Olen ymmärtänyt että Hyundait on ruostesuojattu (sinkitty) muuten paitsi katto. Ainakin niin Hyundai-myyjät niin mainostivat.
Itsellä oli aiemmin 2014 i20 ja siitä maalattiin takuuseen ruostepilkkujen takia takaluukku vuoden iässä ja ovet parin vuoden iässä (oletin että tämä ollut joku maanantaikappale).
Katon suojaamattomuuden näki hyvin omassa 2014 i40.ssä, jossa etukatto maalattin nyt ruostekukkasten takia (tämä ei mennyt takuuseen kun alkanut kiveniskuista - aika pahaksi oli päässyt vaikka kiveniskut aina mahdollisimman pian otettu kiinni paikkamaalilla).
Vaimon i20.nen vaihtui 1,5 vuotta sitten 2016 i30.een. Nyt i30.nen sai parkkissa pikku osuman takaluukkuun ja siitä lähti maalit pikku alueelta. Yllätykseni pelllissä ei ollut kyllä yhtään sinkitystä. Puhdas pelti maalin alla ja nyt parin päivän jälkeen alkaa jo ruostetta pellissä näkymään. Onko siis takaluukkukin suojaamaton?
Olen ollut siinä käsityksessä että Hyundait kestää ruostetta aika hyvin, mutta nyt alkaa pelottamaan että onko näitä sinkitty yhtään?
Hyundai ruostesuojaus
6
927
Vastaukset
- Anonyymi
Hyundai ilmoittaa jo 90 luvun esiteessään että esim.Hyundai Elantrassa on 70% galvanoituja korin ja alustan osia.Lisäksi kaikki tehtaalla saavat stadardit täyttävän alustan ruosteenestokäsittelyn. Myös Hangossa annettiin uusi ruosteenestokäsittely.
Vanha esite kehuu että kolminkertainen ruosteenestokäsitely on Hyundailla
Korin galvanointi estää tehokkaasti ruostumisen,
Korin alaosa on suojattu erikoismaalilla kiveniskuja vastaan.
Nämä kaikki 90 luvulla. - Anonyymi
Eurooppaan, ja etenkin pohjoismaihin tulevat Hyundai autot ovat aina sinkityillä koripelleillä.
Lisäksi koko alusta suojataan kovahkolla tehdasmassalla ja sen lisäksi meille tuleviin autoihin ruiskutetaan vielä alustaan mekaaniselle kulutukselle alttiille alueille (Helman alusta ja lokasuojan kaaret) hyvin kiveniskuilta suojaava joustavampi massaus.
Myös kaikki koripeltien kotelorakenteet suihkutetaan tehtaan toimesta sisäpuolelta sitkeästi kiinnitarttuvalla kotelonsuojamassalla.
Tämän vastauksen sain muutama vuosi sitten maahantuojalta- Anonyymi
Pelkkiä valheita. Ei mitään suojausta ole tehty. Sinkityksestä puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistähän syystä sitten mun kohta 20 vuotta vanha Hyundai ei ole yhtään ruostunut ?
Pellit on aivan ruosteettomat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tuo kirjoitettu Esson baarin seinälehteen kaikkien asiantuntijoiden luettavaksi ?
- Anonyymi
Vibilägare rosttest: Hyundai Tucson 4/5 - eli totesivat laadukkaasti suojatuksi. Kaippa noita ruotsalaisia on uskominen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818