Dyson imee rahat

Anonyymi

Menin tuossa viimekuun puolella Suomen Dysonin sivulle, tarkoitus oli ostaa imuri. No siellä olikin kätevästi shop osio ja eikun sinne ostamaan dyson v10 .

https://www.fi.dyson.com/

Ostaessa kaikki näytti kuten pitääkin , ei herjannut mitään, myös itse tavaraa piti heillä olla tai eivät ainakaan maininneet ettei olisi.

Kun tuo kauppa oli tehty, saan likipitäen muutaman minuutin sisällä dysonilta sähköpostin , otsikolla " Sinun Dyson-tilauksesi xxxxxxxxxx ei ole suoritettu loppuun. Itse viestissä lukee :

"Valitettavasti viimeisin Dyson-tilauksenne ei mennyt läpi.

Tämä voi johtua siitä, että tuotteet on myyty loppuun tai maksu ei mennyt läpi.
Jos haluatte yrittää uudestaan toisella kortilla tai maksutavalla, tehkää uusi tilaus osoitteessa shop.fi.dyson.com

Jos teillä on kysyttävää, otattehan meihin yhteyttä (yhteystiedot alla)"


No ei siinä mitään vaikka tilaus ei olisikaan onnistunut , voisin käydä ostamassa imurin toisesta paikasta. Mutta , katsoin samantien luottokorttini tilanteen , sen luottokortin jota olin käyttänyt tässä osto tapahtumassa , ja sinne oli tehty 499 euron katevarus , eli nyt luottokorttivelkani kasvoi 499 euroa , ilman että olisin saanut yhtään mitään , koska kuten sähköpostissa sanottiin , tilaus ei mennyt läpi .

Olen nyt lähettänyt dysonille sähköpostia ( Suomen dyson ja Englannin dyson ) kertonut asiasta Englannin dyson asiakaspalvelussa chat saamatta mistää vastausta sähköpostiini. Suomen dyson sivun puhelin ei ole käytössä, eikä sivulla ole kertaakaan nähty chat asiakaspalvelua myöskään vaikka väittävät sellaisen siellä olevan. Eli kyseisestä kaupasta ei saa siis ketään kiinni , heillä ei tunnu olevan asiakaspalvelua, ei puh numeroa joka olisi toiminnassa, eikä sähköposteihin vastata.

Eli varoituksen sana , luottokorttia kyllä höylätään hyvin mielellään , mutta tavaroita ei välttämättä koskaan nähdä. Nyt yli viikon jälkeen en ole vieläkään saanut sitä 499euroa palautettua luottokortilleni.

Tehnyt asiasta ilmoituksen NETS joka hallinoi luottokorttiani , muuta en voi koska tuohon dyson kauppaan ei saa yhteyttä, eivätkä ole palauttaneet rahojani.

Ja ylipäätään tuntuu ihmeelliseltä miksi mikään kauppa edes tekee katevarauksen ennen kuin itse tilaus on vahvistettu , minä en saanut ollenkaan tilauvahvistusta, vaan vain tuon ilmoituksen ettei tilaus mennyt läpi . Ja dysonin omalla sivullakin lukee tilaukseni kohdalla " declined "

Entä jos sattuisi tulemaan jokin ongelma dyson tuotteen kanssa , jos siis olisi jo onnistunut sen ostamaan , jos dysonilla ei ole asiakaspalvelua , eikä ole mahdollista saada dysoniin edes kontaktia . Nyt tuntuu etten todellakaan halua sotkeentua koko dyson merkkiin ,sen verran pahaa mieltä ja työtä tämä juttu on jo aiheuttanut .

499 euroa oli sen verran iso summa etten ole voinut ostaa imuri toisesta kaupasta ennen kuin saan takaisin sen luottokortilleni.

Onko muuten tällainen kaupanteko laillista ylipäätään Suomessa ? Olen vuosia ostellut niin Suomesta kuin ulkomailta, eikä ole tällainen koskaan tullut eteeni aiemmin.


Osaa se dyson ainakin rahat imuroida .

1

1293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän se maksu ole sitten keskeytynyt, jos sivusto on kaatunut. Katevaraus vapautuu jossain, jos veloitusta ei tule.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      323
      3188
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1977
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1414
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1309
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      283
      1236
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe