Voiko Toyota Auris Farmarilla rahdata 300kg:n painoisen ulkogrillin kaupasta mökille eli kestääkö kantavuus?
Tyhmä kysymys?
10
2320
Vastaukset
Luultavasti ohjekirjasta tieto löytyy, mutta jos ei löydy niin arvauksena:
1) taakse et noin paljoa saa laittaa ja
2) kyllä voit
Itselläni oli farkkugolffissa, joka muistaakseni kestää huimat 80 kiloa painoa takakontissaan, noin 500 litraa alkoholipitoisia juomia. Ihan hyvin kesti, kun varovasti ajeli (iskarit kai siinä ekana menee, ja takakontin rakenteet).
Turvallisempaa pistää kärryyn ja hinata perille.- Anonyymi
Rotta taas kertoilee omia huumehöyryisiä tarinoitaan. Tuon vikisijän juttuihin ei kannata missään tapauksessa uskoa.
- Anonyymi
Ei kestä.
- Anonyymi
Auto kestää varmasti ja vaikka rekisteröintitodistuksen kantavuus tulisi täyteen, ei siitä kannata välittää, koska The Ratin sanoin, sääntöjä ei tarvitse noudattaa jos siitä ei ole kenellekään haittaa. Eli voit Rotan ohjeita noudattaen lyödä Toyotan kyytiin vaikka tonnin painoisen grillin. Laki tietysti kieltää auton ylikuormaamisen, mutta jos suuresta ylikuormasta ei ole haittaa kenellekään, niin antaa palaa.
- Anonyymi
En ole vielä nähnyt sellaista paperia (virallista tai auton ohjekirjaa) jossa olisi määräitelty kuinka paljon saa tavaratilaan enintään kuormata tavaraa. Tuo rotan kertoma 80 kg osuisi aika hyvin suurimmaksi sallituksi kattokuormaksi tai vetokoukun kuormitukseksi.
Ratkaisevaa on akselipaino. Rekisteriotteessa on kerrottu auton suurimmat sallitut akselipainot ja jos 300 kg grilli laitetaan tavaratilaan, voi olla rajoilla ylitetäänkö taka-akselin akselipaino. Mutta onhan auton normaalikuormituksessakin laskettu takapenkin kuormaksi kolme henkilöä matkatavaroineen, joka sekin alkaa lähenemään tuota 300 kg.
Joka tapauksessa rengaspaine on nostettava täyden kuorman mukaiseksi ja ajettavakin varovasti eikä välttämättä suurilla nopeuksilla (poikkeava painonjakauma). Anonyymi kirjoitti:
En ole vielä nähnyt sellaista paperia (virallista tai auton ohjekirjaa) jossa olisi määräitelty kuinka paljon saa tavaratilaan enintään kuormata tavaraa. Tuo rotan kertoma 80 kg osuisi aika hyvin suurimmaksi sallituksi kattokuormaksi tai vetokoukun kuormitukseksi.
Ratkaisevaa on akselipaino. Rekisteriotteessa on kerrottu auton suurimmat sallitut akselipainot ja jos 300 kg grilli laitetaan tavaratilaan, voi olla rajoilla ylitetäänkö taka-akselin akselipaino. Mutta onhan auton normaalikuormituksessakin laskettu takapenkin kuormaksi kolme henkilöä matkatavaroineen, joka sekin alkaa lähenemään tuota 300 kg.
Joka tapauksessa rengaspaine on nostettava täyden kuorman mukaiseksi ja ajettavakin varovasti eikä välttämättä suurilla nopeuksilla (poikkeava painonjakauma).Oletettavasti minun tapauksessani takakontin kuorma oli laskettu sen perusteella, että takapenkillä istuisi kolme aikuista (onkohan tuo virallisesti 80 kiloa per nenä). 3x80 300 = 540 kiloa. Voipi olla alustalle aika kova paukku, mutta luultavasti kestää jos rauhallisesti ajelee.
Toinen kysymys on sitten grillin muoto. Itsellä ei noin painavaa grilliä ole koskaan ollut, mutta jos tuo on purettu paketeista ja vaikkapa seisoo neljällä jalalla, ovat paineet aika kovia jalkojen alla. Siinä kun sopivasta töyssystä ajaa ja saa koko grillin massan hetkeksi yhden jalan päällä ja hieman kiihtyvyyttä vielä mukaan, voi lattia vähän kärsiä.
Ja kun nyt tätä tulee teorisoitua, jos onnistuu ajamaan kolarin, voi 300 kiloa grilliä tuntua epämiellyttävältä niskassa. Teoriassahan me kaikki sidomme moiset lastit kiinni, mutta takaluukun sidontapisteet (kai niitä on?) eivät välttämättä kestä tuota massaa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole vielä nähnyt sellaista paperia (virallista tai auton ohjekirjaa) jossa olisi määräitelty kuinka paljon saa tavaratilaan enintään kuormata tavaraa. Tuo rotan kertoma 80 kg osuisi aika hyvin suurimmaksi sallituksi kattokuormaksi tai vetokoukun kuormitukseksi.
Ratkaisevaa on akselipaino. Rekisteriotteessa on kerrottu auton suurimmat sallitut akselipainot ja jos 300 kg grilli laitetaan tavaratilaan, voi olla rajoilla ylitetäänkö taka-akselin akselipaino. Mutta onhan auton normaalikuormituksessakin laskettu takapenkin kuormaksi kolme henkilöä matkatavaroineen, joka sekin alkaa lähenemään tuota 300 kg.
Joka tapauksessa rengaspaine on nostettava täyden kuorman mukaiseksi ja ajettavakin varovasti eikä välttämättä suurilla nopeuksilla (poikkeava painonjakauma).Kuten palstan mestari The Rat on ohjeistanut, ei sääntöjä tarvitse noudattaa, jos siitä ei muille ole haittaa. Tämä koskee tietysti myös ajoneuvojen painorajoituksia. Jos ei haittaa, ei myöskään vaaraa.
> Lex Rotta <
- Anonyymi
Eli pakettiautoa vuokraamaan.Kiitoksia neuvosta.
- Anonyymi
Voi olla paras vaihtoehto. Tuollaisen murikan käsittely ja saaminen farkun tavaratilaan voi olla vähän hankalaa ja voi myös vaurioittaa tavaratilaa.
- Anonyymi
Osina sen meinasin pakat,mutta ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221701
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161402Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329982- 61980
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen81833- 66831
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658