Onko kokemuksia aikuisiällä sairastetusta vesirokosta? Olen kohta 19-vuotias, enkä ole vielä ks. tautia sairastanut. Nyt oli kuulemma siskonpojille puhjennut molemmille, olin paljon heidän kanssaan tekemisissä edeltäneen viikon ajan, ja odotan nyt hieman pelolla, olenko saanut tartunnan.
Onko aikuisena sairastaessa jotain erityishuomioita esim. hoidon/taudin lievityksen suhteen?
Tiedättekö, olisiko kuinkakin todennäköistä, etten tautia koskaan saakaan, en nimittäin saanut sitä ala-asteella, vaikka luokallani oli kolme "epidemiakautta"?
Vesirokko aikuisena?
10
1689
Vastaukset
- Double
Jos en ole tautia saanut, suunnittelin rokotteen ottamista (kuulin sellaisen olemasta olosta vasta tänään).
En löytänyt netistä oikein tietoa sen hinnasta, onko kellään tietoa?- sisko
Veljeni sairasti sen muistaakseni sun ikäisenäsi ja silloin muistan kuulleeni, että aikuisena sairastettaessa vesirokko on rajumpi. Jos olet ollut paljon vesirokon sairastaneiden kanssa tekemisissä, etkä ole tautia saanut, voi olla, että olet sairastanut sen hyvin lievänä.
Vanhempieni mukaan itse sairastin lapsena jotain, jota vanhemmat olivat epäilleet, että se saattoi olla vesirokkoa. Ilmeisesti se oli, sillä en saanut sitä myöhemmin veljieni sairastaessa vaikka heitä vähän hoisinkin. - anya
Varilrix-rokote näyttää maksavan 60,65.
- ...
Sain vesirokon hoitolapsilta aikuisiällä. Onneksi ei ollut raju mulla, vain pari näppylää ja kuumetta. Ei jäänyt arpiakaan. Olin varautunut pahimpaan, aivopaiseeseenkin. Sellaista voi vesirokko aikuisiällä aiheuttaa jälkitautina. Isoveljeni sairasti vesirokon myöskin aikuisiällä, mutta tosi rajuna ja hälle jäi pahat arvet. Kannattaa hankkia rokotusresepti lääkäriltä. Rokotteen saa apteekista ja terkkari pistää.
- 2 lapsen äiti
meillä vanhempi lapsi sai vesirokon päiväkodista.esikoinen sairasti ensin,sit perään nuorempi ja totta kai ku minä äitinä heitä hoidin ja itse en ollut sairastanut niin sairastin sen sit perään. ikää mulla 25v ja rokko tuli suht´lievänä,muutamia rakkuloita ja kutinaa,vähällä pääsin.veljeni erehtyi kyläilemään meillä ja sai sit sekin sen rokon ku ei meillä kotona lapsena sairastettu. veljeni sai tosi paljon rakkuloita ja kuumeili,mut ei mitään vakavaa kuitenkaan. hänellä oli ikää 29v.
en siitä yleisestä tiedä,mut me päästiin vähällä :) - Heips
Olin 28 sairastaessani vesirokon, lapsillani oli rokko samaan aikaan.Ikinä en ole ollut niin sairas,kuin silloin. Kuume oli korkealla,rokkoja varmasti miljoona ja joka paikassa,myös limakalvoilla!
Mikäli pystyt sairauden välttämään esim.rokotuksella-tee se.Itämisaika on kylläkin muutaman viikon(muistaakseni),joten tartunnanhan olet jo voinut saada. - lasten kanssa
sairastin vesirokon yhdessä lasten kanssa. aiemmin se ei useistakaan yrityksistä huolimati tarttunut.
mutta en muista sen olleen mitenkään hirmuisen kova. rokkoja oli kohtuudella, kasvoissa eilainkaan, alapäässä enempi.
mentholsprii auttoi kutinaan eikä kuume noussut yli 38:n. en kyllä yleensäkään ole kuumeherkkä.
minusta sinun olisi helpompi sairastaa tauti nyt sinkkuna ilman omia lapsia. jos olet tartunnan jo ehtinut siskon lapsilta saamaan. jos et saanut voit miettiä rokotetta. itämisaika oli muistaakseni sen kaksiviikkoa. - Minä
On olemassa rokote vesirokkoa vastaan ( saa reseptillä). Mutta se täytyy ottaa ennen mahd. tartuntaa, jos olet saanut tartunnan, sairastut rokkoon, jos siltä vältyt, hae rokote. Nimittäin jos joskus hankit lapsia, vesirokko raskauden lopussa on haengenvaarallinen lapselle ja äidille. Olethan myös voinut saiarstaa vesirokon lapsena ( vanhemmat ei vaan muista etkä itse), se voidaan testata verikoevasta-aineilla, onko rokko ollut vai ei. Eli otapa lääkäriisi yhteyttä.
Vesirokko ikuisella voi olla rajuoireinne. Siihen saa myös ölääkettä, jos tauti tulee. - Essi
Tämän vuoden puolella oli meidän kylällä liikkeellä vesirokkoa lapsissa.Pappa kävi hoitamassa 4 vuotiasta tyttöä ja sai itse vesirokon on noin 55 vuoden ikäinen. Näppyjä tuli paljon mutta kuumetta ei ollut,eikä jäänyt mitään jälkitauteja.
- ansku
vesirokko kun odotin toista lastani 8kk. Yhtäaikaa esikoisen kanssa sairastettiin eikä se ollut kovin paha. Yhteensä jotain 10kpl näppyjä. Olin silloin 23vuotias.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628