Vitiligo??

Anonyymi

Hei!
Olen 17v tyttö ja uskon, että minulla on kai vitiligo.
Vuosi sitten huomasin kun bikinialueelle ilmestyi lähes täysin valkoinen no tarkkarajainen, mutta epäsynnetrinen alue. En kiinnittänyt kuitenkaan kummemmin huomiota kun ei kutissut hilseilkyt, poikennut muuten mitenkään normaalista ihosta (tietenkin värinsä puolesta toki). Kauaa ei mennyt kun huomasin, että karvat siltä alueelta kasvoivat valkoisina. No en enempää murehtinut. Nyt kuitenkin järkytyin kun pitköstäaikaa "tarkastin" alueen niin se oli levinnyt noin pienen nyrkin kokoiseksi ja kaikki karvat olivat siitä kohtaa valkoiset. Huomasin myls muutaman siitö irtinaisen karvan ileban valkoisia ja ihon niiden alla olevan hieman vaaleammat. Iho tuntuu kuitenkin samalta, ei kutia, ei hikseile, ei mitäön muuta kuin väri puuttuu.
Sitten aloin Googlaamaan kun en muuta keksinyt ja törmäsin kösitteeseen valkopälvi=vitiligo ja tutustuin ja vaikutti täsmäävön ja katsoin kuvia ja nekin tösmäsivöt hyvin. Olisin halunnut kertoa jollekkin kun okisi ehkä halunnut jakaa asian tai kun olisi ehkä tarvinnut tukea, ymmörrystä. Äidilla ja minulla on ok välit, mutta minulla ei ole silti ok olo äidin kanssa täysin, en muutenkaan edes halua olla kenenkään edessä alasti, tuntuu niin epämukavalta ja kiusalliselta. Ja sitten kun läikkä on vielä u know down there niin ei ole hyvä fiilis mennä kertomaan siitä. Lisäksi äitini on suorasanainen ja kertoo sitten kaiken muille.... Kun en sitä itse haluasisi kun minun keho ja todella yksityinen alue niin ei tunnu mukavalta että kaikki läheiset tietävät. Lisäksi äitini on kauhea hössöttäjä ja alkaa heti epäillä syöpää ja jos mitä...

Nyt äitini nosti esiin ohimoltani kohdan johon oli ilmaantunt vain yhteen kohtaan valkoisia hiuksia ja tuumasi että sinähän jo harmaannut nopeasti ja no itsellä nousi eoäilys että voiko olla sama kuin down there....
No ei siinä meni kaksi kuukautta ja huomasin että valkoisia tuli samaan kohtaan pari lisää ja sitten menin äidille uudestaan että näitä valkoisia tulee lisää, mutta vain tähän kohtaan. No hän vain nauroi että niin sitö se ikääntyminen tuottaa ja en olisi kaivannut sitä. Hän on itse todella tietoisa siitö kuinka itse on ikääntynyt ja saa onnea siitö kun muutkin ikäöntyvöt niin sanotusti "epähalutulla" tavalla. Siksi olo on todella epämukava ja inhottava. En halua kuulla että näytön ihan mummolta down there ja najrua peraan kun olo on todella surkea ja epävarma muutenkin sen suhteen. Vaikka kukaan muu ei stö nää, mutta empä usko ettö kukaan toivoisi harmaantuvansa tai menebönsä valkoiseksi karvoilta ja lisäksi iholta ennen edes 20 iläkävuotta yhtöön mistään kohdasta. Mutta niin en tiedä oikein mitä tehdä uskosin että vitiligoa on mutta ei siitö voi ihan varma olla mutta en tiedä kelle puhua ja lääkäriin en yksin voi mennä enkä halua mennä.

Olo on niin epämukava, miksi minulle joku voisva ja vkelä kaikkein yksityisimmälle alueelle ja vielä todella yksityiselle ihmiselle monessa suhteessa. Apua.
Ja näyttäö että nua alueet kasvvaa lisäksi ja tulee muuallekki niin en tikä miten pitäö toimia, muutenkin nyt alkanu ahistamaan ku on isompi tuo toinen läiskäki....

3

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko jollaki vitiligoa tai muuten samanlaista kokemusta, et mikä vois olla tai miten toimia?

    • Anonyymi

      Mulla on vitiligo ja vähän samanlaiset tuntemukset ja kokemukset. Henkisesti siihen on vaikea tottua mut pakko se on yrittää kun ei sille mitään voi. Huomannut kuitenkin sen että muita ihmisiä ja mahdollisia kumppaneita se ei koskaan ole haitannut.

      • Anonyymi

        On ollut jo n.15v. Levinnyt kauttaaltaan. Eipä haittaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe