Pidin vielä neljä vuotta sitten kaikkia salaliittoteorioita ym. tämän kategorian juttuja

Anonyymi

"foliohattutavarana", mutta koettuani henkisen heräämisen, pitää kyllä sanoa, että totisinta totta iso osa niistäkin on. Pahan vallassa tämä maailma.

Kun tietää lopputuloksen mitä kaikella haetaan, niin näkee helposti mihin kaikki tähtää ja minkä takia ne on toteutettu.

Huolestuttavinta on ehkä se, että ihmiset tulevat heräämään "joukkohypnoosista" vasta silloin kun on liian myöhäistä.

Ei voi muuta sanoa kuin, että Jumala meitä auttakoon.

32

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä. Kaikki on kirjoitettu raamatussa ja se mitä emme hoksaa varoa, Pyhähenki varoittaa, ettemme eksy.

• Suurin osa helluntailaisista taitaa olla syvästi masentuneita. Muuten ei voi selittää, miksi he odottavat vain negatiivisia vaikutuksia tulevaisuudessa positiivisten sijaan. Tässä en ota kantaa siihen, olivatko he masentuneita jo ennen uskoontuloaan vai muokkasiko uskonto heistä epätoivoisia.

• Niin mikä sinusta on negatiivista odotusta?

• ElävääVettä kirjoitti:

Niin mikä sinusta on negatiivista odotusta?

"Elämme lopunaikaa" riittänee.

• Henki kirjoitti:

Loppu on aina jonkun uuden alku ja sitä uutta me odotamme.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

raamatussa Jeesus kieltää seuraamasta niitä: "jotka lopunaikoja ennustavat!

että semmoista.

• Anonyymi kirjoitti:

raamatussa Jeesus kieltää seuraamasta niitä: "jotka lopunaikoja ennustavat!

että semmoista.

Jeesuksen selvä "varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan" sopii tähän hyvin.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Jeesuksen selvä "varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan" sopii tähän hyvin.

Hyppään mukaan. Mitä mielestäsi on tapahtumassa, meneekö maailma parempaa vai huonompaa kohti hengellisessä mielessä?
        Minä uskon raamattua,joka kertoo, että huonompaan.
        Näkisin, että pimeyttä ollaan kovaa kyytiä pukemassa valkeudeksi Monet tulevat eksytetyksi ja monet lopun ajoilla tapetaan uskonsa vuoksi.
        Sitähän kukaan ei uskalla sanoa, milloin on maailmanloppu, eikä onneksi sitä tarvi tietääkään. .Eikä tuo tunnu hyvältä.
        Mutta me uskovaiset kiinnitämme katseemme kohti ristiä ja kotisatamaan, josta iloitsemme jo tässä ajassa.
        En ole helluntailainen.
        Olen samaatietä nimimerkki
        Niin vielä.. Raamatussa lukee jotenkin seuraavasti, kun näette viikunapuun puhkeavan kukaan, nostakaa päänne sillä lunastuspäivänne on lähellä.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyppään mukaan. Mitä mielestäsi on tapahtumassa, meneekö maailma parempaa vai huonompaa kohti hengellisessä mielessä?
        Näkisin, että pimeyttä ollaan kovaa kyytiä pukemassa valkeudeksi Monet tulevat eksytetyksi ja monet lopun ajoilla tapetaan uskonsa vuoksi.
        Sitähän kukaan ei uskalla sanoa, milloin on maailmanloppu, eikä onneksi sitä tarvi tietääkään. .Eikä tuo tunnu hyvältä.
        Mutta me uskovaiset kiinnitämme katseemme kohti ristiä ja kotisatamaan, josta iloitsemme jo tässä ajassa.
        En ole helluntailainen.
        Niin vielä.. Raamatussa lukee jotenkin seuraavasti, kun näette viikunapuun puhkeavan kukaan, nostakaa päänne sillä lunastuspäivänne on lähellä.

>Minä uskon raamattua,joka kertoo, että huonompaan.

Alkoiko huonompaan meno Jeesuksesta vaiko myöhemmin tai aiemmin/milloin?

• Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Minä uskon raamattua,joka kertoo, että huonompaan.

Alkoiko huonompaan meno Jeesuksesta vaiko myöhemmin tai aiemmin/milloin?

No, itseasiassa, minä olen uskonut Jumalaan ja Jeesukseen ihan pikkuisena jo Elämään mahtuu paljon niinkuin tiedät. On sekä hyviä, että juonoja aikoja.
        Mutta usko on ehdottomasti kuulunut niihin hyviin kokemuksiini.
        Hirveän huonosti muistan raamattua. Piti kurkkia netistä.
        Kopsaan tähän.
        Matteus 24:
        "4 Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. 5 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. 6 Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä. 7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. 8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. 12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.
        .......

"32 Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. 33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole helluntailainen.

>>> Minä uskon raamattua,joka kertoo, että huonompaan...

Kommentistasi päätellen, kuulut siihen ryhmään ihmisiä, jotka näkevät lasin aina puoliksi tyhjänä. Toisten ihmisten lasi on puoliksi täynnä, huolimatta kaikista ongelmista, kurjuudesta jne. Negatiivisilla ajatuksilla on negatiiviset vaikutukset.

Maailma kehittyy ja siksi ei pidä miettiä liikaa sitä kurjuutta, mikä meitä ympäröi (tai odottaa nurkan takana ilmoituksen mukaan), vaan pitää keskitttyä elämän kauneuteen, joka on yhä olemassa. Erään viisaan sanoin: muuta ajatuksesi, muutat elämäsi.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> Minä uskon raamattua,joka kertoo, että huonompaan...

Kommentistasi päätellen, kuulut siihen ryhmään ihmisiä, jotka näkevät lasin aina puoliksi tyhjänä. Toisten ihmisten lasi on puoliksi täynnä, huolimatta kaikista ongelmista, kurjuudesta jne. Negatiivisilla ajatuksilla on negatiiviset vaikutukset.

Maailma kehittyy ja siksi ei pidä miettiä liikaa sitä kurjuutta, mikä meitä ympäröi (tai odottaa nurkan takana ilmoituksen mukaan), vaan pitää keskitttyä elämän kauneuteen, joka on yhä olemassa. Erään viisaan sanoin: muuta ajatuksesi, muutat elämäsi.

No en tekisi yhden kommentin perusteella kenestäkään tuollaisia johtopäätöksiä.
        Minä puolestani näen niin että tuossa on ilosanoma, etkö sinä?
        Tulee tapahtumaan pahoja asioita, eikö Jumalansana opeta niin?
        Mutta eikö se myös opeta, että olkaa turvallisella mielellä eikö vain?
        Ja eikö se myös lohduta, että en jätä teitä yksin eikö vain,,?
        Minun rauhani minä jätän teille sanoi Jeesus. Maailmassa teillä on oleva ahdistus. Mutta olkaa turvallisella mielellä.
        Ja eikö evankeliumin ilosanomapelastuksesta ole ilonaihe?
        Lopunajan kertomukset ja ennustukset tulevat käymään toteen, uskon tuohon ihan täysin, etkö sinä?
        Vaikka lopunajousta puhutaan ja ne todeksi todetaan, ei se tarkoita sitä, etteikö voisi olla ilo ja rauha Herrassa. Eihän?
        Kerron lisää....
        Pimeys tullaan pukemaan valkeudeksi. Monet tulevat eksymään. Monet seurakunnat, kirkot, hengelliset yhteisöt menevät suoraan helvettiin.
        Valhepuvuissaan he kulkevat. Ja johtomiehet seurakunnissa, papit, paimenet ovat saatanan palveluksessa ja he uskovat olevansa oikeassa uskossa. He eksyttävät laumojaan.
        Ja tulee käymään niinkin, että joka ei suostu puettavaksi valheen valkoiseen pukuun hänet otetaan kiinni ja osa tapetaan.
        Mutta ruumiillinen kuolema on vähempi paha kuin hengellinen.
        Jeesus seurakunnissa korvataan, pelastussanoma ja sovitustyö. Jeesuksen risti työtä ei arvosteta vaan sen tilalle on tulee muuta ja on jo tullut. Se on saatanan työ.
        Saatana polkee Kristuksen sovintoveren suohon ja seurakunnat, kirkot yms menee tuohon lankaan sankoin joukoin uskoen siihen valheeseen joka on naamioituna niin että laumoittain laumoja eksyvät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No en tekisi yhden kommentin perusteella kenestäkään tuollaisia johtopäätöksiä.
        Minä puolestani näen niin että tuossa on ilosanoma, etkö sinä?
        Tulee tapahtumaan pahoja asioita, eikö Jumalansana opeta niin?
        Mutta eikö se myös opeta, että olkaa turvallisella mielellä eikö vain?
        Ja eikö se myös lohduta, että en jätä teitä yksin eikö vain,,?
        Minun rauhani minä jätän teille sanoi Jeesus. Maailmassa teillä on oleva ahdistus. Mutta olkaa turvallisella mielellä.
        Ja eikö evankeliumin ilosanomapelastuksesta ole ilonaihe?
        Lopunajan kertomukset ja ennustukset tulevat käymään toteen, uskon tuohon ihan täysin, etkö sinä?
        Vaikka lopunajousta puhutaan ja ne todeksi todetaan, ei se tarkoita sitä, etteikö voisi olla ilo ja rauha Herrassa. Eihän?
        Kerron lisää....
        Pimeys tullaan pukemaan valkeudeksi. Monet tulevat eksymään. Monet seurakunnat, kirkot, hengelliset yhteisöt menevät suoraan helvettiin.
        Valhepuvuissaan he kulkevat. Ja johtomiehet seurakunnissa, papit, paimenet ovat saatanan palveluksessa ja he uskovat olevansa oikeassa uskossa. He eksyttävät laumojaan.
        Ja tulee käymään niinkin, että joka ei suostu puettavaksi valheen valkoiseen pukuun hänet otetaan kiinni ja osa tapetaan.
        Mutta ruumiillinen kuolema on vähempi paha kuin hengellinen.
        Jeesus seurakunnissa korvataan, pelastussanoma ja sovitustyö. Jeesuksen risti työtä ei arvosteta vaan sen tilalle on tulee muuta ja on jo tullut. Se on saatanan työ.
        Saatana polkee Kristuksen sovintoveren suohon ja seurakunnat, kirkot yms menee tuohon lankaan sankoin joukoin uskoen siihen valheeseen joka on naamioituna niin että laumoittain laumoja eksyvät.

Ja monen rakkaus kylmenee.. Veli nousee veljeään vastaan.
        Pitäisi tukea toisiamme, nostaa ja kantaa.
        Pysyä Jeesuksen sovintoveren kautta uskossa.
        Olla armollinen muita kohtaan muistaen, että on itsekkin uskossa armosta.
        Ei Jumalan rakkaus ollut siinä että me rakastimme vaan Hän rakasti niin paljon, että antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään hukkuisi.
        Pitäisi jakaa ilosanomaa Jeesuksesta eikä etsiä veljestään vikaa. Ylhäällä päin ojentaa ja mennä painamaan suohon sanoen sinä kurja ja nurja ihminen joka et usko niinkuin minä. Sinä olet huono ja paha ihminen. Ei sinusta Jumala välitä yms..
        Tuo on saatanan juoni ja valhe!!
        Jeesus sanoo, tulkaa minun tyköni te kaikki työtätekeväiset ja raskautetut niin minä annan teille levon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, itseasiassa, minä olen uskonut Jumalaan ja Jeesukseen ihan pikkuisena jo Elämään mahtuu paljon niinkuin tiedät. On sekä hyviä, että juonoja aikoja.
        Mutta usko on ehdottomasti kuulunut niihin hyviin kokemuksiini.
        Hirveän huonosti muistan raamattua. Piti kurkkia netistä.
        Kopsaan tähän.
        Matteus 24:
        "4 Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. 5 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias', ja eksyttävät monia. 6 Te kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, mutta älkää antako sen pelästyttää itseänne. Niin täytyy käydä, mutta vielä ei loppu ole käsillä. 7 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja joka puolella on nälänhätää ja maanjäristyksiä. 8 Mutta kaikki tämä on vasta synnytystuskien alkua.

9 "Silloin teidät pannaan ahtaalle, monia teistä surmataan ja kaikki kansat vihaavat teitä minun nimeni tähden. 10 Monet silloin luopuvat, he kavaltavat toisensa ja vihaavat toinen toistaan. 11 Monta väärää profeettaa ilmaantuu, ja he johtavat useita harhaan. 12 Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee. 13 Mutta joka kestää loppuun asti, pelastuu. 14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu.
        .......

"32 Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä. 33 Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.

Vaikutat vainoharhaiselta😃raamattuinesi...nimmari samaatietä. On omituista että sinä sorrut tuonlaisiin maailmanlopun ennustuksiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja monen rakkaus kylmenee.. Veli nousee veljeään vastaan.
        Pitäisi tukea toisiamme, nostaa ja kantaa.
        Pysyä Jeesuksen sovintoveren kautta uskossa.
        Olla armollinen muita kohtaan muistaen, että on itsekkin uskossa armosta.
        Ei Jumalan rakkaus ollut siinä että me rakastimme vaan Hän rakasti niin paljon, että antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään hukkuisi.
        Pitäisi jakaa ilosanomaa Jeesuksesta eikä etsiä veljestään vikaa. Ylhäällä päin ojentaa ja mennä painamaan suohon sanoen sinä kurja ja nurja ihminen joka et usko niinkuin minä. Sinä olet huono ja paha ihminen. Ei sinusta Jumala välitä yms..
        Tuo on saatanan juoni ja valhe!!
        Jeesus sanoo, tulkaa minun tyköni te kaikki työtätekeväiset ja raskautetut niin minä annan teille levon.

Minusta tuntuu, että se mitä tuolla ylempänä luettelit on kirjaoppia, toisilta lainattuja ajatuksia. Ihmisen elämää ei voi kuitenkaan mahduttaa kirjan sivujen väliin. Raamattu on hyvä opas, mutta sekään ei vasta aivan kaikkiin kysymyksiin. Henkilökohtainen uskokin on hyvä asia, mutta jokaisen on melottava omaa kanoottia.

Sen sijaan, että ihminen miettisi koko ajan onko jokin tapahtuma Saatanan vai Jumalan juoni, ihmisen tulisi ensin määritellä itsensä yksilönä. Voi aloittaa vaikkapa esittämällä itselleen joukon kysymyksiä kuten "olenko pelkuri" tai "olenko rehellinen ja luotettava" tai "olenko rakastava" tai "olenko lempeä ja avosydäminen, vai ehkä enemmän pettynyt ja saita" jne. Vasta sen jälkeen, kun ihminen on määritellyt itsensä ja on sinut itsensä kanssa, hän voi toimia omassa elämässä oikein. Muussa tapauksessa ihminen päätyy elämään toisten elämää, jota kutsutaan myös uskonnoksi eli tavaksi ajatella kollektiivisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikutat vainoharhaiselta😃raamattuinesi...nimmari samaatietä. On omituista että sinä sorrut tuonlaisiin maailmanlopun ennustuksiin.

No sitten olen sitä sinulle. Minkäpä sille voin 😊

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Minusta tuntuu, että se mitä tuolla ylempänä luettelit on kirjaoppia, toisilta lainattuja ajatuksia. Ihmisen elämää ei voi kuitenkaan mahduttaa kirjan sivujen väliin. Raamattu on hyvä opas, mutta sekään ei vasta aivan kaikkiin kysymyksiin. Henkilökohtainen uskokin on hyvä asia, mutta jokaisen on melottava omaa kanoottia.

Sen sijaan, että ihminen miettisi koko ajan onko jokin tapahtuma Saatanan vai Jumalan juoni, ihmisen tulisi ensin määritellä itsensä yksilönä. Voi aloittaa vaikkapa esittämällä itselleen joukon kysymyksiä kuten "olenko pelkuri" tai "olenko rehellinen ja luotettava" tai "olenko rakastava" tai "olenko lempeä ja avosydäminen, vai ehkä enemmän pettynyt ja saita" jne. Vasta sen jälkeen, kun ihminen on määritellyt itsensä ja on sinut itsensä kanssa, hän voi toimia omassa elämässä oikein. Muussa tapauksessa ihminen päätyy elämään toisten elämää, jota kutsutaan myös uskonnoksi eli tavaksi ajatella kollektiivisesti.

Tai se on minun näystäni ennenkuin aloitin lukemaan raamattua.
        Niin no, täällä kirjoitetaan näistä aiheista, eikä analysoida itseään juurikaan avoimesti kirjoittaen miten on itsensä kanssa paininut miettien omaa persoonaansa ja sen kehitystä.
        Uskon monen ihmisen joutuneen sellaiselle paikalle elämässään, että on joutunut miettimään mainitsemiasi asioita itsessään, vaikkei ne hänen ajatuksensa tule juuri tällä palstalla julki.
        Kaikilla palsta laisilla on se oma moninainen ja tasoinen elämänsä joka ei näy näissä kirjoituksissa
        Mielipiteitä taas on monenmoisia ja minun mielipiteeni on se, että moni palstalainen on monitasoinen ihminen kokemuksineen, menneisyyksineen, elämäntilanteineen sekä kehittyvä, oppiva ja uusiutuva yksilö. Jos joku kirjoittaa jotain, minusta se ei tarkoita sitä, että se on todistus hänen luonteestaan tai että hän ajattelee aina noin tai että joku on ylipäätään tietynlainen niinkuin ihminen olisi robotti joka tekee vain sitä sarjatyötä johon hänet on valmistettu.

• Anonyymi kirjoitti:

Tai se on minun näystäni ennenkuin aloitin lukemaan raamattua.
        Niin no, täällä kirjoitetaan näistä aiheista, eikä analysoida itseään juurikaan avoimesti kirjoittaen miten on itsensä kanssa paininut miettien omaa persoonaansa ja sen kehitystä.
        Uskon monen ihmisen joutuneen sellaiselle paikalle elämässään, että on joutunut miettimään mainitsemiasi asioita itsessään, vaikkei ne hänen ajatuksensa tule juuri tällä palstalla julki.
        Kaikilla palsta laisilla on se oma moninainen ja tasoinen elämänsä joka ei näy näissä kirjoituksissa
        Mielipiteitä taas on monenmoisia ja minun mielipiteeni on se, että moni palstalainen on monitasoinen ihminen kokemuksineen, menneisyyksineen, elämäntilanteineen sekä kehittyvä, oppiva ja uusiutuva yksilö. Jos joku kirjoittaa jotain, minusta se ei tarkoita sitä, että se on todistus hänen luonteestaan tai että hän ajattelee aina noin tai että joku on ylipäätään tietynlainen niinkuin ihminen olisi robotti joka tekee vain sitä sarjatyötä johon hänet on valmistettu.

>>> minusta se ei tarkoita sitä, että se on todistus hänen luonteestaan tai että hän ajattelee aina noin

Minä taas olen tuosta eri mieltä: en arvosta takinkääntäjiä. Minusta aikuisen ihmisen pitäisi kyllä tietää, mitä kirjoittaa ja seistä mielipiteidensä takana. Palstalla esiintyy myös kaikenlaista provoilua, mutta sekin kertoo jotain kirjoittajista itsestään. Vitsailu tai leikkimielisyys ovat tietysti asia erikseen, aina ei pidä olla vakava ja voi ottaa rennommin.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

>>> minusta se ei tarkoita sitä, että se on todistus hänen luonteestaan tai että hän ajattelee aina noin

Minä taas olen tuosta eri mieltä: en arvosta takinkääntäjiä. Minusta aikuisen ihmisen pitäisi kyllä tietää, mitä kirjoittaa ja seistä mielipiteidensä takana. Palstalla esiintyy myös kaikenlaista provoilua, mutta sekin kertoo jotain kirjoittajista itsestään. Vitsailu tai leikkimielisyys ovat tietysti asia erikseen, aina ei pidä olla vakava ja voi ottaa rennommin.

Ajattelen samoin. Ymmärsit väärin tai kirjoitin niin huolimattomasti, että sait väärän.
        Kun kirjoitin että ajattelee aina noin, tarkoitin, että ihmisellä on kyky muuttua ja kehittyä tiedon kasvaessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelen samoin. Ymmärsit väärin tai kirjoitin niin huolimattomasti, että sait väärän.
        Kun kirjoitin että ajattelee aina noin, tarkoitin, että ihmisellä on kyky muuttua ja kehittyä tiedon kasvaessa.

Sana kuvan jäi tuosta lauseen lopusta pois. Sattuu väärän kuvan siis...
        Jutskaillaan tässä samalla muiden kanssa niin ajatus hapuilee,sori.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sana kuvan jäi tuosta lauseen lopusta pois. Sattuu väärän kuvan siis...
        Jutskaillaan tässä samalla muiden kanssa niin ajatus hapuilee,sori.

Niin ja tää aloitus ei ole minulta, vaikka olen kirjoitellut paljon tänne...
        Samaatietä

• >Kun tietää lopputuloksen mitä kaikella haetaan, niin näkee helposti mihin kaikki tähtää ja minkä takia ne on toteutettu.

Salaliittoteoriat ovat täsmälleen sinunlaisia varten! Hienoa, että olet löytänyt ne.

• Anonyymi

Ja Repsulle vielä lisää Samaatieltä luettavaa 🤗

Luukkaan evankeliumi:
        21:1 Ja hän katsahti ja näki rikkaiden panevan lahjoja uhriarkkuun.
        21:2 Niin hän näki myös köyhän lesken panevan siihen kaksi ropoa.
        21:3 Silloin hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut.
        21:4 Sillä kaikki nuo panivat lahjansa liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan, koko elämisensä, mikä hänellä oli."
        21:5 Ja kun muutamat puhuivat pyhäköstä, kuinka se oli kauniilla kivillä ja temppelilahjoilla kaunistettu, sanoi hän:
        21:6 "Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        21:7 Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, milloin tämä sitten tapahtuu? Ja mikä on oleva merkki tämän tulemisesta?"
        21:8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään.
        21:9 Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti.
        21:10 Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan
        21:11 ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.
        21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
        21:13 Ja näin te joudutte todistamaan.
        21:14 Pankaa siis sydämellenne, ettette edeltäpäin huolehdi, miten te vastaatte puolestanne.
        21:15 Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.
        21:16 Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan,
        21:17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
        21:18 Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa.
        21:19 Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.
        21:20 Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.
        21:21 Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö.
        21:22 Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.
        21:23 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
        21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
        21:25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
        21:26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.
        21:27 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        21:28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
        21:29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
        21:30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
        21:31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
        21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
        21:34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta
        21:35 niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
        21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä.
        21:37 Ja hän opetti päivät pyhäkössä, mutta öiksi hän lähti pois ja vietti ne vuorella, jota kutsutaan Öljymäeksi.
        21:38 Ja kaikki kansa tuli varhain aamuisin hänen tykönsä pyhäkköön kuulemaan häntä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja Repsulle vielä lisää Samaatieltä luettavaa 🤗

Luukkaan evankeliumi:
        21:1 Ja hän katsahti ja näki rikkaiden panevan lahjoja uhriarkkuun.
        21:2 Niin hän näki myös köyhän lesken panevan siihen kaksi ropoa.
        21:3 Silloin hän sanoi: "Totisesti minä sanon teille: tämä köyhä leski pani enemmän kuin kaikki muut.
        21:4 Sillä kaikki nuo panivat lahjansa liiastaan, mutta tämä pani puutteestaan, koko elämisensä, mikä hänellä oli."
        21:5 Ja kun muutamat puhuivat pyhäköstä, kuinka se oli kauniilla kivillä ja temppelilahjoilla kaunistettu, sanoi hän:
        21:6 "Päivät tulevat, jolloin tästä, mitä katselette, ei ole jäävä kiveä kiven päälle, maahan jaottamatta."
        21:7 Niin he kysyivät häneltä sanoen: "Opettaja, milloin tämä sitten tapahtuu? Ja mikä on oleva merkki tämän tulemisesta?"
        21:8 Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä.' Mutta älkää menkö heidän perässään.
        21:9 Ja kun kuulette sotien ja kapinain melskettä, älkää peljästykö. Sillä näitten täytyy ensin tapahtua, mutta loppu ei tule vielä heti.
        21:10 Sitten hän sanoi heille: "Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan
        21:11 ja tulee suuria maanjäristyksiä, tulee ruttoa ja nälänhätää monin paikoin, ja taivaalla on oleva peljättäviä näkyjä ja suuria merkkejä.
        21:12 Mutta ennen tätä kaikkea he käyvät teihin käsiksi ja vainoavat teitä ja vetävät teidät synagoogiin ja heittävät vankiloihin ja vievät teidät kuningasten ja maaherrain eteen minun nimeni tähden.
        21:13 Ja näin te joudutte todistamaan.
        21:14 Pankaa siis sydämellenne, ettette edeltäpäin huolehdi, miten te vastaatte puolestanne.
        21:15 Sillä minä annan teille suun ja viisauden, jota vastaan eivät ketkään teidän vastustajanne kykene asettumaan tai väittämään.
        21:16 Omat vanhemmatkin ja veljet ja sukulaiset ja ystävät antavat teidät alttiiksi; ja muutamia teistä tapetaan,
        21:17 ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden.
        21:18 Mutta ei hiuskarvaakaan teidän päästänne katoa.
        21:19 Kestäväisyydellänne te voitatte omaksenne elämän.
        21:20 Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä.
        21:21 Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö.
        21:22 Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.
        21:23 Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! Sillä suuri hätä on oleva maan päällä ja viha tätä kansaa vastaan;
        21:24 ja he kaatuvat miekan terään, heidät viedään vangeiksi kaikkien kansojen sekaan, ja Jerusalem on oleva pakanain tallattavana, kunnes pakanain ajat täyttyvät.
        21:25 Ja on oleva merkit auringossa ja kuussa ja tähdissä, ja ahdistus kansoilla maan päällä ja epätoivo, kun meri ja aallot pauhaavat.
        21:26 Ja ihmiset menehtyvät peljätessään ja odottaessaan sitä, mikä maanpiiriä kohtaa; sillä taivaitten voimat järkkyvät.
        21:27 Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvessä suurella voimalla ja kirkkaudella.
        21:28 Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
        21:29 Ja hän puhui heille vertauksen: "Katsokaa viikunapuuta ja kaikkia puita.
        21:30 Kun ne jo puhkeavat lehteen, niin siitä te näette ja itsestänne ymmärrätte, että kesä jo on lähellä.
        21:31 Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että Jumalan valtakunta on lähellä.
        21:32 Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu.
        21:33 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
        21:34 Mutta pitäkää vaari itsestänne, ettei teidän sydämiänne raskauta päihtymys ja juoppous eikä elatuksen murheet, niin että se päivä yllättää teidät äkkiarvaamatta
        21:35 niinkuin paula; sillä se on saavuttava kaikki, jotka koko maan päällä asuvat.
        21:36 Valvokaa siis joka aika ja rukoilkaa, että saisitte voimaa paetaksenne tätä kaikkea, mikä tuleva on, ja seisoaksenne Ihmisen Pojan edessä.
        21:37 Ja hän opetti päivät pyhäkössä, mutta öiksi hän lähti pois ja vietti ne vuorella, jota kutsutaan Öljymäeksi.
        21:38 Ja kaikki kansa tuli varhain aamuisin hänen tykönsä pyhäkköön kuulemaan häntä.

Olet hullu.nimmari samaatietä on seonnut uskonsa kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet hullu.nimmari samaatietä on seonnut uskonsa kanssa.

Jaahas, vai niin on päässyt sinusta käymään 🤣 Eikös se ole hyvä, että on meitä hullujakin niin teillä viisailla on mistä ponnistaa?

• Anonyymi

Viittaat varmaan Pabhometin palvojiin veljeskunta on vahvistanut asemiaan poliisissa eduskunassa ja pitää korkeinta päätäntävaltaa oikeuslaitoksissa. Muurariveljien suojaa poliisissa on vahvistettu lahjonta näkyy avokätisenä mersuissa ja sotilaallisessa varustautumisessa konepistoolein pannssari mersuin. Poliisi asemilla on teslaa ja luxus kalustoa veljeskunnan asian ajamisesta. Yritystuet jaettiin muurariveljille oli tarvetta tai ei pien yrittäjät jäivät nuolemaan näppejään. Poliisi ei koskaan tutki veljeskunnan jäsenten tekemiä vainoja tai mutrhia korkeintaa peitellään jäljet ja johdetaan tutkintaa harhaan.

• Anonyymi

Taas Sami sekaantuu, sori aloittaja että kirjoitan koko ajan..
        Tuli mieleen nousta yritystuesta.
        Korona aikainen yritystuki on korkeakorkoinen laina. Ihan yleisesti uutisoidaan yritystuesta, mikä on minusta harhaanjohtava nimitys, koska itseasiassa se on korkeakorkoista lainaa.
        Tuolla korolla saadaan nostettua Suomen taloutta korona kriisin jälkeen.
        Ja tämä ei ole mitään salaliittoteoriaa vaan faktaa.
        Suomen talouden kannalta yritysverotus on ratkaisevassa asemassa.
        Tosiasia on että yrittäjät pitävät Suomen taloutta pystyssä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas Sami sekaantuu, sori aloittaja että kirjoitan koko ajan..
        Tuli mieleen nousta yritystuesta.
        Korona aikainen yritystuki on korkeakorkoinen laina. Ihan yleisesti uutisoidaan yritystuesta, mikä on minusta harhaanjohtava nimitys, koska itseasiassa se on korkeakorkoista lainaa.
        Tuolla korolla saadaan nostettua Suomen taloutta korona kriisin jälkeen.
        Ja tämä ei ole mitään salaliittoteoriaa vaan faktaa.
        Suomen talouden kannalta yritysverotus on ratkaisevassa asemassa.
        Tosiasia on että yrittäjät pitävät Suomen taloutta pystyssä.

Lähisukulaiseni on yrittäjä ja business Finlandin tuki oli vastikkeeton eikä mikään korkeakorkoinen laina. Tosin konsulttifirma risti suurimman osan tuesta itselleen. Ihan järjetöntä toimintaa sanon minä.

• Anonyymi

Siellä missä ei ole armoa, ei ole anteeksiantoakaan.

• Anonyymi

Ja missä ei ole synnintuntoa niin ei ole armoakaan.

• Anonyymi

Kerran tapahtui. Lapsuudessani huoneeseeni ilmestyi musta hahmo. Muistan miten se ihmetteli mikä olen. Se seisoi ja ja tunsin sen uteliaisuuden. Viereisessä huoneessa pelasivat spiritismiä. Muistan miten se ihmetteli. Ei ottanut minusta selvää. Aloin kauhuissani huutamaan äitiä niin se häipyi. Eikä ole sen koommin näyttäytynyt. Mutta muistan sen tunteen ja mustan hahmon tutkivan ja kiinnostuneen läheisyyden sekä ihmettelyn, eikä se tiennyt miten suhtautua minuun.

• Anonyymi

Ei ne salaliitot ole yhtä vaarallisia, kuin paperiliitto. Paperin työpaikat on lakkoiltu ulkomaille.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      92
      3151
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1777
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1637
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      90
      1470
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      405
      1447
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      405
      1347
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1219
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1107
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      344
      959
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      271
      941
    Aihe