Moottoripyörä kortti

Jake

omistan BECE kortin, mutta moottoripyörä kortti on vielä hommaammatta. Nyt olis ajatus mennä autokouluun. Kuinka paljon teoriatunteja ja ajotunteja tarvitaan? Minkä verran hintaa kortille tulee? Pitääkö kortti ajaa tietyn kokoisella pyörällä???

8

2656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moottoripyörä

      kortin hinta riippuu paikkakunnasta jonkun verran. eli mitä isompi paikkakunta, sen kalliimpi. itse ajoin kuopiossa 2v. sitten ja kortille tuli hintaa n.500€. omistin aikaisemmin bcd-kortin. käsittelytunteja oli muistaakseni 4x n. 30 min, ja ajotunteja n.30min. teoriatuntejakaan ei kovin montaa ole. ajotunnit ajelin kuusisataisella pyörällä. kuutioilla ei vissiin ole merkitystä kunhan on moottoripyörä.

    • kippis

      moottoripyöräkorttiin tarvitaan 6 h moottoripyörä teoriaa. Ajokertoja on 6 (á 25 min).

      Hinta riippuu paikkakunnasta, uudellamaalla n.650 €.

      • Hämmästynyt

        Byrokratiaan tukeutuvaa kiskomista. B-kortin korotus C:ksi maksaa 400-600. Ja sekin on hävytön hinta varrattuna palveluun 12 tuntia teoriaa ja sentään 5 ajokertaa melkoisen hinnakkaalla kuorma-autolla. Mutta että hän, joka saa ajaa 60 tonnista rekkaa, joutuu maksamaan enemmän siitä, että saa ajaa moottoripyörää, jolla voi taittaa vain oman niskansa. Voi pyhä byrokratius ja lainsäätäjän tyhmyys.


      • Hämmästynyt kirjoitti:

        Byrokratiaan tukeutuvaa kiskomista. B-kortin korotus C:ksi maksaa 400-600. Ja sekin on hävytön hinta varrattuna palveluun 12 tuntia teoriaa ja sentään 5 ajokertaa melkoisen hinnakkaalla kuorma-autolla. Mutta että hän, joka saa ajaa 60 tonnista rekkaa, joutuu maksamaan enemmän siitä, että saa ajaa moottoripyörää, jolla voi taittaa vain oman niskansa. Voi pyhä byrokratius ja lainsäätäjän tyhmyys.

        Kaikkea mikä liittyy liikkumiseen rokotetaan aina raskaammalla kädellä.


      • Prätkää
        Hämmästynyt kirjoitti:

        Byrokratiaan tukeutuvaa kiskomista. B-kortin korotus C:ksi maksaa 400-600. Ja sekin on hävytön hinta varrattuna palveluun 12 tuntia teoriaa ja sentään 5 ajokertaa melkoisen hinnakkaalla kuorma-autolla. Mutta että hän, joka saa ajaa 60 tonnista rekkaa, joutuu maksamaan enemmän siitä, että saa ajaa moottoripyörää, jolla voi taittaa vain oman niskansa. Voi pyhä byrokratius ja lainsäätäjän tyhmyys.

        On sulla ihmeelliset vertailutavat.
        Rekkakuskista ei automaattisesti ole mopokuskiksi.
        Eikä päinvastoin.
        Sano totuus!
        Sinä et koskaan tahdo maksaa mitään mistään.
        Sinun pitää aina saada kaiken ilmaiseksi ja heti!
        Asenteesi liikenteessä taitaa myöskin olla MINÄ, MINÄ, HETI!


      • ekonomi
        Hämmästynyt kirjoitti:

        Byrokratiaan tukeutuvaa kiskomista. B-kortin korotus C:ksi maksaa 400-600. Ja sekin on hävytön hinta varrattuna palveluun 12 tuntia teoriaa ja sentään 5 ajokertaa melkoisen hinnakkaalla kuorma-autolla. Mutta että hän, joka saa ajaa 60 tonnista rekkaa, joutuu maksamaan enemmän siitä, että saa ajaa moottoripyörää, jolla voi taittaa vain oman niskansa. Voi pyhä byrokratius ja lainsäätäjän tyhmyys.

        Mp-kortin hinta tulee valitettavasti vähän erillaisin perustein kun C-kortin hinta. Mp-kortti on tietyllä tavalla kausituote, sen suoritus on vuodenaikaan sidottu, joten tuloa tulee lyhyemmältä ajalta koko vuoden kustannuksia ajatellen. Vakutus (seisonta), säilytys ja osamaksut on maksettava ympärivuoden, vaikka pyörästä ei ole tuottoa. Kuorma-auton käyttö on ympärivuotista. C-opetuksen kustannukset tasantuvat koko vuodelle.


      • A-kortti
        Hämmästynyt kirjoitti:

        Byrokratiaan tukeutuvaa kiskomista. B-kortin korotus C:ksi maksaa 400-600. Ja sekin on hävytön hinta varrattuna palveluun 12 tuntia teoriaa ja sentään 5 ajokertaa melkoisen hinnakkaalla kuorma-autolla. Mutta että hän, joka saa ajaa 60 tonnista rekkaa, joutuu maksamaan enemmän siitä, että saa ajaa moottoripyörää, jolla voi taittaa vain oman niskansa. Voi pyhä byrokratius ja lainsäätäjän tyhmyys.

        Ai moottoripyörällä voi taittaa vain oman niskansa, ei pidä paikkaansa. jalankulkijat ja pyöräilijät pitää huomioida! ja tietenkin toiset moottoripyöräilijät! ja mp:ää on "vähän" erilaista ajaa kun isoa rekkaa.


    • sääpallo

      ..tulee kortti maksamaan 450€ 90€ viranomaisille niin ja lekurissa joutuu käymään jos edellisen kortin saannista on yli 5vuotta.. Hinnoissa on tietty eroja ja tinkiä kannattaa niin tippuu jokunen kymppi pois.
      Olet ilm. ajamassa ns. "isoa"-A:ta eli kokeet joudut suorittamaan isolla pyörällä olikohan se nyt yli 25kw:ta.
      Teoriaa on yhteensä noin 4-5 tuntia ja pakolliset ajot on tuon 6 X 25min.
      Sitten on viellä kirjalliset, käsittelykoe ja inssi..
      Korjatkaa jos puhuin ihan puutaheinää.
      Itselläni myös opinnot alkaneet :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe