Muuttuneet virtsaamistavat

Anonyymi

Virtsarakon häiriintyminen?
Join muutama viikko sitten suuria määriä vettä, vaikka normaalisti en juo päivässä juuri mitään. Tuolloin aloin rampata pissalla jatkuvasti. Noin kaksi kertaa tunnissa. Olen myös muuten kova ravaamaan vessassa. Vähensin kuitenkin juomistani viikko sitten, jonka ansiosta käyn vessassa paljon harvemmin. Nykyään vaan on monta kertaa päivässä se vaiva, ettei virtsa meinaa tulla. Joudun pyöriä pöntöllä pitkiäkin aikoja, jotta saan edes vähän pissaa tulemaan (ei ole oikein painetta..) Ja hetken kuluttua tuleekin sitten taas normaalisti. Vti, sukupuolitaudit puhtaat. Synnyttämätön, 30v nainen. Ei lääkityksiä eikä sairauksia. Onko rakon toiminta häiriintynyt? Lääkäri käski seurata juomistani päiväkirjaan, ja seurata viikon alkaako vaiva helpottamaan. Onko kellään ollut samaa? Mielestäni juon riittävästi, ja virtsaa kyllä löytyy, mutta sen ulostuleminen onkin sitten oma hommansa. Alkaa turhauttaa huomata pissahätä, ja valmiiksi vessaan kävellessä miettiä että tuleekohan mitään tälläkertaa. Desi, kolme ja paineella vai ilman. Pelkään vaihan muuttuvan psyykkiseksi.

4

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirjoitat että nyt jo vessaan mennessä mietit että tuleeko pissaa vai ei.
      Vaikuttaa että se on jo vähän psyykkistä, kenties stressaava tilanne kun jännittää tuleeko vai ei.
      Ainakin kannattaa odottaa kunnon hätää ettei mene heti kun siltä vähän tuntuu.

Mulla itselläni oli joitain vuosia sitten virtsaumpi, olin silloin reilu 40-vuotias. Nyt jo vanhempi, nainen.
      Ykskaks lakkasi vaan pissan tulo, kärvistelin silloin viikonlopun yli niin että pari pientä lirausta tuli, ehkä ruokalusikallisen verran.

Arki kun koitti niin menin lääkäriin ja katetroivat siellä rakon tyhjäksi ja laittoivat kestokatetrin. Se oli viikon ja mun piti mennä vaihdattamaan se, en tiedä miksi.
      Vaihtopäivän iltana se kuitenkin irtosi ja yöllä monen tunnin jälkeen alkoi tulla pissaa.
      Jouduin vielä käymään urologian polilla jonne mut oli laitettu jonoon lääkärille.
      Siellä hoitsut käskivät mennä pissalle ja katsoivat jäännösvirtsan määrän ultralla.
      Rakko oli tullut tyhjäksi ja hoitsut vaan sanoivat että ottavat mut pois lääkärin jonosta, ei tarvitse enää tulla.

Ihmettelin kyllä kun ei tarvinnut lääkäriin mennä vaikka olen lukenut että virtsaummen syy täytyy aina selvittää.

Sen jälkeen ei ole umpitilannetta tullut. Virtsaamistarve muuttui kyllä sen jälkeen, nykyisin tarvitsee käydä paljon useammin.

Ehkä tuollaista virtsaongelmaa voi joskus tulla ihan ilman mitään erikoista syytäkään.
      Ja vaikka ei paljon juo päivässä mutta silti täytyy juoda tarpeeksi.

• Anonyymi

Jollain asteella varmasti jo psyykkista. Tänään menin vessaan ja pissa tuli normaalisti. Kun tajusin pissan tulevan normaalisti, loppu virtsaaminen kun seinään. Mietin myös tuota virtsaumpea, mut mulla kyllä tulee pissaa päivässä ihan kunnolla. Jonain kertana vähemmän ja jonain enemmän. Aluksi ravasin vessaan heti kun ees vähän tuntu - ja mitäähän sieltä ei tullu. Ja sittenhän se tietysti kävi stressaamaan. Nyt koitan mennä vaan kun on kunnon hätä, enkä väkisin ponnistele pissaa niin kuin aikasemmin. Koitan olla ajattelematta asiaa parhaani mukaan, mut kun tulee vessakerta että virtsa ei meinaa tulla, eikä löydy virtsanpainetta niin taas hätäännyn. Ap

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jollain asteella varmasti jo psyykkista. Tänään menin vessaan ja pissa tuli normaalisti. Kun tajusin pissan tulevan normaalisti, loppu virtsaaminen kun seinään. Mietin myös tuota virtsaumpea, mut mulla kyllä tulee pissaa päivässä ihan kunnolla. Jonain kertana vähemmän ja jonain enemmän. Aluksi ravasin vessaan heti kun ees vähän tuntu - ja mitäähän sieltä ei tullu. Ja sittenhän se tietysti kävi stressaamaan. Nyt koitan mennä vaan kun on kunnon hätä, enkä väkisin ponnistele pissaa niin kuin aikasemmin. Koitan olla ajattelematta asiaa parhaani mukaan, mut kun tulee vessakerta että virtsa ei meinaa tulla, eikä löydy virtsanpainetta niin taas hätäännyn. Ap

Mulla myös muutamia viikkoja sitten oli virtsatessa kirvelyä virtsaputken suulla sekä emättimessä, jonka takia panikoin vessakäyntejä kun pelkäsin sitä tolkutonta kipua. Tuolloin otettu kaikki testit kahdesti, syöty antibiootti vtiihin jota ei edes ollut. Lääkäri vilkaisi ja tokaisi että kirvely johtui kuivista limakalvoista, ja vaiva paranikin viikon rasvailulla. Sen jälkeen ilmaantukin sitten tää vaiva... Ap

• Anonyymi

Koita olla murehtimatta asiaa, sekin jo varmasti auttaa.
      Ja odota todellakin kunnon hätää.

Kun pissa alkaa tulla niin älä ajattele että joko se taas lakkaa tulemasta vaan ajattele että jee, hyvin tulee, antaa tulla vaan.
      Yks keino on että laittaa vesihanan vieressä hiljaa lorottamaan, se ääni voi vähän auttaa pissaamiseen.

Ikävää vaivaa mutta luulisin että siitä on mahdollista päästä eroon. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2401
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      344
      2017
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1883
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      10
      1693
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1498
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1032
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1019
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      870
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      865
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      818
    Aihe