Eduskunta on saanut rusikoitua pikavippien 10% korkokaton voimaan. Lain pitäisi olla määräaikainen 2020 loppuun, mutta todennäköisesti jää pysyvãksi.
Ulkomaiset luotottajat lähtenee Suomessa sekä monet pikavippifirmatkin ajaa toimintansa alas tyystin.
Linkki: https://www.kauppalehti.fi/uutiset/pikavipeille-10-prosentin-korkokatto-hallitus-haluaa-vahentaa-kuluttajien-harkitsematonta-velkaantumista/a5c7837c-e8f6-4ce3-9498-92d9dc3f002e
.....
Korkokatto 10% astuu voimaan
13
721
Vastaukset
- Anonyymi
Höpö höpö. Asia on vielä valiokunnassa.
- Anonyymi
Aloittajan viesti perustui uutisankkaan.
Korkokattolakia käsitellään eduskunnassa vielä tänäänkin https://www.eduskunta.fi/FI/taysistunto/Sivut/default.aspx (kohta 12 / 16.6.2020).
- Anonyymi
No kun kerran ei aikuisille voi antaa vippiä ilman että 300 000 ihmistä on sitten ulosotossa, niin pakko on holhota. Hyvä vaan jos tulee, niin ei joka persaukinen saa itteensä velkavankeuteen.
Tekee hyvää vaan kaikki mulle heti-porukalle jos joutuvat pari kuukautta säästämään saadakseen sen kaljakeissin ja röökiaskin. LOL - Anonyymi
Tänään tiistaina 16.6.2020 eduskunta hyväksyi toisessa käsittelyssä pikavippien 10 prosentin korkokaton. Hieno homma.
- Anonyymi
Tuleeko laki voimaan heinäkuun alussa?
- Anonyymi
Sen sijaan että yritään hallita lainanottoa, niin voisi hallitus alkaa tekemään jotain sille, että palkat ja ostovoima alkaa kulkemaan rinnakkain..
Miettikää ihmiset mikä on tämän maan duunarin ostovoima..
Olet kaupan-alalla ollut vaikka 10v, sun tuntipalkka on n.12e.. eli saat ilman lisiä 1920e.. siitä verot pois, saat 1500e, asut pk-seudulla, niin vuokra 800-1100e, puhelin, sähkö, lääkkeet, netti ja muut pakolliset..mikä on ostovoima?
Tämän hintaisessa maassa ei pitäisi alle 2500e palkkoja olla edes olemassa tai vaihtoehtoisesti yli 500e vuokraasuntoja.- Anonyymi
Jos ei rahkeet riitä kymmenen vuoden kokemuksella pyytää enenmmän kuin 12€ tunti, niin kenen vika se on? Yhteiskunnan?
Mites jos kouluttautuisi muihin hommiin? Ai niin, siinä pitäisi hieman itsekin jotain tehdä. Voi vitalis. - Anonyymi
Tuollaisessa 1000€/kk vuokrakämpässä asuu yleensä 2 aikuista. Hyvin pärjää kahdella kaupan palkalla. Lisäksi tuota peruspalkkaa ei lähtökohtaisesti saa vuorotyöstä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaisessa 1000€/kk vuokrakämpässä asuu yleensä 2 aikuista. Hyvin pärjää kahdella kaupan palkalla. Lisäksi tuota peruspalkkaa ei lähtökohtaisesti saa vuorotyöstä
Eli toisinsanoen palkka on lisien kanssa tuo 2500€/kk alkaen ja lääkkeitä(huumeita) ei ihminen lähtökohtaisesti tarvitse. Syö terveellisesti ja harrasta liikuntaa. Voit paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli toisinsanoen palkka on lisien kanssa tuo 2500€/kk alkaen ja lääkkeitä(huumeita) ei ihminen lähtökohtaisesti tarvitse. Syö terveellisesti ja harrasta liikuntaa. Voit paremmin.
Ja kela korvaa oikeasti tarpeellisia lääkkeitä sen verran, ettei kenelläkään talous siihen kaadu
- Anonyymi
Jos ostovoima on kroonisesti huono, niin lainarahalla se huononee entisestään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ostovoima on kroonisesti huono, niin lainarahalla se huononee entisestään.
Mikäs sivusto tämä on
- Anonyymi
Onhan näitä säädelty lailla moneen kertaan: https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vakuudettomien-lainojen-kuluja-ja-korkoja-on-saadelty-lailla-useaan-eri-otteeseen/8248306#gs.fxbdto
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569