Välttäkää kuin ruttoa. Korjasivat vanhan mersuni käynnitysvian. Viidenkympin rele oli rikki. Tutkivat kuitenkin autoa yli 200 eurolla. Luulisi, että autosähkökorjaamo älyäisi tarkastaa aluksi releet. Lasku oli yhteensä 260 euroa.
Tampereen Autosähköpalvelu oy
5
1084
Vastaukset
- Anonyymi
Tampereen Autosähkö Oy on yritin tuon yrityksen oikea nimi.
- Anonyymi
On ihme pulju, vikaa haetaan ja oletetaan että vika on se mikä ensimmäisenä tulee vastaan. Vian etsintää näyttää olevan 2h "minimi" 100 euroa/h. Tekevät työn josta olettavat että vika johtuu. Haet auton ja toteat että satoja euroja paloi eikä vikaa saatu korjattua. On kuulemma pelit ja vehkeet ja porukka koulutettua mutta kissan viikset.
Sanovat soittavan jos jotakin uutta ilmenee. No kyllä se oli asiakas joka joutu rimputtamaan että kuinka homma etenee....Vastaus oli että en tiedä? Mikä idea on soittaa asiakkaalle että hommat venyy eikä hajuakaan että mikä kestää....
Tyyli tuntuu olevan että töitä otetaan sisään ja kun kysytään koska aletaan tekemään on vastaus outoa muminaa....Eli on ihan sama on työaika hommalle 1h tai 4h niin ne tehdään kun tehdään. Tämä näkyy niin että asiakkaiden kalusto roikkuu ties miten pitkään "työn alla"....Tottunut itse kyllä siihen että kun autoa huolletaan/korjataan niin sovitaan aika koska auto tuodaan "pajalle" ja asentaja alkaa sitten tekemään sitä mistä on sovittu...
Eli summarum, ei jatkoon kyseinen paja. - Anonyymi
Korjaamoilla lieneen jonkinlainen systemaattinen vianhakuprosessi eikä rueta summassa arvailemaan mikä voisi olla vikana.
Helppo kai se jälkikäteen on sanoa mikä oli vikana, mutta systemaattinen vianhakuprosessi voi sisältää muitakin tarkastuskohteita, esim. jos valitetaan käynnistysongelmasta, saatetaan ensin lukea mahdolliset obd vikakoodit, etsiä auton sähkökaaviot ja tutkia niitä, testata startti, virta- ja maadoitusjohdot, johtimien kunto että ovat ehjät esim. moottorinohjausmoduulin ja startin tai virtalukon välillä, ehkä voidaan ottaa skannerilla jotain oskilloskooppikuvia signaaleista, tarkistetaan sulakkeet, ja sitten releet.
Tämä vain yhtenä esimerkkinä.
Helppohan olisi viisastella että mikset itse katsonut ennen korjaamolle vientiä nuo mielestäsi helpot ensimmäiseksi katsottavat kohdat kuten rele tai sulake tms. - Anonyymi
Juurikin näin on prosessi kyllä katsotaan että mitä laitteet ehdottaa. Sitten pala-palalta aletaan vaihtelemaan osia. Se voi olla tämä noh vaihdetaan se...Kappas eipäs ollut sekään kun saadaan auto nippuun. Soitto asiakkaalle vaihdoimme tämän ei tullut kuntoon mutta veloitamme nyt työtä tämän hinnan ja sen osan hinnan minkä vaihdoimme mutta autosi on edelleen rikki.
Tätä kaavaa kun toistetaan tarpeeksi monta kertaa ja vaihdellaan vikakoodin jos toisenkin mukaan mitä on antanut niin kyllähän se vialllinenkin sitten vaihtuu väkisin jossakin kohtaa. Eli ehjää osaa vaihdetaan uusiin niin kauan kun se oikea sitten sattuu vahingossa löytymään.
Firma laskuttaa näistä ehjien osien vaihdoista ja "asentaja-arska" tekee hommmia siten että ensin auto 1 räpelletään aikaa x ja sitten tehdään asiakkaan auto y jonkin aikaa ja sitten onkin "paja" täynnä keskeneräisiä töitä.
Eli jos sinne auton viet niin varaudu siihen että muutaman tunnin työ voi hyvinkin seistä siellä 2-3 päivää. Heillä on taipumus sanoa että pian pääsee auto korjaukseen mutta totuus on se että sinä päivänä kun viet sen sinne niin ehkä jo seuraavana on jo aukaistu ovi... EN VOI MYÖSKÄÄN SUOSITELLA!!
Auto oli 7.2022 korjauksessa vuotokaukalon tukoksen takia kastuneen ohjainyksikön takia (1191 €). 3.2023 sama vika uusiutui ja vein auton takaisin ja vaadin korjausta takuuseen. Väittivät että uudet lehdet olivat tukkineet vuotokaukalon, vaikka ovat tippuneet puista kuukausia aiemmin ja ettei korjattaisi takuuna. Kyseenalaistin diagnoosin ja vaadin kunnon perusteluja ja selvitystä, mutta niitä en koskaan saanut vaan kehotettiin ottamaan yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan.
Vein sitten autoni Audin merkkiliikkeeseen, jossa selvisi jo heinäkuussa huomaamatta jäänyt tuulilasin liimauskohdan alla A-pilarissa oleva paha ruostevaurio, josta vesi valui ohjainlaitteeseen. Laitoin sitten sähköpostilla kuvat ruostevauriosta ja diagnoosista korvausvaatimuksen kera Tampereen autosähköön mutta niihin ei otettu sanallakaan kantaa paitsi, etteivät aio vieläkään korvata mitään.
Asia menee siis kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi, johon suoraselkäisesti jo tässä kohtaa ilmoittivat, että Tampereen Autosähkö Oy ei sitoudu noudattamaan lautakunnan antamaa ratkaisua.
Tarkempi ja pidempi kirjoitus tapauksesta Suomi24.fi keskustelusta
Tampereen Autosähkö kokemus 2023
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1344602- 1603807
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1083542Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432881- 1361816
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401628Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261269Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211241Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231183Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421175