Viimeisellä tuomiolla?

Anonyymi

Viimeinen tuomio, jossa kaikki - ammoin muinoin kuolleetkin - jaetaan vuohiin ja lapaisiin. On-off. Melko dualistista?
Kysymys kristityille, uskotteko todella?

72

740

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Riippumatta siitä, uskonko, haluan elää kuin se olisi totta. Siksi, että se tekee elämästä meille kaikille parempaa.

      Meikit ja tatuoinnit voivat altistaa ihosyövälle, alkoholi- ja tupakka monille sairauksille. Liiallinen itsetyydytys voi aiheuttaa hankaumia.

      On monia hyviä syitä elää Jumalan tahdon mukaan. Aktiivisesti Jumalan tahtoa vastaan toimivat eivät monesti eläkään kovin vanhoiksi.

      • Anonyymi

        Kannattaa elää tätä ainutlaatuista ja ainutkertaista elämää täysillä eikä höiritä elämään täysin turhilla peloilla ja toiveilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa elää tätä ainutlaatuista ja ainutkertaista elämää täysillä eikä höiritä elämään täysin turhilla peloilla ja toiveilla.

        Ei kristityn tarvitse pelätä. Hyvä iankaikkisuus edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa elää tätä ainutlaatuista ja ainutkertaista elämää täysillä eikä höiritä elämään täysin turhilla peloilla ja toiveilla.

        Entäpä jos minua ei kiinnosta elää täysillä vaan juuri sillä tavalla, jolla haluan elää. Se ei taida Kallion taidekoululaisille ja vapareille sopia, hirveä tarve tuntuu "vaaamielisillä" olevan saada kaikki elämään omalla tavallaan.

        Miksi muuten kirjoittelet tänne nimettömänä? Etkö sittenkään tunne olevasi niin oikealla asialla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä jos minua ei kiinnosta elää täysillä vaan juuri sillä tavalla, jolla haluan elää. Se ei taida Kallion taidekoululaisille ja vapareille sopia, hirveä tarve tuntuu "vaaamielisillä" olevan saada kaikki elämään omalla tavallaan.

        Miksi muuten kirjoittelet tänne nimettömänä? Etkö sittenkään tunne olevasi niin oikealla asialla?

        Ööh, nimettömänä kirjoittava kysyy miksi kirjoitetaan nimettömänä?

        Asiasta, esim. tupakka: ensinnäkin pyhinä pidetyistä kirjoituksista ei taida juuri tupakoinnin nimenomaista kieltoa löytyä. Mormonin kirjassa se taisi olla, mutta adventistit esimerkiksi johtavat sen jostain aika yleisestä "ruumiisi on pyhän hengen temppeli" -kohdasta tjsp.

        Toiseksi ja tärkeämpänä: Voi sitä olla polttamatta vaikka ei uskoisi jumaliin.


      • Anonyymi

        "Aktiivisesti Jumalan tahtoa vastaan toimivat eivät monesti eläkään kovin vanhoiksi."

        Jumalan tahto on ihmisten määrittelemä ja siitä riippuvainen.
        Ihmisellä voi olla erilaisia positiivisia uskomuksia, joilla saattaa olla vaikutusta elinikään, se ei siis edellytä kristinuskon mukaisia uskomuksia.

        Päihteiden ja tupakoinnin välttely onnistuu myös uskonnottomalta, samoin liikunnan harrastaminen ja terveelliset elämäntavat.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ööh, nimettömänä kirjoittava kysyy miksi kirjoitetaan nimettömänä?

        Asiasta, esim. tupakka: ensinnäkin pyhinä pidetyistä kirjoituksista ei taida juuri tupakoinnin nimenomaista kieltoa löytyä. Mormonin kirjassa se taisi olla, mutta adventistit esimerkiksi johtavat sen jostain aika yleisestä "ruumiisi on pyhän hengen temppeli" -kohdasta tjsp.

        Toiseksi ja tärkeämpänä: Voi sitä olla polttamatta vaikka ei uskoisi jumaliin.

        Ja oli aikoja jolloin tupakkaa mainostettiin lähes lääkkeenä ja vapauden symbolina. Nykyaikana pitäisi tietää paremmin. Jos ei terveydestään välitä ja rahaa on, niin voihan sitä pössytellä savuna ilmaan. Toisaalta en tiedä onko menettänyt jotain jos joskus on lopettanut tupakan polton siksi, että sen on sanottu olevan syntiä.


      • Anonyymi
        jori.mantysalo kirjoitti:

        Ööh, nimettömänä kirjoittava kysyy miksi kirjoitetaan nimettömänä?

        Asiasta, esim. tupakka: ensinnäkin pyhinä pidetyistä kirjoituksista ei taida juuri tupakoinnin nimenomaista kieltoa löytyä. Mormonin kirjassa se taisi olla, mutta adventistit esimerkiksi johtavat sen jostain aika yleisestä "ruumiisi on pyhän hengen temppeli" -kohdasta tjsp.

        Toiseksi ja tärkeämpänä: Voi sitä olla polttamatta vaikka ei uskoisi jumaliin.

        Paljonko tavan duunarille "tupakkatoppa päivässä, perjantaipullo viinakaupasta ja saunaoluet" tulee maksamaan?
        100 €/viikossa?
        400 €/kk ?
        5000 €/vuosi ?

        Kyllä vituttaisi maksaa tuollaisia summia kun ruokakin on viime aikoina kallistunut.

        Valtio käyttää hyväkseen viinan- ja tupakan himoa ja ryöstää näin ihmisiltä.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään ihmisen elämää, jos ei ole päätä eikä ruumista.

    • Anonyymi

      Uskon Raamattuun ehdottomana totena.Käännöksissä esiintyneet poikkeamatkaan eivät estä jakeitten ymmärtämistä.Siis uskon myös viimeiseen tuomioon. Jokainen Raamattua lukenut näkee,että olemme lähestymässä lopun aikoja. Paitsi Raamattuun, perustuu uskoni omiin henkilökohtaisiin kokemuksiini, Jumalan kolmen persoonan kanssa. Joten minulla ei ole perusteita olla uskomatta. Uskoni ei ole harhaisia luulotteluja,kuten useat kirjoittajat täälläkin vihjaavat.Ottakaa itse selko onko Raamatun Jumala totta vai ei. Pyytäkää Jeesus elämänne herraksi ja johdattajaksi, niin tulette tietämään onko tämä oppi Jumalasta vai ei.

      • Anonyymi

        Kymmenissä sukupolvissa on ollut kohtalontovereitasi. Kai ymmärrät että venttaamista tulossa.


    • Anonyymi

      Maailma ei ole musavalkoinen, koska siinä on myös harmaan sävyjä ja kaiken huipuksi kaikkia sateenkaaren värejä.

    • Anonyymi

      Onneksi en usko, koska tuo olisi kauhistuttava skenaario. OIkeassa elämässä jokainen päivä on erilainen.

    • Anonyymi

      Mustavalkoinen maailma on helppo ja yksinkertainen elää mitä enemmän värejä tulee kuvaan sen vaikeammaksi kaikki käy yksinkertaiselle .

      M e emme voi vaatia ihmiseltä jolla ei ole kykyä ja älyä hahmottaa maailman monimuotoisuutta älyllistä ja moraalista vastuuta muista ihmisistä hänellä on jo tekeminen siinä että suoriutuu mustavalkoisesta maailmastaan .

      Jo s uskonto auttaa tätä pysymään jotenkin maailmassa mukana olkoon niin mutta se vastuu meillä näistä vajavaisemmista on että katsomme etteivät he saa rikottua ihmisoikeuslakeja tai muitakaan kansallisia lakeja uskomuksiensa varjolla joten odottaisin valtiolta tiukempaa otetta näihin lahkoihin ja niiden harrasteisiin

    • Anonyymi

      Lapaisetkin tutkitaan ennen kuin niillä voi muuta tehdäkään. 😅😂🤣😁

    • Anonyymi

      Kyllä on musta-valkoista! Vaikka maailmassa on kaikki sateenkaaren värit.

    • Anonyymi

      Vapariliiton jutut eivät kodketa yhtään mitään elämässä enää, aivan irrallaan kaikesta. Turun marxilaisten taistolaisopiskelijoiden ex-puheenjohtaja nykyidin Sdp hakee vikaa työn ja pääoman ristiriidasta

      typerryttävä viesti pudotti leuat pöydälle
      SDP-kansanedustaja Aki Linden sekoilee parhaillaan tavalla, jota harvoin näkee. Husin tarkistusraporttien hävittämisestä negatiiviseen julkisuusmyllytyksen joutunut Linden tempaisi sunnuntai-iltana twiitin, joka pudotti paatuneiltakin twitteristeiltä leuan pöydälle.
      Iltalehden paljastusjutusta ja sitä seuranneesta somekeskustelusta suivaantunut Linden kirjoitti sunnuntai-iltana klo 19:34:
      ”Hei, nyt oivalsin, muutamat twiitit sen paljastivat: Iltalehden minuun kohdistuvassa ”moukaroinnissa” on kyseessä #sote. Pääomasijoittajat eivät ole unohtaneet, että edellisen soten kaatuessa he menettivät satoja miljoonia euroja. Nyt tulee kostoa. ” Lähde SuomenUutiset

    • Anonyymi

      EU-agentteina toimivat kom antavat tuomion kansan puolesta puhuvalle kom

      Hallituksessa istuvan vasemmistoliiton eduskuntaryhmä on antanut huomautuksen EU:n elvytyspakettia julkisesti kritisoineelle kansanedustaja Johannes Yrttiaholle. Kurinpalautusta

    • Anonyymi

      Kyllä se niin on:

      ILMESTYSKIRJA:
      20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
      20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
      20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
      20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
      20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

      MUTTA TULISEEN JÄRVEEN EI HEITETÄ JEESUKSEN KRISTUKSEEN USKOVIA:

      Neljä tosiasiaa:

      https://docplayer.fi/6227163-Jumala-rakastaa-sinua-nelja-tosiasiaa.html

    • Anonyymi

      /Viimeinen tuomio, jossa kaikki - ammoin muinoin kuolleetkin - jaetaan vuohiin ja lapaisiin. On-off./

      "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      -------
      Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      (Matteuksen evankeliumi 25:41,46)

    • Anonyymi

      > Kysymys kristityille, uskotteko todella?

      Uskon ja tarkemmin sanoen, jako menee siinä, onko ihminen vanhurskas, vai ei.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      "Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

      "Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan."
      Mat. 5:20

    • Anonyymi

      Kovin on mustavalkoista kirkon oppi. Ja islamin.

    • Anonyymi

      Teemu Laajasalo joko valehtelee tai on harhaoppinen, kun lupailee suruperheen lapsille, että kuollut pappa on taivaassa, vaikka pappa on haudassa. Uskontunnustuksen mukaan viimeinen tuomio on vielä tulossa, kun se "toinen tuleminen" viiihdoinn tuleee,

    • Anonyymi

      Aika pitkä odotusaika tuomiolle pääsyssä...

    • Anonyymi

      Antivpari, kirkonhyysäätrolli, miten voi uskoa tuollaiseen?

    • Anonyymi

      Onko melko omahyväistä ja suurenhullua ajatelle elävänsä ikuisesti. Siis iankaikkisesti.

      • Anonyymi

        Itsekeskeisyys on ikuista ja ääretöntä?


    • Anonyymi

      Kuolleet satojen ja satojen vuosien ajalta ovat kuolemallackuolleet ja yhä venttaavat ja venttaavat sitä viimeistä tuomiota... huoh.

    • Anonyymi

      Sekö ei ole kirkon tuomiokapituli se viimeinen tuomioistuin? Voiko vslittaa?

    • Anonyymi

      Papit silottelevat täyä hullua dikotomiaa.

    • Anonyymi

      Maailmassa on onneksi värejä ja harmaan sävyjä.

    • Anonyymi

      En tykkää noin mustavalkoisesta ajattelusta. On myös harmaan sävyjää,. Ja värejä, koko kirjo. Miten ihmiset ovat höyrähtäneet kirkon mustavaloiseen ajatteluun?! Sosiaalistamalla pienestä lapsesta pitäen?

    • Anonyymi

      Äikamoista uhkailua js pelottelua.

    • Anonyymi

      >>>Viimeinen tuomio, jossa kaikki - ammoin muinoin kuolleetkin - jaetaan vuohiin ja lapaisiin. On-off. Melko dualistista?
      Kysymys kristityille, uskotteko todella?<<<
      ==============================

      Kyllä.
      Kaikki mikä on Raamatussa,
      Jumalan Sanassa profetoitu on joko jo tapahtunut tai tulee tapahtumaan.
      Jumala ei valehtele !

      Esim. Israelin historian suuret ja tärkeät vaiheet on profetoitu Raamatussa.
      Myös diaspora ja exodus.

      Parhaillaan tapahtuvasta juutalaisten omaan maahansa paluusta, exoduksesta, kirjoittaa mm.
      Jeremia:

      *******
      Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta',
      vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut.' Ja niin he saavat asua omassa maassansa."
      (Jeremia 23:7,8)
      ********
      Evankeliumia:
      Neljä tosiasiaa:

      https://docplayer.fi/6227163-Jumala-rakastaa-sinua-nelja-tosiasiaa.html

    • Anonyymi

      Voiko kuolemalla kuollut mitään ventata ?

      • Anonyymi

        Siinäpä se. Hyvä kysymys. Ja onko eroa, onko tuhkattu vai mädäntynyt?


    • Anonyymi

      >>>Viimeinen tuomio, jossa kaikki - ammoin muinoin kuolleetkin - jaetaan vuohiin ja lapaisiin. On-off. Melko dualistista?
      Kysymys kristityille, uskotteko todella?<<<

      *) vuohiin ja lampaisiin

      Kyllä.
      Ilmestyskirjassa kerrottu:
      ******************************************************************
      Ilmestyskirja:
      20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
      20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
      20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
      20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
      20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
      20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
      *************************************************************
      Neljä tosiasiaa:
      https://aitomiehet.pirkanmies.fi/material/fineng4c.pdf

    • Anonyymi

      Msalo

      Kiinteistösijoituksessa uhkaa viimeinen tuomio jos et satu tietämään, vuohiin ja lampaisiin
      Vaparit on kiinteistösijoitusyhtiö jolla on verovapaus

      Tällaista kutsutaan binääriseksi riskisijoitukseksi sen takia että siltä usein puuttuu välimuodot

      Eli kiinteistöihin sijoittajan on otettava tämäkin huomioon

      https://hotelinvestortoolbox.com/glossary/binary-risk/

    • Anonyymi

      Jeesus-hahmo jakelee uhkauksiaan myös ns. vuorisaarnassa.

      • Anonyymi

        Oliko tämä sama saarna jossa Jeesus julistaa autuaista? Toiset kuulevat Jeesuksen sanoissa vapauden ja ilon. Toiset tuomion.


    • Anonyymi

      Kyllä.
      Tästä on kirjoitettu Raamatussa, Jumalan Sanassa,
      Matteuksen evankeliumissa:

      Matteus
      25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
      25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
      25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

    • Anonyymi

      Ei se usko kirkolle ole niin tärkeä, pääasia että pysyt jäsenenä ja maksat kirkollisveroa. Jäsenyydellä annat tukesi kirkon etuoikeuksille.

    • Anonyymi

      Kyllä. Viimeinen tuomio tulee.

      Matteuksen evankeliumi:
      25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
      25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
      25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
      25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
      25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda; >> Jakeen lisätiedot
      25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
      25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
      25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.'
      25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Noinhan se on uskontunnustuksessa...

    • Anonyymi

      Jos et usko, eroa kirkosta. Jos uskot tuon, tarvitko siihen kirkon jäsenyyttä?

    • Anonyymi

      Totta kai. Kun Jeesus sano. T. Antivapari

    • Anonyymi

      Lämpimässä ei tarvita lapasia.

    • Anonyymi

      Taivasuskonnotcovat paitsi epätosia myös vahingollisia.

      • Anonyymi

        Kyllä, ei vain väärä ja virheellinen, vaan myös vahingollinen oppi. JOs ottaa tosissaan.


    • Anonyymi

      Antaa usko antivaparille uhoa?

    • Anonyymi

      Kuka muistaa jotan vuoden 822 juttuja?

    • Anonyymi

      Lue Ilmestyskirja.
      Kaikki mitä siihen on kirjoitettu,
      on profeetallista ilmoitusta, joka:

      A.
      On jo tapahtunut
      B.
      Tapahtuu parhaillaan
      C.
      Tulee tapahtumaan tulevaisuudessa

      Ilmestyskirja linkittyy myös tämän maailmanajan tapahtumiin.
      Kirja avautuu sitä mukaan kun Jumalan Pyhä Henki
      sitä lukijalle avaa.
      Ilmestyskirja kannattaa lukea vaikka esim. kerran vuodessa. Isoja asioita tulee tapahtumaan.

    • Anonyymi

      Julma pelotteluoppi.

    • Anonyymi

      Niin epistä tuo mustavalkoinen ajattelu.

    • [Kysymys kristityille, uskotteko todella?]

      Ilmestyskirjan profetiat tulevat tapahtumaan just eikä melkein.
      Ilmestyskirja avautuu sitä mukaan kuin maailman "tulevaisuuden historiaa" luetaan Ilmestyskirjaan verraten. Jumalan Pyhä Henki avaa uskovaiselle Ilmestyskirjaa ja muita Raamatun Kirjoituksia.
      Jumalaton ei niitä ymmärrä muuten kuin pintapuolisesti, rajoittuneen järjen avulla.
      Kuulemma ev.lut. uskonpuhdistaja Martti Luther ei ymmärtänyt Ilmestyskirjaa, mutta hän elikin joskus 500 vuotta sitten.

      Ilmestyskirjassa mainittuun pedon merkkiin (Ilm. 13.) saattaa jo nyt olla jonkinlaiset valmiudet.
      Kun käyt kaupan kassalla maksamassa ostoksia, niin sinun tarvitsee pankkikortin lisäksi näppäillä 4-numeroinen luku, ja tililtäsi lähtee rahat ostosten maksuun.
      Korkeintaan 50 € ostoksen voit maksaa  hipaisemalla kaupassa pankkikortilla maksupäätettä.

      Pedon merkki otsassa tai kädessä voi olla joku mikrosiru-systeemi, jossa on kaikki tarvittavat tiedot eikä kukaan muu voi ostaa eikä myydä kuin se jolla on petovallan merkki otsassa tai kädessä. Käteinen on poissa pelistä; se on vedetty pois markkinoilta.
      Pedon merkki tulee olemaan erittäin suosittu, mutta älä koskaan ota sitä !
      Don't take it !

      Ilmestyskirja:
      13:14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
      13:15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
      13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, 
      13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
      13:18 Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on ihmisen luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi.

      http://www.varo666siru.net/v2/alaotasita.html

    • Anonyymi

      Pöh ittellenne. Höpö höpö juttuja.

    • Anonyymi

      Kuinka merkittävää on pasuunojen soiminen?

    • Anonyymi

      Kumpi oikeastaan on parempi, vuohi vai lammas?

    • Anonyymi

      Lasten pelottelu on hengellistä väkivaltaa.

    • Anonyymi

      HYvin on mustavalkoinen oppi. Ei ihme että kirkko itsekin häpeilee sitä.

    • Anonyymi

      Vähän kuin aprillisatasella menis mutta demokratiaa yhtäkaikki.

    • Anonyymi

      Eikö löydy yhtään tosiuskovaista?

    • Anonyymi

      Lampaita suden vaatteissa. Kuvittelussaan.

    • Anonyymi

      Joko tahi. Elämä ei ole mustavalkoista.

    • Anonyymi

      En usko, minkä vuoksi erosin kirkon jäsenyydestä ja erotimme myös lapsemme, jonka jälkeen ilmoitimme heidän siirtyvän nyt uskonnonopetuksesta ET-opetukseen.

    • Anonyymi

      Eikös siinä pitänyt myös pasuunan soida?

    • Anonyymi

      Älyttömän epistä. Jossain viiraa, kun tuon hyväksyy. Etä se iankaikkinen kidutus on ihan oikein noille...

    • Anonyymi

      Kyllä se on joko tai. Vaparit on absoluuttinen pahuus. T. Antivapari

    • Anonyymi

      Onneksi suurin osaa ei usko näin epäreilua oppia, muta valitettavasti jotkut uskovat.

    • Anonyymi

      Kyllä se on joko tahi, ikuisesti sitä taikka tätä. T. Uskontunnustuksen mukaan

    • Anonyymi

      Mitä eroo vuohilla ja lampailla hyvä/huono-ulottuvuudella?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      193
      4566
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2853
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2274
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      133
      2260
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1526
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1441
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1362
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1190
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe