Mitkä Ruotsin kuninkaiden patsaat tulisi kaataa? Ruotsalaisethan ovat orjuuttaneet suomalaisia ja osallistuivat myös Amerikan orjakauppaan. Myös kansanmurhat ja vastaavat ovat kaatamisen perusteita.
Eli ehdotuksia siitä mitkä patsaat vaaditaan kaadettavaksi.
Maailmalla on alettu hävittää patsaita
4
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaisiko nostattaa uusia patsaita - ei pönöttäviä henkilökuvia vaan kauniita, perinteisiä tai moderneja muistomerkkejä menneiden sukupolvien työlle ja rakkaudelle.
Vesilinnun kansan historiaa voisi kuvittaa patsain ja puistoin ja havainnollistaa samalla huikeaa aikaperspektiiviä:
- 2500 vuotta suomenkielistä historiaa Suomessa
- suomen kieli kantaa viiden tuhannen vuoden historiaa ja matkaa läpi suomenkielisten heimokansojen rippeiden nyt asuttamaa aluetta Volgalta tänne
- 500-luvulta suomi on ollut ehdoton pääkieli Suomen alueella
-... - Anonyymi
Nykyään patsaisiin voidaan lisätä puhelimella luettava kuvio, jonka kautta avautuu niin virallisia kuin epävirallisia kuvaksia siitä, mitä todella tapahtui ja millaisen aikakauden edustaja patsaassa on.
Kaatamisen sijaan voidaan auttaa hahmottamaan aikakausia ja tapahtumia - mutta voidaan toki poistaakin tai siirtää syrjemmälle. - Anonyymi
Liputuspäivistä voitaisiin poistaa henkilöt. Ruotsinkielisten yliedustus kansakunnan kaapin päällä voitaisiin siirtää historiaan.
"Eli ehdotuksia siitä mitkä patsaat vaaditaan kaadettavaksi."
Tässä yksi vaihtoehto:
https://yle.fi/uutiset/3-9910112
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723023
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329