustelut leimattavissa ties miksi) että vahvistaa palstalla käyvien "omien" käsitystä siitä, että pakkoruotsin kriitikot ovat jonkinlaista roskasakkia, johon tuleekin suhtautua ylimielisesti ja aggressiivisesti, jota ei missään nimessä pidä kuunnella. 

        Koko pakkoruotsiliturgia täällä nojaa illuusioon, että edustuksellinen demokratia on sitä, että jos omilla on pelisilmää ja lobbauskykyä, kuten Ankdam asian on ilmaissut, niin kaikki on luvallista eikä muita tarvitse ajatella. Politiikassa ei Ankdamin mukaan ajeta yhteistä hyvää vaan oman eturyhmän hyvää. Kuitenkin suomenkielisessä koulussa vielä oppilaille opetetaan, että politiikka on yhteisten asioiden hoitoa ja sillä pyritään yhteiseen hyvään. 

        Lähtökohdissa on iso ero. Täällä pakkoruotsin kriitikot pyrkivät perustelemaan näkemyksensä argumentoiden. Pakkoruotsin myötäilijät pyrkivät vain ohittamaan keskustelun vähättelemällä ja nimittelemällä (siinäkin Ankdam on mestari, jopa nimitykset pitää kirjoittaa väärin osoittamaan, että sivistymätön roskasakki ei osaa oikeinkirjoitusta ja siksi heitä voi halventaa kirjoittamalla heidän haukkumanimensäkin vastoin yhdyssanasääntöjä).

        Aina kun Ankdam mokaa oikein pahasti, hän häipyy hetkeksi palstalta ja palaa sitten, kun nolot keskustelumokat ovat joko poistettu tai muuten uponneet palstan historiaan. Sillä välin palstaa pyörittää tutuin herjoin ja puuttuvin argumentein tämä toinen moninimimerkki, jonka mielestä "nettifennon aika joutaa mennä hukkaan".

        Heti tuli huti!
        ” Olen miettinyt sitä, miten palstan pitkäaikainen vakiokasvo Ankdam, joka on valinnut nimimerkkinsäkin edustamaan koko ruotsinkielistä yhteisöä, ”

        Kandeis osata ruotsia! Nimimerkkini on Ankdam ei Ankdamm! Ero on pieni mutta huomattava, olen Ankkarouva, en ankkalampi!
        Se siitä koko yhteisön edustamisesta! Minä edustan vain itseäni!

        No niin, nyt voin lukea loputkin tuosta pitkästä viestistäsi.....


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        Heti tuli huti!
        ” Olen miettinyt sitä, miten palstan pitkäaikainen vakiokasvo Ankdam, joka on valinnut nimimerkkinsäkin edustamaan koko ruotsinkielistä yhteisöä, ”

        Kandeis osata ruotsia! Nimimerkkini on Ankdam ei Ankdamm! Ero on pieni mutta huomattava, olen Ankkarouva, en ankkalampi!
        Se siitä koko yhteisön edustamisesta! Minä edustan vain itseäni!

        No niin, nyt voin lukea loputkin tuosta pitkästä viestistäsi.....

        Yhdellä tai kahdella ämmällä, nimi kantaa viittausta koko suomenruotsalaisuuteen.


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        Heti tuli huti!
        ” Olen miettinyt sitä, miten palstan pitkäaikainen vakiokasvo Ankdam, joka on valinnut nimimerkkinsäkin edustamaan koko ruotsinkielistä yhteisöä, ”

        Kandeis osata ruotsia! Nimimerkkini on Ankdam ei Ankdamm! Ero on pieni mutta huomattava, olen Ankkarouva, en ankkalampi!
        Se siitä koko yhteisön edustamisesta! Minä edustan vain itseäni!

        No niin, nyt voin lukea loputkin tuosta pitkästä viestistäsi.....

        Rouva Ankdam(m) muuten kirjoitti 2011, kun folktinget onnistui saamaan tilaamansa "lisää pakkoruotsia"-hankkeen Kataisen hallituksen hallitusohjelmaan, näin:

        "Minä näen tilanteessa vain loistavaa politikointia ja pelisilmää (omiltani) ja onnistunutta edunvalvontaa. RKP onnistui saamaan täydellisen napakympin --- !"

        Tässä käytetään retoriikkaa "totta kai me sen kiusan teimme, kun kerran voimme ja syy on niiden, jotka eivät kyenneet meitä estämään". 

        Tämä on mielenkiintoinen käänne keskusteluissa: vapaan kielivalinnan edustajat leimataan huonoiksi pelureiksi (vailla pelin vaatimia pelimerkkejä) ja ollaan avoimesti ylpeitä siitä, että RKP/Folktinget tietää miten ja millä pelataan.

        Tämähän on suorastaan rehellistä. Kiitos, Ankdam(m)!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhdellä tai kahdella ämmällä, nimi kantaa viittausta koko suomenruotsalaisuuteen.

        Aha!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rouva Ankdam(m) muuten kirjoitti 2011, kun folktinget onnistui saamaan tilaamansa "lisää pakkoruotsia"-hankkeen Kataisen hallituksen hallitusohjelmaan, näin:

        "Minä näen tilanteessa vain loistavaa politikointia ja pelisilmää (omiltani) ja onnistunutta edunvalvontaa. RKP onnistui saamaan täydellisen napakympin --- !"

        Tässä käytetään retoriikkaa "totta kai me sen kiusan teimme, kun kerran voimme ja syy on niiden, jotka eivät kyenneet meitä estämään". 

        Tämä on mielenkiintoinen käänne keskusteluissa: vapaan kielivalinnan edustajat leimataan huonoiksi pelureiksi (vailla pelin vaatimia pelimerkkejä) ja ollaan avoimesti ylpeitä siitä, että RKP/Folktinget tietää miten ja millä pelataan.

        Tämähän on suorastaan rehellistä. Kiitos, Ankdam(m)!

        Ankdam(m), postailet palstalla mutta kieltäydyt kommentoimasta tätä. Miksiköhän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rouva Ankdam(m) muuten kirjoitti 2011, kun folktinget onnistui saamaan tilaamansa "lisää pakkoruotsia"-hankkeen Kataisen hallituksen hallitusohjelmaan, näin:

        "Minä näen tilanteessa vain loistavaa politikointia ja pelisilmää (omiltani) ja onnistunutta edunvalvontaa. RKP onnistui saamaan täydellisen napakympin --- !"

        Tässä käytetään retoriikkaa "totta kai me sen kiusan teimme, kun kerran voimme ja syy on niiden, jotka eivät kyenneet meitä estämään". 

        Tämä on mielenkiintoinen käänne keskusteluissa: vapaan kielivalinnan edustajat leimataan huonoiksi pelureiksi (vailla pelin vaatimia pelimerkkejä) ja ollaan avoimesti ylpeitä siitä, että RKP/Folktinget tietää miten ja millä pelataan.

        Tämähän on suorastaan rehellistä. Kiitos, Ankdam(m)!

        Siteeraat minua mutta jätät pois aiheen mistä kirjoitan. Kyse oli edellisen hallituksen hallitusohjelmaan mukaan otetusta Ahtisaaren työryhmän valmistelemasta kansalliskielistrategiasta, eikä mistään pakkoruotsista!

        ” Minä en näe tilanteessa mitään outoa. Minä näen tilanteessa vain loistavaa politikointia ja pelisilmää (omiltani) ja onnistunutta edunvalvontaa. RKP onnistui saamaan täydellisen napakympin tilanteessa jonka sille hopealautasella tarjosi Soini & Perussuomalaiset. Kiitos siitä!

        Ei Folktinget mitään hallitusohjelmaa ole tilannut mutta se onnistui saamaan hallitusohjelmaan mukaan Ahtisaaren työryhmän laatiman kaksikielisyysstrategian. Saivat ne vihreätkin hallitusohjelmaan mukaan omia lempilapsiaan vaikka persuvetoisessa hallituksessa ei olisi istunut koko Vihreiden puoluetta.

        "Mutta vaikka sinä et voi tätä julkisesti tunnustaa,..."

        Minä tunnustan kaiken! Tilanne on meidän kannaltamme parempi kuin aikoihin enkä näe siinä mitään irrationaalista. Irrationaalista oli vain se että Soni laistoi vastuunsa omille äänestäjilleen.

        Politiikkaa on aina määrätynlaista puliveivaamista ja ne taitavimmat puliveivaajat vetävät pisteet kotiin.
        "You scratch my back, I'll scratch yours."

        https://vnk.fi/hanke?tunnus=VNK009:00/2011


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        Siteeraat minua mutta jätät pois aiheen mistä kirjoitan. Kyse oli edellisen hallituksen hallitusohjelmaan mukaan otetusta Ahtisaaren työryhmän valmistelemasta kansalliskielistrategiasta, eikä mistään pakkoruotsista!

        ” Minä en näe tilanteessa mitään outoa. Minä näen tilanteessa vain loistavaa politikointia ja pelisilmää (omiltani) ja onnistunutta edunvalvontaa. RKP onnistui saamaan täydellisen napakympin tilanteessa jonka sille hopealautasella tarjosi Soini & Perussuomalaiset. Kiitos siitä!

        Ei Folktinget mitään hallitusohjelmaa ole tilannut mutta se onnistui saamaan hallitusohjelmaan mukaan Ahtisaaren työryhmän laatiman kaksikielisyysstrategian. Saivat ne vihreätkin hallitusohjelmaan mukaan omia lempilapsiaan vaikka persuvetoisessa hallituksessa ei olisi istunut koko Vihreiden puoluetta.

        "Mutta vaikka sinä et voi tätä julkisesti tunnustaa,..."

        Minä tunnustan kaiken! Tilanne on meidän kannaltamme parempi kuin aikoihin enkä näe siinä mitään irrationaalista. Irrationaalista oli vain se että Soni laistoi vastuunsa omille äänestäjilleen.

        Politiikkaa on aina määrätynlaista puliveivaamista ja ne taitavimmat puliveivaajat vetävät pisteet kotiin.
        "You scratch my back, I'll scratch yours."

        https://vnk.fi/hanke?tunnus=VNK009:00/2011

        Ahtisaatipaperi oli pelkkä pakkoruotsin pönkityspaperi.

        Olet vetänyt linjaasi täällä siis kymmenen vuotta, vähintään. Saatko palkkaa tästä?


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        Siteeraat minua mutta jätät pois aiheen mistä kirjoitan. Kyse oli edellisen hallituksen hallitusohjelmaan mukaan otetusta Ahtisaaren työryhmän valmistelemasta kansalliskielistrategiasta, eikä mistään pakkoruotsista!

        ” Minä en näe tilanteessa mitään outoa. Minä näen tilanteessa vain loistavaa politikointia ja pelisilmää (omiltani) ja onnistunutta edunvalvontaa. RKP onnistui saamaan täydellisen napakympin tilanteessa jonka sille hopealautasella tarjosi Soini & Perussuomalaiset. Kiitos siitä!

        Ei Folktinget mitään hallitusohjelmaa ole tilannut mutta se onnistui saamaan hallitusohjelmaan mukaan Ahtisaaren työryhmän laatiman kaksikielisyysstrategian. Saivat ne vihreätkin hallitusohjelmaan mukaan omia lempilapsiaan vaikka persuvetoisessa hallituksessa ei olisi istunut koko Vihreiden puoluetta.

        "Mutta vaikka sinä et voi tätä julkisesti tunnustaa,..."

        Minä tunnustan kaiken! Tilanne on meidän kannaltamme parempi kuin aikoihin enkä näe siinä mitään irrationaalista. Irrationaalista oli vain se että Soni laistoi vastuunsa omille äänestäjilleen.

        Politiikkaa on aina määrätynlaista puliveivaamista ja ne taitavimmat puliveivaajat vetävät pisteet kotiin.
        "You scratch my back, I'll scratch yours."

        https://vnk.fi/hanke?tunnus=VNK009:00/2011

        Politiikka on puliveivaamista vain, jos tieten tahtoen vahingoittaa muita omiensa etua hakiessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ahtisaatipaperi oli pelkkä pakkoruotsin pönkityspaperi.

        Olet vetänyt linjaasi täällä siis kymmenen vuotta, vähintään. Saatko palkkaa tästä?

        Ei mikään huono paperi, kelpasi hallitusohjelmaankin!

        En saa palkkaa, saan perverssiä tyydytystä! 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Politiikka on puliveivaamista vain, jos tieten tahtoen vahingoittaa muita omiensa etua hakiessa.

        Herkkis!


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        Herkkis!

        Kiitos, mutta muitten nimittely ei kaunista missiotasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rouva Ankdam(m) muuten kirjoitti 2011, kun folktinget onnistui saamaan tilaamansa "lisää pakkoruotsia"-hankkeen Kataisen hallituksen hallitusohjelmaan, näin:

        "Minä näen tilanteessa vain loistavaa politikointia ja pelisilmää (omiltani) ja onnistunutta edunvalvontaa. RKP onnistui saamaan täydellisen napakympin --- !"

        Tässä käytetään retoriikkaa "totta kai me sen kiusan teimme, kun kerran voimme ja syy on niiden, jotka eivät kyenneet meitä estämään". 

        Tämä on mielenkiintoinen käänne keskusteluissa: vapaan kielivalinnan edustajat leimataan huonoiksi pelureiksi (vailla pelin vaatimia pelimerkkejä) ja ollaan avoimesti ylpeitä siitä, että RKP/Folktinget tietää miten ja millä pelataan.

        Tämähän on suorastaan rehellistä. Kiitos, Ankdam(m)!

        Katainen mainittu ja tässä herran itsensä näyte ruotsinkielen taidoista:

        https://www.youtube.com/watch?v=XGiy-v7sZlI


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katainen mainittu ja tässä herran itsensä näyte ruotsinkielen taidoista:

        https://www.youtube.com/watch?v=XGiy-v7sZlI

        Videon perusteella vaikuttaa siltä että ruotsin kielen opetusta tulisi lisätä ja tehostaa. Olet ilmeisesti samaa mieltä koska postasit tuon varoittavan esimerkin.
        Kiitos demonstraatiosta!


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        Videon perusteella vaikuttaa siltä että ruotsin kielen opetusta tulisi lisätä ja tehostaa. Olet ilmeisesti samaa mieltä koska postasit tuon varoittavan esimerkin.
        Kiitos demonstraatiosta!

        Vai että vielä lisätä. Päinvastoin. Jos pakkoruotsitettu pääministeritasolla ei pysty puhumaan ruotsia niin ei hän sitä koskaan tee ja se pitäisi poistaa välittömästi täysin turhana. Kyllä kielinazitus olla suruilla verissä, kun "nähdään" tällaisen kidutuksen lisääminen tarpeellisena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai että vielä lisätä. Päinvastoin. Jos pakkoruotsitettu pääministeritasolla ei pysty puhumaan ruotsia niin ei hän sitä koskaan tee ja se pitäisi poistaa välittömästi täysin turhana. Kyllä kielinazitus olla suruilla verissä, kun "nähdään" tällaisen kidutuksen lisääminen tarpeellisena.

        Minä luulin että sinä, postaamalka em videon, tarkoitit että opetus ei riitä.
        Minulle aivan sama! Yksikään meistä suruista tällä palstalla ei ole koskaan pilkannut tai arvostellut kenenkään suomenkielisen ruotsin kielen taitoa, se on ihan teidän nettifennojen oma erityispiirre. Olette halveksittavia!


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        Minä luulin että sinä, postaamalka em videon, tarkoitit että opetus ei riitä.
        Minulle aivan sama! Yksikään meistä suruista tällä palstalla ei ole koskaan pilkannut tai arvostellut kenenkään suomenkielisen ruotsin kielen taitoa, se on ihan teidän nettifennojen oma erityispiirre. Olette halveksittavia!

        Eipä näköjään ole sama, jos kommentoit. Tai varmaan sama sinulle ja suruille miten suomenkieliset kituvat pakkoruotsin kanssa. Näet väkisin kielitaidon pilkkaamisen, muttet näe millään sen turhuutta suomenkielisille.

        "Yksikään meistä suruista tällä palstalla ei ole koskaan pilkannut tai arvostellut kenenkään suomenkielisen ruotsin kielen taitoa"

        Jep jep, sveduilta tulee jatkuvasti joukkomassapostauksia, joissa suomenkielisiä haukutaan tyhmiksi, koska eivät opi pakkoruotsia ja muita sovauksia. Jatkuvaa joukkohekumointia kielialoitteesta, josta viljelevät väärää tietoa... ym.

        "Olette halveksittavia"

        Ja niin taas mennään ja ollaan halveksittavia, jos ei haluta pakko-opiskella haittakieltä sen 5% takia. Surut uhriutuvat ja huutelevat kuin nazit keskitysleirivangeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näköjään ole sama, jos kommentoit. Tai varmaan sama sinulle ja suruille miten suomenkieliset kituvat pakkoruotsin kanssa. Näet väkisin kielitaidon pilkkaamisen, muttet näe millään sen turhuutta suomenkielisille.

        "Yksikään meistä suruista tällä palstalla ei ole koskaan pilkannut tai arvostellut kenenkään suomenkielisen ruotsin kielen taitoa"

        Jep jep, sveduilta tulee jatkuvasti joukkomassapostauksia, joissa suomenkielisiä haukutaan tyhmiksi, koska eivät opi pakkoruotsia ja muita sovauksia. Jatkuvaa joukkohekumointia kielialoitteesta, josta viljelevät väärää tietoa... ym.

        "Olette halveksittavia"

        Ja niin taas mennään ja ollaan halveksittavia, jos ei haluta pakko-opiskella haittakieltä sen 5% takia. Surut uhriutuvat ja huutelevat kuin nazit keskitysleirivangeille.

        Ankdam on nyt kymmenen vuotta kylvänyt täällä ylpeästi halveksuntaansa. Olisi aika arvioida oma linja uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ankdam on nyt kymmenen vuotta kylvänyt täällä ylpeästi halveksuntaansa. Olisi aika arvioida oma linja uudelleen.

        Ei ole tyhjästä nyhjäisty sanonta, jossa ruotsinkieliset luulevat olevansa sitä parempaa kansaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä näköjään ole sama, jos kommentoit. Tai varmaan sama sinulle ja suruille miten suomenkieliset kituvat pakkoruotsin kanssa. Näet väkisin kielitaidon pilkkaamisen, muttet näe millään sen turhuutta suomenkielisille.

        "Yksikään meistä suruista tällä palstalla ei ole koskaan pilkannut tai arvostellut kenenkään suomenkielisen ruotsin kielen taitoa"

        Jep jep, sveduilta tulee jatkuvasti joukkomassapostauksia, joissa suomenkielisiä haukutaan tyhmiksi, koska eivät opi pakkoruotsia ja muita sovauksia. Jatkuvaa joukkohekumointia kielialoitteesta, josta viljelevät väärää tietoa... ym.

        "Olette halveksittavia"

        Ja niin taas mennään ja ollaan halveksittavia, jos ei haluta pakko-opiskella haittakieltä sen 5% takia. Surut uhriutuvat ja huutelevat kuin nazit keskitysleirivangeille.

        ” Jep jep, sveduilta tulee jatkuvasti joukkomassapostauksia, joissa suomenkielisiä haukutaan tyhmiksi, koska eivät opi pakkoruotsia ja muita sovauksia. Jatkuvaa joukkohekumointia kielialoitteesta, josta viljelevät väärää tietoa... ym. ”

        Oisko ylläolevalle väitteellesi jotain todisteitakin? Tällä alustalla käydään, ja on vuosikausia käyty värikästäkin keskustelua mutta eipä ole silmiini osunut mitään joukkomassapostauksia jossa suomenkielisiä solvataan ja haukutaan tyhmiksi. Missä olet nähnyt sellaisia?

        Kielialoitteen kohtalo kieltämättä tuntui ihan mukavalta, mutta en minä sen johdosta mitenkään hekumoi. Taitaa äänestystulos risoa sinua siinä määrin että liioittelet meikäläisten reaktioita.

        Sinä: ” Ja niin taas mennään ja ollaan halveksittavia, jos ei haluta pakko-opiskella haittakieltä sen 5% takia. ”

        Aika hätäisesti sinä tulkitset tekstiäni. Totesin teidän nettifennojen olevan halveksittavia koska vaikka ette itse halua opiskella ruotsia te kuitenkin hyvin kärkkäästi arvostelette kanssaihmisiänne jotka puhuvat ruotsia mutta eivät kovin hyvin. Olkaa opiskelematta ruotsia, se on teidän oma valintanne, mutta älkää arvostelko niitä jotka opiskelevat ja varsinkaan niitä jotka tekevät parhaansa vaikkeivät kovin hyvin osaakaan. SE on halpamaista!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ankdam on nyt kymmenen vuotta kylvänyt täällä ylpeästi halveksuntaansa. Olisi aika arvioida oma linja uudelleen.

        En minä ketään halveksi! Sinusta vain tuntuu siltä kun aina jäät keskustelussa toiseksi. 😁
        Lopeta valehtelu, pitäydy faktoissa ja tutustu historiaan lainsäädäntöön niin sinullakin alkaa mennä paremmin.


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        En minä ketään halveksi! Sinusta vain tuntuu siltä kun aina jäät keskustelussa toiseksi. 😁
        Lopeta valehtelu, pitäydy faktoissa ja tutustu historiaan lainsäädäntöön niin sinullakin alkaa mennä paremmin.

        Ankdam, täällä moni on lukenut tekstejäsi jo vuosia.

        Olet todella halveksiva muita kohtaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ankdam, täällä moni on lukenut tekstejäsi jo vuosia.

        Olet todella halveksiva muita kohtaan.

        Moni kirjoittaja on halveksuntani ansainnut, sen verran ala-arvoista tekstiä täällä on vuosien saatossa saanut lukea.
        Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa.


      • Anonyymi
        Ankdam kirjoitti:

        Moni kirjoittaja on halveksuntani ansainnut, sen verran ala-arvoista tekstiä täällä on vuosien saatossa saanut lukea.
        Metsä vastaa niin kuin sinne huutaa.

        Et voi syyttää asenteistasi ja oman ryhmäsi asenteista muita.

        Lapsemme eivät ole tehneet mitään ansaitakseen pakkoruotsin kaltaisen rangaistuksen.

        Lopettakaa se muitten pakottaminen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et voi syyttää asenteistasi ja oman ryhmäsi asenteista muita.

        Lapsemme eivät ole tehneet mitään ansaitakseen pakkoruotsin kaltaisen rangaistuksen.

        Lopettakaa se muitten pakottaminen!

        Haukut väärää puuta!
        Eduskunnassa äänestettiin siitä sinun pakkoruotsistasi, tulos 134 pakkoruotsin puolesta 48 vastaan.

        Me surut emme täältä minnekään katoa, olemme täällä kotonamme kuten sinäkin, eikä meillä ole eikä ole koskaan ollutkaan muuta kotia!


    • Anonyymi

      Pakkoruotsittajien vakionazijoukot tulevat aina päälle toisiaan peukuttaen. Hokevat ja antavat kielialoitteesta väärää tietoa ja yrittät luoda illuusiota, että kaikki suomalaiset haluavat kiimassa lukea ruotsia. Miksi sen pitää sitten olla pakko, jos heidän mukaansa kaikki sitä vapaaehtoisesti haluavat opiskella. Voiko haittakielen propagandaa läpinäkyvämmin ja säälittävämmin enää levittää.

      • Anonyymi

        Tuolta se tällä palstalla näyttää.


    • Anonyymi

      Osuva kommentti pakon puolustajalle:

      Onko sinulla aivan ylivoimaisia vaikeuksia hahmottaa, mikä asiassa on oleellista? Parlamentarismin ongelma on siinä, että liian monet asiat muuttuvat lainsäädännössä liian hitaasti. Esimerkkejä: homeseksuaalisuuden dekriminalisointi vasta 1970-luvulla, aviovaimon väkisinmakaamisen kriminalisointi 1990-luvulla. Tähän olet usein alkanut vinkumaan raiskauksen ajamista tuomioistuimessa pahoinpitelynä 1980-luvulla ym. aivan käsittämättömän idioottimaista ja epäoleellista, kun ydin oli monien lakien liian hidas muuttuminen. Sinulla on selvästikin jotain vakavia ymmärtämisongelmia. 

      Sveitsissä on suora demokratia. 50 000 nimeä kansalaisaloitteeseen ja järjestetään maanlaajuinen kansanäänestys parlamentin säätämän lain kumoamiseksi. Mitä huonoa tällaisessa järjestelmässä on kansan todellisen tahtotilan selvittämisen suhteen?

      • Anonyymi

        Suomessa on vain 5,6 miljoonaa asukasta, huomattavasti vähemmän kuin monissa suurkaupungeissa. Kansanäänestys on helppo toteuttaa. Mutta ei sitten millään niin tapahdu.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      143
      1892
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1477
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      91
      1285
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1272
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1195
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1081
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      997
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      46
      977
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      952
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      838
    Aihe