Kilokyykky on turha suomessa..tehoa ei ole siellä missä pitää

Anonyymi

Ikävä pyörä ajaa jos haluaa pitää kortin. Vasta ylhäällä tapahtuu ja silloin vauhtia 120-150kmh. Monella vääntävällä pyörällä kyykyttää kilokyykyn alemmilla nopeuksilla tosi elämässä kun et kerkeä edes kilokyykyllä reagoimaan kun se vääntävä pyörä jo menee.

45

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki moottoripyörät ovat turhia.

      • Anonyymi

        Niin on. Entä sitten?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin on. Entä sitten?

        Ei minulle. Välttämätöntä se on, hauskempaa en ole keksinyt, kuin ajella mutkaista tietä moottoripyörällä. Tosi iso osa kesäistä elämää itse asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulle. Välttämätöntä se on, hauskempaa en ole keksinyt, kuin ajella mutkaista tietä moottoripyörällä. Tosi iso osa kesäistä elämää itse asiassa.

        Näiden huutelijoiden mielestä kaikki jolla ei ole muuta tarkoitusta kuin hauskanpito on turhaa. Kai sitten on. Parempi vaan käydä töissä ja masentua kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulle. Välttämätöntä se on, hauskempaa en ole keksinyt, kuin ajella mutkaista tietä moottoripyörällä. Tosi iso osa kesäistä elämää itse asiassa.

        Ihan sama mikä se pyörä on kun nopeusrajoitus on yleensä 80 km/h siellä mutkaisella tiellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan sama mikä se pyörä on kun nopeusrajoitus on yleensä 80 km/h siellä mutkaisella tiellä.

        Ei suinkaan ole sama.

        Erilaiset moottoripyörät ohjautuvat mutkiin ja käyttäytyvät kaarreajossa hyvinkin paljon eri tavalla.

        Eri asia sitten, kuka mistäkin tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan ole sama.

        Erilaiset moottoripyörät ohjautuvat mutkiin ja käyttäytyvät kaarreajossa hyvinkin paljon eri tavalla.

        Eri asia sitten, kuka mistäkin tykkää.

        Höh, kuski ajaa ja kaikki pyörät ovat 2:lla pienellä kumitilkulla kiinni tiessä. Samalla lailla ne menee, mutta tehoissa ja jarruissa ja kallistusvaroissa on eroja.
        80 km/h tikkarinopeus on monelle kuskille liikaa syheröllä, joten ajetaan taitojen puitteissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höh, kuski ajaa ja kaikki pyörät ovat 2:lla pienellä kumitilkulla kiinni tiessä. Samalla lailla ne menee, mutta tehoissa ja jarruissa ja kallistusvaroissa on eroja.
        80 km/h tikkarinopeus on monelle kuskille liikaa syheröllä, joten ajetaan taitojen puitteissa!

        Et sitten ikinä ole sattunut kuulemaan ajogeometriasta?

        Tai painopisteestä tai painon jakautumisesta?

        http://www.mmaf.fi/documents/Kopterilaki-Ajogeometria101.pdf

        Kuten todettua; erilaiset moottoripyörät ohjautuvat mutkiin ja käyttäytyvät kaarreajossa hyvinkin paljon eri tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ikinä ole sattunut kuulemaan ajogeometriasta?

        Tai painopisteestä tai painon jakautumisesta?

        http://www.mmaf.fi/documents/Kopterilaki-Ajogeometria101.pdf

        Kuten todettua; erilaiset moottoripyörät ohjautuvat mutkiin ja käyttäytyvät kaarreajossa hyvinkin paljon eri tavalla.

        Höpsis, kuski sitä pyörää ajaa. Annetaan sulle uusi H2 kawa ja Marquez ajelee susta ulkokautta ohi Sporsterilla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis, kuski sitä pyörää ajaa. Annetaan sulle uusi H2 kawa ja Marquez ajelee susta ulkokautta ohi Sporsterilla...

        Höpsis vaan itsellesi!

        Ei pidä sekoittaa keskenään moottoripyörän ajo-ominaisuuksia ja kuljettajan ajotaitoja.

        Ne kun ovat kokonaan kaksi eri asiaa.

        Kokeilisit sinäkin joskus ajaa moottoripyörällä tai muutamalla erilaisella moottoripyörällä, niin ymmärtäisit asioita paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis, kuski sitä pyörää ajaa. Annetaan sulle uusi H2 kawa ja Marquez ajelee susta ulkokautta ohi Sporsterilla...

        Eikä tee tiukkaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei suinkaan ole sama.

        Erilaiset moottoripyörät ohjautuvat mutkiin ja käyttäytyvät kaarreajossa hyvinkin paljon eri tavalla.

        Eri asia sitten, kuka mistäkin tykkää.

        Niin ja kun vauhtia on tarpeeksi, niin Turuntie on hemmetin mutkainen ? Kaikki on suhteellista .


      • Anonyymi

        Niin on autotkin. Ihmisillä on jalat liikkumista varten.


    • Anonyymi

      Olet väärässä tässäkin, ei kannata härley kuskin mussuttaa tästä asiasta.

    • Anonyymi

      Makuasia, sanoi koira...

    • Anonyymi

      Välillä on kiva käydä radalla luukuttamassa.

      • Anonyymi

        Niinpä.

        Ei risteyksiä, ei nopeusrajoituksia, eikä vastaan tulevaa liikennettä.

        -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.

        Ei risteyksiä, ei nopeusrajoituksia, eikä vastaan tulevaa liikennettä.

        -

        Itse pidän parhaina ratoina tässä lähiseudulla sipoo-pornainen akselia esim jossa mahtavaa ajella kovaa mutkateillä. Toinen hyvä seutula-riipilä-nurmijärvi-palojoki. Siellä tulee ajeltua niin kovaa etten kerkeä nähdä nopeusrajoituksia jotka on minulle lähinä suosituksia koska haluan nauttia moottoripyöräilystä. Putket ulvoo vaan kun leipasen menemään. Kaikista ohi ja eilenkin meni 180kmh tuolla tuusulassa. Kameroihin voi huoletta myös ajella kyykyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pidän parhaina ratoina tässä lähiseudulla sipoo-pornainen akselia esim jossa mahtavaa ajella kovaa mutkateillä. Toinen hyvä seutula-riipilä-nurmijärvi-palojoki. Siellä tulee ajeltua niin kovaa etten kerkeä nähdä nopeusrajoituksia jotka on minulle lähinä suosituksia koska haluan nauttia moottoripyöräilystä. Putket ulvoo vaan kun leipasen menemään. Kaikista ohi ja eilenkin meni 180kmh tuolla tuusulassa. Kameroihin voi huoletta myös ajella kyykyllä.

        Kiteyttää hyvin sen, että kyykky ostetaan pelkkää silmitöntä kaahaamista varten. Pitäisi saada kilvet eteen tai sitten kieltää kokonaan nuo saastutusturhakkeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiteyttää hyvin sen, että kyykky ostetaan pelkkää silmitöntä kaahaamista varten. Pitäisi saada kilvet eteen tai sitten kieltää kokonaan nuo saastutusturhakkeet.

        Saastuttaminen on koko homman suola ja vihreitä ärsyttää ja muita hölmöläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse pidän parhaina ratoina tässä lähiseudulla sipoo-pornainen akselia esim jossa mahtavaa ajella kovaa mutkateillä. Toinen hyvä seutula-riipilä-nurmijärvi-palojoki. Siellä tulee ajeltua niin kovaa etten kerkeä nähdä nopeusrajoituksia jotka on minulle lähinä suosituksia koska haluan nauttia moottoripyöräilystä. Putket ulvoo vaan kun leipasen menemään. Kaikista ohi ja eilenkin meni 180kmh tuolla tuusulassa. Kameroihin voi huoletta myös ajella kyykyllä.

        Sinunkin olisi hyvä ymmärtää ero moottoriradan ja yleisen tien välillä.

        Mietipä aluksi vaikka sitä, mitä kaikkea muuta, kuin nopeusrajoitukset sinulta jää vauhdissa näkemättä!

        Esim. hirvi tai peura tömähtää ikävästi etuhaarukkaan, kun vauhtia on 180km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkin olisi hyvä ymmärtää ero moottoriradan ja yleisen tien välillä.

        Mietipä aluksi vaikka sitä, mitä kaikkea muuta, kuin nopeusrajoitukset sinulta jää vauhdissa näkemättä!

        Esim. hirvi tai peura tömähtää ikävästi etuhaarukkaan, kun vauhtia on 180km/h.

        En minäkään aja nopeusrajoituksien mukaan, vaan auton ominaisuuksien mukaan. Tuollainen 250km/h on kiva luukuttaa hyvällä tiellä iltahämärissä kohti auringonlaskua.

        Audi King.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään aja nopeusrajoituksien mukaan, vaan auton ominaisuuksien mukaan. Tuollainen 250km/h on kiva luukuttaa hyvällä tiellä iltahämärissä kohti auringonlaskua.

        Audi King.

        Nyt sinä hassuttelet.

        Eihän Audilla edes pääse niin lujaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinunkin olisi hyvä ymmärtää ero moottoriradan ja yleisen tien välillä.

        Mietipä aluksi vaikka sitä, mitä kaikkea muuta, kuin nopeusrajoitukset sinulta jää vauhdissa näkemättä!

        Esim. hirvi tai peura tömähtää ikävästi etuhaarukkaan, kun vauhtia on 180km/h.

        Peurasta menee iso pyörä läpi, nähty on ? Hirven kanssa lähtee yleensä henki .


    • Anonyymi

      Mukava ajella sellaisella pyörällä joka vääntää alhaalta ja vaikka kierrokset toppaa ylhäällä.

      Joku katuenduro, V koneinen yms.

      • Anonyymi

        Eipä ole syytä väittää vastaankaan.

        Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä.


      • Anonyymi

        Sähköpyörä vääntää tosiaan hienosti. Jää V-koneet kuin tikku paskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörä vääntää tosiaan hienosti. Jää V-koneet kuin tikku paskaan.

        Sähköpyörä on kuollut, sama kuin ruumista nussisi. Bensakoneessa on sielu, se laulaa ja murisee, kun sen herättää startilla eloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörä on kuollut, sama kuin ruumista nussisi. Bensakoneessa on sielu, se laulaa ja murisee, kun sen herättää startilla eloon.

        Bensan polttaminen vanhanaikaisessa melumoottorissa ei ole mikään "sielu". Kyseessä on vain kasa metallia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensan polttaminen vanhanaikaisessa melumoottorissa ei ole mikään "sielu". Kyseessä on vain kasa metallia.

        Et ymmärrä moottoreista mitään. Olet väärällä palstalla, fillarikommareille on omansa, mene sinne laukomaan viisauksiasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensan polttaminen vanhanaikaisessa melumoottorissa ei ole mikään "sielu". Kyseessä on vain kasa metallia.

        Four wheels move bodys, two wheel move soul. Niinku Amerikassa sanotaan ?


    • Anonyymi

      Synkkä yksinpuhelu. Onko sinulla tylsää.

      • Anonyymi

        No onhan meitä ainakin kaksi; sinä ja minä.

        Eikös vaan olekin hauskaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        No onhan meitä ainakin kaksi; sinä ja minä.

        Eikös vaan olekin hauskaa?

        Tunnustaudun kolmanneksi.

        Aloitukseen totean että kyllä modernit kilokyykyt vetää jo alhaalta ihan mukavasti, ei se ole enää sellaista kuin kierroskoneet joskus 80-luvulla joissa ei ollut alhaalla ihan hirveästi vääntöä. Nykyään voimaa on läpi kierrosalueen.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Tunnustaudun kolmanneksi.

        Aloitukseen totean että kyllä modernit kilokyykyt vetää jo alhaalta ihan mukavasti, ei se ole enää sellaista kuin kierroskoneet joskus 80-luvulla joissa ei ollut alhaalla ihan hirveästi vääntöä. Nykyään voimaa on läpi kierrosalueen.

        Bmw S1000rr jota ajelin tuossa viikonloppuna onesim sellainen vm 2020 että lähtee kovaa myös alhaalta asti ja 100 vauhdissa 6 vaihteella mennää todella hienosti muista ohi. 6 ninja on eri peli..siinä tarvii enempi kierroksia. Panigale kovasti kutittelee joten nähtäväksi jöö ilmestyykö sellainen pian toiseksi pyöräksi pihaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bmw S1000rr jota ajelin tuossa viikonloppuna onesim sellainen vm 2020 että lähtee kovaa myös alhaalta asti ja 100 vauhdissa 6 vaihteella mennää todella hienosti muista ohi. 6 ninja on eri peli..siinä tarvii enempi kierroksia. Panigale kovasti kutittelee joten nähtäväksi jöö ilmestyykö sellainen pian toiseksi pyöräksi pihaan.

        Suosittelen apupyöriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bmw S1000rr jota ajelin tuossa viikonloppuna onesim sellainen vm 2020 että lähtee kovaa myös alhaalta asti ja 100 vauhdissa 6 vaihteella mennää todella hienosti muista ohi. 6 ninja on eri peli..siinä tarvii enempi kierroksia. Panigale kovasti kutittelee joten nähtäväksi jöö ilmestyykö sellainen pian toiseksi pyöräksi pihaan.

        Mahtaako lähteä satasesta yhtä hyvin kuin Suzuki Bandit 1250 ? Bemari on testaamatta, mutta muita superpyöriä olen kokeillut ja sinänsä erittäin matalatehoisen Bandun nykäisy vajaan satkun nopeudesta on melko mykistävää joskaan ei kauan kestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mahtaako lähteä satasesta yhtä hyvin kuin Suzuki Bandit 1250 ? Bemari on testaamatta, mutta muita superpyöriä olen kokeillut ja sinänsä erittäin matalatehoisen Bandun nykäisy vajaan satkun nopeudesta on melko mykistävää joskaan ei kauan kestä.

        Olisi mielenkiintoista nähdä tästä jotain mitattuja tuloksia. Kaikki riippuu kuitenkin nykyisin välityksistä ja siitä miten pahasti ko. pyörä on rajoitettu. Jos kaasua avaamalla kiihtyy pehmeästi nykimättä niin hyvä. Suurin osa ei vain ole vakiona kovinkaan pehmeästi eikä varsinkaan nopasti kiihtyviä. Näihin asioihin voi tietenkin itse vaikuttaa, mikä tietysti vaatii vähän tietotaitoa. Lähes kaikki tehokkaimmat pyörät on valitetty ylipitkiksi (tämä on yritys säästää polttoainetta) Siitä johtuu tämä illuusio että joku ei niin tehokas peli voi vaikuttaa nopeammalta esim kutosvahteella tapahtuvassa kiihdytyksessä. Tämä on kuitenkin helposti korjattavissa välityksiä vaihtamalla sopivammaksi. Kysymys tietenkin on se et miksi ajasit kutosvaihteella nopeutta minkä pyörä saavuttaa jo ykkösvaihteella.
        Banditin huippunopeus on 225Kmh (vakiona) ja jos vertaat sitä pyörään kutosvaihteella joka on tarkoitus kulkea 300 tai yli olet hiukan tyhmä. (Minun meilestä)

        Bandit on ihan ok peruspyörä. Sen legendan loi kiihdytyskisoista tuttu
        Brock Davidson kun ajoi kyseisellä pyörällä ensimmäisenä maalmassa alle 8 sekunnin ajan varttimaililla "katupyörällä" Banditilla.
        First 7 Second Street-Legal Motorcycle - 20 Year Anniversary Ride Along With Brock


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista nähdä tästä jotain mitattuja tuloksia. Kaikki riippuu kuitenkin nykyisin välityksistä ja siitä miten pahasti ko. pyörä on rajoitettu. Jos kaasua avaamalla kiihtyy pehmeästi nykimättä niin hyvä. Suurin osa ei vain ole vakiona kovinkaan pehmeästi eikä varsinkaan nopasti kiihtyviä. Näihin asioihin voi tietenkin itse vaikuttaa, mikä tietysti vaatii vähän tietotaitoa. Lähes kaikki tehokkaimmat pyörät on valitetty ylipitkiksi (tämä on yritys säästää polttoainetta) Siitä johtuu tämä illuusio että joku ei niin tehokas peli voi vaikuttaa nopeammalta esim kutosvahteella tapahtuvassa kiihdytyksessä. Tämä on kuitenkin helposti korjattavissa välityksiä vaihtamalla sopivammaksi. Kysymys tietenkin on se et miksi ajasit kutosvaihteella nopeutta minkä pyörä saavuttaa jo ykkösvaihteella.
        Banditin huippunopeus on 225Kmh (vakiona) ja jos vertaat sitä pyörään kutosvaihteella joka on tarkoitus kulkea 300 tai yli olet hiukan tyhmä. (Minun meilestä)

        Bandit on ihan ok peruspyörä. Sen legendan loi kiihdytyskisoista tuttu
        Brock Davidson kun ajoi kyseisellä pyörällä ensimmäisenä maalmassa alle 8 sekunnin ajan varttimaililla "katupyörällä" Banditilla.
        First 7 Second Street-Legal Motorcycle - 20 Year Anniversary Ride Along With Brock

        Superpyörissä on erityisesti ykkösvaihde välitetty ns ylipitkäksi ei niinkään kutonen enää. Banditissa satasen nopeudessa (gps) on kierrokset melko tarkkaan 3500 eli ei ole mitenkään tiheä tuo suurin vaihde. Siinä on monen koeajajan leuka loksahtanut lattiaan kun eivät usko miten voi 98 hp pyörää liikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Superpyörissä on erityisesti ykkösvaihde välitetty ns ylipitkäksi ei niinkään kutonen enää. Banditissa satasen nopeudessa (gps) on kierrokset melko tarkkaan 3500 eli ei ole mitenkään tiheä tuo suurin vaihde. Siinä on monen koeajajan leuka loksahtanut lattiaan kun eivät usko miten voi 98 hp pyörää liikuttaa.

        Ostin puolivalmisteen, se kesti puolet matkasta.
        -HD roadkinkki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostin puolivalmisteen, se kesti puolet matkasta.
        -HD roadkinkki

        Miten HD liittyy Japanilaiseen Suzuki Banditiin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten HD liittyy Japanilaiseen Suzuki Banditiin ?

        HD pesee sukisakin hetkessä kiihdytyksessä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HD pesee sukisakin hetkessä kiihdytyksessä!

        Yhtä surkeita molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhtä surkeita molemmat.

        Varmuudella et ole ainakaan motoristi.


    • Anonyymi

      Pojilla lipsahtanut keskustelu lässytyksen puolelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et olisi piilossa enää

      Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3922
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

      Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      34
      2883
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

      Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      99
      2223
    4. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

      Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      28
      1806
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

      Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      21
      1714
    6. Hymysi saa tunteet

      Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1710
    7. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

      Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      48
      1544
    8. Mitä, kuka, hä .....

      Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1518
    9. Miten hetki

      Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1481
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

      Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1464
    Aihe