Influenssakokemus 2020. Kamala tauti terveelläkin. :(

Anonyymi

Päivä 1: Kurkkukipua
Päivä 2: Henkeä ahdisti rasituksessa ja nousi kuume
Päivä 3: Ei oireita
Päivä 4: Nyt se alkoi; kuume pamahti yli 39 asteen.
Päivä 5-12: Kuumetta yli 39 astetta, nenä tulessa ja niistän kirkasta verta. Vointi menee todella heikoksi. Hikoilen valtavasti, jos saan kuumetta lääkkeellä alaspäin ja sitten alkaa järkyttävä palelu ja kuume nousee. Nukkuminen mahdotonta eikä särkylääke aina vaikuta kuumeeseen. Sänky on litimärkä hiestä ja hikistä vaatetta lattiat täynnä. Käyn lääkärissä kaksi kertaa viikossa mikä on aikamoinen rääkki tässä kunnossa. Keuhkoja kuunnellaan ja poskionteloita ultrataan joka käynnillä. Lääkäri sanoo oireita influenssaoireiksi, mutta testiä ei tehdä. Nenää yritetään hoitaa Nasolinilla ja kahdella reseptilääkkeellä. Naislääkäri sanoo minua tulikuumaksi. Ei naurata.
Päivä 13: Olo ok ja mieli virkeämpi. Halleluja!!! Kuumetta enää vähän yli 38 astetta, mutta nousee illalla 39 asteeseen ja mieli tekisi sanoa rumasti, mutta voimat eivät enää riitä.
Päivä 14: Kuume on ohi, mutta poskiontelossa tuntuu. Kahden viikon nukkumattomuus tuntuu ja unta riittää ja riittää. Luen uutisia kahden viikon tauon jälkeen ja sairasteluni aikana koko maailma on mennyt sekaisin koronan takia.
Päivä 17: Paluu työpaikalle. Olo vähän heikko.
Päivä 21: Saan luvan harrastaa liikuntaa. Suomi poikkeustilassa. Poskionteloissa tuntuu edelleen. Kyljissä painaa, rintaa puristaa ja keuhkoissa pistelee. Lääkörin mukaan nämä ovat influenssan jälioireita. Työpaikalla työkavereita saikulla kuumeessa (paljastuu myöhemmin koronaksi).
Päivä 37: Jälkitauti eli poskiontelotulehdus pahenee. Työpaikalla työkaveri sairastuu. Viides reissu lääkäriin ja antibioottikuuri alkaa saman tien.
Päivä 38: Antibioottikuuri puree ja olo helpottaa. Lisää työkavereita jää saikulle.
Päivä 39: Vihdoinkin oireeton!! Työkavereita jää taas saikulle.
Päivä 43: Antibioottikuuri loppuu.
Päivä 45: Kuulen, ettäyhdellä saikulle jääneellä työkaverilla on todettu korona.
Päivä 46 - 52: Kuulen että muillakin saikulle jääneillä on todettu korona. Odotan oireiden alkamista minullakin, koska olen ollut samoissa neukkareissa ja tiloissa kuin sairastuneet. En sairastu ja jatkan töitä työpaikalla (karanteenimääräystä ei kuulu kuin vasta neljä viikkoa myöhässä virheen takia, mutta silloin ei enää ole tarvetta karanteenille.) Töitä riittää, kun on paljon ihmisiä pois. Aikaisemminkin sairastaneilla todetaan vasta-ainetestillä korona.

Myöhemmin lääkäri halusi selvittää oliko minunkin tautini koronaa, koska tulehdusarvot viittasivat virustautiin. Infoaa testin tulemisesta ko. lääkäriaseman palveluihin. Työnantaja ei suostu ottamaan testiä työterveyshuollon piiriin. Käyn omalla kustannuksella ja saan alennusta hinnasta. Tautini oli niin paljon rajumpi kuin työkaverien korona että en usko tautiani koronaksi ja tulos on negatiivinen.

Toisaalta ihme, että korona ei tarttunut, koska influenssan jälkeen poskionteloissani oli avoimet ovet pöpöille ja sainkin sinne bakteerin.

Sellainen influenssaseikkailu osui minulle. Aika raju tauti ja pyyhkii hyväkuntoisellakin lattiaa ja vie heikkoon kuntoon. Ja jälkitaudit päälle. Aion ottaa syksyllä rokotteen.

Voimia kaikille, jotka joutuvat influenssan kouriin! :)

30

1150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi olla että tuo olikin koronaa, koska tarttumismahdollisuus työpaikalla oli yksiselitteinen. Vaikka oireesi olikin aika kovat, selvisit sentään kotihoidolla. Kaikille ihmisille ei tule kaikkia tyypillisiä koronaoireita.

      Vasta-ainetestit eivät ole kovinkaan varmoja, eikä edes sairauden aikana otettavat koronatestitkään välttämättä näytä varmuudella postitiivista tulosta vaikka olisikin korona.

      Influenssa oli jo kovaa vauhtia häviämässä tältä kaudelta siinä vaiheessa kun korona alkoi leviämään.

      • Anonyymi

        korkea kahden viikon korkea kuume ei ole tyypillistä koronataudissa, mutta viittaa vahvasti influenssaan, jos tulehdusarvo tukee sitä. influenssa on paljon todennäköisemmin kova kuin korona, niin kuin ap hyvin kuvasikin sanoin "tauti pyyhki hänellä lattiaa".

        mulla on ollu influenssa just samanlainen eli julmetun kova ja pitkä kuume ja olo muuttuu kuin kuolevalla ja sitten kaikki pienempi vaiva päälle.


    • Anonyymi

      ap:n tauti saattoi olla sikainfluenssa, se oli valtaviruksena influenssissa tänä talvena. siis sama tauti joka levisi maailmaan vuonna 2009. ai että kun tekee pahaa nimenomaan tuo virus.

      • Anonyymi

        muut influenssat voivat olla vielä rajumpia. mulla tulehtui melkein kaikki ontelot päässä ja toinen silmä. tuska oli kova ja siihen vielä järkyttävän korkea ja loputon kuume... ihme että selvisin! yksi tauti jota ei todellakaan kukaan halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muut influenssat voivat olla vielä rajumpia. mulla tulehtui melkein kaikki ontelot päässä ja toinen silmä. tuska oli kova ja siihen vielä järkyttävän korkea ja loputon kuume... ihme että selvisin! yksi tauti jota ei todellakaan kukaan halua.

        Eikös influenssista A-virus ole se rajuin? Jostain luin näin. Kaikki ovat vakavia, mutta A on pahin.


    • Anonyymi

      Jos olisit sairastanut New Yorkissa ilman omaehtoista sairausvakuutusta, olisit varmasti kuollut. Ja kuolinsyy Covid19!

    • Anonyymi

      Mullaki oli influenssa ja sen rajuus kyllä yllätti. Varsinkin influenssan kauhea kuume. Siis kun se on niin korkee ja kestää viikkoja.

      Miten paljon influenssassa saa syödä särkylääkkeitä? Jos syö Buranaa ja Panadolia ohjeen mukaan, se ei juuri auta..ohjeet taitavat olla flunssiin?

      Ps. Muistakaa syödä influenssassa että ette joudu sairaalaan, vaikka vaikeaa onkin. Sokerinen juoma pehmentää oloa. Älkää lojuko koko päivää punkassa, ettei keuhkokuume iske.

      • Anonyymi

        Kuume on rasittavampaa kun sitä vastaan taistellaan. Jos taas tuet sitä, se on sinun paras puolustuskeinosi.
        Älä ota kuumelääkkeitä, ellet halua enemmän vaivoja!

        Kun sinua alkaa palella, niin silloin verenkierto jalkoihin heikkenee ja vastaavasti lisääntyy kehoon ja päähän.
        Jalat tulevat kylmemmiksi ja otsa kuumemmaksi.

        Ota siis lämmin peite jaloillesi, että tunnet jalkojesi lämpenevän. Samalla lämpö otsassasi laskee, ja tunnet olosi paremmaksi. Istu tai lepää pääpuoli koholla. Voithan katsoa vaikka televisiota.
        Älä välitä siitä mitä kuumemittari näyttää, sillä se näyttää vain sinun vastustuskykysi: ne joilla on hyvä vastustuskyky, saavat korkeamman kuumeen.

        Bakteerit ja virukset kuolevat kuumeen aikana, ja päivän parin päästä kuume katoaa ja olet terve.

        Tällä lailla hoidettaessa kuumeesi ei nouse niin korkeaksi kuin jos yrität jäähdyttää itseäsi, jolloin jalat muuttuvat jääkalikoiksi ja otsa kuumenee vielä enemmän.
        Vaikka olen hoitanut lukuisia kuumeisia vanhuksia, niistä kellään ei ole kuume noussut niin korkeaksi, jos on pitänyt ruumiin alaosan lämpöisenä. Eikä kuume ole ollut kovin rasittava.

        Olen kuitenkin nähnyt potilaita joita on jäähdytetty liiankin tehokkaasti, jotta ovat vapisseet kylmästä, mutta silti on kehossa ollut lämpö yli 41, ja sydän lyönyt 120/min. Kuolema on tullut aika pian, ellei hoitoa ole muutettu.

        Joten tue kuumetta, ja pidä jalat lämpimänä ja pää kylmänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuume on rasittavampaa kun sitä vastaan taistellaan. Jos taas tuet sitä, se on sinun paras puolustuskeinosi.
        Älä ota kuumelääkkeitä, ellet halua enemmän vaivoja!

        Kun sinua alkaa palella, niin silloin verenkierto jalkoihin heikkenee ja vastaavasti lisääntyy kehoon ja päähän.
        Jalat tulevat kylmemmiksi ja otsa kuumemmaksi.

        Ota siis lämmin peite jaloillesi, että tunnet jalkojesi lämpenevän. Samalla lämpö otsassasi laskee, ja tunnet olosi paremmaksi. Istu tai lepää pääpuoli koholla. Voithan katsoa vaikka televisiota.
        Älä välitä siitä mitä kuumemittari näyttää, sillä se näyttää vain sinun vastustuskykysi: ne joilla on hyvä vastustuskyky, saavat korkeamman kuumeen.

        Bakteerit ja virukset kuolevat kuumeen aikana, ja päivän parin päästä kuume katoaa ja olet terve.

        Tällä lailla hoidettaessa kuumeesi ei nouse niin korkeaksi kuin jos yrität jäähdyttää itseäsi, jolloin jalat muuttuvat jääkalikoiksi ja otsa kuumenee vielä enemmän.
        Vaikka olen hoitanut lukuisia kuumeisia vanhuksia, niistä kellään ei ole kuume noussut niin korkeaksi, jos on pitänyt ruumiin alaosan lämpöisenä. Eikä kuume ole ollut kovin rasittava.

        Olen kuitenkin nähnyt potilaita joita on jäähdytetty liiankin tehokkaasti, jotta ovat vapisseet kylmästä, mutta silti on kehossa ollut lämpö yli 41, ja sydän lyönyt 120/min. Kuolema on tullut aika pian, ellei hoitoa ole muutettu.

        Joten tue kuumetta, ja pidä jalat lämpimänä ja pää kylmänä.

        älä s...ana hulluja puhu!!!! onko sulla koskaan edes ollut influenssaa??? se lämpöhän lähtee ihan lapasista, jos ei käytä lääkettä!! kuka kestää kaksi viikkoa yli 40 astetta kuumetta???

        "influenssa menee ohi 14 päivässä ja hyvällä hoidolla 2 viikossa." - lääkärien viisaus -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuume on rasittavampaa kun sitä vastaan taistellaan. Jos taas tuet sitä, se on sinun paras puolustuskeinosi.
        Älä ota kuumelääkkeitä, ellet halua enemmän vaivoja!

        Kun sinua alkaa palella, niin silloin verenkierto jalkoihin heikkenee ja vastaavasti lisääntyy kehoon ja päähän.
        Jalat tulevat kylmemmiksi ja otsa kuumemmaksi.

        Ota siis lämmin peite jaloillesi, että tunnet jalkojesi lämpenevän. Samalla lämpö otsassasi laskee, ja tunnet olosi paremmaksi. Istu tai lepää pääpuoli koholla. Voithan katsoa vaikka televisiota.
        Älä välitä siitä mitä kuumemittari näyttää, sillä se näyttää vain sinun vastustuskykysi: ne joilla on hyvä vastustuskyky, saavat korkeamman kuumeen.

        Bakteerit ja virukset kuolevat kuumeen aikana, ja päivän parin päästä kuume katoaa ja olet terve.

        Tällä lailla hoidettaessa kuumeesi ei nouse niin korkeaksi kuin jos yrität jäähdyttää itseäsi, jolloin jalat muuttuvat jääkalikoiksi ja otsa kuumenee vielä enemmän.
        Vaikka olen hoitanut lukuisia kuumeisia vanhuksia, niistä kellään ei ole kuume noussut niin korkeaksi, jos on pitänyt ruumiin alaosan lämpöisenä. Eikä kuume ole ollut kovin rasittava.

        Olen kuitenkin nähnyt potilaita joita on jäähdytetty liiankin tehokkaasti, jotta ovat vapisseet kylmästä, mutta silti on kehossa ollut lämpö yli 41, ja sydän lyönyt 120/min. Kuolema on tullut aika pian, ellei hoitoa ole muutettu.

        Joten tue kuumetta, ja pidä jalat lämpimänä ja pää kylmänä.

        aika harva katsoo oikeassa influenssassa televisiota... vointi on sen verran huono että ei jaksa mitäön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        älä s...ana hulluja puhu!!!! onko sulla koskaan edes ollut influenssaa??? se lämpöhän lähtee ihan lapasista, jos ei käytä lääkettä!! kuka kestää kaksi viikkoa yli 40 astetta kuumetta???

        "influenssa menee ohi 14 päivässä ja hyvällä hoidolla 2 viikossa." - lääkärien viisaus -

        Ongelmana on että ihmisillä on virheellinen käsitys kuumeesta. Kuume ei ole sairaus, vaan hoitokeino.
        Se kuinka rasittava kuume on, riippuu siitä kuinka kiivaasti sitä vastustetaan. Jos sitä tuetaan heti alusta siten että jalat pidetään lämpiminä, lämpö otsassa alenee, olen nähnyt tuopn ilmiön lukuisia kertoja.

        Pidä kuumeessa pää viileänä, mutta jalat ja muu ruumis lämpöisenä.
        Silloin kuume ei kovin paljon rasita.
        '
        Jos taas otat särkylääkeitä, kuume laskee, hikoilet, sitten palelet, ja kuume nousee jälleen. Itse aiheutat rasituksen!

        Eikö ole järkevämpää kuunnella niitä, jotka ovat oppineet pääsemään helpolla flunssastaan, kuin niitä, jotka ovat epäonnistuneet ja joutuneet paljon kärsimään hoidostaan?


    • Anonyymi

      Se mitä kuumelääkkeet tekee, on että ne narraavat kehoa, ettei olekaan mitään infektiota, eikä bakteereja tai viruksia.
      Kun niiden teho on ohi, keho huomaa tulleensa narratuksi, ja aloittaa uuden kamppailun infektiota vastaan, ja kuume nousee.
      Taas lääkettä, ja virukset saavat lisääntyä, kun kuume on alhaalla.
      Uusi palelu, kun kuume nousee taas, lääkettä ja hikoilu, kun kuume laskee, mutta samalla virukset lisääntyvät vielä enemmän.

      Kuumelääkkeet siis narraavat sinua antamaan viruksille paremmat elinmahdollisuudet. Olet kauemmin sairas.

      Jos taas antaa kehon nostaa lämpötilaa ja taistella viruksia vastaan tehokkaasti, infektio on ohi nopeasti. Voit olla kunnossa jo parissa päivässä.

      Ja jos opit tämän periaatteen hyvin, voit aloittaa hoidon oikein jo ensimmäisistä oireista, jolloin et koskaan ole kovin vilustunut.

      • Anonyymi

        kummasti ne lääkärit aina muistuttaa ottamaan Panadolia ja Buranaa.


      • Anonyymi

        Influenssa menee ohi parissa viikossa. Sitten alkaa jälkitaudit ja sitten toipuminen.


      • Anonyymi

        https://www.helsinki.fi/fi/uutiset/terveys/onko-kuumeesta-hyotya

        》Vanha kansa uskoi kuumeen polttavan taudin pois. Niinpä kuumetta ei välttämättä yritetty lievittää, jotta se toimisi luonnollisena ”lääkkeenä” potilaalle.

        Lämpö saa valkosolut liikkumaan nopeammin ja syöjäsolut syömään mikrobeja tehokkaammin. Kuume myös väsyttää ja pitää sairastuneen levossa, jotta hän ei tuhlaa sairauden taltuttamiseen tarvittavaa energiaa.

        — Se on viesti koko elimistölle siitä, että nyt on hätätilanne, eikä hätätilanteessa sovi juoksennella,

        Kuumepotilaan pitää levätä ja juoda runsaasti vettä, sillä kuume lisää hikoilua.

        Vielä 1900-luvun alkupuolella keinotekoisen kuumeen avulla hoidettiin monia sairauksia. Yleensä lämpötilaa nostettiin kylpyjen, peittojen tai höyryn avulla.《

        Itsekin uskon kuumeen auttavan elimistöä taistelussa taudinaiheuttajia vastaan.

        Nyt flunssassa, maanantaina oli 38,5 astetta kuumetta. Sitä ennen paleli aivan kauheasti. Vaatteiden päälle laitoin vielä aamutakin ja kääriydyin peiton alle lämmittelemään. Kädetkin ihan jäässä ja ne piti haudata peittoon.

        No tuon päivän jälkeen ei enää ollutkaan kuumetta. Alle 37 lämmöt, kuten yleensä minulla. Olen matalalämpöinen ihminen.


    • Anonyymi

      Kurkkukipu häviää jos kaulaa viilentää vaikkapa jääpalasilla pyyhkeen sisässä, tai pitämällä yöllä' ikkuna auki.
      Samoin korvakipu häviää kylmällä kääreellä, ellei ole päässyt kovin pahaksi.

      Kipu ja käheys saattaa jopa pahentua, jos juo kuumaa, vaikka se lievittäisikin hetken.

      • Anonyymi

        Nyt on kyse influenssasta. Siinä kurkkukipu on kuin pisara meressä. Kerropas millä konstilla influenssakuumeen saa alas, esim. 38 asteeseen? Ja olon sellaiseksi, että pysyy toimintakuntoisena??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyse influenssasta. Siinä kurkkukipu on kuin pisara meressä. Kerropas millä konstilla influenssakuumeen saa alas, esim. 38 asteeseen? Ja olon sellaiseksi, että pysyy toimintakuntoisena??

        Kerran kauan sitten luulin kuuman auttavan flunssassa. Kun tunsin kaulani kipeytyvän, otin lämpötuulettimen ja annoin sen puhaltaa lämmintä kaulaani kohden.
        Olo tuntui hiukan siedettävämmältä niin kauan kuin annoin lämmön puhaltaa, mutta kun suljin tuulettimen, en pystynyt puhumaan, syömään, juomaan, tai edes nielemään sylkeä.

        Kipu oli niin sietämätön, että mietin, mihin sitä vertaisin, ja ajattelin että jos siitä ei tulisi käytännön ongelmia, antaisin viiltää sormeni poikki yhden kerrallaan ilman puudutusta, jos vain pääsisin tuosta kivusta eroon.

        Kävin lääkärissä, ja en voinut työntää kieltäni ulos kun oli niin turvonnut, minut passitettiin erikoisosastolle. tutkimuksiin.
        Kesti kuitenkin monta tuntia, ennenkuin minun vuoroni tuli, ja sinä aikana turvotus oli melkein hävinnyt, ja minut passitettiin kotiin.

        Otin taas lämpötuulettimen ja turvotus palasi.
        Elin juomalla litran piimää kerralla, vaikka sekin oli tuskallista.

        Uudestaan lääkäriin ja sain antibiotiikkakuurin. joka tuntui tehoavan.

        -------
        Kun myöhemmin sain samoja oireita, olin viisastunut sen verran, etten käyttänyt lämpötuuletinta, olin alkanut epäilemään sitä.

        Sen sijaan kävin saunassa lämmittelemässä monta kertaa peräkkäin. Minulla ei ollut samanlaista kaulakipua, mutta olin käheä.
        Lopulta kyllästyin lämpöön, kun se ei auttanut, väänsin suihkun jääkylmäksi ja suihkutin kaulalleni. Menin yöksi töihin, oli joulukuu. Avasin sivuikkunat ja ajoin 23 km töihin.

        Kun tulin töihin, kukaan ei olisi voinut havaita minun äänestäni että olin ollut käheä vain tuntia aikaisemmin.

        Silloin tajusin, että kurkkukipua tulee hoitaa kylmällä!
        Opin myös että jos jalat ovat lämpöiset, niin vielä parempi.

        Tuosta on nyt 39 vuotta aikaa. Minulta jäivät kurkkukivut siihen, enkä ole sen koommin edes ollut sairaskirjoilla kuin vioitettuani käteni kerran.

        Nykyään nukun ikkuna auki, kylmennän kurkkuani jos on vähänkin oireita, ja pidän jalkani lämpiminä.
        Vilustumiset tuntuvat jo aika kaukaisilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on kyse influenssasta. Siinä kurkkukipu on kuin pisara meressä. Kerropas millä konstilla influenssakuumeen saa alas, esim. 38 asteeseen? Ja olon sellaiseksi, että pysyy toimintakuntoisena??

        Tuo yksi poistelee aivan asiallisia viestejä missä kerrotaan ettei mitkään jääpalat kurkussa paranna pahaa käheyttä vaan pahentaa sitä.
        Tyyppi ei myöskään tunnu tajuavan influenssan ja tavallisen kurkun karheuden eroa.

        Seuraavasta poistosta lähtee ilmo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo yksi poistelee aivan asiallisia viestejä missä kerrotaan ettei mitkään jääpalat kurkussa paranna pahaa käheyttä vaan pahentaa sitä.
        Tyyppi ei myöskään tunnu tajuavan influenssan ja tavallisen kurkun karheuden eroa.

        Seuraavasta poistosta lähtee ilmo.

        Todennäköisimmin viestit on poistanut automaatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran kauan sitten luulin kuuman auttavan flunssassa. Kun tunsin kaulani kipeytyvän, otin lämpötuulettimen ja annoin sen puhaltaa lämmintä kaulaani kohden.
        Olo tuntui hiukan siedettävämmältä niin kauan kuin annoin lämmön puhaltaa, mutta kun suljin tuulettimen, en pystynyt puhumaan, syömään, juomaan, tai edes nielemään sylkeä.

        Kipu oli niin sietämätön, että mietin, mihin sitä vertaisin, ja ajattelin että jos siitä ei tulisi käytännön ongelmia, antaisin viiltää sormeni poikki yhden kerrallaan ilman puudutusta, jos vain pääsisin tuosta kivusta eroon.

        Kävin lääkärissä, ja en voinut työntää kieltäni ulos kun oli niin turvonnut, minut passitettiin erikoisosastolle. tutkimuksiin.
        Kesti kuitenkin monta tuntia, ennenkuin minun vuoroni tuli, ja sinä aikana turvotus oli melkein hävinnyt, ja minut passitettiin kotiin.

        Otin taas lämpötuulettimen ja turvotus palasi.
        Elin juomalla litran piimää kerralla, vaikka sekin oli tuskallista.

        Uudestaan lääkäriin ja sain antibiotiikkakuurin. joka tuntui tehoavan.

        -------
        Kun myöhemmin sain samoja oireita, olin viisastunut sen verran, etten käyttänyt lämpötuuletinta, olin alkanut epäilemään sitä.

        Sen sijaan kävin saunassa lämmittelemässä monta kertaa peräkkäin. Minulla ei ollut samanlaista kaulakipua, mutta olin käheä.
        Lopulta kyllästyin lämpöön, kun se ei auttanut, väänsin suihkun jääkylmäksi ja suihkutin kaulalleni. Menin yöksi töihin, oli joulukuu. Avasin sivuikkunat ja ajoin 23 km töihin.

        Kun tulin töihin, kukaan ei olisi voinut havaita minun äänestäni että olin ollut käheä vain tuntia aikaisemmin.

        Silloin tajusin, että kurkkukipua tulee hoitaa kylmällä!
        Opin myös että jos jalat ovat lämpöiset, niin vielä parempi.

        Tuosta on nyt 39 vuotta aikaa. Minulta jäivät kurkkukivut siihen, enkä ole sen koommin edes ollut sairaskirjoilla kuin vioitettuani käteni kerran.

        Nykyään nukun ikkuna auki, kylmennän kurkkuani jos on vähänkin oireita, ja pidän jalkani lämpiminä.
        Vilustumiset tuntuvat jo aika kaukaisilta.

        Kannattaa kokeilla ensi kerralla. Eihän tuo kuuma tunnu auttavan, vaan kehoitetaan syömään jäätelöä kun on vaikea niellä.


    • Anonyymi

      Oireettomasti koronan sairastaneille ei muodostu vasta-ainetta. Sulla on voinut olla se, immuniteettisi on koronaa vastaan hyvä.

      Terv. hoitaja

      • Anonyymi

        Tuoreimmassa islantilaisessa tutkimuksessa on todettu että immuniteetti koronaa vastaan kestää vain neljä kuukautta, joten keväällä sairastunut voi sairastua nyt uudelleen koronaan.


    • Anonyymi

      Kurkkukipuun sain itse apua höyryhengityksestä, siihen on isoja kalliita laitteita mutta pieni apteekista ostettu vesipiippu inhalaattori ajoi saman asian. Terkkarissa sitä itselle suositeltiin.

    • Anonyymi

      Nämä toimii myös influenssaan, by the way... samoja pöpöjä estävät hengityselimiin pääsemästä. Uskon että jatkossa on ihan normi kulkea maski kasvolla, oli jokin tietty virus riehumassa tai ei, kuten Aasiassa ovat tehneet jo vuosi. Enää ei kukaan naureskele, kun Korealainen turisti kävelee kadulla vastaan maski naamallaan!

      https://maskiset.fi/fi/kategoria/pestavat-kasvomaskit/

    • Anonyymi

      Höpöpuhetta että oireettomasti sairastavalle ei tulisi immuniteettia, koko käsite "oireeton" on täysin subjektiivinen, toinen voi kokea samat oireet jo voimakkaina, mitä toinen ei edes tiedosta. Ja oireita tai ei, niin kyllä elimistö virukseen reagoi. Jos oikeasti olet "hoitaja", niin mieti uudestaan oletko oikealla alalla, jos ymmärrys on tuota luokkaa.

      https://maskiset.fi/fi/tuote/hengittava-100-polyesteri-pestava-kasvomaski-5-kpl/

      koodilla hlw202020 20% alennus kaikesta!

    • Anonyymi

      Kyllä influenssatason kuumetta on pakko välillä laskea, että voi nousta sängystä lääkärireissua varten. Mulla tuli lääkepommin jälkeen niin läkähdyttåvän kuuma olo 40 asteen influenssakuumessa, että koko kroppaa poltti ja läähötin ja tuntui että ei saa happea. Se oli pelottavaa. Kastuin päästä varpaisiin hiestä. Sitten taas horkka ja lämmöt ylös. Aivan kauheaa päivästä ja viikosta toiseen, kun lopusta ei ole tietoa. Missään muussa taudissa ei läheskään tuollaista. Koronassa mulla oli lämpöä reilu vuorokausi.

    • Anonyymi

      Itse olisin aloittanut ensioireiden ilmaannuttua päivänä 1 ottamaan veteen sekoitettua askorbiinihappojauhoa eli C-vitamiinia muutaman gramman vartin välein. Oireiden häviäminen on yleensä vaatinut joitain kymmeniä grammoja päivän aikana, mutta influenssa voi vaatia paljon enemmänkin. Täältä saa käsityksen, millaisista määristä puhutaan: www.doctoryourself.com/titration.html

    • Anonyymi

      Kuulostaa kyllä siltä että ap tartutti koronan työkavereihinsa ja hänen testituloksensa oli jostain syystä virheellinen.

    • Anonyymi

      Oikein tyypillinen influenssa perusterveellä. Noin se usein oireilee ja vie sairastuneen heikkoon kuntoon.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1545
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1016
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      684
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe