Kannattaako seuraava idea?

Anonyymi

Hei! Meikäläinen on tosiaan 19 vuotias, helvetin typeriä päätöksiä tehnyt kaveri. Asiaan nyt kuitenkin heränneenä ja tilanteen tiedostaneena on seuraava asia ollut mielessä, en vain tiedö onko se järkevä.

Velkaa siis on noin 10800€, jokakuukausi lyhennän näitä niin paljon kun pystyn mutta osassa kovat korot ka velkaa tulee myös tippumaan ulosottoon ihan lähiaikoina, velkasaldon saan suhteellisen pian alle kymppitonnin.

Kerkesin juuri ennen luottotietojen menetystä saamaan halvemman vuokra-asunmon, myöskin ryyppäämisen ja muun turhan oon lopettanut. Velat johtui siis pitkälti peliriippuvuudesta johon sain apua ja ollut nyt 6kk pelaamatta. Ajattelin että hakisin sosiaalista luottoa kun velka tippuu alle 10 tuhannen, näin saisin velan nopeammin maksettua ja elämiseen jäisi hitusen lisää rahaa

Te aikuiset ja fiksummat, kertokaa suoraan onko tässä mitään itua?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan hyvältä suunnitelmalta kuulostaa. Ja muista pysyä pois niiden pelien kimpusta! Meillä on Suomessa valtava määrä ihmisiä samassa tilanteessa mutta ihmiset yrittää salailla asiaa viimiseen asti. Tosin summat monella paljon isompia kuin sinulla. Valtavasti tulossa esim. avioeroja tulevaisuudessa kun puolisoilta onnistuttu salaamaan asia mutta jossain vaiheessa paljastuu ja korttitalot ja hienot kulissit sortuu: menee hienot autot, talot ja mökit voudin vasaran alle

      • Anonyymi

        Joo ei huolta, ei ajatusta pelata missään nimessä!


    • Anonyymi

      Korjaan, unohdin yhden velan, laskin siis tänään kokonais summan ja se on noin 11200€. Kaikki veronpalautukset käytän velkojen maksuun eli se laskee sen jo siihen kymppitonniin.

    • Anonyymi

      Jos saat uutta lainaa pienemmällä korolla kuin mitä tällä hetkellä maksat, niin tietysti sitä kannattaa ottaa (ja maksaa sillä vanhat velat pois).

    • Anonyymi

      Kandee varmaan lotto jättää :)

    • Anonyymi

      Kaikissa kunnissa ei ole sosiaalista luototusta joten kannattaa selvittää ensin onko se kunnassasi. Voisit varata aikaa vaikka sosiaalityöntekijälle ja keskustella mitä liitteitä tarvitaan jne. Tiliotteissa pitää näkyä pelaamattomuuden loppuminen käsittääkseni 6 kk ajalta. Lisäksi tarvitset tietysti tuloja millä lyhentää tuota luottoa pois. Ota yhteyttä rohkeasti kuntasi sosiaalitoimistoon.

      • Anonyymi

        Kyllä täällä Tampereella sosiaalinen luotto on! Ja joo tiedän tuon ettei saa pelisiirrot näkyä eikä näy kuin ehkä helmikuussa laitettu 10€. Oon ihan vakiduunissa, tosin tilit vähän vaihtelee koska oon myyntityössä, välillä saattaa tulla 1600€ ja välillä sitten 2300e esimerkiks.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe