Vuonislahesta ku ajellaan sen salamen läpi venneellä Jauhiaisen puolelle, joka on kuitennii Pielisen lahti, niin siellä on Hupeli niminen poukama. Siellä laps itkköö pimmeinä syysöinä ja huuttaa äettii..Oun ite kuullu sen iänen, kun pikkupoekana ja sitte vielä vanahempanakkii vastarannalla kävimmä n.s.yökalassa ja nuotiolla istumma.
Ei meitä pelottanu, vaikka pimmeelläki olimma, kun olihan meitä monta. Yksinnään kävin tosijjaan sitte vanahempana monta kerttoo ja kyllä se voevottelu kuulu, ei siitä mihinkkää piäse. Aekalaellaa värähteli selekärangassa, kun ahvennii nuotiolla kärryyttelin. Vaen eihän ne pahhoo tie immeiselle, vähä veret liikkauttaa.
Pielisen lahukassa kummittelloo...
9
56
Vastaukset
- Anonyymi
Liekkö Otto yöllisllä reissuillaan ja valittaa naisen puutetta, kun ne pitää puusta silla kylällä tehdä naisetkin.
Se on Piiroislouhen kummitus joka on siellä kalastamassa, ei sen vaarallisempi.
nykyään se on siirtynyt kummittelemaan Pakarilan/Riikolan lammelle, soittamaan sinne upotettuja kirkonkelloja ;-))
- Anonyymi
kamuttaja kirjoitti:
nykyään se on siirtynyt kummittelemaan Pakarilan/Riikolan lammelle, soittamaan sinne upotettuja kirkonkelloja ;-))
Nyt on kumuttaja tullut hulluksi luulee kirkonkellojen olevan lammessa. Voisi hakeutua hoitoon ennenkuin käy ympäristölle vaaralliseksi.
- Anonyymi
Perimätieto kertoo jotta siellä Jauhiaisen Hupelissa on tapahtunut hengenriisto joskus viime vuosisadan alkupuolella ja se surmatun haamu, tai mikä nyt onkaan, niin öisin valittaa.
Olen kuullut siitä monien ihmisten kertovan.- Anonyymi
Ei ole siellä tapettu ketään älä ala wanha kedksiä satuja kun et tiedä mitään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole siellä tapettu ketään älä ala wanha kedksiä satuja kun et tiedä mitään
Eikös se ollu se tappaus jossa pussihousut pantiin sepäännokkaan ja sitten murikkata sullaan lihhaan, lopuksi polokasttiin lähtteesseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se ollu se tappaus jossa pussihousut pantiin sepäännokkaan ja sitten murikkata sullaan lihhaan, lopuksi polokasttiin lähtteesseen.
Mitä ihmeen mömmöä sinä oikein mökellät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ihmeen mömmöä sinä oikein mökellät?
Lue kirja Simpauttaja tai katso se elokuva niin siitä se sulle selviää, tai luulen ettet tajua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101054
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261570Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26472
- 47417
- 30406