Ekumeeninen uushelluntailaisuus

Anonyymi

14

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on kyllä hyvin valitettavaa. Toivottavasti me kaikki uskovat vielä heräisimme niin ekumenian harhasta kuin kuppikuntalaisuudestakin aitoon, raamatulliseen sisar- ja veljenrakkauteen, joka tarkoittaa käytännön evankeliumin työtä yhdessä ja elämää muidenkin uskovien kuin niiden omien tunnustuskuntalaisten kanssa.

    • Anonyymi

      Sanoisin mieluumminkin, että ekumeeninen uuskristillisyys, koska siinä on mukana muitakin kuin helluntailaisia.

    • Anonyymi

      Kyseessä on porttokirkko!

      • Anonyymi

        Lahkohenki näköjään elää ja voi hyvin! Ekumenia on vajavainen pyrkimys toteuttaa Jeesuksen rukousta: että he yhtä olisivat. Ekumenia ei ole koskaan tarkoittanut yhteistä uskonoppia.
        Keskusteluilla pyritään vain purkamaan lahkohenkisiä raja-aitoja. Löytämään se mikä on yhteistä ja olennaista sekä ymmärtämään mistä toisen ajattelu eri tulkintojen kohdalla lähtee. Suurin osa kristittyjen eroista on pelkkää semantiikkaa. Eli puhutaan periaatteessa samasta asiasta hiukan eri sanoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkohenki näköjään elää ja voi hyvin! Ekumenia on vajavainen pyrkimys toteuttaa Jeesuksen rukousta: että he yhtä olisivat. Ekumenia ei ole koskaan tarkoittanut yhteistä uskonoppia.
        Keskusteluilla pyritään vain purkamaan lahkohenkisiä raja-aitoja. Löytämään se mikä on yhteistä ja olennaista sekä ymmärtämään mistä toisen ajattelu eri tulkintojen kohdalla lähtee. Suurin osa kristittyjen eroista on pelkkää semantiikkaa. Eli puhutaan periaatteessa samasta asiasta hiukan eri sanoin.

        Ekumenia on pyrkimys tuoda ns. vapaat suunnat portto-äitikirkon alaisuuteen.


    • Anteeksi, mutta mitä pahaa sinä näet siinä, että kirkkojen ja seurakuntien johtajat keskustelevat keskenään yhteiskunnalliisista asioista?
      Ekumenia on opillinen asia.

      • Anonyymi

        Eumenia tarkoittaa eri kristillisten ja nimikristillisten (nimikristityt ovat maailman ihmisiä, jotka näyttelevät kristittyä) kirkkojen yhteyttä, kirkkojen yhdistymistä.


    • Anonyymi

      Älkää menkö!

    • Anonyymi

      Ekumenia on katolisenkirkon ansa....ja sinne on jo moni helluntailainen lorahtanut ja helluntaiRikko ihan rähmällään. Nämä harhaoppeihin eksyneet sen sinne völjää!! Tervemenoa hlvttn!

    • Anonyymi

      Voi kysyä, mikä motiivi kirkollisilla johtajilla on kokoontua, joilla on täysin toisistaan poikkeavat opit? Ovat he taas valmiita mallisen mammonan takia tekemään kompromiseja? Ohjaako tuota joukkoa pimeyden voimat?

      • Anonyymi

        Ekumenia perustuu Jeesuksen rukoukseen, että Hänen seuraajansa olisivat yhtä. Ekumeniassa ei tietenkään ole kyse yhdistymisestä, vaan ainoastaan keskusteluyhteydestä. Lahkohenki alkaa saada patologiset mittasuhteet, jos keskustelutkin muiden kirkkokuntien kanssa koetaan uhkana. Onneksi suurin osa kristityistä ymmärtää mitä Jeesus tarkoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekumenia perustuu Jeesuksen rukoukseen, että Hänen seuraajansa olisivat yhtä. Ekumeniassa ei tietenkään ole kyse yhdistymisestä, vaan ainoastaan keskusteluyhteydestä. Lahkohenki alkaa saada patologiset mittasuhteet, jos keskustelutkin muiden kirkkokuntien kanssa koetaan uhkana. Onneksi suurin osa kristityistä ymmärtää mitä Jeesus tarkoitti.

        Hän ei tarkoittanut yhteyttä Marianpalvojien ja muiden Sanasta poikenneiden kanssa!! Kai tämän nyt sanoo järkikin!!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ekumenia perustuu Jeesuksen rukoukseen, että Hänen seuraajansa olisivat yhtä. Ekumeniassa ei tietenkään ole kyse yhdistymisestä, vaan ainoastaan keskusteluyhteydestä. Lahkohenki alkaa saada patologiset mittasuhteet, jos keskustelutkin muiden kirkkokuntien kanssa koetaan uhkana. Onneksi suurin osa kristityistä ymmärtää mitä Jeesus tarkoitti.

        Amen!


      • Anonyymi
        Tipale kirjoitti:

        Amen!

        Et osaa lukea, etkä ymmärrä mitä itse kirjoitat: "Hänen seuraajansa olisivat yhtä". esimerkiksi suurin osa kirkon jäsenistä ei ole Jeesuksen seuraajia eikä Herra ei tarkoittanut kristittyjen olevan yhtä maailman ihmisten kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe