Kieltääkö laki ja mihin aikaan vuodesta puunhakkuun ja avohakkuut. Eikö suurehkojen puustoalueiden hakkuut parhaaseen pesimäaikaan ole enää kielletty. Yksityisen pihan omistaja syyllistetään jo yhden puun kaatamisesta. Käsittääkseni linnunpesiä ei saa tuhota huhtikuun puolenvälin jälkeen ja kielto jatkuu kai heinäkuulle asti
Lintujen pesintä ja puunhakkuu/avohakkuut mitä laki sanoo?
2
114
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole kielletty. Motolla on suurempi oikeus pesiä kangasmaalle kuin esim. metsäviklolla tai pyyllä rehevälle paikalle. Millainen on maailma, joka tämän hulluuden suvaitsee? Pyhitetty pesimäaika on klisee kaikkien suurien toimijoiden papereissa, mutta ei se hakkuumäärissä kuitenkaan näy.
Olen itse maanomistaja. Tämän vuodesta toiseen toistuvan keväisen metsähäpeän tiimoilta (ts. pesät ei ole pyhiä.. monesta muusta luonnonhyvästä puhumattakaan), olen tullut jo ajat sitten päätökseen, että suurin osa metsäomaisuudestani menee Linkolan Lps:le.- Anonyymi
Kyllä on outoa, kun esim. kaupunkikunnissa syyllistetään yhdenkin pihapuun kaato huhti- elokuun välisenä aikana ja kaupunkialueen metsäpalstoilla on avohakkuut sallittuja parhaana pesintäkautena. Kestää kauan pienehkönkin metsäpalstan avohakkuiden jälkeen linnuston ja muun luonnon toipuminen, kun työ tehdään lintujen pesimäkautena ja työt vaikuttavat lisäksi kesämökkiläisten elämään .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 861570
- 711200
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1741095Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!52902Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46881- 47868
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38868- 46792
Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9783IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35769