VL kieltää kaiket teot, kertoen ne olevan omavanhurskautta.
Sitä se ei ole vaan heidän uskonsa ohuutta, sekä vääräuskoisuutta.
Jaakob sanoo asian hyvin ja alkutekstissä se on sanalla "turhaa", joten kannattaa tarkistaa oma tie mitä lahkossa kulkee; Jaak. 2:17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
Uusi Testamentti sanoo myös sen, ettei Pyhien kääröjä edes avata ja Ilmestyskirja lupaa sen palkan, joka tulee kristityille Pyhille, jotka suorittavat omantunnon tekoja lähimmäisille. Yksi niistä on totuuden tuominen julki.
Ilm 22; 12 "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.
Näin käy, kun ei ole ottanut vastaan Pyhän Hengen voitelua Jeesuksessa Kristuksessa, jää vaille palkkiota, joten tie ei ole Pyhä.
r
Ilman tekoja ei pelastu, ei ole edes Jeesuksen oma.
20
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Ensin usko ja sitä seuraa teot. Ei niin, kuin sinä yrität hakea hyväksyntää sille, että omilla teoillasi ansaitsit uskon. Usko on Jumalan lahja ilman mitään omia tekoja.
- Anonyymi
Missä se ilmnee Raamatussa, vaikka se, että; Usko on Jumalan lahja ilman mitään omia tekoja.
Uskohan tulee olla, mutta valehteleeko jeesuksen veli Jaakob, kun kertoo, että usko ilman TEKOJA on teeskentelyä.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se ilmnee Raamatussa, vaikka se, että; Usko on Jumalan lahja ilman mitään omia tekoja.
Uskohan tulee olla, mutta valehteleeko jeesuksen veli Jaakob, kun kertoo, että usko ilman TEKOJA on teeskentelyä.
rEf.2:
8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ef.2:
8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. [Room. 3:24 ]
9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.Miksi Jeesu sitten sanoo; Ilm 22; 12 "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan
Palkka, eli vahurskaus vaatii myös teot, jotka koko lahkolta uupuvat.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Jeesu sitten sanoo; Ilm 22; 12 "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan
rSe ihmisen osuus on siinä, että hän ottaa vastaan Jumalan armon. Armo ei tule kuin Manulle illallinen, vaan kun Jumala kutsuu, on kutsuun vastattava:
2 Kor 6
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi Jeesu sitten sanoo; Ilm 22; 12 "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan
rKerran opetuslapset kysyivät Jeesukselta: Mitä meidän pitää tehdä, että me Jumalan tekoja tekisimme?Jeesus vastasi: Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Lue Joh. 6:28-29. Ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle. Uskoa seuraa hyvät teot, joita uskova tahtoo tehdä, vaikka joutuu monesti toteamaan pyhän Paavalin tapaan: Sitä hyvää jota minä tahdon tehdä, en tee, mutta sitä pahaa, jota en tahdo tehdä, teen. En kuitenkaan minä, vaan synti, joka minussa asuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran opetuslapset kysyivät Jeesukselta: Mitä meidän pitää tehdä, että me Jumalan tekoja tekisimme?Jeesus vastasi: Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Lue Joh. 6:28-29. Ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle. Uskoa seuraa hyvät teot, joita uskova tahtoo tehdä, vaikka joutuu monesti toteamaan pyhän Paavalin tapaan: Sitä hyvää jota minä tahdon tehdä, en tee, mutta sitä pahaa, jota en tahdo tehdä, teen. En kuitenkaan minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Olen saanut Kristus lapsuuskasvatuksen. Tiedän kuka Jeesus on, ja uskon Hänet Raamatun mukaan kaikkivaltiaaksi Herraksi, mutta uskon myös sen, että uskon jälkeen tulee myös uskon teot, josta Jeesus sanoo omalta kohden epäuskoisille. Joh. 14:11 Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.
Nyt on kysymys teoista, joita lestadiolaiset eivät hyväksy. He luulevat tekoja farisealaisuudeksi, vaikka ilman tekoja heidän heikko usko on, kuten Jeesuksen veli sanoo, turhaa ja teeskentelyä.
Jaak. 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
Jaak. 2:18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Tätä olen perännyt.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen saanut Kristus lapsuuskasvatuksen. Tiedän kuka Jeesus on, ja uskon Hänet Raamatun mukaan kaikkivaltiaaksi Herraksi, mutta uskon myös sen, että uskon jälkeen tulee myös uskon teot, josta Jeesus sanoo omalta kohden epäuskoisille. Joh. 14:11 Uskokaa, kun sanon, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Ellette muuten usko, uskokaa minun tekojeni tähden.
Nyt on kysymys teoista, joita lestadiolaiset eivät hyväksy. He luulevat tekoja farisealaisuudeksi, vaikka ilman tekoja heidän heikko usko on, kuten Jeesuksen veli sanoo, turhaa ja teeskentelyä.
Jaak. 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
Jaak. 2:18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
Jaak. 2:20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
Tätä olen perännyt.
rHaukkuuko Jaakoppi meitä turhanpäiväisiksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä olen perännyt.
rJos Jumala ei ole lahjoittanut uskoa sinulle, niin uskosi on kotikutoinen.
Höpäjä mitä haluat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jumala ei ole lahjoittanut uskoa sinulle, niin uskosi on kotikutoinen.
Höpäjä mitä haluat.Missä Raamatussa kerrotaan, että usko Jumalaan pelastaa? Haloo, saatanakin uskoo Häneen, ja on täydellisesti vailla pelastusta.
Mutta usko Jeesukseen, luvattuna Messiaana pelastaa, ja ihmisen on tehtävä parannus, ja lupaus lähteä seuraamaan Häntä. Saatana ei tunnusta sitä ihmisten edessä, kuten ei myöskään lestadiolaiset, joka on yksi edellytys.
Jos usko olisi lahja, jokainen pelastuisi, mutta kun ei ole pelkkä lahja, vaan mahdollisuus, ja nimenomaan usko Jeesukseen.
Tässä SRK;lla on vielä pitkä taival pelastuksen saamiseen.
r - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerran opetuslapset kysyivät Jeesukselta: Mitä meidän pitää tehdä, että me Jumalan tekoja tekisimme?Jeesus vastasi: Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt. Lue Joh. 6:28-29. Ilman uskoa on mahdoton kelvata Jumalalle. Uskoa seuraa hyvät teot, joita uskova tahtoo tehdä, vaikka joutuu monesti toteamaan pyhän Paavalin tapaan: Sitä hyvää jota minä tahdon tehdä, en tee, mutta sitä pahaa, jota en tahdo tehdä, teen. En kuitenkaan minä, vaan synti, joka minussa asuu.
Paavalin tavoin, synti kietoo meidät ja siksi on asiaa omien syntien vuoksi Jeesukselle. Se teko ainakin tarvitaan. Pyhä Henki meille kirjastaa asiaa ja antaa voimaa parannukseen.
Kunnes taas lankeaa siihen omaan helmasyntiin. Itsellä tulee tietynlainen paremmuuden tunne, mikä ei ole oikein. Joskus vaan jokin asia harmittaa ja se oma mielipide pitää kertoa...
Tulee niitä muitakin tekoja, mitkä selviää Raamatun sanojen kautta. Silloin alkaa sana tulla eläväksi. Niistä ei voi ottaa kunniaa itselleen. Näin ajatellen omia tekoja ei ole.
Näytä uskosi minulle ja minä näytän uskoni tekojen kautta. Kaksitahoista.
Ilo, rauha sydämessä ja tyytyväisyys kulkevat mukana Jeesuksen omalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä Raamatussa kerrotaan, että usko Jumalaan pelastaa? Haloo, saatanakin uskoo Häneen, ja on täydellisesti vailla pelastusta.
Mutta usko Jeesukseen, luvattuna Messiaana pelastaa, ja ihmisen on tehtävä parannus, ja lupaus lähteä seuraamaan Häntä. Saatana ei tunnusta sitä ihmisten edessä, kuten ei myöskään lestadiolaiset, joka on yksi edellytys.
Jos usko olisi lahja, jokainen pelastuisi, mutta kun ei ole pelkkä lahja, vaan mahdollisuus, ja nimenomaan usko Jeesukseen.
Tässä SRK;lla on vielä pitkä taival pelastuksen saamiseen.
rKuka puhui uskosta Jumalaan? Sinulla kieromielinen on pitkä matka pelatukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ihmisen osuus on siinä, että hän ottaa vastaan Jumalan armon. Armo ei tule kuin Manulle illallinen, vaan kun Jumala kutsuu, on kutsuun vastattava:
2 Kor 6
"Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi."Näin se on. On tehtävä henkilökohtainen ratkaisu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ef.2:
9 Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä.Laitan viel'ä alkutekstin, jossa selviää se, että ainut Jumalan armo on Jeesus, joka selviää Efesolaiskireestä alkutekstistä, hieman laajemmin luettunan.
5. Kun me olimme kuolleina synneissämme, hän teki meidät eläviksi, Messiaan kanssa, ja lunasti meidät hyvyydessään.
6. Ja hän nostatti meidät hänen kanssaan, ja asetti meidät istumaan hänen kanssaan taivaissa, Jeshuan, Messiaan kautta.
7. Että hän näyttäisi sen tulevan iankaikkisuuden siunauksen runsauden suuruutta, ja ihanuuttaan, joka on tullut meidän yllemme Jeshuan, Messiaan kautta.
8. Sillä sen hänen siunauksensa kautta me olemme lunastetut, uskollisuudessa, eikä tämä ollut teistä, vaan se on se Jumalan lahja.
r
- Anonyymi
Pelastuu, pelastuu!
Riittää kun käy paikallisella RY:llä nostamassa kättä pystyyn.
Niin no, tekohan se toki on se käden nostokin. Mutta se teko riittää.- Anonyymi
Eikö rukoilu ole riittävä teko? Jostain luopuminenkin on teko. Pyhän Hengen voimallako tehdään ihmeitä, ainakin vuodatetaan kyyneleitä?
- Anonyymi
Room. 4:5
Mutta joka ei työtä tee, vaan uskoo sen päälle, joka jumalattoman vanhurskaaksi tekee, hänen uskonsa luetaan hänelle vanhurskaudeksi.- Anonyymi
Kyseistä tektiä ei ole Raamatussa.
5 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseistä tektiä ei ole Raamatussa.
5Oletko poistanut sen Raamatusta?
Ei kannattaisi poistaa:
Ilm. 22:
19 Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu.
Ikivanha raamatun kohta ,joka on niin väärin käytetty .
Teot on niitä uskovalla ,jotka tulevat esiin Hengen kautta eli sitä Hedelmää ,josta Jeesus puhuu.
Teoilla ei pelastuta vaan pelastus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen.
Uskova toimii siis uudesssa Hengessä ja se Henki ohjaa ja kasvattaa ns hyvään eli ihminen näkee asiat uusin silmin ja tekee ja hyviä asioita ja jättää ne huonot asiat tekemättä kun sisällä Pyhä Henki ohjaa hyvään.
Toki virheitä tehdään myös me uskovat ,mutta pyrkimys hyvään ja hylätä paha...sitä se on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1192512
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau331702Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.221582- 1291478
- 681273
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3481174Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?661094- 891025
- 87889
- 122861