Zoom kokoukset

Anonyymi

Kuinka moni mahtaa tehä samoin ku minä zoom kokouksien suhteen, pidän videokuvan pois päältä, mutta laitan toki itseni läsnäolevaksi. Vanhimmat luulee, että olen säännöllisesti läsnä ja saan olla rauhassa paimennuskäynneiltä... Teen sitte kotitöitä siinä, en kylläkään pahemmin kuuntele enää koko ohjelmaa, muuta niin paljon tekemistä. Ainaki yks tuttu sano et tekee samoin. Eli on virallisesti kokouksessa, mutta ei oikeesti kuuntele koko ohjelmaa?!

89

2013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama täällä.

      • Anonyymi

        Minulla ei ole kyseistä appsia lainkaan. Tulen toimeen ilman sitä.


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä se kenellekään kuuluu, seuraako kokouksia tai käykö kokouksissa? Siinä tulee pakon tunne. Ja se taas saa kokoukset ja lopulta koko asian tuntumaan vastenmieliseltä pakota. Ei sinne edes tee mieli tulla.

      • Anonyymi

        Kyllä nuo vanhimmat valvoo ihmisen ajankäyttöä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo vanhimmat valvoo ihmisen ajankäyttöä

        Ei se ole oikein. Asiat pitää tehdä omasta halusta ja oikealla motiivilla, ei siksi että joku valvoo. Ketään ei pitäisi valvoa niin, että pitää olla velvollisuudesta netissä paikalla, vaikka ei oikeasti ole. Ei ole alkukristittyjen mukaista uskoa että järjestetään pakollista toimintaa, jossa on käytävä näyttäytymässä ja tekemässä tietyt velvollisuudet jotta muut pitävät sua uskovaisena. Tämä on höpöhöpöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole oikein. Asiat pitää tehdä omasta halusta ja oikealla motiivilla, ei siksi että joku valvoo. Ketään ei pitäisi valvoa niin, että pitää olla velvollisuudesta netissä paikalla, vaikka ei oikeasti ole. Ei ole alkukristittyjen mukaista uskoa että järjestetään pakollista toimintaa, jossa on käytävä näyttäytymässä ja tekemässä tietyt velvollisuudet jotta muut pitävät sua uskovaisena. Tämä on höpöhöpöä.

        Suoritteilla lunastetaan hyväksytty asema seurakunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suoritteilla lunastetaan hyväksytty asema seurakunnassa.

        En juuri siksi halua olla missään mukana, kun lahkoissa on hämärtynyt se, mikä on oikeasti tärkeää ja merkityksellistä uskossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nuo vanhimmat valvoo ihmisen ajankäyttöä

        Varmaan valvoo, mutta haitanneeko tuo jos saa pikkuisen laiskan maineen? Uskonnostahan tässä vain on kyse. Minkä ne sille mahtaa, jos et osallistu enempää. Kun poikkeusajat ovat ohitse, niin sitten viimeistään ne ratkaisut on tehtävä osallistumisen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan valvoo, mutta haitanneeko tuo jos saa pikkuisen laiskan maineen? Uskonnostahan tässä vain on kyse. Minkä ne sille mahtaa, jos et osallistu enempää. Kun poikkeusajat ovat ohitse, niin sitten viimeistään ne ratkaisut on tehtävä osallistumisen suhteen.

        Kun poikkeusajat ovat ohitse ja korona hiipunut horisontin taa,
        niin kokoussalit on myyty ja rahat kerätty isompiin taskuihin.
        Zoom-kokoukset ovat vakituisia salien tilalla.


      • Anonyymi

        Jos kaikki tuntuu pakolta,miksi sitten kytkeydyt zoomiin ollenkaan ?Kukaan ei ole pakottamassa sinua siihen.Tiedän omasta kokemuksesta,miten helposti sitä ajautuu maailman vietäväksi.ja paluu sieltä on tuskallista,ja lisäksi kun tietää tehneensä väärin,sitä ei ilkeä avata salin ovea,kun ei tiedä mitä toiset sinusta ajattelee.Sanon sen koska kokemusta on.
        En ole ehkä vieläkään tasapainossa,vaikka luen raamattua joka päivä.
        Jos nyt kun ollaan lähellä tämän järjestelmän loppua aletaan seikkailemaan maailmassa,ja Harmagedon alkaa,yllättäen kuten on sanottu,mitä luulet sinulle sitten tapahtuvan,sitä en kirjoita tähän,mutta uskon että ymmärrät sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki tuntuu pakolta,miksi sitten kytkeydyt zoomiin ollenkaan ?Kukaan ei ole pakottamassa sinua siihen.Tiedän omasta kokemuksesta,miten helposti sitä ajautuu maailman vietäväksi.ja paluu sieltä on tuskallista,ja lisäksi kun tietää tehneensä väärin,sitä ei ilkeä avata salin ovea,kun ei tiedä mitä toiset sinusta ajattelee.Sanon sen koska kokemusta on.
        En ole ehkä vieläkään tasapainossa,vaikka luen raamattua joka päivä.
        Jos nyt kun ollaan lähellä tämän järjestelmän loppua aletaan seikkailemaan maailmassa,ja Harmagedon alkaa,yllättäen kuten on sanottu,mitä luulet sinulle sitten tapahtuvan,sitä en kirjoita tähän,mutta uskon että ymmärrät sen.

        Miks monet ihmiset uskoo, että tarvii jotain järjestöä koko hommaan tai että luulevat että pelastukseen tarvii jotain uskontoa, minä todistajana pidän ihan selvänä sen, ettei jumala tarvi pelastamiseen järjestöä. Se riittää kun on hyvä ihminen ja tekee toisille hyvää. Tiedän, että olen erilainen tässä mielipiteessäni, enkä nykyhetkellä todellakaan enää menisi kasteelle, se on täysin turhaa. Saleilla ja nyt zoomissa on sitä samaa sanahelinää, mä luulen et otan ritolat tuolta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miks monet ihmiset uskoo, että tarvii jotain järjestöä koko hommaan tai että luulevat että pelastukseen tarvii jotain uskontoa, minä todistajana pidän ihan selvänä sen, ettei jumala tarvi pelastamiseen järjestöä. Se riittää kun on hyvä ihminen ja tekee toisille hyvää. Tiedän, että olen erilainen tässä mielipiteessäni, enkä nykyhetkellä todellakaan enää menisi kasteelle, se on täysin turhaa. Saleilla ja nyt zoomissa on sitä samaa sanahelinää, mä luulen et otan ritolat tuolta...

        Jumalalle "riittää" että tunnustat elämäsi Herraksi Hänen poikansa Jeesuksen.
        Kun näin teet tuo se mukanaan sinulta m.m. laupeutta muita ihmisiä kohtaan, jota Jumalan rakastaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En juuri siksi halua olla missään mukana, kun lahkoissa on hämärtynyt se, mikä on oikeasti tärkeää ja merkityksellistä uskossa.

        Se kokoustoiminta on muuttunut täydellisesti ihmisten palvonnaksi.
        On kumarrettava syvään ja arvostaen näitä epätäydellisiä vanhimpia.
        Sunnuntaisin on alettu tutkimaan Vartiotornia eikä enää
        Raamattua vartiotornin avulla.
        Eivät edes häpeä sitä asenteen muutosta.
        Ihmispalvontaa täydellisesti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaikki tuntuu pakolta,miksi sitten kytkeydyt zoomiin ollenkaan ?Kukaan ei ole pakottamassa sinua siihen.Tiedän omasta kokemuksesta,miten helposti sitä ajautuu maailman vietäväksi.ja paluu sieltä on tuskallista,ja lisäksi kun tietää tehneensä väärin,sitä ei ilkeä avata salin ovea,kun ei tiedä mitä toiset sinusta ajattelee.Sanon sen koska kokemusta on.
        En ole ehkä vieläkään tasapainossa,vaikka luen raamattua joka päivä.
        Jos nyt kun ollaan lähellä tämän järjestelmän loppua aletaan seikkailemaan maailmassa,ja Harmagedon alkaa,yllättäen kuten on sanottu,mitä luulet sinulle sitten tapahtuvan,sitä en kirjoita tähän,mutta uskon että ymmärrät sen.

        Avaatko sinä salin oven toisten mielipiteet sinusta ratkaisevina?
        Luulinn sinun haluavan oikaista suhteesi Jehovan kanssa ja
        slooin sitä pissii muiden mielipiteille itsestään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaatko sinä salin oven toisten mielipiteet sinusta ratkaisevina?
        Luulinn sinun haluavan oikaista suhteesi Jehovan kanssa ja
        slooin sitä pissii muiden mielipiteille itsestään!

        Jeesus kysyi Pietarilta:" rakastatko sinä minua?" Ei:"rakastatko sinä Jehovaa?"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kysyi Pietarilta:" rakastatko sinä minua?" Ei:"rakastatko sinä Jehovaa?"

        Kielsikö Pietari Jehovan? Tietysti, jos Jeesus, Jehova ja Pyhä Henki on sama persoona!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suoritteilla lunastetaan hyväksytty asema seurakunnassa.

        Älä valehtele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele.

        Myös vauraus nostaa pisteitä.


    • Anonyymi

      Miksei Jt:t voisi jatkossa järjestää joka viikko yhtä nettikokousta, joka olisi kiinnostuneille tarkoitettu ympäri Suomen? Tämä olisi paljon mielekkäämpi kuin se että joku tuntematon soittaa ja alkaa keskustella jostain. Joku esitelmä esimerkiksi. Minusta olisi kiva katsoa, luen ja seuraan muutakin Raamattu aiheista. Tiedot esim nettisivuille ettei tarvitse tavata käännyttäjiä. Kaikki hyvät asiat jää aina toteutumatta, mikä voisi ihmisiä innostaa ja ikäviä velvollisuuksia vain kasaatte jäsenille, puhelintyötä ym.

      • Anonyymi

        Tuo sinun idea kokouksesta on aika hyvä,mutta sen voi toteuttaa kuka tahansa,tosin se maksaa jos ylittää 35 min.Ryhmässä voisi olla 10-20 osallistujaa.Asiasisältö voisi olla keskustelua erilaisista aiheista,ettei tule tunnetta että on jokin kaava joka ohjaa.
        Nyt on ongelma että tällä kanavalla ei kukaan luultavasti uskalla paljastaa nimeään,ja siksi uuden zoom kanavan aukaisu on hankalaa kun ei tiedä kuka siihen haluaa.
        Yksi mahdollisuus on perustaa ensin ryhmä facebookkiin.ja siellä sitten sopia zoomin koodeista.Vaarana on silti että sinne voi eksyä myös sellaisia jotka tulevat vain vakoilemaan.
        Täällä voisi sopia facebookin nimen.Jokainen kiinnostunut sitten etsii sen ja liittyy mukaan.
        En tiedä toimiiko se,täytyy vielä miettiä.Ideasi on hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo sinun idea kokouksesta on aika hyvä,mutta sen voi toteuttaa kuka tahansa,tosin se maksaa jos ylittää 35 min.Ryhmässä voisi olla 10-20 osallistujaa.Asiasisältö voisi olla keskustelua erilaisista aiheista,ettei tule tunnetta että on jokin kaava joka ohjaa.
        Nyt on ongelma että tällä kanavalla ei kukaan luultavasti uskalla paljastaa nimeään,ja siksi uuden zoom kanavan aukaisu on hankalaa kun ei tiedä kuka siihen haluaa.
        Yksi mahdollisuus on perustaa ensin ryhmä facebookkiin.ja siellä sitten sopia zoomin koodeista.Vaarana on silti että sinne voi eksyä myös sellaisia jotka tulevat vain vakoilemaan.
        Täällä voisi sopia facebookin nimen.Jokainen kiinnostunut sitten etsii sen ja liittyy mukaan.
        En tiedä toimiiko se,täytyy vielä miettiä.Ideasi on hyvä.

        Kuulin väitteen, että zoomin voi alkaa uudestaan sen ilmaisen ajan jälkeen niin monta kertaa kuin haluaa. En ole itse tarvinnut tai kokeillut, mutta sitä voi koittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulin väitteen, että zoomin voi alkaa uudestaan sen ilmaisen ajan jälkeen niin monta kertaa kuin haluaa. En ole itse tarvinnut tai kokeillut, mutta sitä voi koittaa.

        Varmaan voikin. Ohjelma voi olla esim sellainen että puoli tuntia luento ja puoli tuntia keskustelu, välissä aloitetaan alusta.


    • Anonyymi

      Todella ovelaa. Taidat olla muutenkin aktiivinen seurakunnan jäsen ja hengellisyyden jättiläinen. Tiesitkö muuten että paimennuskäyntejä tehdään virkistämisen ja kannustamisen takia ja vain siinä tapauksessa että itse pyytää sitä tai antaa luvan sellaisen tekemiseen? Muuten keskustelemaan pyritään pääsemään jos jäsenen käytös ei varsinaisesti anna aihetta olettaa hänen olevan enää halukas noudattamaan todistajalle ominaista tasoa ts. tyyppi alkaa valua leveämmälle tielle.

      On jokaisen oma asia, haluaako ylläpitää hengellisyyttään ja tietotasoaan. Toisaalta jos joku puuttuu säännöllisesti porukasta niin alkaahan sitä huolestua ja joku saattaa yrittää ottaa yhteyttäkin pelkästään kysyäkseen että onko kaikki hyvin.

      Varsinaiseen aiheeseen liittyen jos toistuvasti pitää zoomvideon pimeänä niin onhan se aika lapsellista ja osoittaa jonkinasteista asenneongelmaa varsinkin jos vielä puuhailee muuta taustalla. Arvostuksen puutetta muiden näkemää vaivaa kohtaan.

      • Anonyymi

        Miksi huijausta pitäisi arvostaa😂


      • Anonyymi

        Hengellisyyttä ja tietotasoa kannattaa tosiaan pitää yllä, mutta se tapahtuu ihan muulla tavalla kuin Jehovan todistajien materiaalilla ja kokouksilla, joilla vain taantuu pelokkaaksi Vartiotorni-seuran tuote-edustajaksi.

        Gal. 5:1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen

        Zoom-kokouksissa jokainen voinee itse valita itselleen sopivan linjan. Lapsellista ohjeistaa aikuisia ihmisiä tällaisissa asioissa.


      • Anonyymi

        Mulle on kyllä vuodet tultu ihan väkisin paimennuskäynnille, huom vaikka olen sanonut, etten välitä enkä pidä siitä.. Silti huom SILTI on vaan pakko tulla, pikkasen ottaa aivoon.. Antais olla ihmisen rauhassa.. Kenellä on käynyt myös näin, eli vanhimmat ei usko kun sanoo ettei haluaisi näitä käyntejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on kyllä vuodet tultu ihan väkisin paimennuskäynnille, huom vaikka olen sanonut, etten välitä enkä pidä siitä.. Silti huom SILTI on vaan pakko tulla, pikkasen ottaa aivoon.. Antais olla ihmisen rauhassa.. Kenellä on käynyt myös näin, eli vanhimmat ei usko kun sanoo ettei haluaisi näitä käyntejä?

        Eräs vanhin tuli ovikelloa soittamaan mukamas muulla asialla, vaikka olin ilmoittanut, että älkää yrittäkö käydä luonani (olin jättämässä seurakunnan). Halusi kai osoittaa, ettei heitä määräillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs vanhin tuli ovikelloa soittamaan mukamas muulla asialla, vaikka olin ilmoittanut, että älkää yrittäkö käydä luonani (olin jättämässä seurakunnan). Halusi kai osoittaa, ettei heitä määräillä.

        Meillä kävi kans.
        Luin heille muutamia raamatunkohtia ja pyysin vastaamaan. Kun eivät vastanneet, en minäkään vastannut heille.


    • Anonyymi

      Sama täällä...toisinaan se pyörii tuossa taustalla mutta samalla pelailen verkkopelejä netissä.

    • Anonyymi

      Onko tuossa mitään järkeä ?Oletko tullut ajatelleeksi,että voit pettää ihmisiä,mutta et voi pettää Jumalaa.Hän näkee jokaisen teon oli se hyvää tai pahaa.
      Olen itsekkin käyttänyt samaa menetelmää,mutta oyrin silti seuraamaan kokousta,vaikka se välillä on hankalaa jos on terveydellisiä ongelmia.

      Kehoitan sinua kaikesta huolimatta seuraamaan kokousta,mistä tiedät jos joskus siellä tulisi jokin tärkeä ilmoitus,että pitäisi mennä jonnekkin.Jos et olisi kuullut koko ilmoitusta,saattaisi siitä olla kohtalokkaat seuraukset.
      Paras tapa on kuitenkin pitää kamera auki,jotta näkevät että olet seuraamassa,puhetta.Kaikkea hyvää sinulle,ja yritä lisätä kiinnostusta kokouksiin,vaikka välillä ajatus harhautuu muualle.

      • Anonyymi

        Jehovan todistajien kokouksilla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa.
        Joten ei hätää.


      • Anonyymi

        Mä oon päässyt jo tuosta harmageddonin pelosta, en mä välitä siitä, jos pitää mennä johonkin, se vaan on alkanut kuulostaa aika lapselliselta.


      • Anonyymi

        Sinä et ole vielä päässyt eroon uskonnollisista peloista. Tarvitaan riittävästi oikeaa tietoa, niin sillä se loppuu.


      • Anonyymi

        Mä en näihin usko. Kotona on kiva olla. En mä kyllä mihinkään aio mennä, usein laitan puhelimenkin kiinni, että saa olla rauhassa.


      • Anonyymi

        Minä olen yrittänyt olla rehellinen ihmisille, jotka ovat pettäneet ja valehdelleet minulle.
        Itseni tähden olen ollut heille rehellinen.
        Täydelliseen rehellisyyteen kykenevät vain valehtelijat.
        Todistajat ovat itse kokeneet pettymystä ja vaihtelevia lupauksia niin monta kertaa, että heidän mielestään on oikein antaa vahingon kiertää, kun eivät enää jaksa sitä käsitellä.

        Minä kuuntelen ja katselen kokoukset itse äänettömänä ja näkymättömänä.
        En päästä heitä kotiini tai kasvoihini kritisoimaan ja manipuloimaan ilmeitäni.
        Tunteeni ja ajatukseni ovat minun ja Jumalan välisiä, eikä todistajien programmoitavia.
        Otan kokouksista sen moraalisen hyvän ja ajankohtaisen raamatullisen sovellutuksen.
        Olen menettänyt luottamukseni järjestöön täydellisesti, mitä tulee profetioiden selityksiin.

        En luota heihin myöskään ihmisinä; kun yhteistyö ei luista rauhaisissa olosuhteissa, niin kuinka se luistaisi vaikeuksissa ja vainoissa?
        Ei tulisi mieleenkään rynnätä reppuni kanssa heidän matkaansa ja olen sen heille sanonut! Luottamuksen puute on täydellistä!
        Moraalini on osoittautunut niin paljon korkeammaksi kuin heidän!

        Yksityiset raamatuntutkimiseni antavat minulle niin paljon enemmän kuin heidän selityksensä.
        Kun luen yksin Raamattua oivallukset nousevat sisimmästäni.
        Kun kuuntelen heidän selityksiään, muutun hubotiksi, jota programmoidaan ulkopuolelta muiden tarkoituksia edistäväksi hengettömäksi robotiksi.
        Todistajat tukahduttavat hengen ja tunteet ja korvaavat sen teorioilla.

        Tämä on minun henkilökohtainen kokemukseni vuosikymmenien aikana.
        Tämä ei ole missään tapauksessa yleinen asenne, vaan oma kasvuni elämässäni.


      • Anonyymi

        Jos joku ei halua seurata heidän kokouksiaan ja olla kanssakäymisissä todistajien yhteydessä, niin kuka haluaa rynnätä heidän seurassaan vaaran aikana?
        En minä ainakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku ei halua seurata heidän kokouksiaan ja olla kanssakäymisissä todistajien yhteydessä, niin kuka haluaa rynnätä heidän seurassaan vaaran aikana?
        En minä ainakaan!

        Totta,siitä ei olisi mitään hyötyä,vaikka olisitkin mukana,ei mikään takaa että selviäisit kun vaikeudet alkaa.Selviytymistä ei taata jos on vain olevinaan mukana.Jumala tunnistaa onko henkilö aidosti mukana.Muista että vanhimmat on epätäydellisiä,kuten jokainen meistä.Heidän päätökset eivät ole täydellisiä,ja virheitä tulee.Mutta se ei oikeuta meitä hylkäämään sitä opetusta jota saamme.

        Jotenkin minusta tuntuu,että olet luovuttanut,ja et välitä juuri mistään kun sanoit"kuka haluaa rynnätä heidän seurassaan".Mihin seuraan sitten ryntäisit että selviytyisit ?
        Epäilet varmaan olenko vanhin joka yrittää saada sinua ymmärtämään,voin sanoa että olin pitkään itsekkin" tuuliajolla totuuden suhteen"En tunne olevani edes vahvassa uskossa,mutta yritän tulla kelvolliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta,siitä ei olisi mitään hyötyä,vaikka olisitkin mukana,ei mikään takaa että selviäisit kun vaikeudet alkaa.Selviytymistä ei taata jos on vain olevinaan mukana.Jumala tunnistaa onko henkilö aidosti mukana.Muista että vanhimmat on epätäydellisiä,kuten jokainen meistä.Heidän päätökset eivät ole täydellisiä,ja virheitä tulee.Mutta se ei oikeuta meitä hylkäämään sitä opetusta jota saamme.

        Jotenkin minusta tuntuu,että olet luovuttanut,ja et välitä juuri mistään kun sanoit"kuka haluaa rynnätä heidän seurassaan".Mihin seuraan sitten ryntäisit että selviytyisit ?
        Epäilet varmaan olenko vanhin joka yrittää saada sinua ymmärtämään,voin sanoa että olin pitkään itsekkin" tuuliajolla totuuden suhteen"En tunne olevani edes vahvassa uskossa,mutta yritän tulla kelvolliseksi.

        Ei tullut mieleenkään, että olisit vanhin. Tämä foorum ei ole vanhinten paikka paimennuskäynneille, vai onko?
        Mieleeni tuli, mikä sai sinut jättämæn totuutesi ja poikettua maailmaan?
        Mikä sai sinut palautumaan totuuteen ja osallistumaan zoom-kokouksiin?
        Pelko Harmagedonista?
        Mietin, oletko veli vaiko sisar, sillä vaikutat kovin maskuliiniselta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta,siitä ei olisi mitään hyötyä,vaikka olisitkin mukana,ei mikään takaa että selviäisit kun vaikeudet alkaa.Selviytymistä ei taata jos on vain olevinaan mukana.Jumala tunnistaa onko henkilö aidosti mukana.Muista että vanhimmat on epätäydellisiä,kuten jokainen meistä.Heidän päätökset eivät ole täydellisiä,ja virheitä tulee.Mutta se ei oikeuta meitä hylkäämään sitä opetusta jota saamme.

        Jotenkin minusta tuntuu,että olet luovuttanut,ja et välitä juuri mistään kun sanoit"kuka haluaa rynnätä heidän seurassaan".Mihin seuraan sitten ryntäisit että selviytyisit ?
        Epäilet varmaan olenko vanhin joka yrittää saada sinua ymmärtämään,voin sanoa että olin pitkään itsekkin" tuuliajolla totuuden suhteen"En tunne olevani edes vahvassa uskossa,mutta yritän tulla kelvolliseksi.

        Oletko saanut ystäviä todistajista, jotka auttavat sinua tulemaan kelvolliseksi?
        Montako vuotta olit maailmassa ja miten pahasti ryvetyit sikalätissä?
        Monestako totuudesta olet jäänyt paitsi poissaolosi aikana?
        Älä sure menetettyjä totuuksia, sillä marraskuusa aletaan tutkia taas
        Hesekielin kirjaa 8:lla uusitulla totuudella!
        Tosin sinulla on mahdollisuus oppia ensin ne vanhat totuudet,
        ennenkuin saat nauttia uusista totuuksista - odotellessasi uusia tutuuksia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko saanut ystäviä todistajista, jotka auttavat sinua tulemaan kelvolliseksi?
        Montako vuotta olit maailmassa ja miten pahasti ryvetyit sikalätissä?
        Monestako totuudesta olet jäänyt paitsi poissaolosi aikana?
        Älä sure menetettyjä totuuksia, sillä marraskuusa aletaan tutkia taas
        Hesekielin kirjaa 8:lla uusitulla totuudella!
        Tosin sinulla on mahdollisuus oppia ensin ne vanhat totuudet,
        ennenkuin saat nauttia uusista totuuksista - odotellessasi uusia tutuuksia...

        On kyllä hyvä että nyt ei tarvi kokouksiin osallistua, laittaa vain ohjelman pyörimään ja lähtee vaikka kävelylle katselemaan maailman kauneutta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä hyvä että nyt ei tarvi kokouksiin osallistua, laittaa vain ohjelman pyörimään ja lähtee vaikka kävelylle katselemaan maailman kauneutta...

        Tämä on kyllä loistava tilaisuus jättäytyä turvallisesti ilman ahdisteluja toiminnasta hiljalleen pois, olemme jo jokin aika sitten vaimon kanssa tutkineet perusteellisesti näitä vartiotorni seuran opetuksia ja tulleet raamatun pohjalta siihen tulokseen että opetus ei kestä päivän valoa eikä se ole sitä mitä jeesus seuraajilleen perinnöksi jätti...monet tulkinnoista, opetuksista ja ohjeista ovat ihan älyttömiä ja niin raamatun, omantunnon kuin järjenkin vastaisia.
        Olemme molemmat todistaja perheistä lähtöisin mutta onneksi myös muutamat todistaja sukulaiset ovat enenevissä määrin sitä mieltä että tämä ei ehkä olekaan tosi uskonto miksi sitä alussa luultiin.
        Opetus muuttuu kokoajan hiljalleen ja ennustellaan mitä milloinkin tulevaksi...ei raamatussa mainitut profeetat jotka olivat jumalan ohjauksessa tarvinneet arvailla mitä ja milloinkohan tulee tapahtumaan.
        Jos jotakin henkeytystä jumalalta tuli niin se oli varmaa ja paikkansa pitävää, ei se jättänyt tulkinnoille varaa...ja nykyinen hallintoelin ei tämän mukaan kyllä ole jumalan ohjauksessa, se on varmaa...
        Ihmiset oli raamatun aikoihin yhtä epätäydellisiä kuin nytkin siihen on turha vedota, jeesusta lukuunottamatta.


      • Anonyymi

        Miten te jaksatte uskoa että on kuuluttava johonkin uuteen amerikkalaiseen kulttiin, että pelastuu ja käytävä netissä ja kokouksissa näyttäytymässä että osallistuu ja ettei petä Jumalaa? Tämähän on ihan höpö oppia koko homma eikä mitään oikeaa kristillisyyttä, vaan lahko. Kauheet aivopesut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten te jaksatte uskoa että on kuuluttava johonkin uuteen amerikkalaiseen kulttiin, että pelastuu ja käytävä netissä ja kokouksissa näyttäytymässä että osallistuu ja ettei petä Jumalaa? Tämähän on ihan höpö oppia koko homma eikä mitään oikeaa kristillisyyttä, vaan lahko. Kauheet aivopesut.

        Juuri sen aivopesun takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta,siitä ei olisi mitään hyötyä,vaikka olisitkin mukana,ei mikään takaa että selviäisit kun vaikeudet alkaa.Selviytymistä ei taata jos on vain olevinaan mukana.Jumala tunnistaa onko henkilö aidosti mukana.Muista että vanhimmat on epätäydellisiä,kuten jokainen meistä.Heidän päätökset eivät ole täydellisiä,ja virheitä tulee.Mutta se ei oikeuta meitä hylkäämään sitä opetusta jota saamme.

        Jotenkin minusta tuntuu,että olet luovuttanut,ja et välitä juuri mistään kun sanoit"kuka haluaa rynnätä heidän seurassaan".Mihin seuraan sitten ryntäisit että selviytyisit ?
        Epäilet varmaan olenko vanhin joka yrittää saada sinua ymmärtämään,voin sanoa että olin pitkään itsekkin" tuuliajolla totuuden suhteen"En tunne olevani edes vahvassa uskossa,mutta yritän tulla kelvolliseksi.

        Tyypillistä todistajille! Eivät vastaa heille asetettuihin rehellisiin kysymyksiin.
        He ovat aina valmiita opettamaan toisia, kuin olisivat itse vanhurskaita!
        Ei tulla rehellisesti kertomaan, mikä on saanut omassa elämässä toimimaan -
        oikein tai väärin. Esitetään vain sitä opettajan osaa parempana ihmisenä.
        Niin ne lapset sitten menevät takaovesta ulos, LOL
        kun vanhemmat menevät etuovesta salkku kainalossa kentälle!
        Tule nyt tänne kertomaan rehellisesti, mikä vei sinut ulos ja takaisin!


      • Anonyymi

        Oletko ajatellut, että valheellisia ihmisiä pettäessään ei petä Jumalaa?
        Petänkö mielestäsi Jumalan, jos eroan kirkosta paljastamatta papeille koko sieluni syvintä rehellisesti? Et varmaan! Sama periaate koskee muita vääriä profeettoja.
        Minä ainakaan en voi uskoa kaikkia jw.org oppeja, joita väännetään.
        Olisi heidän provosoimistaan alkaa vetämään omia ajatuksia,
        kun se on jw.org:n opit, joita vain sallitaan märehtiä, etttei
        heikennä toisten uskoa! Niitäkin uudistetaan jatkuvasti.
        Se on Jumalan pilkkaamista, kun rikkoo lukuisia raamatullisia periaatteita asettuen herroiksi toiste uskolle tuomiten, merkiten tai erottaen heidän arvottomina elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta,siitä ei olisi mitään hyötyä,vaikka olisitkin mukana,ei mikään takaa että selviäisit kun vaikeudet alkaa.Selviytymistä ei taata jos on vain olevinaan mukana.Jumala tunnistaa onko henkilö aidosti mukana.Muista että vanhimmat on epätäydellisiä,kuten jokainen meistä.Heidän päätökset eivät ole täydellisiä,ja virheitä tulee.Mutta se ei oikeuta meitä hylkäämään sitä opetusta jota saamme.

        Jotenkin minusta tuntuu,että olet luovuttanut,ja et välitä juuri mistään kun sanoit"kuka haluaa rynnätä heidän seurassaan".Mihin seuraan sitten ryntäisit että selviytyisit ?
        Epäilet varmaan olenko vanhin joka yrittää saada sinua ymmärtämään,voin sanoa että olin pitkään itsekkin" tuuliajolla totuuden suhteen"En tunne olevani edes vahvassa uskossa,mutta yritän tulla kelvolliseksi.

        Mihin sinä,tuhlaaja-todistaja, hävisit meitä omahyväisesti opettamasta?
        Tule nyt toki kertomaan omasta elämänkokemuksistasi Daavidin tavoin -
        rehellisesti itseäsi esimerkkinä pitäen!
        Odotamme kiinnostuneesti eliitti-todistajan suuria viisauksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sinä,tuhlaaja-todistaja, hävisit meitä omahyväisesti opettamasta?
        Tule nyt toki kertomaan omasta elämänkokemuksistasi Daavidin tavoin -
        rehellisesti itseäsi esimerkkinä pitäen!
        Odotamme kiinnostuneesti eliitti-todistajan suuria viisauksia!

        En ole hävinnyt minnekkään,tiedätkö mikä päivä tänään on,ja mitä tehdään klo 18.30 ?
        Luulitko että laitoin zoomin päälle ja pelaisin siinä sivussa jotain peliä,kuten jotkut.
        En ole virheetön,kuten ette ole tekään.Ihmettelen tuota teidän teatteria jossa olette mukana,vaikka ette tosissaan.Yritätte näyttää toisille että kaikki kunnossa,mutta todellisuudessa olette jättämässä totuuden.
        En ole eliittiä,mutta olen tutkinut ahkerasti.Varmaan 10 v olen kerännyt tiedostoa ja todisteita Jumalasta ja eri uskontojen opeista.Viimeisi oli Hindut joilla on Jumali 330 milj.
        Oppi on niin sekava että pakko lopetta muutavan sivun jälkeen.Esim Jälleensyntyminen on aivan kuin satu.Ihminen syntyy uudestaan monta kertaa aina eri ihmiseksi tai eläimeksi.
        Tuntuuko järkevältä.Hinduilla 3 pääjumalaa,aivan kuin luterilaisilla.Kiinnostaisi titää minkä uskonnon olette valinneet Jt.n jälkeen,vai oletteko alkaneet uskoa ettei Jumalaa ole edes olemassa ?Odotan vastaustanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hävinnyt minnekkään,tiedätkö mikä päivä tänään on,ja mitä tehdään klo 18.30 ?
        Luulitko että laitoin zoomin päälle ja pelaisin siinä sivussa jotain peliä,kuten jotkut.
        En ole virheetön,kuten ette ole tekään.Ihmettelen tuota teidän teatteria jossa olette mukana,vaikka ette tosissaan.Yritätte näyttää toisille että kaikki kunnossa,mutta todellisuudessa olette jättämässä totuuden.
        En ole eliittiä,mutta olen tutkinut ahkerasti.Varmaan 10 v olen kerännyt tiedostoa ja todisteita Jumalasta ja eri uskontojen opeista.Viimeisi oli Hindut joilla on Jumali 330 milj.
        Oppi on niin sekava että pakko lopetta muutavan sivun jälkeen.Esim Jälleensyntyminen on aivan kuin satu.Ihminen syntyy uudestaan monta kertaa aina eri ihmiseksi tai eläimeksi.
        Tuntuuko järkevältä.Hinduilla 3 pääjumalaa,aivan kuin luterilaisilla.Kiinnostaisi titää minkä uskonnon olette valinneet Jt.n jälkeen,vai oletteko alkaneet uskoa ettei Jumalaa ole edes olemassa ?Odotan vastaustanne.

        Hyvä, jos jäisit hetkeksi vaihtamaan ajatuksia. Minäkin kuuntelin juuri zoom-kokouksen.
        Kävin sitten lukemassa uutta raamattua ja mietin sanavalintaa 1Mooseksen alusta lisätietoineen. Tuntuu kiinnostavalta, selkeältä, ymmärrettävältä...
        Taitaa tästä uusimmasta käännöksestä tulla suosikkini.
        Mutta en pidä kuunteluista, koska haluan pysähtyä ja käyttää aikaani jonkun asian lisäpuimiseen; lisä raamatunkohtien kautta saa syvällisen verkoston asioista...

        Seuran kirjassa, Ihmiskunta etsii jumalaa, mainittiin sattuvasti, että perimme sen uskonnon, missä satumme asumaan. Siinä oli yleiskatsausta pääuskonnoista.
        Kun ottaa huomioon kansainvaelluksen, joka on meidän aikanamme suurempi kuin koskaan, niin on hyvä tuntea myös muiden ihmisten ajatusmaailmaa.
        Jehovan todistajien tulisi tutustua niihin vain seuran yhteenvetojen kautta,
        mutta minä en ole oikeaoppinen todistaja.
        Pettynyt liian usein ja rankasti.

        Olen lukenut hinduismista ja vaikka heillä on paljon hyvää filosofiaa, niin
        hindut ovat osoittautuneet raaimmiksi vihamiehilleen.
        Sen olen heistä oppinut historian ja uskonnollisten kirjoitusten välityksellä.
        Niitä sielunvaellusoppeja on lukuisia ja ne poikkeavat toisistaan.
        Minulle yhtä helppoa ymmärtää kuin kolminaisuusoppi luterilaista katekismusta aikoinaa rippikoulussa päntätessäni. Vaikka se oli hyvä ja yksinkertainen ensi askel nuorelle.
        Mieluummin olin tosiaan rippikoulussa kuin kahvioissa jälkeenpäin.
        Viiropäitä kun oltiin.

        Ihmettelin vain sitä Joosefin tapaa hoitaa egybtiläisiä, niin että joutuivat myymään itsensä leipänsä saadakseen. Sattuva sovellutus tosin meihin nykyajan orjina Jeesuksen uhriverellä ostettuina ikuiseen elämään.

        Oli myös aikamoinen oivallus miettiä, miten ihminen ei ole muuttunut:
        Jeesuksen opetuslapset kilpailivat keskenäæn kunniapaikaoista Jeesuksen sivuilla.
        Sama kilpailu tuntuu jatkuvan nykyisissä seurakunnissa.
        Mutta korostettiin toisten auttamisen ja tukemisen tärkeyttä varsinkin nyt.

        "Se on sääli ihmistä" - tuumi August Strimberg aikoinaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, jos jäisit hetkeksi vaihtamaan ajatuksia. Minäkin kuuntelin juuri zoom-kokouksen.
        Kävin sitten lukemassa uutta raamattua ja mietin sanavalintaa 1Mooseksen alusta lisätietoineen. Tuntuu kiinnostavalta, selkeältä, ymmärrettävältä...
        Taitaa tästä uusimmasta käännöksestä tulla suosikkini.
        Mutta en pidä kuunteluista, koska haluan pysähtyä ja käyttää aikaani jonkun asian lisäpuimiseen; lisä raamatunkohtien kautta saa syvällisen verkoston asioista...

        Seuran kirjassa, Ihmiskunta etsii jumalaa, mainittiin sattuvasti, että perimme sen uskonnon, missä satumme asumaan. Siinä oli yleiskatsausta pääuskonnoista.
        Kun ottaa huomioon kansainvaelluksen, joka on meidän aikanamme suurempi kuin koskaan, niin on hyvä tuntea myös muiden ihmisten ajatusmaailmaa.
        Jehovan todistajien tulisi tutustua niihin vain seuran yhteenvetojen kautta,
        mutta minä en ole oikeaoppinen todistaja.
        Pettynyt liian usein ja rankasti.

        Olen lukenut hinduismista ja vaikka heillä on paljon hyvää filosofiaa, niin
        hindut ovat osoittautuneet raaimmiksi vihamiehilleen.
        Sen olen heistä oppinut historian ja uskonnollisten kirjoitusten välityksellä.
        Niitä sielunvaellusoppeja on lukuisia ja ne poikkeavat toisistaan.
        Minulle yhtä helppoa ymmärtää kuin kolminaisuusoppi luterilaista katekismusta aikoinaa rippikoulussa päntätessäni. Vaikka se oli hyvä ja yksinkertainen ensi askel nuorelle.
        Mieluummin olin tosiaan rippikoulussa kuin kahvioissa jälkeenpäin.
        Viiropäitä kun oltiin.

        Ihmettelin vain sitä Joosefin tapaa hoitaa egybtiläisiä, niin että joutuivat myymään itsensä leipänsä saadakseen. Sattuva sovellutus tosin meihin nykyajan orjina Jeesuksen uhriverellä ostettuina ikuiseen elämään.

        Oli myös aikamoinen oivallus miettiä, miten ihminen ei ole muuttunut:
        Jeesuksen opetuslapset kilpailivat keskenäæn kunniapaikaoista Jeesuksen sivuilla.
        Sama kilpailu tuntuu jatkuvan nykyisissä seurakunnissa.
        Mutta korostettiin toisten auttamisen ja tukemisen tärkeyttä varsinkin nyt.

        "Se on sääli ihmistä" - tuumi August Strimberg aikoinaan...

        Kiitos asiallisesta kirjoituksestasi.Tuo kirja Ihmiskunta etsii Jumalaa on sikäli tärkeä kirja että tietää toisista uskonnoista jotakin.Ei tietenkään ole tarkoitus opiskella toisten uskomuksia perusteellisesti.Kuten aijemmin kirjoitin olen kerännyt valtavasti aineistoa eri alueilta,esim.5G puhelimen vaaroista,Haarp kenttien käytöstä,E.lisäaineista,GMO ruoka,Ilmaston muuttuminen,Islam,Kehitysoppi,Nefilit,Rokotteiden vaarat,Vedenpaisumus,ym ym,lista on niin pitkä etten viitsi kaikkia aiheitani kirjoittaa.aineistoissa on paljon kuvia.Jos jokin asia kiinnostaa,kysy voin katsoa tiedostoista olenko tutkinut aihetta.Fukushiman onnettomuudesta olen kerännyt paljon tietoa.Oletko miettinyt sitä kiistanalaista asiaa.Matt 24:34 "tämä sukupolvi".Olen lukenut seuran selityksen,mutta asia on hankala ymmärtää,ehkä siihen myöhemmin tulee parempi selitys.Myös se "mikä on autioittava iljetys pyhässä paikassa"Virallinen selitys on YK mutta siihen voisi sopia toinenkin paikka,Raamatusta löytyy jatkuvasti kohtia joista ei tiedä onko se kääntäjän moka,vai tahallinen jolla pönkitetään jonkin uskonnon asiaa.Kuten on kolminaisuutta laitettu teksti että lukija ymmärtää olevan 3 Jumalaa ja kuitenkin vain yksi Jumala.1 1 1=1


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, jos jäisit hetkeksi vaihtamaan ajatuksia. Minäkin kuuntelin juuri zoom-kokouksen.
        Kävin sitten lukemassa uutta raamattua ja mietin sanavalintaa 1Mooseksen alusta lisätietoineen. Tuntuu kiinnostavalta, selkeältä, ymmärrettävältä...
        Taitaa tästä uusimmasta käännöksestä tulla suosikkini.
        Mutta en pidä kuunteluista, koska haluan pysähtyä ja käyttää aikaani jonkun asian lisäpuimiseen; lisä raamatunkohtien kautta saa syvällisen verkoston asioista...

        Seuran kirjassa, Ihmiskunta etsii jumalaa, mainittiin sattuvasti, että perimme sen uskonnon, missä satumme asumaan. Siinä oli yleiskatsausta pääuskonnoista.
        Kun ottaa huomioon kansainvaelluksen, joka on meidän aikanamme suurempi kuin koskaan, niin on hyvä tuntea myös muiden ihmisten ajatusmaailmaa.
        Jehovan todistajien tulisi tutustua niihin vain seuran yhteenvetojen kautta,
        mutta minä en ole oikeaoppinen todistaja.
        Pettynyt liian usein ja rankasti.

        Olen lukenut hinduismista ja vaikka heillä on paljon hyvää filosofiaa, niin
        hindut ovat osoittautuneet raaimmiksi vihamiehilleen.
        Sen olen heistä oppinut historian ja uskonnollisten kirjoitusten välityksellä.
        Niitä sielunvaellusoppeja on lukuisia ja ne poikkeavat toisistaan.
        Minulle yhtä helppoa ymmärtää kuin kolminaisuusoppi luterilaista katekismusta aikoinaa rippikoulussa päntätessäni. Vaikka se oli hyvä ja yksinkertainen ensi askel nuorelle.
        Mieluummin olin tosiaan rippikoulussa kuin kahvioissa jälkeenpäin.
        Viiropäitä kun oltiin.

        Ihmettelin vain sitä Joosefin tapaa hoitaa egybtiläisiä, niin että joutuivat myymään itsensä leipänsä saadakseen. Sattuva sovellutus tosin meihin nykyajan orjina Jeesuksen uhriverellä ostettuina ikuiseen elämään.

        Oli myös aikamoinen oivallus miettiä, miten ihminen ei ole muuttunut:
        Jeesuksen opetuslapset kilpailivat keskenäæn kunniapaikaoista Jeesuksen sivuilla.
        Sama kilpailu tuntuu jatkuvan nykyisissä seurakunnissa.
        Mutta korostettiin toisten auttamisen ja tukemisen tärkeyttä varsinkin nyt.

        "Se on sääli ihmistä" - tuumi August Strimberg aikoinaan...

        Minulle tarjottiin seurakunnassa vanhimman paikkaa mutta kieltäydyin. Ei Jt seurakunnassa.JT seurakunnassa olen ollut jo vanhimpana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tarjottiin seurakunnassa vanhimman paikkaa mutta kieltäydyin. Ei Jt seurakunnassa.JT seurakunnassa olen ollut jo vanhimpana.

        Oletko tosiaan ollut jo vanhimpana Jt-seurakunnassa?
        Silloin sinulla on selvempi näkemys koko jw.org:n toiminnasta, kuin minulla!
        Jt- seurakunnassa ei "tajota" vanhimman paikkaa, kun se on pyhän hengen ohjauksessa heidät valitaan tehtävään jo vastuuseen koeteltuina.
        Minulle olisi suuri tuki, jos voisin "tuulettaa" joutakin ajatuksia kanssasi, sillä
        olen syystäkin käärmeissäni ikäni ahkeroituani Jumalan Valtakunnan julistuksessa.
        Nyt tunnen olevani "uhmaiässä", enkä tietystikään voi hyvin siitä.

        Mitä tuohon sukupolvioppiin tulee, niin haavoitin ensi kertaa omaa uskoani taipumalla ryhmäpainostukseen ennen 1975 vuoden odotusta.
        Olin kastettu ja nuoruuden innoissani toivoin ja Jehovan asioihin puuttumiseen,
        mutta en uskonut siihen 1975-Harmagedoniin.
        Minua loukkasi, että en saanut puhua siitä kentällä, mihin uskoin,
        vaan vaadittiin ryhmän "kertosäkeeseen yhtymistä": 1975! Tiedäthän?
        Moni myi talonsa ja toiset sitoutuivat lainoihin, koska uskoivat pääsevänsä niistä...
        Ihmettelin sitä asennetta. He olivat vielä korkeammassa hengellisessä asemassa kuin minä.
        Vei pohjaa luottamukselta hengelliseen ohjaukseen ja haluun alistua heille.

        Satuin saamaan vuosien Jt-kalenterit ja lopuissa olevat raportit ja hämmästyin
        sitä valtavaa määrää tutkisteluja ja lehtien levitystä, mitä olen tehnyt!
        Siksi, että aineisto oli minusta moraalisesti vahvistavaa ja lohduttavaa, että
        halusin muidenkin saavan saman tuen kuin itse sain.
        Mutta itsenäinen sisar on ylenkatsottu ja jopa huorintekijä-sisaret asetetaan heidän edelleen, koska he ovat antaneetmiehille sen, mitä nämä halusivat!
        Minä olen aina ollut herra ja rouva omassa huushollissani ja sehän kaivelee miesten omanarvońtuntoa! 😅🤣😂

        Tuo 1 1 1=1 merkitsee minulle sitä, että he ovat tarkoituksessa ja asenteessa samanhenkisiä ja yhteistyössä ja minunkin tulisi kuulua niihin 1:siin samoin.
        Se ei merkitse minulle samaa asemaa tai tehtävää, vaan kuten Paavali puhuu kehon yhteistyöstä. Jumalan maallisena lapsena ja pyhän henkensä temppelinä.
        Tietoisuus tästä viimeisestä piirteestä on pitänyt minut nunnana.
        Kuvottaa ajatus avioliitosta ennen Harmagedonia!
        Naurettavia esityksiä nuo nykyiset salilla pidetyt vihkiäiset.
        Mutta kukin tyylillään tarpeensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tosiaan ollut jo vanhimpana Jt-seurakunnassa?
        Silloin sinulla on selvempi näkemys koko jw.org:n toiminnasta, kuin minulla!
        Jt- seurakunnassa ei "tajota" vanhimman paikkaa, kun se on pyhän hengen ohjauksessa heidät valitaan tehtävään jo vastuuseen koeteltuina.
        Minulle olisi suuri tuki, jos voisin "tuulettaa" joutakin ajatuksia kanssasi, sillä
        olen syystäkin käärmeissäni ikäni ahkeroituani Jumalan Valtakunnan julistuksessa.
        Nyt tunnen olevani "uhmaiässä", enkä tietystikään voi hyvin siitä.

        Mitä tuohon sukupolvioppiin tulee, niin haavoitin ensi kertaa omaa uskoani taipumalla ryhmäpainostukseen ennen 1975 vuoden odotusta.
        Olin kastettu ja nuoruuden innoissani toivoin ja Jehovan asioihin puuttumiseen,
        mutta en uskonut siihen 1975-Harmagedoniin.
        Minua loukkasi, että en saanut puhua siitä kentällä, mihin uskoin,
        vaan vaadittiin ryhmän "kertosäkeeseen yhtymistä": 1975! Tiedäthän?
        Moni myi talonsa ja toiset sitoutuivat lainoihin, koska uskoivat pääsevänsä niistä...
        Ihmettelin sitä asennetta. He olivat vielä korkeammassa hengellisessä asemassa kuin minä.
        Vei pohjaa luottamukselta hengelliseen ohjaukseen ja haluun alistua heille.

        Satuin saamaan vuosien Jt-kalenterit ja lopuissa olevat raportit ja hämmästyin
        sitä valtavaa määrää tutkisteluja ja lehtien levitystä, mitä olen tehnyt!
        Siksi, että aineisto oli minusta moraalisesti vahvistavaa ja lohduttavaa, että
        halusin muidenkin saavan saman tuen kuin itse sain.
        Mutta itsenäinen sisar on ylenkatsottu ja jopa huorintekijä-sisaret asetetaan heidän edelleen, koska he ovat antaneetmiehille sen, mitä nämä halusivat!
        Minä olen aina ollut herra ja rouva omassa huushollissani ja sehän kaivelee miesten omanarvońtuntoa! 😅🤣😂

        Tuo 1 1 1=1 merkitsee minulle sitä, että he ovat tarkoituksessa ja asenteessa samanhenkisiä ja yhteistyössä ja minunkin tulisi kuulua niihin 1:siin samoin.
        Se ei merkitse minulle samaa asemaa tai tehtävää, vaan kuten Paavali puhuu kehon yhteistyöstä. Jumalan maallisena lapsena ja pyhän henkensä temppelinä.
        Tietoisuus tästä viimeisestä piirteestä on pitänyt minut nunnana.
        Kuvottaa ajatus avioliitosta ennen Harmagedonia!
        Naurettavia esityksiä nuo nykyiset salilla pidetyt vihkiäiset.
        Mutta kukin tyylillään tarpeensa mukaan.

        Jatkaisin tästä vielä tuosta "iljettävästä autioituksesta".
        Kun katsoin marraskuussa alettavaa Heskielin kirjan selityksiä,
        niin siellähän on lopussa yhteenveto 8:sta "uudesta valosta"!
        Seura on tunnustanut viimeisessä kirjassaan Ilmestyskirjasta ja
        Vartiotornissa 2017 ja Perustele-kirjassa, että he eivät ole
        henkeytettyjä kuten raamatunkirjoittajat.
        Ei tule silloin myöskään vaatia kaikkia laulamaan "samaa virttä"
        loukaten omaa uskoaan. Puhuen vastoin itseään.
        Seura ylittää omat Raamatun asettamat rajansa!
        Tästä syystä minua halveksitaan seurakunnassa, koska en laula mukana.
        Vanhimmat lähettävät vaimojaan tenttaamaan minua ja kun en tunnusta viimeistä sukupolvioppia ja "ymmärrä"sitä, niin minulle käännetään tuomiten ylenkatseellisesti selkä!
        Olen totisesti merkitty saamatta vastata, mutta velvoitettu julistamaan!😅 🤣😁
        Jos en saa vastata, kiin heillä ei ole minuun luottamusta, enkä halua sen menetettyäni myöskään julistaa enää jw.org:n kuuluvana, etten tuota erimielisyyttä! Niin!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkaisin tästä vielä tuosta "iljettävästä autioituksesta".
        Kun katsoin marraskuussa alettavaa Heskielin kirjan selityksiä,
        niin siellähän on lopussa yhteenveto 8:sta "uudesta valosta"!
        Seura on tunnustanut viimeisessä kirjassaan Ilmestyskirjasta ja
        Vartiotornissa 2017 ja Perustele-kirjassa, että he eivät ole
        henkeytettyjä kuten raamatunkirjoittajat.
        Ei tule silloin myöskään vaatia kaikkia laulamaan "samaa virttä"
        loukaten omaa uskoaan. Puhuen vastoin itseään.
        Seura ylittää omat Raamatun asettamat rajansa!
        Tästä syystä minua halveksitaan seurakunnassa, koska en laula mukana.
        Vanhimmat lähettävät vaimojaan tenttaamaan minua ja kun en tunnusta viimeistä sukupolvioppia ja "ymmärrä"sitä, niin minulle käännetään tuomiten ylenkatseellisesti selkä!
        Olen totisesti merkitty saamatta vastata, mutta velvoitettu julistamaan!😅 🤣😁
        Jos en saa vastata, kiin heillä ei ole minuun luottamusta, enkä halua sen menetettyäni myöskään julistaa enää jw.org:n kuuluvana, etten tuota erimielisyyttä! Niin!!!!!

        Mainitsit noista käytännön asioista yhteiskunnassa.
        Olen myös hankinnut tietoa jatkuvasti ja vaikka en ole käynyt korkeakouluja,
        niin pidän itseäni aika valveutuneena ja vähemmän taipuvaisena toimimaan
        kenen tahansa isotellessa ja selittäessä omia mielipiteitään minulle "pakkopullana".

        En aio hankkia mitää 5G-tasoista, vaan tyydyn 4G:n toimintaan.
        Minulle riittää alkeellisimmat tekniset toiminnat.

        Mitä GMO:n tulee, niin olen karttanut vuosikymmeniä lihaa.
        Näin miten julmasti eläimiä kohdellaan,ennenkuin ne saadaan lautaselle.
        Hormoonien ja antibiotikan käyttö on täysin tuomittavaa.
        Nykyisin sairaita eläimiä pistetään lihoiksi, niin että en halua syödä myöskään meijerituotteita kuin harvoin.
        Silloin proteiinin saanti jää noihin palkokasveihin perustuvaksi.
        Olen kysynyt Risentalta käyttävätkö he GMO: ta ja kieltävät sen.
        Miten paljon siihenkin tietoon voi luottaa.
        Minua kauhistuttaa tuo ihmisten luonnon manipulointi!
        Mutta miten sitä välttää?

        Aikoinaan sain myös pitkän listan veren käytöstä ruoka-aineissa.
        Sitä oli kahvissa ja tummissa limpuissa.
        Kymmenissä ruoka-aineissa, joita on mahdotonta jäljittää nykyisin.
        Sama koskee lääkitystä, sillä niitä lyhenteitä eivät ymmärrä edes rokottajat.
        Ajankohtaiseksi tulee tämä korona-rokotus.
        En uskalla olla ensimmäisiä niitä ottamassa ja se ei ole mikään suoja,
        sillä jokaisessa satsissa voi olla vahingoittavia tekilöitä.
        Nopeasti voiton ja maineen saamiseksi kun niitä väsätään.
        Ihmettelen ihmisten lääkkeiden ostoa netin kautta.
        Mieluummin pelaan venäläistä rulettia, kuin syön muita kuin pohjoismaiden apteekkien kautta hankittuja lääkkeitä, vaikka halvinta moskaa sieltäkin saa nykyisin.
        Kukaan ei ole vastuussa mistään ja kiinalaiset myrkyttävät omat lapsensakin voittoa saadakseen. Liikkeissä on heidän valmistuksiaan ja kopioitaan aivan liikaa.

        Sitä elää täysin silmät sidottuna jatkuvassa epävarmuudessa.
        Tässä nyt tuli purettua kolmessa erässä, kun tekniikka reistailee.
        Mutta sainpahan tuuletettua ajatuksiani ja hiukan perspektiiviä.
        Olisi kivaa pitää sinua hetki pallotuksessa.
        Meillä ei vanhinten kanssa välitetä muita ajatuksia kuin jw.org:n viimeisimmät oivallukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole hävinnyt minnekkään,tiedätkö mikä päivä tänään on,ja mitä tehdään klo 18.30 ?
        Luulitko että laitoin zoomin päälle ja pelaisin siinä sivussa jotain peliä,kuten jotkut.
        En ole virheetön,kuten ette ole tekään.Ihmettelen tuota teidän teatteria jossa olette mukana,vaikka ette tosissaan.Yritätte näyttää toisille että kaikki kunnossa,mutta todellisuudessa olette jättämässä totuuden.
        En ole eliittiä,mutta olen tutkinut ahkerasti.Varmaan 10 v olen kerännyt tiedostoa ja todisteita Jumalasta ja eri uskontojen opeista.Viimeisi oli Hindut joilla on Jumali 330 milj.
        Oppi on niin sekava että pakko lopetta muutavan sivun jälkeen.Esim Jälleensyntyminen on aivan kuin satu.Ihminen syntyy uudestaan monta kertaa aina eri ihmiseksi tai eläimeksi.
        Tuntuuko järkevältä.Hinduilla 3 pääjumalaa,aivan kuin luterilaisilla.Kiinnostaisi titää minkä uskonnon olette valinneet Jt.n jälkeen,vai oletteko alkaneet uskoa ettei Jumalaa ole edes olemassa ?Odotan vastaustanne.

        Kiinnostaisi tietää, mikä sai sinut jättämään vanhimman tehtäväsi?
        Mikä oli ponne palata takaisin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta kirjoituksestasi.Tuo kirja Ihmiskunta etsii Jumalaa on sikäli tärkeä kirja että tietää toisista uskonnoista jotakin.Ei tietenkään ole tarkoitus opiskella toisten uskomuksia perusteellisesti.Kuten aijemmin kirjoitin olen kerännyt valtavasti aineistoa eri alueilta,esim.5G puhelimen vaaroista,Haarp kenttien käytöstä,E.lisäaineista,GMO ruoka,Ilmaston muuttuminen,Islam,Kehitysoppi,Nefilit,Rokotteiden vaarat,Vedenpaisumus,ym ym,lista on niin pitkä etten viitsi kaikkia aiheitani kirjoittaa.aineistoissa on paljon kuvia.Jos jokin asia kiinnostaa,kysy voin katsoa tiedostoista olenko tutkinut aihetta.Fukushiman onnettomuudesta olen kerännyt paljon tietoa.Oletko miettinyt sitä kiistanalaista asiaa.Matt 24:34 "tämä sukupolvi".Olen lukenut seuran selityksen,mutta asia on hankala ymmärtää,ehkä siihen myöhemmin tulee parempi selitys.Myös se "mikä on autioittava iljetys pyhässä paikassa"Virallinen selitys on YK mutta siihen voisi sopia toinenkin paikka,Raamatusta löytyy jatkuvasti kohtia joista ei tiedä onko se kääntäjän moka,vai tahallinen jolla pönkitetään jonkin uskonnon asiaa.Kuten on kolminaisuutta laitettu teksti että lukija ymmärtää olevan 3 Jumalaa ja kuitenkin vain yksi Jumala.1 1 1=1

        Jatkoa kirjoitukseeni omalla nimimerkillä
        Koska lähes kaikki käyttävät anonyymi nimeä,ei tiedä enään että kuka on kyseessä,siksi otin käyttöön RT70 nimen,että ei sekoita minua johonkin toiseen,kuten tuo uusi kirjoittaja joka sanoo olleensa vanhin,voi ollakkin.Jos joku haluaa että vastaan,on syytä käyttää jotain nimimerkkiä.Havaintoni on että mukana on 2 tai 3 henkilöä joiden vastaukset tuskin mennyt oikealle henkilölle,Niin sekava on tuo anonyymien vastaukset.
        "veren käytöstä ruoka-aineissa".Tuo oli minulle aivan uutta,tiedän että E-lisäaineita käytetään hyvin monissa ruoka-aineissa,joita on mahdotonta välttää,kuka viitsii katsoa kaupassa tuoteselosteen,Joissakin on jopa 5E lisäainetta jotka on enemmän tai vähemmän haitallisia.Korona rokote on sinänsä riski ,koska siitä ei ole kokemusta ei kukaan tiedä onko siitä jotain haittavaikutuksia,kuten oli tuo narkolepsia lapsilla.
        Oletko koskaan ajatellut että,olemme noin 6 sukupolven päässä sukupuutosta.Se on aika hälyyttävä väite.Jotkut tutkijat ovat sen laskeneet.Kammottava ajatus,että kaikki ihmiset kuolisivat 480 vuoden kuluttua.Jos väite pitää paikkansa,on harmagedon todella lähellä.Koska Jumalan ennustukseen ei kuulu tuo.Ihminen rappeutuu 100-300 geenivirhettä joka sukupolvessa,ja nyt on jo 30 000 sairautta.Aadamin aikoina elimistö oli täydellinen ja siksi elivät melkein 1000 vuotta.Nuo nefilit on kiinnostava aihe,mutta kun tietää miten kuvaa voi muokata ei tiedä varmaksi voiko kuviin täysin luottaa,netissä on paljon huuhaata.Samoin tuosta Nooan arkista on väitettyjä jäännöksiä araratin vuorella.Paljon voisi vielä kertoa mutta nämä tälläkertaa.


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Jatkoa kirjoitukseeni omalla nimimerkillä
        Koska lähes kaikki käyttävät anonyymi nimeä,ei tiedä enään että kuka on kyseessä,siksi otin käyttöön RT70 nimen,että ei sekoita minua johonkin toiseen,kuten tuo uusi kirjoittaja joka sanoo olleensa vanhin,voi ollakkin.Jos joku haluaa että vastaan,on syytä käyttää jotain nimimerkkiä.Havaintoni on että mukana on 2 tai 3 henkilöä joiden vastaukset tuskin mennyt oikealle henkilölle,Niin sekava on tuo anonyymien vastaukset.
        "veren käytöstä ruoka-aineissa".Tuo oli minulle aivan uutta,tiedän että E-lisäaineita käytetään hyvin monissa ruoka-aineissa,joita on mahdotonta välttää,kuka viitsii katsoa kaupassa tuoteselosteen,Joissakin on jopa 5E lisäainetta jotka on enemmän tai vähemmän haitallisia.Korona rokote on sinänsä riski ,koska siitä ei ole kokemusta ei kukaan tiedä onko siitä jotain haittavaikutuksia,kuten oli tuo narkolepsia lapsilla.
        Oletko koskaan ajatellut että,olemme noin 6 sukupolven päässä sukupuutosta.Se on aika hälyyttävä väite.Jotkut tutkijat ovat sen laskeneet.Kammottava ajatus,että kaikki ihmiset kuolisivat 480 vuoden kuluttua.Jos väite pitää paikkansa,on harmagedon todella lähellä.Koska Jumalan ennustukseen ei kuulu tuo.Ihminen rappeutuu 100-300 geenivirhettä joka sukupolvessa,ja nyt on jo 30 000 sairautta.Aadamin aikoina elimistö oli täydellinen ja siksi elivät melkein 1000 vuotta.Nuo nefilit on kiinnostava aihe,mutta kun tietää miten kuvaa voi muokata ei tiedä varmaksi voiko kuviin täysin luottaa,netissä on paljon huuhaata.Samoin tuosta Nooan arkista on väitettyjä jäännöksiä araratin vuorella.Paljon voisi vielä kertoa mutta nämä tälläkertaa.

        Jos luulet, että sinulla on 30000 sairautta, kannattaisi mennä lääkäriin.


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Jatkoa kirjoitukseeni omalla nimimerkillä
        Koska lähes kaikki käyttävät anonyymi nimeä,ei tiedä enään että kuka on kyseessä,siksi otin käyttöön RT70 nimen,että ei sekoita minua johonkin toiseen,kuten tuo uusi kirjoittaja joka sanoo olleensa vanhin,voi ollakkin.Jos joku haluaa että vastaan,on syytä käyttää jotain nimimerkkiä.Havaintoni on että mukana on 2 tai 3 henkilöä joiden vastaukset tuskin mennyt oikealle henkilölle,Niin sekava on tuo anonyymien vastaukset.
        "veren käytöstä ruoka-aineissa".Tuo oli minulle aivan uutta,tiedän että E-lisäaineita käytetään hyvin monissa ruoka-aineissa,joita on mahdotonta välttää,kuka viitsii katsoa kaupassa tuoteselosteen,Joissakin on jopa 5E lisäainetta jotka on enemmän tai vähemmän haitallisia.Korona rokote on sinänsä riski ,koska siitä ei ole kokemusta ei kukaan tiedä onko siitä jotain haittavaikutuksia,kuten oli tuo narkolepsia lapsilla.
        Oletko koskaan ajatellut että,olemme noin 6 sukupolven päässä sukupuutosta.Se on aika hälyyttävä väite.Jotkut tutkijat ovat sen laskeneet.Kammottava ajatus,että kaikki ihmiset kuolisivat 480 vuoden kuluttua.Jos väite pitää paikkansa,on harmagedon todella lähellä.Koska Jumalan ennustukseen ei kuulu tuo.Ihminen rappeutuu 100-300 geenivirhettä joka sukupolvessa,ja nyt on jo 30 000 sairautta.Aadamin aikoina elimistö oli täydellinen ja siksi elivät melkein 1000 vuotta.Nuo nefilit on kiinnostava aihe,mutta kun tietää miten kuvaa voi muokata ei tiedä varmaksi voiko kuviin täysin luottaa,netissä on paljon huuhaata.Samoin tuosta Nooan arkista on väitettyjä jäännöksiä araratin vuorella.Paljon voisi vielä kertoa mutta nämä tälläkertaa.

        RT70, ajattelin juuri, että miten yksi tyyppi muuttuu tyyliltään niin erilaiseksi.
        Minä olen ainakin sekoittanut useampia keskenään.

        Mitä siihen listaan veren käytöstä ruoka-aineista tulee, niin sain sen Vartiotorniseuran kautta 1970-luvulla ollessani uusi todistajissa.
        Jos veren eri osia käytettiin siihen aikaan ruokatarvikkeissa halpana lisukkeena,
        joka puolestaan nopeutti ruoan pilaantumista, niin miten sen kanssa on nykyisin?
        Sitä yritti kaikin keinoin pienissäkin asioissa toimia Raamatun oppien mukaan.
        Minulle veri on aina ollut verta, miten tahansa sen pilkkoo eri tarkoituksiin.
        Samoin kuin eri meijerituotteet valmistetan maidosta, olipa se kermaa, juustoa, voita...
        Onneksi en kyennyt lapsenakaan syömään mitään veripalttua, vaan oksensin sen lautaselle.
        Mutta nykyisin on mahdotonta enää seurata, mitä ruokiin sekoitetaan.
        Siksi ravintooni kuuluu nykyisin vain kokonaisia, tuoreita tuotteita.
        Vihannekset, juurekset, hedelmät, viljat jyvinä...
        En tiedä, mitä kaikki E-coktailit sisältävät ja miten ne vaikuttavat.
        Työntekijöiden hygieniaan ei voi enää luottaa siinä ketjussa ne tulevat markkinoille.

        Otetaan esim. nämä ulkomaalaiset marjastajat.
        Heidän asuntonaan on ollut joku teltta metsässä.
        Olen nähnyt uutisissa niitä jälkiä, mitä nämä jättävät jälkeensä metsänomistajan siivottavaksi? Siellä on teltat, ruuanvalmistuspaikkojen, pesuvälineiden ja
        muiden kehn toimintojen jäljiltä kaikki sekaisin.
        Kun nämä marjastajat herätetään aamun sarastaessa ja lähtevät tarpomaan,
        niin en usko heillä olevan suuriamahdollisuuksia hygieniaan tarpeidensa suorittamisen jälkeen. Siksi saa lukea sairastumisista tuoreita tai pakastemarjoja syötyään.
        Sellaista sattuu joka kesä uutisten mukaan ja kaikki marjat tulisi keittää.
        Siksi syön vain itse poimittuja. Mitään hilloja ei kannata ostaa, kun niissä on niin pieni määrä marjaa, ja muut ovat halpaa lisuketta E-coctailissa.
        Tämä nyt, kun se on ajankohtaista ja se joka metsän antimia haluaa, tulisi vaivautua ne itse keräämään ja valmistamaan. Työ olisi terveydeksi itsekullekin.


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Jatkoa kirjoitukseeni omalla nimimerkillä
        Koska lähes kaikki käyttävät anonyymi nimeä,ei tiedä enään että kuka on kyseessä,siksi otin käyttöön RT70 nimen,että ei sekoita minua johonkin toiseen,kuten tuo uusi kirjoittaja joka sanoo olleensa vanhin,voi ollakkin.Jos joku haluaa että vastaan,on syytä käyttää jotain nimimerkkiä.Havaintoni on että mukana on 2 tai 3 henkilöä joiden vastaukset tuskin mennyt oikealle henkilölle,Niin sekava on tuo anonyymien vastaukset.
        "veren käytöstä ruoka-aineissa".Tuo oli minulle aivan uutta,tiedän että E-lisäaineita käytetään hyvin monissa ruoka-aineissa,joita on mahdotonta välttää,kuka viitsii katsoa kaupassa tuoteselosteen,Joissakin on jopa 5E lisäainetta jotka on enemmän tai vähemmän haitallisia.Korona rokote on sinänsä riski ,koska siitä ei ole kokemusta ei kukaan tiedä onko siitä jotain haittavaikutuksia,kuten oli tuo narkolepsia lapsilla.
        Oletko koskaan ajatellut että,olemme noin 6 sukupolven päässä sukupuutosta.Se on aika hälyyttävä väite.Jotkut tutkijat ovat sen laskeneet.Kammottava ajatus,että kaikki ihmiset kuolisivat 480 vuoden kuluttua.Jos väite pitää paikkansa,on harmagedon todella lähellä.Koska Jumalan ennustukseen ei kuulu tuo.Ihminen rappeutuu 100-300 geenivirhettä joka sukupolvessa,ja nyt on jo 30 000 sairautta.Aadamin aikoina elimistö oli täydellinen ja siksi elivät melkein 1000 vuotta.Nuo nefilit on kiinnostava aihe,mutta kun tietää miten kuvaa voi muokata ei tiedä varmaksi voiko kuviin täysin luottaa,netissä on paljon huuhaata.Samoin tuosta Nooan arkista on väitettyjä jäännöksiä araratin vuorella.Paljon voisi vielä kertoa mutta nämä tälläkertaa.

        RT70, olen tosiaan ajatellut tuota lasten tuotannon loppumista eri tavoin.
        Jehovan todistajana lapsesta asti tulin tietoiseksi niistä vastuista ja vaikeuksista,
        joita perheen hankinta tuo mukanaan.

        Mutta yhteiskunnassa on monia laillisia tapoja pysäyttää elämän kehitys.
        Aletaan ehkäisyvälineistä, jotka katkaisevat jo alkaneen elämän.
        Sitten tulee abortit, joita kaikki sairaanhoitajat eivät kykene suorittamaan
        alkion eläessä ja muistuttaessa ihmislasta. Ne kai silvotaan jo kohdussa siksi.

        Sitten on tämä vyöry samaa sukupolvea olevien pariutuminen.
        Siinä ei lisäännytä luonnollisesti ilman lääkärien keinotekoista apua.

        Entä tämä muotivirtaus sukupuolensa vaihtamisesta?
        Miten nainen, joka hormonein ja leikkauksin muuttuu mieheksi tai
        mies, joka vastaavasti muutetaan naiseksi, voisi saada jälkeläisiä?
        Se Jumalan tarkoitus miehelle ja naiselle lisääntyä pysähtyy.
        Katson sen yhdeksi Sa*tanan ovelaksi keinoksi toimia vastoin
        Jumalan tarkoitusta ihmisille.
        Nyt on alkanut tulla niitä kertomuksia näiden muutoksien takaisin
        palauttamiseen,mutta se on mahdotonta monessa mielessä.
        Ei tietyt ruumiinosat enää kasva takaisin ja hormoonit ovat tehokkaita.
        Koulutettu henkilökunta ei enää pysy tiedossa ja taidossa mukana uutuuksien lisääntyessä.
        Vielä vähemmän voi vaatia sitä kouluttamattomilta vanhemmilta, joiden lapsi väittää olevansa muuta kuin ulkomuoto todistaa.
        Sametti, Henny Harjusola ovat pari esimerkkiä näistä omin kokemuksin.
        YouTubessa on "Karvakasa koirakaveri" videoita, joissa Sametti kertoo omasta
        avunhaustaan nuoruudessaan ja miten yhteiskunta vaikutti hänen kehoonsa.
        He ovat molemmat olleet useissa maissa TV:ssä, julkisia henkilöitä, joten
        nimien esiintuominen ei ole kai väärin.
        Itse jouduin näihin, koska omassa seurakunnassa on homoseksuella.
        Poika-parka ei voi mitään kimeälle äänelleen, feminiiniselle olemukselleen,
        eleilleen ja se on tehnyt hänestä pelokkaan pidättyvän ja jäykän.
        Vielä vaikeampaa on sillä kastetulla "sisrella", joka syntyi miehenä.

        Kun sitten kuuluisuudet alkavat leikellä itseään ja saavat siitä ylistystä,
        niin onko ihme, jos he ovat esimerkkejä nuorille.
        Entä tämä homoseksuella pari Obama, kun Barak kiittää kyynelissä
        Michael puolisoaan? Välillä Michelle jättää peruukkinsa ja esiintyy
        Michaelina hellansa ja kokkailunsa keskellä.
        Mieluummin kaksi miestä johtamaan maan asioita kuin nainen.
        Ottolapsia sukulaisilta voi aina saada, kuten hekin hankkivat.
        Mutta niin se lisääntyminen katkeaa.
        Minä en valitettavasti jaksa uskoa enää 6:n sukupolven jatkuvuuteen.

        20 vuotta sitten valtakunnansalilla oli useita lastenvaunuja.
        Nämä ovat nyt aikuistumassa, mutta lastenvaunuja ei ole ollut aikoihin!


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Jatkoa kirjoitukseeni omalla nimimerkillä
        Koska lähes kaikki käyttävät anonyymi nimeä,ei tiedä enään että kuka on kyseessä,siksi otin käyttöön RT70 nimen,että ei sekoita minua johonkin toiseen,kuten tuo uusi kirjoittaja joka sanoo olleensa vanhin,voi ollakkin.Jos joku haluaa että vastaan,on syytä käyttää jotain nimimerkkiä.Havaintoni on että mukana on 2 tai 3 henkilöä joiden vastaukset tuskin mennyt oikealle henkilölle,Niin sekava on tuo anonyymien vastaukset.
        "veren käytöstä ruoka-aineissa".Tuo oli minulle aivan uutta,tiedän että E-lisäaineita käytetään hyvin monissa ruoka-aineissa,joita on mahdotonta välttää,kuka viitsii katsoa kaupassa tuoteselosteen,Joissakin on jopa 5E lisäainetta jotka on enemmän tai vähemmän haitallisia.Korona rokote on sinänsä riski ,koska siitä ei ole kokemusta ei kukaan tiedä onko siitä jotain haittavaikutuksia,kuten oli tuo narkolepsia lapsilla.
        Oletko koskaan ajatellut että,olemme noin 6 sukupolven päässä sukupuutosta.Se on aika hälyyttävä väite.Jotkut tutkijat ovat sen laskeneet.Kammottava ajatus,että kaikki ihmiset kuolisivat 480 vuoden kuluttua.Jos väite pitää paikkansa,on harmagedon todella lähellä.Koska Jumalan ennustukseen ei kuulu tuo.Ihminen rappeutuu 100-300 geenivirhettä joka sukupolvessa,ja nyt on jo 30 000 sairautta.Aadamin aikoina elimistö oli täydellinen ja siksi elivät melkein 1000 vuotta.Nuo nefilit on kiinnostava aihe,mutta kun tietää miten kuvaa voi muokata ei tiedä varmaksi voiko kuviin täysin luottaa,netissä on paljon huuhaata.Samoin tuosta Nooan arkista on väitettyjä jäännöksiä araratin vuorella.Paljon voisi vielä kertoa mutta nämä tälläkertaa.

        RT70, mitä mietteisiissi nefileihin tulee, niin taiteilijoilla on varmasti oma mielikuvitus vaikuttamassa heitä kuvaillessaan.
        Kuitenkin useista maista löytyy todisteita, ettei ihmiskunta ole ollut tietämätöntä.
        Egybtin pyramidit, Englannin (Steen Houses, vai mikä niiden nimi oli?)
        Afrikasta, Perusta, Intiasta on löydetty raunioita pitkälle kehittyneistä kulttuureista.

        Kiehtovaa ajatella Jeesuksen ilmestymisä opetuslapsilleen kuolemansa jälkeen.
        Jeesus kykeni kulkemaan läpi seinien ja heti sen jälkeen ruumiillistumaankosketeltavaksi, kuten epäilevälle Tuomaalle, tai Maria-Magdaleenalle haudalle.
        Hän kykeni muuttamaan muotoaan tuntemattomaksi, sillä eihän hän voinut esiintyä omassa ihmishahmossaan, sillä Hänen oli vietävä työnsä loppuun.

        Sillä perusteella on ymmärrettävää, että demonit kykenivät ottamaan ihmishahmon ja
        sen seurauksena ei voinut syntyä luonnollisia ihmislapsia.
        Mutta en usko heillä olevan enää sitä mahdollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos luulet, että sinulla on 30000 sairautta, kannattaisi mennä lääkäriin.

        Luuletko olevasi vitsikäs?


      • Anonyymi kirjoitti:

        RT70, olen tosiaan ajatellut tuota lasten tuotannon loppumista eri tavoin.
        Jehovan todistajana lapsesta asti tulin tietoiseksi niistä vastuista ja vaikeuksista,
        joita perheen hankinta tuo mukanaan.

        Mutta yhteiskunnassa on monia laillisia tapoja pysäyttää elämän kehitys.
        Aletaan ehkäisyvälineistä, jotka katkaisevat jo alkaneen elämän.
        Sitten tulee abortit, joita kaikki sairaanhoitajat eivät kykene suorittamaan
        alkion eläessä ja muistuttaessa ihmislasta. Ne kai silvotaan jo kohdussa siksi.

        Sitten on tämä vyöry samaa sukupolvea olevien pariutuminen.
        Siinä ei lisäännytä luonnollisesti ilman lääkärien keinotekoista apua.

        Entä tämä muotivirtaus sukupuolensa vaihtamisesta?
        Miten nainen, joka hormonein ja leikkauksin muuttuu mieheksi tai
        mies, joka vastaavasti muutetaan naiseksi, voisi saada jälkeläisiä?
        Se Jumalan tarkoitus miehelle ja naiselle lisääntyä pysähtyy.
        Katson sen yhdeksi Sa*tanan ovelaksi keinoksi toimia vastoin
        Jumalan tarkoitusta ihmisille.
        Nyt on alkanut tulla niitä kertomuksia näiden muutoksien takaisin
        palauttamiseen,mutta se on mahdotonta monessa mielessä.
        Ei tietyt ruumiinosat enää kasva takaisin ja hormoonit ovat tehokkaita.
        Koulutettu henkilökunta ei enää pysy tiedossa ja taidossa mukana uutuuksien lisääntyessä.
        Vielä vähemmän voi vaatia sitä kouluttamattomilta vanhemmilta, joiden lapsi väittää olevansa muuta kuin ulkomuoto todistaa.
        Sametti, Henny Harjusola ovat pari esimerkkiä näistä omin kokemuksin.
        YouTubessa on "Karvakasa koirakaveri" videoita, joissa Sametti kertoo omasta
        avunhaustaan nuoruudessaan ja miten yhteiskunta vaikutti hänen kehoonsa.
        He ovat molemmat olleet useissa maissa TV:ssä, julkisia henkilöitä, joten
        nimien esiintuominen ei ole kai väärin.
        Itse jouduin näihin, koska omassa seurakunnassa on homoseksuella.
        Poika-parka ei voi mitään kimeälle äänelleen, feminiiniselle olemukselleen,
        eleilleen ja se on tehnyt hänestä pelokkaan pidättyvän ja jäykän.
        Vielä vaikeampaa on sillä kastetulla "sisrella", joka syntyi miehenä.

        Kun sitten kuuluisuudet alkavat leikellä itseään ja saavat siitä ylistystä,
        niin onko ihme, jos he ovat esimerkkejä nuorille.
        Entä tämä homoseksuella pari Obama, kun Barak kiittää kyynelissä
        Michael puolisoaan? Välillä Michelle jättää peruukkinsa ja esiintyy
        Michaelina hellansa ja kokkailunsa keskellä.
        Mieluummin kaksi miestä johtamaan maan asioita kuin nainen.
        Ottolapsia sukulaisilta voi aina saada, kuten hekin hankkivat.
        Mutta niin se lisääntyminen katkeaa.
        Minä en valitettavasti jaksa uskoa enää 6:n sukupolven jatkuvuuteen.

        20 vuotta sitten valtakunnansalilla oli useita lastenvaunuja.
        Nämä ovat nyt aikuistumassa, mutta lastenvaunuja ei ole ollut aikoihin!

        Kirjoituksesi on totta,olemme kuin sodomassa,jossa kaikki on sekaisin mikään ei ole enään väärin,kaikki on hyväksyttävää.Aihe on niin kipeä,etten voi siitä paljon kertoa,tietystä syystä.Se että haluaa vaihtaa sukupuolta on jo ajatuksena vaikea sulattaa,mutta sitä ei tiedä miltä,hänestä tuntuu kun sellaista haluaa.Helppo tuomita jos itsellä ei ole ongelmia.
        Se 6 sukupolven aika eli 480 vuotta on vain tutkijoiden päätelmä,mutta on siinä varmaan tottakin,kun nykyään on paljon erilaisia sairauksia.Kerran satuin vahingossa katsomaan ohjelmaa jossa näytettiin robotteja jotka oli valmistettu aikuisten leikkikaluiksi.Kohta varmaan myydään niitä sellaisille jotka eivät ole kaveria löytäneet.Kuvittele joku käyttää nukkea omien himojensa tyydyttämiseen,aivan sairasta.Joillakin ihmisillä on geeneissä jokin virhe joka aiheuttaa sen että haluaa olla esim tyttö haluaa olla poika,oletan.Kuten kaikesta näkee,maailma on paholaisen vallassa,kaikkialla viihteeksi tarjotaan väkivaltaa,seksiä,joka on saatanan keino turruttaa ihmiset hyväksymään se normaalina.


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Kirjoituksesi on totta,olemme kuin sodomassa,jossa kaikki on sekaisin mikään ei ole enään väärin,kaikki on hyväksyttävää.Aihe on niin kipeä,etten voi siitä paljon kertoa,tietystä syystä.Se että haluaa vaihtaa sukupuolta on jo ajatuksena vaikea sulattaa,mutta sitä ei tiedä miltä,hänestä tuntuu kun sellaista haluaa.Helppo tuomita jos itsellä ei ole ongelmia.
        Se 6 sukupolven aika eli 480 vuotta on vain tutkijoiden päätelmä,mutta on siinä varmaan tottakin,kun nykyään on paljon erilaisia sairauksia.Kerran satuin vahingossa katsomaan ohjelmaa jossa näytettiin robotteja jotka oli valmistettu aikuisten leikkikaluiksi.Kohta varmaan myydään niitä sellaisille jotka eivät ole kaveria löytäneet.Kuvittele joku käyttää nukkea omien himojensa tyydyttämiseen,aivan sairasta.Joillakin ihmisillä on geeneissä jokin virhe joka aiheuttaa sen että haluaa olla esim tyttö haluaa olla poika,oletan.Kuten kaikesta näkee,maailma on paholaisen vallassa,kaikkialla viihteeksi tarjotaan väkivaltaa,seksiä,joka on saatanan keino turruttaa ihmiset hyväksymään se normaalina.

        Olen katsonut monia filmejä AI:stä eli älykkäistä roboteista, joita programmoidaan älykkäiksi ja eri tarpeisiin sopiviksi.
        Nykyisin soittaessaan eri virastoihin siellä on usein robotti vastaamassa tavallisimpiin kysymyksiin.
        Toisaalta ihmisiin asennetaan eri koneita auttamaan elimiä toimimaan.
        Minussakin on paljon rautaa ja naulaa lääkärien rakentaessa luita kestämään.
        Jossain vaiheessa robotit keikahtavat huboteiksi, eli ovat sekoitus ihmisiä.

        Katselen juuri norjalaista filmiä "Leijonanainen". Se kertoo lapsesta, joka syntyi karvaisena kuin leijonan pentu. You Tubessa näkee vastaavia poikkeuksia.
        Toinen hyvä filmi on "Elefanttimies". Ne saavat ajattelemaan, miten elämää tulee kohdella.
        Kunnioituksella, olipa se ihminen, joka ei täytä normaaleja odotuksia, eläimiä, kasveva...

        Normaalilla nuorella on identiteettivaikeuksia ja he yrittävät löytää ratkaisuja haasteisiin ja helpotusta. Mutta nämä, jotka vaihtavat sukupuolensa tulevat saamaan osakseen molempien haasteet, eivätkä koskaan tunne kuuluvansa täysin kumpiinkaan.
        Heidän elämäänsä tulisi helpottaa, eikä lisätä ahdistusta. Mutta se on vaikeaa ja
        luokata voi tahtomattaankin, koska ei ymmärrä, mikä toista loukkaa.

        Samalla olisi kuitenkin pidettävä kiinni omista moraalinormeistaan.
        Vedettävä rajat, joita ei itse ylitä, eikä salli muiden ylittävän.
        Se on todella vaikeaa!


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Kirjoituksesi on totta,olemme kuin sodomassa,jossa kaikki on sekaisin mikään ei ole enään väärin,kaikki on hyväksyttävää.Aihe on niin kipeä,etten voi siitä paljon kertoa,tietystä syystä.Se että haluaa vaihtaa sukupuolta on jo ajatuksena vaikea sulattaa,mutta sitä ei tiedä miltä,hänestä tuntuu kun sellaista haluaa.Helppo tuomita jos itsellä ei ole ongelmia.
        Se 6 sukupolven aika eli 480 vuotta on vain tutkijoiden päätelmä,mutta on siinä varmaan tottakin,kun nykyään on paljon erilaisia sairauksia.Kerran satuin vahingossa katsomaan ohjelmaa jossa näytettiin robotteja jotka oli valmistettu aikuisten leikkikaluiksi.Kohta varmaan myydään niitä sellaisille jotka eivät ole kaveria löytäneet.Kuvittele joku käyttää nukkea omien himojensa tyydyttämiseen,aivan sairasta.Joillakin ihmisillä on geeneissä jokin virhe joka aiheuttaa sen että haluaa olla esim tyttö haluaa olla poika,oletan.Kuten kaikesta näkee,maailma on paholaisen vallassa,kaikkialla viihteeksi tarjotaan väkivaltaa,seksiä,joka on saatanan keino turruttaa ihmiset hyväksymään se normaalina.

        Viihde on rappeuttavaa nykyisin. On tärkeää, että valitsee sen,mitä arvostaa.
        Olen lapsesta asti elänyt tietoisena Harmagedonista ja pelännyt.
        Mikään, joka perustuu pelolle, pakolle, manipuloinnille, ei tuo tyytyväisyyttä,
        eikä se kestä pidemmän päälle. Sille rakennettua ei voi myöskään rakentaa eteenpäin.
        Siksi olen päättänyt jättää pelon ja valita aina vain sitä, mitä arvostan.

        Se on kuitenkin ajoittain vaikeaa. Esim.luotettavia ystäviä on vaikeaa löytää.
        Todella hyviä ystäviä saa elämässä ehkä muutaman.
        Seurakunnassa on pakotettu olemaan ihmisten kanssa, joita ei itse valinnut.
        Ei ole siksi ihme, että syntyy kuppikuntia ja erimielisyyksiä.
        Siksi saamme ohjeita oikeaan asenteeseen jatkuvasti.
        Oikeastaan seuraan kokouksia juuri sen oikean asenteen muistutuksia kuunnellakseni.
        Seuran profetioiden ja aikalaskujen varaan ei voi mitään perustaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Viihde on rappeuttavaa nykyisin. On tärkeää, että valitsee sen,mitä arvostaa.
        Olen lapsesta asti elänyt tietoisena Harmagedonista ja pelännyt.
        Mikään, joka perustuu pelolle, pakolle, manipuloinnille, ei tuo tyytyväisyyttä,
        eikä se kestä pidemmän päälle. Sille rakennettua ei voi myöskään rakentaa eteenpäin.
        Siksi olen päättänyt jättää pelon ja valita aina vain sitä, mitä arvostan.

        Se on kuitenkin ajoittain vaikeaa. Esim.luotettavia ystäviä on vaikeaa löytää.
        Todella hyviä ystäviä saa elämässä ehkä muutaman.
        Seurakunnassa on pakotettu olemaan ihmisten kanssa, joita ei itse valinnut.
        Ei ole siksi ihme, että syntyy kuppikuntia ja erimielisyyksiä.
        Siksi saamme ohjeita oikeaan asenteeseen jatkuvasti.
        Oikeastaan seuraan kokouksia juuri sen oikean asenteen muistutuksia kuunnellakseni.
        Seuran profetioiden ja aikalaskujen varaan ei voi mitään perustaa.

        Totta Harmagedon on pelottava siksi,kun ei tiedä miten itse selviää siitä,tai selviääkö ollenkaan.Epätietoisuus on kaikkein pahinta.Uskolla on suuri merkitys,jos on vahva usko todennäköisesti ei pelota tulevat tapahtumat.Kun itselle on tapahtunut peloittavia asioita ja samalla nähnyt toisten levollista käytöstä,ei voi kun ihailla uskoa joka heillä on.En tunne olevani vahva uskossa,mutta tutkin jatkuvasti Raamattua ja hankin tietoa,ja näin,kasvatan uskoani.Mitä luulet Nooan ajatelleen kun sai tehtävän rakentaa arkin,jollaista ei oltu koskaan nähty,ja piti kertoa ihmisille tulevasta vedenpaisumuksesta ?Nooan teot osoittaa että hänellä oli vahva usko.Silloiset ihmiset nauroivat ja pilkkasivat Nooaa.Kun vedenpaisumus tuli,pilkkaajatkin saivat vastauksen.Onko tämä aika poikkeus,ei nyt on havaittavissa samaa,pilkataan ja nauretaan uskoville.
        Ystävien löytäminen on todella vaikeaa,ja se mikä koettelee uskoa eniten,on ne jotka ovat läheisiä,jopa perheenjäseniä.Jos tämmöinen varastaa ja petkuttaa sinua,tuskin suhtaudut häneen kovin myönteisesti.Entä jos petkuttajia on niissä jotka uskovat samaan,miten suhtautuisit heihin ?Lasketko sen epätäydellisyyden piikkiin,entä jos tätä tapahtuu useasti,eikö ala tuntua että kehenkään ei voi luottaa,vaikka kuuluisi samaan uskoon.Moni muu olisi varmaan lähtenyt tuosta uskosta,mutta minä en ,yritän noudattaa Jeesuksen sanoin antaa anteeksi 7x70 kertaa .Se koettelee mutta jos antaa anteeksi toiselle,voi itse saada anteeksi Jumalata omia pahoja tekoja.Olen menettänyt muutaman tuhat €,mutta se mitä olen saanut lahjaksi Jumalalta voi korvata menetykset.Olen saanut lahjan tehdä tauluja joiden aihe on Jumalan tekemä luonto,joka on 2 sijalla elämässäni.
        Suuret tapahtumat on edessä,ja niiden käynnistyminen on Jumalan tiedossa,meidän täytyy siksi olla valmiina,kun se aika tulee.


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Totta Harmagedon on pelottava siksi,kun ei tiedä miten itse selviää siitä,tai selviääkö ollenkaan.Epätietoisuus on kaikkein pahinta.Uskolla on suuri merkitys,jos on vahva usko todennäköisesti ei pelota tulevat tapahtumat.Kun itselle on tapahtunut peloittavia asioita ja samalla nähnyt toisten levollista käytöstä,ei voi kun ihailla uskoa joka heillä on.En tunne olevani vahva uskossa,mutta tutkin jatkuvasti Raamattua ja hankin tietoa,ja näin,kasvatan uskoani.Mitä luulet Nooan ajatelleen kun sai tehtävän rakentaa arkin,jollaista ei oltu koskaan nähty,ja piti kertoa ihmisille tulevasta vedenpaisumuksesta ?Nooan teot osoittaa että hänellä oli vahva usko.Silloiset ihmiset nauroivat ja pilkkasivat Nooaa.Kun vedenpaisumus tuli,pilkkaajatkin saivat vastauksen.Onko tämä aika poikkeus,ei nyt on havaittavissa samaa,pilkataan ja nauretaan uskoville.
        Ystävien löytäminen on todella vaikeaa,ja se mikä koettelee uskoa eniten,on ne jotka ovat läheisiä,jopa perheenjäseniä.Jos tämmöinen varastaa ja petkuttaa sinua,tuskin suhtaudut häneen kovin myönteisesti.Entä jos petkuttajia on niissä jotka uskovat samaan,miten suhtautuisit heihin ?Lasketko sen epätäydellisyyden piikkiin,entä jos tätä tapahtuu useasti,eikö ala tuntua että kehenkään ei voi luottaa,vaikka kuuluisi samaan uskoon.Moni muu olisi varmaan lähtenyt tuosta uskosta,mutta minä en ,yritän noudattaa Jeesuksen sanoin antaa anteeksi 7x70 kertaa .Se koettelee mutta jos antaa anteeksi toiselle,voi itse saada anteeksi Jumalata omia pahoja tekoja.Olen menettänyt muutaman tuhat €,mutta se mitä olen saanut lahjaksi Jumalalta voi korvata menetykset.Olen saanut lahjan tehdä tauluja joiden aihe on Jumalan tekemä luonto,joka on 2 sijalla elämässäni.
        Suuret tapahtumat on edessä,ja niiden käynnistyminen on Jumalan tiedossa,meidän täytyy siksi olla valmiina,kun se aika tulee.

        RT70! Kiitos liikuttavasta kommentistasi! 😍😭Olet kokenut paljon haastavaa!
        Haluaisin aivan ensiksi muistuttaa sinua siitä, että Vastustaja haluaa sinun tuntea olevasi arvoton. Muista aina, että Jehova Jumala on meidän kaikkien Taivaallinen Isä, Elämänantaja ja rakastaa meitä niin paljon, että on ryhtynyt suurinpaan uhrauksen ja avun antoon.
        Jehova, Taivaan Isäsi, rakastaa sinua ja näkee, mitä ongelmia vastaan ponnistelet!
        Hän auttaa sinua vaikeuksissasi, vaikka välistä tunnet olevasi kuin yksinäinen kaarnavene laineilla keikkuen myrskyssä ja pimeässä. Silloinkin meillä on rukousyhteys, Kuninkaamme ja Ylimmäinen Pappi välittämässä sen, mitä emme itse kykene, pyhän hengen apu muistuttamaan, enkelien apu, josta Raamatussa kerrotaan niin paljon.
        Enkelit eivät auta meitä vain julistustyössä saamaan kosketusta oikeaan aikaan apua tarvitseviin ihmisiin, vaanmyös henkilökohtaista apua antaakseen, kuten Pietari ja Paavali saivat apua vapautuakseen vankilasta.
        Meidän vankilamme voi olla henkisellä tasolla, olosuhteissa, jotka rajoittavat ja ahdistavat.
        Niissä joko vahvistumme Jehova Jumalan avulla tai vapaudumme.
        Jehova ei salli meille koskaan enempää tai vaikeampaa haastetta kuin mitä kestämme.

        Tuo kykysi maalata tauluja on suuri lahja sinulle, että lähimmäisillesi.
        Ne auttavat mietiskelemään ja rauhoittumaan ja irtautumaan mielessään vaikeista olosuhteista. Sinulla on varmasti mahdollisuus maalata luonnon keskellä.
        Nyt kesä on hyvä käyttää siihen vahvistavaan ja puhdistavaan olotilaan.

        Mitä tuohon petokseen tulee, niin monet syyllistyvät toiselta varastamiseen.
        He tuntevat,että heidän todellisia tarpeitaan ei täytetä.
        Että jollain muulla on enemmän ja heillä on oikeus ottaa se omakseen.
        Rikollisetkin tuntevat toimivansa oikeutetusti. Kukaan rikollinen ei ajattele olevansa paha.
        Olen kuullut niin monen varkaan selittävän, että vakuutukset korvaavat.
        Sinulla on niin paljon, ettet tarvitse! Tai vain heille tulee suuri tarve itselleen.
        Tulet saamaan jotain kautta menettämäsi korkojen kautta. Varsinkin, kun et lähde kostamaan, vaan jätät oikeuden jaon Jehovalle. Toivon sinun näkevän todistuksen siitä pian.

        Yritä keskittyä siihen, mitä arvostat ja maalaamaan taulujasi.
        Käyn hakemassa Raamattuni ja katson sieltä joitakin kohtia sinulle.
        Lähetän tämän välillä, ettei se häviä eetteriin...🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        RT70, mitä mietteisiissi nefileihin tulee, niin taiteilijoilla on varmasti oma mielikuvitus vaikuttamassa heitä kuvaillessaan.
        Kuitenkin useista maista löytyy todisteita, ettei ihmiskunta ole ollut tietämätöntä.
        Egybtin pyramidit, Englannin (Steen Houses, vai mikä niiden nimi oli?)
        Afrikasta, Perusta, Intiasta on löydetty raunioita pitkälle kehittyneistä kulttuureista.

        Kiehtovaa ajatella Jeesuksen ilmestymisä opetuslapsilleen kuolemansa jälkeen.
        Jeesus kykeni kulkemaan läpi seinien ja heti sen jälkeen ruumiillistumaankosketeltavaksi, kuten epäilevälle Tuomaalle, tai Maria-Magdaleenalle haudalle.
        Hän kykeni muuttamaan muotoaan tuntemattomaksi, sillä eihän hän voinut esiintyä omassa ihmishahmossaan, sillä Hänen oli vietävä työnsä loppuun.

        Sillä perusteella on ymmärrettävää, että demonit kykenivät ottamaan ihmishahmon ja
        sen seurauksena ei voinut syntyä luonnollisia ihmislapsia.
        Mutta en usko heillä olevan enää sitä mahdollisuutta.

        Suuria ihmisiä on,kuten Raamatun mainitsema Goljat joka oli noin 3 m.Nykyäänkin on ihmisiä jotka on lähes tuon 3 m.Laitan linkin jonka loppuosassa on kuvia suurista ihmisistä,joita on nykyäänkin,tuskin kaikkia on muokattu,Mutta ne kuvaukset 10 m jättiläisistä,tuntuu vaikealta uskoa,kun ei ole todisteina muuta kuin valokuvat.Linkki
        https://www.youtube.com/watch?v=5P7V0uVE4xg
        Löysin erään videon jossa japanilainen sumopainija.ja vieressä oli hevonen joka muistutti lähinnä koiraa sen jättiläisen vieressä.Varmaan voitti joka ottelun,kun ulkonäkö jo tyrmäsi vastustajan.
        Kun katsot temppua joka on järjen vastainen,on se joko tekniikalla saatu aikaiseksi tai siinä on henkiolento mukana.Kuten kaikki joissa kumoutuu painovoima,kuten kopperfieldin esityksissä,Jos henkilö lentelee ympäri salia kuin lintu,onko mahdollista ?Kerran satuin näkemään esityksen,jossa tempuntekijä asetti 2 harjaa lattialle harjaosat ylöspäin,jo sekin oli outoa,mutta kun asetti naisen makaamaan harjojen päälle,ja sitten otti harjat pois ja nainen leijui ilmassa,näitä versioita on useita,muttä tämän on varmaan moni nähnyt.Kukaan ei vain ole ajatellut sitä miten se on toteutettu.Koska sitä ei voi järkevästi selittää,on se demonien aiheuttama.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RT70! Kiitos liikuttavasta kommentistasi! 😍😭Olet kokenut paljon haastavaa!
        Haluaisin aivan ensiksi muistuttaa sinua siitä, että Vastustaja haluaa sinun tuntea olevasi arvoton. Muista aina, että Jehova Jumala on meidän kaikkien Taivaallinen Isä, Elämänantaja ja rakastaa meitä niin paljon, että on ryhtynyt suurinpaan uhrauksen ja avun antoon.
        Jehova, Taivaan Isäsi, rakastaa sinua ja näkee, mitä ongelmia vastaan ponnistelet!
        Hän auttaa sinua vaikeuksissasi, vaikka välistä tunnet olevasi kuin yksinäinen kaarnavene laineilla keikkuen myrskyssä ja pimeässä. Silloinkin meillä on rukousyhteys, Kuninkaamme ja Ylimmäinen Pappi välittämässä sen, mitä emme itse kykene, pyhän hengen apu muistuttamaan, enkelien apu, josta Raamatussa kerrotaan niin paljon.
        Enkelit eivät auta meitä vain julistustyössä saamaan kosketusta oikeaan aikaan apua tarvitseviin ihmisiin, vaanmyös henkilökohtaista apua antaakseen, kuten Pietari ja Paavali saivat apua vapautuakseen vankilasta.
        Meidän vankilamme voi olla henkisellä tasolla, olosuhteissa, jotka rajoittavat ja ahdistavat.
        Niissä joko vahvistumme Jehova Jumalan avulla tai vapaudumme.
        Jehova ei salli meille koskaan enempää tai vaikeampaa haastetta kuin mitä kestämme.

        Tuo kykysi maalata tauluja on suuri lahja sinulle, että lähimmäisillesi.
        Ne auttavat mietiskelemään ja rauhoittumaan ja irtautumaan mielessään vaikeista olosuhteista. Sinulla on varmasti mahdollisuus maalata luonnon keskellä.
        Nyt kesä on hyvä käyttää siihen vahvistavaan ja puhdistavaan olotilaan.

        Mitä tuohon petokseen tulee, niin monet syyllistyvät toiselta varastamiseen.
        He tuntevat,että heidän todellisia tarpeitaan ei täytetä.
        Että jollain muulla on enemmän ja heillä on oikeus ottaa se omakseen.
        Rikollisetkin tuntevat toimivansa oikeutetusti. Kukaan rikollinen ei ajattele olevansa paha.
        Olen kuullut niin monen varkaan selittävän, että vakuutukset korvaavat.
        Sinulla on niin paljon, ettet tarvitse! Tai vain heille tulee suuri tarve itselleen.
        Tulet saamaan jotain kautta menettämäsi korkojen kautta. Varsinkin, kun et lähde kostamaan, vaan jätät oikeuden jaon Jehovalle. Toivon sinun näkevän todistuksen siitä pian.

        Yritä keskittyä siihen, mitä arvostat ja maalaamaan taulujasi.
        Käyn hakemassa Raamattuni ja katson sieltä joitakin kohtia sinulle.
        Lähetän tämän välillä, ettei se häviä eetteriin...🙂

        Jatkan tästä joillakin raamatunkohdilla, joita sait mieleeni kirjoituksellasi.
        Minulla on vain vanhempia suomalaisia raamatunkäännöksiä käsillä.
        Lue nämä kohdat siitä uusimmasta netissä lisäkohdin, jos ne sinua puhuttelevat.

        1Pietari 5:10 Mutta hetkisen kärsittyänne kaiken ansaitsemattoman hyvyyden Jumala...
        saattaa itse päätökseen valmennuksenne, hän tekee teidät lujiksi, hän tekee teidät vahvoiksi.
        Tätä kohtaa olen usein miettinyt ja todeksi havainnut! Meillä tulee iän ja olosuhteiden kautta erilaisia haasteita ja vaikeuksia, joita meidän on kästeltävä. Muista silloin, että tietoa tärkeämpää on luottamus Jehovan apuun. Kuten luemme Joosefin tehneen!
        Filippiläisten 4:4-7 Iloitkaa aina Herrassa....Jumalan rauha, joka littää kaiken ajatuksen, varjelee teidän sydämenne ja mielenne Kristuksen Jeesuksen välityksellä.
        Jehova ei odota meidän tietävän kaikea uusiin tilanteisiin joutuessamme.
        Voimme jättäytyä Hänen ohjaukseensa luottaen, että kun vaikuttimemme on hyvä ja haluamme pitää kiinni siitä, minkä tiedämme oikeaksi, niin saamma ohjauksen.

        Hebreamaisten 4:14-5:1- Jeesuksen Kristuksen huomaavaisena Ylipappina oleminen vahvistaa ja lohduttaa ja samoin kuin Hänestä tuli ymmärtäväinen ja armollinen ihmisiä kohtaan, niin mekin voimme saada samoja ominaisuuksia juuri kärsimyksissä.
        Lapset, jotka eivät kohtaa vastoinkäymisiä, vaan saavat kaiken ponnistelematta,
        he eivät kykene olemaan tueksi myöskään toisille. Ovat usein itsekkäitä.

        Raamatussa on myös paljon kertomuksia petollisuudesta, joka satuttaa eniten, kun se tulee omaisilta tai uskontovereilta, jotka tietävät, mikä eniten satuttaa.
        Historiassa on ollut aikoja, jolloin ei ole voinut luottaa kehenkään.
        Esim.Jeesuksen aikaan roomalaiset antoivat edomilaisile, Eesaun jälkeläisille, etuja sitä vastaan, että pitivät kurissa vlipuoliaan, tai Jaakobin jälkeläisiä. Se gaistelu jatkuu.
        Samoin natsien aikana neskitysleireissä joillekin todistajille annettiin etuja toisten valvomisesta: heitä kutsuttiin kapoiksi, muistaakseni.
        He tiesivät, miten kiusata uskontovereitaan. Mutta heidän loppunsa oli sen mukainen.

        Tiedät, että paras ystäväsi on aina Jehova ja Jeesus. Toisaalta sinun tulisi huolehtia myös omasta hyvinvoinnistasi kaikilla tasoilla: hengellisesti, henkisesti ja aineellisesti.
        Kun joku pettää sinua, lohduta silloin itseäsi, kuten lohduttaisit parasta ystävääsi.
        On monia asioita, joita em e voi odottaa toisten meille antavan, vaan meidän on otettava vastuu ja annettava ne itse itsellemme!
        1Korintolaisten 3:16,17 Ettekö tiedä, että te oette Jumalan temppeli ja että Jumalan henki asuu teissä?
        Ajattele tätä tosiasiaa, että olet Jehovan maallinen lapsi ja elät Hänen henkensä kautta!
        Eikö se pakota arvostamaan ja suojelemaan itseäsi kuin arvokasta hengellistä temppeliä!
        Varsinkin, kun kohtaa haasteita päivittäin, joista varoitetaan meitä Roomalaisten 1:24 .
        Muista, että Jehova ei hylkää niitä, jotka kääntyvät Hänen puoleensa.

        Pietari oli kovin itsevarma omasta uskostaan ja vahvuudestaa.
        Jeesus rukoili hänen puolestaan, ettei hän masentuisi langetessaan.
        Olen varma, että Jeesus rukoilee meidänkin puolestamme, ettei uskomme loppuisi, vaan voisimme jatkaa luottavin mielin, kuten Pietarikin jatkoi uudistunein voimin.

        Tässä oli joitakin kohtia, jotka tulivat mieleeni, mutta täällä on vaikeaa löytää oikeita ajatuksia, vaikka haluaisi tukea toista, kun ei tunne häntä, eikä tiedä olosuhteita.
        Voi hyvin tänä alkaneena kesänä!🌳 🌄💦🌅☀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        RT70! Kiitos liikuttavasta kommentistasi! 😍😭Olet kokenut paljon haastavaa!
        Haluaisin aivan ensiksi muistuttaa sinua siitä, että Vastustaja haluaa sinun tuntea olevasi arvoton. Muista aina, että Jehova Jumala on meidän kaikkien Taivaallinen Isä, Elämänantaja ja rakastaa meitä niin paljon, että on ryhtynyt suurinpaan uhrauksen ja avun antoon.
        Jehova, Taivaan Isäsi, rakastaa sinua ja näkee, mitä ongelmia vastaan ponnistelet!
        Hän auttaa sinua vaikeuksissasi, vaikka välistä tunnet olevasi kuin yksinäinen kaarnavene laineilla keikkuen myrskyssä ja pimeässä. Silloinkin meillä on rukousyhteys, Kuninkaamme ja Ylimmäinen Pappi välittämässä sen, mitä emme itse kykene, pyhän hengen apu muistuttamaan, enkelien apu, josta Raamatussa kerrotaan niin paljon.
        Enkelit eivät auta meitä vain julistustyössä saamaan kosketusta oikeaan aikaan apua tarvitseviin ihmisiin, vaanmyös henkilökohtaista apua antaakseen, kuten Pietari ja Paavali saivat apua vapautuakseen vankilasta.
        Meidän vankilamme voi olla henkisellä tasolla, olosuhteissa, jotka rajoittavat ja ahdistavat.
        Niissä joko vahvistumme Jehova Jumalan avulla tai vapaudumme.
        Jehova ei salli meille koskaan enempää tai vaikeampaa haastetta kuin mitä kestämme.

        Tuo kykysi maalata tauluja on suuri lahja sinulle, että lähimmäisillesi.
        Ne auttavat mietiskelemään ja rauhoittumaan ja irtautumaan mielessään vaikeista olosuhteista. Sinulla on varmasti mahdollisuus maalata luonnon keskellä.
        Nyt kesä on hyvä käyttää siihen vahvistavaan ja puhdistavaan olotilaan.

        Mitä tuohon petokseen tulee, niin monet syyllistyvät toiselta varastamiseen.
        He tuntevat,että heidän todellisia tarpeitaan ei täytetä.
        Että jollain muulla on enemmän ja heillä on oikeus ottaa se omakseen.
        Rikollisetkin tuntevat toimivansa oikeutetusti. Kukaan rikollinen ei ajattele olevansa paha.
        Olen kuullut niin monen varkaan selittävän, että vakuutukset korvaavat.
        Sinulla on niin paljon, ettet tarvitse! Tai vain heille tulee suuri tarve itselleen.
        Tulet saamaan jotain kautta menettämäsi korkojen kautta. Varsinkin, kun et lähde kostamaan, vaan jätät oikeuden jaon Jehovalle. Toivon sinun näkevän todistuksen siitä pian.

        Yritä keskittyä siihen, mitä arvostat ja maalaamaan taulujasi.
        Käyn hakemassa Raamattuni ja katson sieltä joitakin kohtia sinulle.
        Lähetän tämän välillä, ettei se häviä eetteriin...🙂

        Miksi vanhimmat saavat kostaa?
        Miksi JT sukulaiseni saa kostaa jos kerran Jehova kostaa?
        Entäpä jos Jehova kostaa kaikille jehovantodistajille jotka pokkuroivat narsistivanhimmille ja hallintoelimelle?


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Suuria ihmisiä on,kuten Raamatun mainitsema Goljat joka oli noin 3 m.Nykyäänkin on ihmisiä jotka on lähes tuon 3 m.Laitan linkin jonka loppuosassa on kuvia suurista ihmisistä,joita on nykyäänkin,tuskin kaikkia on muokattu,Mutta ne kuvaukset 10 m jättiläisistä,tuntuu vaikealta uskoa,kun ei ole todisteina muuta kuin valokuvat.Linkki
        https://www.youtube.com/watch?v=5P7V0uVE4xg
        Löysin erään videon jossa japanilainen sumopainija.ja vieressä oli hevonen joka muistutti lähinnä koiraa sen jättiläisen vieressä.Varmaan voitti joka ottelun,kun ulkonäkö jo tyrmäsi vastustajan.
        Kun katsot temppua joka on järjen vastainen,on se joko tekniikalla saatu aikaiseksi tai siinä on henkiolento mukana.Kuten kaikki joissa kumoutuu painovoima,kuten kopperfieldin esityksissä,Jos henkilö lentelee ympäri salia kuin lintu,onko mahdollista ?Kerran satuin näkemään esityksen,jossa tempuntekijä asetti 2 harjaa lattialle harjaosat ylöspäin,jo sekin oli outoa,mutta kun asetti naisen makaamaan harjojen päälle,ja sitten otti harjat pois ja nainen leijui ilmassa,näitä versioita on useita,muttä tämän on varmaan moni nähnyt.Kukaan ei vain ole ajatellut sitä miten se on toteutettu.Koska sitä ei voi järkevästi selittää,on se demonien aiheuttama.

        RT70, mitä noihin temppuihin tulee, niin minulla on filmi Illusionisti.
        Hän kykeni muiden outojen ilmiöiden lisäksi saaman haluamansa henilön vaikuttamaan kuolleelta. Siten hän pelasti erään ihmisen vaaraoista.
        Monille ilmiöille on ymmärrettävä selitys, mutta muutkin ovat luonnon lakien mukkaisia.
        Me emme vain tiedä, miten niitä lakeja on käytetty hyväksi.
        Niiden oppimiseen voi mennä vuosia.

        Nykyisin on niin monia tapahtumia arkipäivässä, joihin demonit ovat vaikuttaneet.
        Siksi on elintärkeää saada läheinen suhde Jehovaan ja Jeesukseen.
        Ołen juotunut vaikeisiin tilanteisiin, joista en ole ymmärtänyt mitään.
        Kun olen silloin rukoillut mielessäni hiljaa Jehovalta apua, se ei auttanut.
        Kun huudahdin pelosta ääneen, niin minut jätettiin rauhaan!
        Siksi on hyvä toisinaan lausua Jehovan ja Jeesuksen nimi ääneen rukouksessa,
        koska demonit eivät näe, sisimpäämme, sydämeemme, ajatuksiamme.

        Olemme jatkuvasti hengellisessä sodassa voimakkaita vihollisia vastaan.
        Efesolaisten 6:10-18 kuvailee sitä sota-asua, josta meidän tulisi huolehtia päivittäin.
        Kysymyksesssä on elämä sotatantereellla ja meidän arkipäivässämme.
        Jos kykenet siirtämään ajatuksesi pois pelosta ja epävarmuudesta, niin
        tunteesi rauhoittuvat ja voita valita parempaa tilalle.
        Tietoinen valintasi ratkaisee tunteesi. Joko pelkoa herättävää tai luottamusta.
        Se vaatii harjoittelua.

        Niitä geneettiseti poikkeavia ihmisiä on ollut aina ja nykyisin tiedemiehet lisäävät näitä.
        He eivät muovaa ja kehitä vain kasveja ja eläimiä, vaan tietoisesti myös ihmisiä.
        Esim. On vanhempia, jotka valitsevat lastensa ominaisuudet,kyvyt jo ennen syntymää.
        Tätä puolustetaan sairauksien voittamisella ja muulla edistyksellä, mutta kun
        ihminen lähtee manipuloimaan luontoa, muuttamaan geenejä, niin siitä tulee takaisku.
        Näillä ihmisillä on paljon vaikeampaa sopeutua yhteiskuntaan.
        Meidän on hyvä olla kiitollisia siitä, mitä olemme saaneet ja tehdä niistä parhaamme.
        Kuten sinä olet saanut taiteilijan lahjoja, mutta et ehkä yhtä suuria musiikissa.
        Miksi haikailla sitä, mitä ei ole, kun aikansa voi käyttää ilolla siihen, mitä on saanut!🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vanhimmat saavat kostaa?
        Miksi JT sukulaiseni saa kostaa jos kerran Jehova kostaa?
        Entäpä jos Jehova kostaa kaikille jehovantodistajille jotka pokkuroivat narsistivanhimmille ja hallintoelimelle?

        Kun ihminen kostaa toiselle epäoikeudenmukaisuudet, joista kärsii, niin
        hän ylittää itse silloin omat rajansa ja asettuu tuomarin asemaan.

        Se joka vahingoittaa toista, joutuu aina maksamaan siitä.
        Se tulee takaisin kuin heitetty bumerangi - palautuu heittäjälle.

        Joka haluaa kostaa, tuntee vihaa, katkeruutta, on kuin se joka juo myrkkyä,
        ja luulee vihamiehensä vahingoittuvan siitä.

        Vain selaiset ihmiset, jotka itse kärsivät, voivat olla pahoja.
        Yritä vapautua sellaisita ihmisistä.
        Anteeksianto ei merkitse, että suhdetta tulisi jatkaa.
        Esim. nainen, johon kohdistetaan väkivaltaa suhteessa voi antaa anteeksi,
        mutta anteeksianto ei merkitse sellaisen suhteen jatkamista.

        Sinulla ei ole valtaa ja kykyä muuttaa toista ihmistä!
        Voit muuttaa vain oman asenteesi tilanteessasi tai olosuhteesi.
        Tämä on elämän haasteita ja ongelmia, jotka kohtaavat jokaista
        enemmän tai vähemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi vanhimmat saavat kostaa?
        Miksi JT sukulaiseni saa kostaa jos kerran Jehova kostaa?
        Entäpä jos Jehova kostaa kaikille jehovantodistajille jotka pokkuroivat narsistivanhimmille ja hallintoelimelle?

        Nämä kysymykset ovat monien mielessä!
        Minä en ole oikea henkilö ratkaisemaan tai lopettamaan tälläista väärintekoa.
        Vanhimmille, poliiseille, oikeuslsitoksille on annettu tietty valta.
        Mutta babylonilaiset ovat hyvä esimerkki siitä, miten Jehova rankaisi heitä,
        kun he olivat julmia israelilaisille ja käyttivät enemmän voimaa kuin oli oikein.
        Oikeuslaitokset ovat Jumalan sallinnalla, vaikka ovat epätäydellisiä.
        Mutta Roomalaisten 13:1-5 ja Pietarin kirjeessä oslitetaan, että ne ovat Jumalan palvelijoita järjestyksen säilyttämiseen, niin kauan, että Hän ne poistaa.
        Vanhimmat tullaan tuomitsemaan kaksinkertaisella rangaistuksella väärinteoista.
        Siinä ei auta kaveri-vanhimman olkmapäälle taputtelut ja kädenlyönnit sopimukseksi.
        Meillä on sama ongelma kaikilla. En osaa sanoa muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jatkan tästä joillakin raamatunkohdilla, joita sait mieleeni kirjoituksellasi.
        Minulla on vain vanhempia suomalaisia raamatunkäännöksiä käsillä.
        Lue nämä kohdat siitä uusimmasta netissä lisäkohdin, jos ne sinua puhuttelevat.

        1Pietari 5:10 Mutta hetkisen kärsittyänne kaiken ansaitsemattoman hyvyyden Jumala...
        saattaa itse päätökseen valmennuksenne, hän tekee teidät lujiksi, hän tekee teidät vahvoiksi.
        Tätä kohtaa olen usein miettinyt ja todeksi havainnut! Meillä tulee iän ja olosuhteiden kautta erilaisia haasteita ja vaikeuksia, joita meidän on kästeltävä. Muista silloin, että tietoa tärkeämpää on luottamus Jehovan apuun. Kuten luemme Joosefin tehneen!
        Filippiläisten 4:4-7 Iloitkaa aina Herrassa....Jumalan rauha, joka littää kaiken ajatuksen, varjelee teidän sydämenne ja mielenne Kristuksen Jeesuksen välityksellä.
        Jehova ei odota meidän tietävän kaikea uusiin tilanteisiin joutuessamme.
        Voimme jättäytyä Hänen ohjaukseensa luottaen, että kun vaikuttimemme on hyvä ja haluamme pitää kiinni siitä, minkä tiedämme oikeaksi, niin saamma ohjauksen.

        Hebreamaisten 4:14-5:1- Jeesuksen Kristuksen huomaavaisena Ylipappina oleminen vahvistaa ja lohduttaa ja samoin kuin Hänestä tuli ymmärtäväinen ja armollinen ihmisiä kohtaan, niin mekin voimme saada samoja ominaisuuksia juuri kärsimyksissä.
        Lapset, jotka eivät kohtaa vastoinkäymisiä, vaan saavat kaiken ponnistelematta,
        he eivät kykene olemaan tueksi myöskään toisille. Ovat usein itsekkäitä.

        Raamatussa on myös paljon kertomuksia petollisuudesta, joka satuttaa eniten, kun se tulee omaisilta tai uskontovereilta, jotka tietävät, mikä eniten satuttaa.
        Historiassa on ollut aikoja, jolloin ei ole voinut luottaa kehenkään.
        Esim.Jeesuksen aikaan roomalaiset antoivat edomilaisile, Eesaun jälkeläisille, etuja sitä vastaan, että pitivät kurissa vlipuoliaan, tai Jaakobin jälkeläisiä. Se gaistelu jatkuu.
        Samoin natsien aikana neskitysleireissä joillekin todistajille annettiin etuja toisten valvomisesta: heitä kutsuttiin kapoiksi, muistaakseni.
        He tiesivät, miten kiusata uskontovereitaan. Mutta heidän loppunsa oli sen mukainen.

        Tiedät, että paras ystäväsi on aina Jehova ja Jeesus. Toisaalta sinun tulisi huolehtia myös omasta hyvinvoinnistasi kaikilla tasoilla: hengellisesti, henkisesti ja aineellisesti.
        Kun joku pettää sinua, lohduta silloin itseäsi, kuten lohduttaisit parasta ystävääsi.
        On monia asioita, joita em e voi odottaa toisten meille antavan, vaan meidän on otettava vastuu ja annettava ne itse itsellemme!
        1Korintolaisten 3:16,17 Ettekö tiedä, että te oette Jumalan temppeli ja että Jumalan henki asuu teissä?
        Ajattele tätä tosiasiaa, että olet Jehovan maallinen lapsi ja elät Hänen henkensä kautta!
        Eikö se pakota arvostamaan ja suojelemaan itseäsi kuin arvokasta hengellistä temppeliä!
        Varsinkin, kun kohtaa haasteita päivittäin, joista varoitetaan meitä Roomalaisten 1:24 .
        Muista, että Jehova ei hylkää niitä, jotka kääntyvät Hänen puoleensa.

        Pietari oli kovin itsevarma omasta uskostaan ja vahvuudestaa.
        Jeesus rukoili hänen puolestaan, ettei hän masentuisi langetessaan.
        Olen varma, että Jeesus rukoilee meidänkin puolestamme, ettei uskomme loppuisi, vaan voisimme jatkaa luottavin mielin, kuten Pietarikin jatkoi uudistunein voimin.

        Tässä oli joitakin kohtia, jotka tulivat mieleeni, mutta täällä on vaikeaa löytää oikeita ajatuksia, vaikka haluaisi tukea toista, kun ei tunne häntä, eikä tiedä olosuhteita.
        Voi hyvin tänä alkaneena kesänä!🌳 🌄💦🌅☀️

        Kiitos vastauksestasi,on myönnettävä,että minäkin liikutuin .Luin se kahteen kertaan ja on sanottava että,et ole kuka tahansa kommentoija.Näit paljon vaivaa etsiessäsi lohduttavia raamatun paikkoja.Mulla on sellainen tunne että,uskomme samoihin asioihin.
        Jos tietäisin keinon miten voisimme keskustella ilman taustalla olevaa yleisöä,voisi tulla mielenkiintoisia keskusteluja.
        Tällä kanavalla,jos antaa henkilötietoja,saa varmasti vihapostia laatikon täyteen.
        Täytynee lukea vielä kommenttisi.Jatkan kirjoittelua myöhemmin
        Toivotan hyvää alkanutta kesää,vaikka viirusvaara ei ole vielä ohi.Muista katsoa nimimerkkini,käytän sitä,erottautumaan massasta.


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi,on myönnettävä,että minäkin liikutuin .Luin se kahteen kertaan ja on sanottava että,et ole kuka tahansa kommentoija.Näit paljon vaivaa etsiessäsi lohduttavia raamatun paikkoja.Mulla on sellainen tunne että,uskomme samoihin asioihin.
        Jos tietäisin keinon miten voisimme keskustella ilman taustalla olevaa yleisöä,voisi tulla mielenkiintoisia keskusteluja.
        Tällä kanavalla,jos antaa henkilötietoja,saa varmasti vihapostia laatikon täyteen.
        Täytynee lukea vielä kommenttisi.Jatkan kirjoittelua myöhemmin
        Toivotan hyvää alkanutta kesää,vaikka viirusvaara ei ole vielä ohi.Muista katsoa nimimerkkini,käytän sitä,erottautumaan massasta.

        RT70! Kun joku nyt alkaa kadehtia meidän keskusteluamme, niin hän alkaa sekoitella kortteja, tarkoitan ajatuksia kommenteissamme ja käyttää myös nimimerkkiäsi.
        Onneksi oikean nimmarin tunnistaa sinisestä väristä, muttavälistä niitäkin voi vääristää.
        Olen nähnyt tämän toimivan niin monta kertaa.
        Itse en jaksa siihen sisään kirjoittautumiseen, koska olen huono tekniikassa ja
        kirjoittelen niin hitaasti, että joudun uusimaan sisään kirjoittautumisen ja silloin kirjoitettu häviää. Olen yrittänyt monta kertaa.
        Jatketaan täällä tällaista rupattelua, sillä nämä ovat asioita, joita toisetkin kohtaavat.
        Joku muukin saattaa hyötyä.
        Tuo vaan ajtuksiasi esiin vapaasti, niin puidaan, mitä olemme kokeneet.
        Näkemykset vaihtuvat ja uusi tieto muuttaa asennetta.
        Tiedä mitä "uutta valoa ja totuutta" täällä lauomme!😂🤗


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihminen kostaa toiselle epäoikeudenmukaisuudet, joista kärsii, niin
        hän ylittää itse silloin omat rajansa ja asettuu tuomarin asemaan.

        Se joka vahingoittaa toista, joutuu aina maksamaan siitä.
        Se tulee takaisin kuin heitetty bumerangi - palautuu heittäjälle.

        Joka haluaa kostaa, tuntee vihaa, katkeruutta, on kuin se joka juo myrkkyä,
        ja luulee vihamiehensä vahingoittuvan siitä.

        Vain selaiset ihmiset, jotka itse kärsivät, voivat olla pahoja.
        Yritä vapautua sellaisita ihmisistä.
        Anteeksianto ei merkitse, että suhdetta tulisi jatkaa.
        Esim. nainen, johon kohdistetaan väkivaltaa suhteessa voi antaa anteeksi,
        mutta anteeksianto ei merkitse sellaisen suhteen jatkamista.

        Sinulla ei ole valtaa ja kykyä muuttaa toista ihmistä!
        Voit muuttaa vain oman asenteesi tilanteessasi tai olosuhteesi.
        Tämä on elämän haasteita ja ongelmia, jotka kohtaavat jokaista
        enemmän tai vähemmän.

        Mutta vanhimmilla tai hallintoelimellä on oikeus muuttaa minun elämääni. Niinkö?
        Millä oikeudella he niin tekevät?
        En minä ole mikään julkisyntinen. Minä luen raamattua joka päivä. Minä rukoilen joka aamu, että Jeesus/Jehova ohjaisia minua tänäänkin.
        Kuvittelevatko vanhimmat ja hallintoelin olevansa minun yläpuolellani?


      • Anonyymi kirjoitti:

        RT70! Kun joku nyt alkaa kadehtia meidän keskusteluamme, niin hän alkaa sekoitella kortteja, tarkoitan ajatuksia kommenteissamme ja käyttää myös nimimerkkiäsi.
        Onneksi oikean nimmarin tunnistaa sinisestä väristä, muttavälistä niitäkin voi vääristää.
        Olen nähnyt tämän toimivan niin monta kertaa.
        Itse en jaksa siihen sisään kirjoittautumiseen, koska olen huono tekniikassa ja
        kirjoittelen niin hitaasti, että joudun uusimaan sisään kirjoittautumisen ja silloin kirjoitettu häviää. Olen yrittänyt monta kertaa.
        Jatketaan täällä tällaista rupattelua, sillä nämä ovat asioita, joita toisetkin kohtaavat.
        Joku muukin saattaa hyötyä.
        Tuo vaan ajtuksiasi esiin vapaasti, niin puidaan, mitä olemme kokeneet.
        Näkemykset vaihtuvat ja uusi tieto muuttaa asennetta.
        Tiedä mitä "uutta valoa ja totuutta" täällä lauomme!😂🤗

        Mulle kävi juuri se että kun ehti kirjoitusken tehdä,ja painoin nappia lähetä,niin tuli kehoitus kirjautua ,kun tein sen,oli koko kirjoitukseni kadonnut.
        Se olisi ollut pisin tähän mennessä.
        Ei näköjään kannata tehdä kovin pitkiä juttuja kun ne voi helposti kadota.
        Jatketaan ehkä huomenna.


      • Anonyymi
        RT70 kirjoitti:

        Mulle kävi juuri se että kun ehti kirjoitusken tehdä,ja painoin nappia lähetä,niin tuli kehoitus kirjautua ,kun tein sen,oli koko kirjoitukseni kadonnut.
        Se olisi ollut pisin tähän mennessä.
        Ei näköjään kannata tehdä kovin pitkiä juttuja kun ne voi helposti kadota.
        Jatketaan ehkä huomenna.

        Jatketaan huomenna ja annetaan ajatusten muhia.
        Ne kadonneet kommentit tulevat siten usein paremmiksi seuraavalla kerralla.
        Mutta kellään ei ole aikaa kirjoitetella jatkuvasti samasta asiasta.
        Mietijuuri kävelyllä tuota vanhinten "programmointia" kuin heillä olisi oikeus päättää joka hengenvedosta. Antaahan Raamattu siihen oikeuden, kun Paavali sanoo, että jokainen ajatus tulee vangita Kristukselle kuuliaiseksi. 🤣😭
        Mutta tämä on monien ongelma, joten hyvä jos me pystymme antamaan sanat heidän ahdistuneille tunteilleen.
        Ollaan vain siinä asenteessa, että yritämme löytää kypsiä ja Raamatullisesti hyväksyttäviä mietteitä.
        Hyvää illan jatkoa sinne ja karisuta katkeruus, ennenkuin lasket pääsi tyynyyn!🤗


    • Anonyymi

      Milloinhan korson ja koivukylän seurakunta pitävät kokouksiaan uudessa Rekolan salissa. Kun haartoimisto lupasi seurakuntalaisille että se valmistuu ennätysajassa.
      Taitaa olla puppua ja tontti menee myyntiin vai mitä Palmu Ropponen.

      • Anonyymi

        Porukka istuu nyt beetelin toimistoissa pehmustetuissa nahkatuoleissaan ja itkee:" yhyy. . .taas meitä vainotaan".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Porukka istuu nyt beetelin toimistoissa pehmustetuissa nahkatuoleissaan ja itkee:" yhyy. . .taas meitä vainotaan".

        Mistä tiesit oletko itsekkin täällä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiesit oletko itsekkin täällä?

        Olen. Olen veli N.L.


    • Anonyymi

      Sellaiset todistajat jotka eivät tajua lähteä tuosta saatanan järjestöstä ennen harmageddonia joutuvat paaluun kun jeesus saapuu, sen verran pahoja ihmisiä he ovat, tuo järjestö on juurikin se autioittava iljetys pyhällä paikalla...
      Nämä todistajat ovat juurikin kuin jeesuksen ajan fariseukset kun kuuntelevat ennemmin ihmisiä kuin jumalaa.
      Sillä heissä ei hyvää ole eivätkä he ole oppineet tuntemaan isää ja poikaa.
      Tuho on oleva herkkäuskoisen kohtalo.
      Ne jotka lähtevät voivat vielä pelastua...

    • Anonyymi

      Loistavaa kun ei tarvitse sinne salille vääntäytyä katsomaan ihmisiä jotka teeskentelevät siellä ystävällisyyttä...
      Toivottavasti kaikki salit myydään niin voi helposti unohtaa koko touhun.

      • Anonyymi

        Ne ovat jo myynnissä ja avaimia kerätään kiireellä välittäjille!😁


    • Anonyymi

      No ei ole myynnissä, vaan lapsilukot uusitaan, nyt tulee munalukot.

    • Anonyymi

      Eipä vois vähempää kiinnostaa enään koko touhu.
      Käsittämätöntä kuinka sokea sitä on ollutkaan ja tuhlannut vuosia elämästään tuolle touhulle...
      Nyt kun itsekin on nähnyt sen puolen mitä tavallinen ns. Rivitodistaja ei näe niin en ihmettele kun on ihan hallintoelimestä asti jotkut jättäneet tämän touhun, monet muut vanhimmat js tienraivaajatkin ovat tulleet järkiinsä ja tajunneet että ei tämä ollutkaan se jehovan järjestö vaikka niin luulimme...
      Mitä ylemmäs ravintoketjussa nousee niin sitä selkeämmin näkee että ei tämä eroa juuri mitenkään muista maailmallisista uskonnoista.
      Raha ja valta ohjaa ja ihminen hallitsee ihmistä, surullista mutta totta.

      • Anonyymi

        Oikein kirjoitit kuoma.
        Härski kulttihan tämä on.


    • Anonyymi

      " Porukka istuu nyt beetelin toimistoissa pehmustetuissa nahkatuoleissaan ja itkee:" yhyy. . .taas meitä vainotaan".

      -Tuo "vaino" on yritys kerjätä myötätuntoa.
      Joka ilmaisee myötätuntoa, alkaa sitten olemaan sen ns. rakkauspommituksen kohteena...
      Kuten oven avaaja, jonka asunto kehutaan, sitten avaaja itse imarrellaan ja puhutaan muuten mukavia.
      Joka sen antaa kutitella itseään, saa kohta kutsun todistajakotiin kahvillekin, missä sitten toisen kahvia hörppiessa odotetaan olevan vähemmän altis kysymysten esittämiseen, kun vartiotorni otetaan esille. Jotta avaaja aikanaan itsekin jatkaisi saman teatterin pyörittämistä.

    • Anonyymi

      Useassa seurakunnassa on seurakunnan rikkain, myös kordinaattorina, tai jos ei kordinaattorina niin ainakin johto koplassa.

      Niinhän Jeesus neuvoi joopa joo ja ihmeteltäessä tätä tulee selityksiä duuba duu.

      • Anonyymi

        Rikasta pokkuroidaan ja köyhää poljetaan halveksien
        vahhimpien johdolla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      41
      2931
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      180
      1719
    3. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1597
    4. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1575
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1279
    6. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      335
      1121
    7. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      1004
    8. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      92
      995
    9. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      93
      946
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      920
    Aihe