Vietetäänkö suomessa toisen maailmansodan voitonpäivää ?

Palkitseeko suomen Presidentti jatkosodan voitonpäivänä armeijakuntaa
perinteisesti, kuten muualla voittaja-valtioissa ? Miten Suomen voitokkaat
kenraalit ja sodan johto palkittiin suuresta torjuntataisteluvoitosta ?

Karjala ei kuulemma ole koskaan ollut suomea ja suomea valtiona ei ole
kuulemma tunnustettu ihan joka paikassa ... Trumpilla oli ainakin tämä käsitys?

Eikö Euroopan unionissa pelätty juuri suomen tuovan ongelmia läntiseen
maailmaan, kun suomi euvostoliiton hajottua haki Euroopan unionin jäsenyyttä
1992 ... Muistaakseni silloin oli kyllä ihan eri ymmärrys suomen itsenäisestä
asemasta euvostoliiton rinnalla ja pelättiin, että euvostoliitto tulee suomen
kautta vaikuttamaan läntisessä maailmassa.

Käsittääkseni Teillä on ihan oma käsitys myös juhannukksesta ja silloinhan
pitää päivän olla pisimmillään... Mutta tieteellisesti se on kait viikon kuluttua?

Kyllä, kyllä Euroopan unioni on vapaa ja antaa kaikkien juhlia mitä päivää vaan.

3

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oliko Persu ja muilla suomalainen ääliöillä uusiaperunoita ja silliä ?
      Tuliko hyvä olo, kun sait suomalainen uusi peruna ja Ahti silliä ?

      No se on hyvä, että luulee ja kuvittelee... Ei tainnut olla kumpikaan
      suomesta ? Ei ollut silli eikä Pottu ... ! Sanovat, niin luulet ja kuvittelet
      ja saat hyvän mielen... tiedät kait miten ääliöille puhutaan.....

      Muista yhtenä vuonna Helsingissä, kun kauppiaalla oli pieniä uusia
      perunoita... Ei ollut vielä lumet lähteneet ja tuli takatalvi....
      Kauppias oli laittanut laatikon alareunaan, että espanjalaisia uusia
      perunoita.... Sääli, olisi antaneet potun kasvaa tai ottaa toista satoa.

      Onko persulla koskaan ollut mitään asiallista tietoa... Tiedätkö, että nyt
      ei ole edes juhannus... Älä välitä täällä Aasiassa ne ei edes tienneet milloin
      on joulu aatto ja milloin lahjat tulee. Toisaalta ei kenekään ole pakko
      viettää juhannusta kommunistisen kalenterin mukaan, vaikka laittaisivat
      koko vidun valtionsa kiinni... Onneksi Teillä on viro ja EU.

    • Minäkin varmaan pällistelen täällä joku 20 vuotta vielä ja sitten on ihan
      sama mikä valtio täällä on tuhannen vuoden kuluttua ja tuskin se persua
      myöskään kiinnostaa... Vai oletko nyt Metusha vai Mustanaamio?

      Jos sinä palvot jotakin valtioa ja tapat ja murhaat jonkun valtion vuoksi.
      ja kuvittelet, että joku valtio suomalainen on täällä vielä tuhannen
      vuoden kuluttua, niin sinä erehdyt, kyllä aika pahasti. Suomen valtio on,
      siis tuhat vuotinen valtakunta ja sitten tulee loppu ja sinun maallinen
      ruumiisi herätetään suomalaiseen tuhatvuotiseen valtakuntaan seppele
      ja sininen ja valkoinen viitta päällä vai ?

      Koeta, nyt persu tajuta, että minä en ole rakentamassa Teidän kolhoosia
      tai tekemässä yhdestä Teistä suurta johtajaa... No, ei kiinnosta.. "!!"
      Minä kyllä käytän hyväksi kaikkia mahdollisia asioita mitä tarjolla on ja
      niin tekee miljoonat muutkin ihmiset. Kerro kuka ei niin tekisi... Sen vuoksi
      esim. USA on luotu ja sinne perustettiin aikoinaan markkinatalousyhteisö.
      Se historiasta... Aina on ja aina tulee olemaan ääliöitä hyväksikäyttäviä
      ihmisiä ja niitä syntyy ihan jokaiseen perheeseen... Myös persun perheeseen.

      Persun perheessäkin yksi voi paremmin ja muut tekee työt ja saa vähemmän.
      Tämä on aivan luonnollista, että samassa perheessä veljesi tai sisaresi pärjää
      toista paremmin tai toista huonommin.

      MIKÄ ON SEN ÄÄLIÖN PÄÄSSÄ VAIKEA YMMÄRTÄÄ PERUS ASIOITA.
      Ei kukaan maksa veroja, vaan kaikki verot varastetaan, kuten keski-ajalla !
      Lue edes Robin Hoodi. Järjestelmät voidaan luoda eri tavalla, kuten USA:ssa.

      Aasiassa ei ole edes kassakoneita !
      Päräytä jotakin ulos sieltä persun aivoista, että tiedetään mistä me keskustellaan.

      EUROOPAN UNIONI PERUSTUU JUURI VAPAUTEEN, VAPAUS IHMISILLE!

      Turha tuoda fantasiaa, että joku suomalainen joutuu maksamaan veroa tai
      se jää meidän lapsille... No ei jää. Tiedä edes millainen maailma on joskus
      50 vuoden kuluttua... Eikö sen pitänyt sen ilmastokatastroffin kanssa tulla?
      Tiedä mitä Tiede ja se Globalisaatio on tuonut maailmaan ??

    • Kenraali airot ja risukot on olleet sitten kunniavieraita kovinkin pitkään
      ihan valtion linnassa ? Juhla aterioita ja tansseja vai miten ne palkittiin?

      Suomalainen sininen ja valkoinen puolue piti torvisoittokuntaa aina
      sodan päättymisestä saakka ja hallitukseen ei sitten valittu yhtään
      kommaria sodan jälkeen ... Olihan se näin ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe