Haluaisin tietää miten ja koska se tapahtuu.
Ruumiin ylösnousemus
88
55
Vastaukset
- Anonyymi
Muuttuu maaksi eikä nouse ylös.
- Anonyymi
Toisessa tulemuksessaan Jeesus herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä tuhanneksi vuodeksi taivaaseen.
1234567---- Anonyymi
Osoita Raamatun paikka jossa on tuhat vuotta taivaassa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaista ole.
- Anonyymi
Antaako Jeesus uuden ruumiin vai kirkastetaanko vanha?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi: Minä menen valmistamaan teille sijaa, mutta minä tulen takaisin ja noudan teidät tyköni, että tekin saisitte olla siellä missä minäkin olen. Näin veisaammekin: Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.
Pyhät taivaassa 1000 vuotta, ei täällä tuhotun maan päällä.
Paljon on niitä jotka aikovat viettää 1000 vuotta tuhotun maan päällä, se heille suotakoon.
Adventisteilta löytyy järkeä, he ymmärtävät, että tuhotun maan päällä, ei ole mitään mahdollisuutta viettää 1000 vuotta, joten pelastuneet adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
Kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi: Minä menen valmistamaan teille sijaa, mutta minä tulen takaisin ja noudan teidät tyköni, että tekin saisitte olla siellä missä minäkin olen. Näin veisaammekin: Sinne Jeesus jo valmistamaan mennyt on kodin kaunehimman.
Paljon on niitä jotka aikovat viettää 1000 vuotta tuhotun maan päällä, se heille suotakoon.
Adventisteilta löytyy järkeä, he ymmärtävät, että tuhotun maan päällä, ei ole mitään mahdollisuutta viettää 1000 vuotta, joten pelastuneet adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
1234567---Tämä kuulostaa selkeältä. Entä mikä on seuraava vaihe sen jälkeen kun on elänyt 1000 vuotta kirkastetussa ruumiissa ja asunut Jeesuksen sisustamassa kauniissa kodissa?
- Anonyymi
Olet varmaan saanut eksyttäjä koulutuksen näitä herroja palvelevana:
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
kristittyjen todellinen jeesus:
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
-
JUMMALSTA LUOPUNEET OVAT LUOPUNEET MYÖS JEESUKSESTA
SEKÄ PYHÄSTÄ HENGESTÄ, sillä:
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
JOTEN LUOPUNEINA HEISTÄ OLETTE laittomuuden omien jumalan ja barjeesuksen palveljoita KAIKKIVALTIADEN PYHIIN NIMIIN ESIINTYVIÄ HEIDÄN PILKAAJIA!
JA RIKOKSIA EI KAIKKIVALTIAS JEESUS SOVITTANUT:
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
((syntinen = rikollinen / 1.Johanneksen kirje: 3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antaako Jeesus uuden ruumiin vai kirkastetaanko vanha?
Monet suosii polttohautausta, jotta ylösnousemus vaikeutuisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Entä miten kun taivaan hääaterian jälkeen, 7 v tempauksesta Jeesus tulee seurakunnan kanssa Öljymäelle perustamaan 1000 v rauhan valtakunnan samalla herätetään vihanajan marttyyrit jotka kaikki yhdessä tulevat hallitsemaan maanpäällä olevia kansoja.
Orpoutta olisi olla poissa Kristuksen kanssa 1000 v. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kuulostaa selkeältä. Entä mikä on seuraava vaihe sen jälkeen kun on elänyt 1000 vuotta kirkastetussa ruumiissa ja asunut Jeesuksen sisustamassa kauniissa kodissa?
Niin 1000 vuotta pyhät taivaassa, ja kaikki jumalattomat kuolleina sen 1000 vuotta ja paholainen sidottuna.
Tuhannen vuoden jälkeen on kaikkien jumalattomien herätys kuolleista, myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa.
He nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio jumalattomille. Heitä kohtaa toinen kuolema, sillä tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.
Tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu. Jumalan omilla iankaikkinen elämä uudessa maassa.
1234567--- Anonyymi kirjoitti:
Olemme taivaassa Karitsan häissä seitsemän vuotta. Sen jälkeen Jeesus laskeutuu maan päälle seurakuntansa kanssa , hänen jalkansa astuvat Jerusalemiin Öljymäelle ja Jeesus perustaa maan päälle tuhatvuotisen valtakunnan. Vasta sen jälkeen tapahtuu viimeinen tuomio ja pelastumattomien ylösnousemus. Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan ja tämä entinen hävitetään.
- Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Olemme taivaassa Karitsan häissä seitsemän vuotta. Sen jälkeen Jeesus laskeutuu maan päälle seurakuntansa kanssa , hänen jalkansa astuvat Jerusalemiin Öljymäelle ja Jeesus perustaa maan päälle tuhatvuotisen valtakunnan. Vasta sen jälkeen tapahtuu viimeinen tuomio ja pelastumattomien ylösnousemus. Jumala luo uudet taivaat ja uuden maan ja tämä entinen hävitetään.
Näinhän suuri osa julistaa ja kuulijat vielä uskovat näitä julistajia, tuhatvuotisesta valtakunnasta maan päällä, joka on mitä suurinta satua.
Omistan lehtisen: ISRAEL JA IANKAIKKINEN RAKKAUS. . . KALERVO SYVÄNTÖ
Lehtisestä luettua: JEESUKSEN TULEMUS a) ylöstempaaminen, Jeesus kohtaa seurakuntansa pilvissä ja vie Karitsan häihin. (Oliko se 7 vuotta häissä) b) Jeesus tulee suurella voimalla ja kirkkaudella ja perustamaan rauhan valtakuntansa maan päälle. Tämä tapahtuu MUUTAMIA VUOSIA YLÖSTEMPAAMISEN JÄLKEEN.
TUHAT VUOTINEN VALTAKUNTA rauhanvaltakunta, jota Kristus hallitsee pyhiensä kanssa 1000 vuotta tämän maan päällä Jerusalemista käsin. NÄIN LEHTISESSÄ.
Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa. EI VAIN MUUTAMA VUOSI TAIVAASSA, VAAN 1000-VUOTTA. Tämä maa on tuhoon tuomittu.
Kuitenkin kaikille tilaa riittää kaikille paikkoja on. Toistetaan aina vaan uudestaan !
1234567--- - Anonyymi
Mikä on kirkastettu ruumis? Miten se poikkeaa normaalista ruumiista? Onko tuota herättämistä tutkittu tieteellisesti? Mikä fysikaalinen ilmiö on sen takana?
Miksi juuri tuhanneksi vuodeksi? Miksei vaikka 666 tai miljoonaksi vuodeksi? Onko sille jokin tieteellinen selitys? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Missä se sanotaan, että pelastuneet adventistit. Taidat puhua nyt pehmosia.
Sekin on syntiä, julistaa jokin jäsenrekisteri taivarekisteriksi.
Haluaako 1234567- kerran tehdä jokaisesta sanasta tilin, eli tuon juttupelastuksen.
Kirjoituksissa sitä ei ole.
Mantraat kuin lapsikasteporukka- Siksi en anna arvoa väitteellesi, koska kirjoitukset eivät siihen anna valtaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se sanotaan, että pelastuneet adventistit. Taidat puhua nyt pehmosia.
Haluaako 1234567- kerran tehdä jokaisesta sanasta tilin, eli tuon juttupelastuksen.
Mantraat kuin lapsikasteporukka- Siksi en anna arvoa väitteellesi, koska kirjoitukset eivät siihen anna valtaa.Monien opetukseen kuuluu, että he ovat muutaman vuoden, oliko se nyt seitsemän vuotta taivaassa, ja sitten tulevat 1000 vuodeksi maanpäälle.
Adventistien opetukseen kuuluu, että pyhät ovat taivaassa 1000 vuotta, ei täällä tuhotun maanpäällä.
Silloinhan se on itsestään selvää, että pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
Oliko tässä jotakin epäselvää ?
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä se sanotaan, että pelastuneet adventistit. Taidat puhua nyt pehmosia.
Mantraat kuin lapsikasteporukka- Siksi en anna arvoa väitteellesi, koska kirjoitukset eivät siihen anna valtaa.Mistä löytyy lukematon määrä julistajia, jotka julistavat pehmoisia, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Kenellekään ei ole annettu valtaa näin julistaa. Jokainen tälläinen julistaja joutuu kerran tekemään tiliä julistuksistaan.
1234567--- - Anonyymi
salopuu kirjoitti:
Kenen maksa mahtaa moisia kemuja kestää.
Eikö raamatun mukaan ilman häitä voi sekaantua eläimiin? Siksi häät karitsan kanssa. Aika pervoa menoa näin uskomattoman mielestä kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä löytyy lukematon määrä julistajia, jotka julistavat pehmoisia, että sapatti ei kuulu enää Uudenliiton kristityille. Kenellekään ei ole annettu valtaa näin julistaa. Jokainen tälläinen julistaja joutuu kerran tekemään tiliä julistuksistaan.
1234567---Kyllä niitä löytyy, elleivät ole piiloon menneet peloissaan.
- Anonyymi
Tämäpä merkillistä... Mikseiköhän kukaan tiedä vastausta näin keskeiseen ja hyvin yksinkertaiseen kysymykseen?
- Anonyymi
Palstalla ei pysy vastaamaan, koska paikalla on adventisti valheittensa ja huoreittensa kanssa.
Paavali kirjoitti: Mutta joku ehkä kysyy: "Millä tavoin kuolleet heräjävät, ja millaisessa ruumiissa he tulevat?"
Ja kun kylvät, et kylvä sitä vartta, joka on nouseva, vaan paljaan jyvän, nisun jyvän tai muun minkä tahansa.
Jos haluat Jumalan luokse tämän maallisen elämän jälkeen, niin sinun täytyy kääntyä Jeesuksen puoleen, sillä vain Jeesuksella on iankaikkisen Elämän Sanat. Se, 'siemen, jyvä', jota Paavali kirjoitti. Niin on myös kuolleitten ylösnousemus: kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa.
Kun otat Jeesuksen vastaan, otat vastaan ikuisen Elämän, Josta Paavali kirjoitti: meillä on asumus Jumalalta, iankaikkinen maja taivaissa, joka ei ole käsin tehty.
Jeesuksen takaisin tulessa uskossa Kristukseen nukkkuneet nousevat ylös: Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Sana ei puhu mitäään adventistin "taivaasta", mikä liekään, vaan saamme aina olla Herran kanssa. - Anonyymi
Kristinuskossa uskotaan kuolleiden ylösnousemukseen, ei mihinkään salaisiin tempausoppeihin.
Tuhatvuotinen valtakunta on maan päällä ja sitä johdetaan taivaasta laskeutuvalla uudella Jerusalemilla.
Sitä ennen lahkolaiset, eli luste temmataan pois poltettavaksi, mutta nisu säästetään tuhantvuosiseen valtakuntaan.
Lahkolaiset poltetaan pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskossa uskotaan kuolleiden ylösnousemukseen, ei mihinkään salaisiin tempausoppeihin.
Tuhatvuotinen valtakunta on maan päällä ja sitä johdetaan taivaasta laskeutuvalla uudella Jerusalemilla.
Sitä ennen lahkolaiset, eli luste temmataan pois poltettavaksi, mutta nisu säästetään tuhantvuosiseen valtakuntaan.
Lahkolaiset poltetaan pois.Tuhatvuotista valtakuntaa suurin osa viettää maanpäällä näköjään, mutta pelastuneet adventistit ovat 1000-vuotta taivaassa. Taivaassa siistiä, ei syntiä ei kuolemaa oleva.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lahkolaiset poltetaan pois.Viettäkää vaan tuhatvuotista rauhanvaltakuntaa maanpäällä, se teille suotakoon. Pelastetut adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
Kaikkille tilaa riittää kaikille paikkoja on.
1234567---
- Anonyymi
uskossa elävien ruumiit ovat ovat sieluttomia. kasteissa pois pesty, sillä:
Kaikkivaltias Lait ja opit antanut Jeesus ei käskenyt kastaa ketään, lapsiakaan, laittomuuden rikollisuuden jäseniksi:
https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.html
kristittyjen todellinen jeesus:
"Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
Kuka, Barjeksenneko ne syntinne sovitti?
Kaikkivaltias Jeesus on rikolliset tuominnut:
syntinen = rikollinen / 1.Johanneksen kirje: 3:4 Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.
Matteuksen evankeliumia: 7:23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Matteuksen evankeliumia:23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Kaikkivaltiaan Jeesuksen anatama tuomio:
Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
7:23 25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."- Anonyymi
Late, oletko lomalla lataamosta?
- Anonyymi
Ruumiiden ylösnousemus on vasta sen ns. tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen. Viimeisenä päivänä. Jeesus herättää kaikki kuolleet tuomiolle, myös jumalattomat kuolleet.
Joh 5:28 Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä
5:29 ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
Johanneksen evankeliumi:
6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan herätän heidät viimeisenä päivänä.
6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
6:44 Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
11:24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä."
12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.- Anonyymi
1000 vuotta pyhät ovat taivaassa. Tuhannen vuoden jälkeen herätetään kaikki jumalattomat tuomiolle. Heitä kohtaa toinen kuolema.
1234567---
- Anonyymi
Ruumiin ylösnousemus tapahtuu kun kasvit nostavat varsiinsa, kukkiinsa ja oksiinsa maatuneen tomumajan molekyylit ja atomit.
- Anonyymi
Älähän kirjoittele olemattomia: "Ruumiiden ylösnousemus on vasta sen ns. tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen."
Pyhät, Jeesukseen uskovat nousevat ylös Jeesuksen tullessa takaisin maan päälle.
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
Jumalattomista on kirjotettu: Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.
Kristuksen omat nousevat kuolleista Jeesuksen palatessa, mutta uskosta osattomat nousevat ylös kuolleista vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älähän kirjoittele olemattomia: "Ruumiiden ylösnousemus on vasta sen ns. tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen."
Pyhät, Jeesukseen uskovat nousevat ylös Jeesuksen tullessa takaisin maan päälle.
yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
Jumalattomista on kirjotettu: Muut kuolleet eivät vironneet eloon, ennenkuin ne tuhat vuotta olivat loppuun kuluneet.
Kristuksen omat nousevat kuolleista Jeesuksen palatessa, mutta uskosta osattomat nousevat ylös kuolleista vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.Sinä tässä höpötät etkä osaa lukea Raamattua. Mutta minun puolestani saat pitää harhasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristuksen omat nousevat kuolleista Jeesuksen palatessa, mutta uskosta osattomat nousevat ylös kuolleista vasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen.1000 vuotta pelastuneet adventistit ovat taivaassa, ei täällä tuhoutuneen maan päällä.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1000 vuotta pelastuneet adventistit ovat taivaassa, ei täällä tuhoutuneen maan päällä.
1234567---Valehtelet taas kerran; kaikille ei riitä paikkoja eikä tilaa: Tämä kuvaa sinuakin, adventisti ja numerosarja eli sarjavalehtelija: Mutta kun kuningas meni katsomaan pöytävieraita, näki hän siellä miehen, joka ei ollut puettu häävaatteisiin. Ja hän sanoi hänelle: 'Ystävä, kuinka sinä olet tullut tänne sisälle, vaikka sinulla ei ole häävaatteita?' Mutta hän jäi sanattomaksi. Silloin kuningas sanoi palvelijoille: 'Sitokaa hänen jalkansa ja kätensä ja heittäkää hänet ulos pimeyteen'. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys.
Viikopäivän palvominen ei ole pääsylippu Jumalan Pojan häihin, vaan pitää pukeutua Jeesuksen antamaan häävaatteeseen, Jeesuksen vanhurskauteen. - Anonyymi
Vai että ruumiit nousevat ylös leijumaan?? Mihin se sielu sitten menee??
- Anonyymi
Hmm... Kauniissa kodeissa asuvia kirkastettuja ruumiita ja muuta kivaa. Herää epäilys, että mahtaako tässä myyntimiehillä olla jo pientä yli-innostusta. Tähän ikään mennessä kun on jo oppinut sen, että se mikä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta niin onkin sitten juuri sitä...
Varsinkin kun epäselvyyttä tuntuu olevan vielä tuosta 1000 vuoden pikkuseikasta. Joutuuko sinne kauniiseen kotiin pääsyä nyt odottamaan tuon ajan, vai onko kyse siitä ajasta, joka siellä asutaan?? Ota näistä veijareista selvää 🙂 Jeesus on jo esikoisena noussut kuolleista.
Se sama ruumis,
joka oli ristiinnaulittu,
kuollut ja haudattu,
nousi ylös
- mutta kirkastettuna.
Heti Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen
monta Vanhan liiton pyhien ruumista
nousi ylös.
Seuraava ylösnousemusvuoro
on meillä.
Seurakuntakauden
viimeisenä päivänä
Kristuksessa kuolleet
ja me elossa olevat Kristuksen omat
saamme ylösnousemusruumiin.
Sen jälkeen koittavan ahdistuksen ajan
viimeisenä päivänä
ahdistuksen ajan marttyyrit
kokevat ruumiin ylösnousemisen.
Ja maailmanlopussa
vihoviimeisenä päivänä
hän herättää kaikki, jotka vielä haudoissa ovat.
Ja silloin nousevat ensimmäisen kerran ylös
myös kaikki ne,
joille ylösnousemus
ei ole elämän ylösnousemus,
vaan tuomion ylösnousemus.- Anonyymi
Kalamokselle: Kaikki ahdistusten ajat ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Toisessa tulemisessa Jeesus herättää kuolleet pyhät kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan Jeesus vie heidät yhdessä 1000 vuodeksi taivaaseen.
KAIKKI, kaikkien kansojen jumalattomat, ahdistelijat, pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
1234567---
- Anonyymi
Ps.90:4 Sillä tuhat vuotta on sinun silmissäsi niinkuin eilinen päivä, joka meni ohitse, ja niinkuin öinen vartiohetki.
- Anonyymi
Room.14:10 Mutta sinä, minkätähden sinä tuomitset veljeäsi? Taikka sinä toinen, minkätähden sinä halveksit veljeäsi? Sillä kaikki meidät asetetaan Jumalan tuomioistuimen eteen. 2Kor.5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestyvän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Hyvin lähellä on aika ,jolloin Jeesus palaa takaisin hakemaan omansa 1000v rauhan aikaan ,jolloin Kristus hallitsee.
Kuolleet nousee ensin ,(uusi muoto ,sillä mikään luu tai liha tai veri ei nouse vaan enkelien kaltainen uusi olemus) he nousevat maasta ja samalla ne uskovat ,jotka kelpaa maan päältä Kristukselle ne viisaat neitsyet muuttuu silmänräpäyksessä tuohon uuteen taivaalliseen muotoon ja nuo kaksi joukkoa nousevat ylös Kristuksen luo ja sitten hääateria taivaassa ja tuhat vuotta rauhanaikaa ,jota Kristus hallitsee ja Pyhät uskovat.
Tuo aika on hyvin lähellä ja sen Jeesus Kristus minulkekkin on ilmoitttanut ja raamatun tekstit ilmoittaa myös tuon aikajakson,jossa nyt olemme.
Viimeiset tapahtumat vyöryy nopeasti ja antikristus hallitsee maanpäällä eli saatanan ihminen ja kristityt uskovat joutuvat olemaan pienen ajan sen kanssa eli vainoja vainoja ja sitten pedonmerkki...yms yms.
Valumme koko ajan siihen aikaan syvemmälle ja syvemmälle.
Uskosta luopyminen ,mitä tapahtuu parasta aikaa...uskovien haaleus..penseys...väärät riivaajien opit...murhat..raakuus...jopa lapset tappavat vanhempiaan....luonto on kirouksen vallassa ja tuhoutuu laji lajilta....meret ryöstetään tyhjennetään kaloista...ilma kuumenee polttaa ihmisiä lopulta..jne jne....lista on pitkä ,mutta tiedot löytyy raamatusta.
Yksi tärkeä asia ,mistä Jeesus varoittaa eli se tapahtuu kuin salaa huomaamatta niille ,jotka ei valvo tilaansa tai tapahtumia.....kuin varas yöllä se tulee niille ja tiede selittää valheitaan ihmisille ja ne uskovat kaiken valheen,mutta Jumalan omat odottaa Kristusta ja tietävät odottaa .- Anonyymi
Siinäpä oli paljon virheitä ja kaikki ne saat pitää.
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä oli paljon virheitä ja kaikki ne saat pitää.
Oleppa hyvä ja ilmoita mitkä... ja missä..
- Anonyymi
Joko MrHyvis ymmärtää, että pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhoon tuomitun maan päällä ?
Joko MrHyvis ymmärtää, että pyhät ovat 1000 vuotta taivaassa, ei täällä tuhoon tuomitun maan päällä ?
1234567---No... missä kohtaa se varmasti lukee ,että Pyhät ovat vain taivaassa 1000v sen rauhanajan ,jolloin rakennetaan ja ennallistetaan maailmaa kunnes tulee viim sota ennen viimeistä tuomiota jonne nousee kaikki sielut ,mitä on olemassa.
Eli mikä kohta raamatun tekstissä sanoo asian ,että on vain ylhäällä tai alhaalla.
Kannattaa myös muistaa ,että Pyhät on silloin uudessa luomuksessa ei lihan luomuksessa.
Sitooko meitä silloin joku asia ,että emme voisi olla taivaassa ja olla maanpäällä ,kuten enkelit ?- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
No... missä kohtaa se varmasti lukee ,että Pyhät ovat vain taivaassa 1000v sen rauhanajan ,jolloin rakennetaan ja ennallistetaan maailmaa kunnes tulee viim sota ennen viimeistä tuomiota jonne nousee kaikki sielut ,mitä on olemassa.
Eli mikä kohta raamatun tekstissä sanoo asian ,että on vain ylhäällä tai alhaalla.
Kannattaa myös muistaa ,että Pyhät on silloin uudessa luomuksessa ei lihan luomuksessa.
Sitooko meitä silloin joku asia ,että emme voisi olla taivaassa ja olla maanpäällä ,kuten enkelit ?Se on varmaa että pelastuneet Adventistit eivät ole 1000 vuotta maanpäällä. Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa, se on 100% varmaa se.
Tämä maa on tuhoon tuomittu, ja tuhoutuu kaiken aikaa silmiemme edessä, kun kaikki viimeiset vitsaukset koetaan.
Sinun tulee tutkia paljon paljon tarkemmin Raamattua.
Se on varmaa että pelastuneet Adventistit eivät ole 1000 vuotta maanpäällä. Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa, se on 100% varmaa se.
Tämä maa on tuhoon tuomittu, ja tuhoutuu kaiken aikaa silmiemme edessä, kun kaikki viimeiset vitsaukset koetaan.
Sinun tulee tutkia paljon paljon tarkemmin Raamattua.
1234567---Ahaa..ymmärrän näkemyksesi.Kun rauhanaika on lopullaan niin mistä on tullut kansat ja maat joita saatana pääsee hetkeksi kuin koettelemaan tästä rauhan valtakunnan ajasta.
Koetan nyt sanoa ,että koko maapallo ei tuhoudu vihanajassa eikä kaikki ihmiset kuole vaan jää eloon.
Muuten ei olisi ketää ketä koetella eikä maata,missä koetella ja villitä.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Ahaa..ymmärrän näkemyksesi.Kun rauhanaika on lopullaan niin mistä on tullut kansat ja maat joita saatana pääsee hetkeksi kuin koettelemaan tästä rauhan valtakunnan ajasta.
Koetan nyt sanoa ,että koko maapallo ei tuhoudu vihanajassa eikä kaikki ihmiset kuole vaan jää eloon.
Muuten ei olisi ketää ketä koetella eikä maata,missä koetella ja villitä.Kaikki vihan ajat ja koetukset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Kaikki vihaajat ja pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
Pyhät Jeesus vie toisessa tulemuksessaan 1000 vuodeksi taivaaseen. Hyvin helppo ymmärtää ken vain haluaa.
Kaikki vihan ajat ja koetukset ovat, ennen Jeesuksen toista tulemista. Kaikki vihaajat ja pedon kumartajat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa.
Pyhät Jeesus vie toisessa tulemuksessaan 1000 vuodeksi taivaaseen. Hyvin helppo ymmärtää ken vain haluaa.
1234567---Hyvin helppo toki.Semmoinen asia vaan ,että missään ei satu lukemaan ,että koko maailman ihmiset saa surmansa.
Siinäpä se pointti on.Jos niin olisi ketä varten pitää 1000v valtakunta olla ja kuin odottaa vielä heidän koetustaan eli saatana päästetään hetkeksi vapaaksi pimeydestä.
Siinä syy ,että .... maapallo ei ole tuhoutunut....ja ihmisiä on elossa joita vielä koetellaan ja sitten tulee viimeinen tuomio johonka tulee kaikki paitsi ne ,jotka ovat osallisia 1 ylösnousemuksessa ,mikä tapahtuu tässä sukupolvessa.
Eikö ole aika helppoa.....- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Hyvin helppo toki.Semmoinen asia vaan ,että missään ei satu lukemaan ,että koko maailman ihmiset saa surmansa.
Siinäpä se pointti on.Jos niin olisi ketä varten pitää 1000v valtakunta olla ja kuin odottaa vielä heidän koetustaan eli saatana päästetään hetkeksi vapaaksi pimeydestä.
Siinä syy ,että .... maapallo ei ole tuhoutunut....ja ihmisiä on elossa joita vielä koetellaan ja sitten tulee viimeinen tuomio johonka tulee kaikki paitsi ne ,jotka ovat osallisia 1 ylösnousemuksessa ,mikä tapahtuu tässä sukupolvessa.
Eikö ole aika helppoa.....Tuhannen vuoden aikana maanpäällä ei ole yhtään jumalatonta elossa, ei yhden yhtäkään. KAIKKI, kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään, myöskin paholainen sidotaan.
Tuhannen vuoden jälkeen herätetään KAIKKI, kaikkien kansojen jumalattomat heitä on kuin meressä hiekkaa, niin paljon. Myöskin paholainen päästetään vankeudestaan VÄHÄKSI AIKAA. He nousevat yli maan avaruuden, ja piirittävät pyhien leirin. Viimeinen tuomio: Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema jumalattomille.
Tämän jälkeen Jumala luo uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . .Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.
1234567---
- Anonyymi
Koko ketju oli asian vierestä, siitä, missä vietetään 1000 vuotta, vaikka aloittajan kysymys oli, miten ja missä tapahtuu ruumiin ylösnousemus.
Herra muuttaa ruumiimme ylösnousemusruumiiksi maan päälle paluunsa yhteydessä. Ne, jotka ovat jo edesmenneet, nousevat kuolleista uudessa ylösnousemusruumiissa. Ne, jotka ovat Herran tullessa elossa eli maan päällä, muutetaan keholtaan.
Ne, jotka eivät ole uskossa kuolleet, eivät heräjä kuolleista, vaan he jäävät tuonelaan odottamaan 1000 vuoden jälkeen tapahtuvaa lopullista tuomiopäiväänsä.>>> nousevat kuolleista uudessa ylösnousemusruumiissa...
Jos liha ei pääse taivaaseen, mitä varten tarvitaan uusi "ylösnousemusruumis" ?- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> nousevat kuolleista uudessa ylösnousemusruumiissa...
Jos liha ei pääse taivaaseen, mitä varten tarvitaan uusi "ylösnousemusruumis" ?Tuhat vuotta ylösnousemusruumiin kanssa ja siitä eteenpäin eletään maan päällä. Raamattu sanoo, ettei liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa.
Jotkut kyllä luulevat olevansa taivaaseen menossa Jeesuksen paluussa, vaikka meidät ainoastaan temmataan Herraa vastaan pilviin raamatun mukaan.
Mutta en kiistele aiheesta, koska minulle riittää tieto siitä, että Herra kyllä osaa asiat hanskata oikein paluussaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhat vuotta ylösnousemusruumiin kanssa ja siitä eteenpäin eletään maan päällä. Raamattu sanoo, ettei liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa.
Jotkut kyllä luulevat olevansa taivaaseen menossa Jeesuksen paluussa, vaikka meidät ainoastaan temmataan Herraa vastaan pilviin raamatun mukaan.
Mutta en kiistele aiheesta, koska minulle riittää tieto siitä, että Herra kyllä osaa asiat hanskata oikein paluussaan.Pelastuneet adventistit eivät mene pilviin, vaan 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan sijaa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastuneet adventistit eivät mene pilviin, vaan 1000 vuodeksi taivaaseen, jonne Jeesus on mennyt valmistamaan sijaa.
1234567---Miten niin pelastuneet adventistit, siis viikonpäivä pelastaa adventistit?
Anonyymi kirjoitti:
Tuhat vuotta ylösnousemusruumiin kanssa ja siitä eteenpäin eletään maan päällä. Raamattu sanoo, ettei liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa.
Mutta en kiistele aiheesta, koska minulle riittää tieto siitä, että Herra kyllä osaa asiat hanskata oikein paluussaan.>>> Raamattu sanoo, ettei liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa...
Raamattu sanoo oikein. Ei sinun tarvitsekaan kiistellä. Riittää että pohdit, mitä tapahtuu näille uusille ns. "ylösnousemusruumiille" ja mitä Raamatun ilmoitus tarkoittaa käytännössä. Annan pienen vihjeen: veri roiskuu toistamiseen...- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin pelastuneet adventistit, siis viikonpäivä pelastaa adventistit?
Ja mikähän sitten on pelastumaton adventisti? Onko sellainen henkilö liikkeeseen liitetty pelastumaton, vähän niin kuin uskosta osaton luterilainenkin, joka on liitetty kirkkoon suvun perinteen takia?
Olisikohan aika luopua adventismista ja luterilaisuudesta yms. ja ruveta ihan vaan kristityksi, jos kerran on uskossa?
Raamatussakin kun sanotaan, että Jeesuksen seuraajia alettiin kutsua kristityiksi. - Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Raamattu sanoo, ettei liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa...
Raamattu sanoo oikein. Ei sinun tarvitsekaan kiistellä. Riittää että pohdit, mitä tapahtuu näille uusille ns. "ylösnousemusruumiille" ja mitä Raamatun ilmoitus tarkoittaa käytännössä. Annan pienen vihjeen: veri roiskuu toistamiseen...En tajua veren roiskumisjuttuasi.
Saamme samanlaisen ruumiin kuin Jeesuksella on. Se on sekä yliluonnollinen että luonnollinen. Sen kanssa voi kulkea läpi seinien, mutta voi myös nauttia ruokia, niin kuin Jeesus teki. Anonyymi kirjoitti:
En tajua veren roiskumisjuttuasi.
Saamme samanlaisen ruumiin kuin Jeesuksella on. Se on sekä yliluonnollinen että luonnollinen. Sen kanssa voi kulkea läpi seinien, mutta voi myös nauttia ruokia, niin kuin Jeesus teki.Hiljaa hyvää tulee, ymmärrät sen aikanaan. Yliluonnollinen ei voi samaan aikaan olla luonnollinen, se on luonnotonta jopa Jumalalle (vrt. ei voi palvella kahta herraa). Jeesus ei myöskään kulkenut todistettavasti seinien läpi.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Hiljaa hyvää tulee, ymmärrät sen aikanaan. Yliluonnollinen ei voi samaan aikaan olla luonnollinen, se on luonnotonta jopa Jumalalle (vrt. ei voi palvella kahta herraa). Jeesus ei myöskään kulkenut todistettavasti seinien läpi.
Jumalalla ei ole yhtään sellaista asiaa kuin mahdoton raamatun mukaan. Se, jos ihminen ei sitä käsitä, ei tee tyhjäksi Jumalan kaikkivoipaisuutta eikä muutakaan.
Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä yliluonnollisesti ja hän oli sekä ihminen että Jumala, ja hän teki maallisessa kehossaan monia ihmetekoja Jumalan voimassa. Ylösnousemuksessa hänen muotonsa muuttui ja hän kykeni sekä fyysisiin että ylifyysisiin asioihin. - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Hiljaa hyvää tulee, ymmärrät sen aikanaan. Yliluonnollinen ei voi samaan aikaan olla luonnollinen, se on luonnotonta jopa Jumalalle (vrt. ei voi palvella kahta herraa). Jeesus ei myöskään kulkenut todistettavasti seinien läpi.
Sinulla on kehno mini-jumala, jos ylipäänsä uskot mihinkään itseäsi ylempään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin pelastuneet adventistit, siis viikonpäivä pelastaa adventistit?
Jumalan antama sapatti on Jumalan merkki.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---Sapatti on ellen-noidan merkki.
Anonyymi kirjoitti:
Jumalalla ei ole yhtään sellaista asiaa kuin mahdoton raamatun mukaan. Se, jos ihminen ei sitä käsitä, ei tee tyhjäksi Jumalan kaikkivoipaisuutta eikä muutakaan.
Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä yliluonnollisesti ja hän oli sekä ihminen että Jumala, ja hän teki maallisessa kehossaan monia ihmetekoja Jumalan voimassa. Ylösnousemuksessa hänen muotonsa muuttui ja hän kykeni sekä fyysisiin että ylifyysisiin asioihin.>>> Jumalalla ei ole yhtään sellaista asiaa kuin mahdoton raamatun mukaan.
Tästä aiheesta on olemassa ikivanha kaikkivoipaisuuden paradoksi, joka kuuluu näin: voiko Jumala luoda niin suuren kiven, ettei hän itsekään voi sitä nostaa?
Jotta ymmärtäisi kaikkivoipaisuuden luonnottomuuden, sama kysymys voidaan esittää toisin: voiko Jumala kuolla luodakseen itsensä uudestaan? Tässä en tarkoita (Jeesuksen) ruumiin kuolemaa, vaan hengen kuolemaa.Anonyymi kirjoitti:
Sinulla on kehno mini-jumala, jos ylipäänsä uskot mihinkään itseäsi ylempään.
Menninkäiset ovat kivoja, mutta alempiarvoisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikähän sitten on pelastumaton adventisti? Onko sellainen henkilö liikkeeseen liitetty pelastumaton, vähän niin kuin uskosta osaton luterilainenkin, joka on liitetty kirkkoon suvun perinteen takia?
Olisikohan aika luopua adventismista ja luterilaisuudesta yms. ja ruveta ihan vaan kristityksi, jos kerran on uskossa?
Raamatussakin kun sanotaan, että Jeesuksen seuraajia alettiin kutsua kristityiksi.Kristityistä puheenollen on kristittyjä ja antikristittyjä.
1234567--- - Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Jumalalla ei ole yhtään sellaista asiaa kuin mahdoton raamatun mukaan.
Tästä aiheesta on olemassa ikivanha kaikkivoipaisuuden paradoksi, joka kuuluu näin: voiko Jumala luoda niin suuren kiven, ettei hän itsekään voi sitä nostaa?
Jotta ymmärtäisi kaikkivoipaisuuden luonnottomuuden, sama kysymys voidaan esittää toisin: voiko Jumala kuolla luodakseen itsensä uudestaan? Tässä en tarkoita (Jeesuksen) ruumiin kuolemaa, vaan hengen kuolemaa."Kaikkivoipaisuuden luonnottomuus" kuvastaa hyvin ihmisymmärryksen rajallisuutta. Raamatun mukaan ihmiskuntana olemme kuin pisara vesisangon uurteessa Jumalan silmissä. Siitä voi sitten mietiskellä, kuinka pieni onkaan yhden ihmisen kallo, jossa koko aivomassamme älykkyyksineen sijaitsee, Jumalan silmissä.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Menninkäiset ovat kivoja, mutta alempiarvoisia.
Miksi en yllättänyt, että menninkäiset ovat sinusta kivoja.
Anonyymi kirjoitti:
"Kaikkivoipaisuuden luonnottomuus" kuvastaa hyvin ihmisymmärryksen rajallisuutta. Raamatun mukaan ihmiskuntana olemme kuin pisara vesisangon uurteessa Jumalan silmissä. Siitä voi sitten mietiskellä, kuinka pieni onkaan yhden ihmisen kallo, jossa koko aivomassamme älykkyyksineen sijaitsee, Jumalan silmissä.
>>> Raamatun mukaan ihmiskuntana olemme kuin pisara vesisangon uurteessa Jumalan silmissä...
Niinhän ne uskonoppineet jobbarit opettaa: ihmisessä ei muka ole ymmärrystä eikä mitään hyvää. Valitettavasti aivan liian moni uskoo heitä.Anonyymi kirjoitti:
Miksi en yllättänyt, että menninkäiset ovat sinusta kivoja.
Maailma on täynnä kivoja asioita. Se, jolla on silmät, kuulee myös.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
>>> Raamatun mukaan ihmiskuntana olemme kuin pisara vesisangon uurteessa Jumalan silmissä...
Niinhän ne uskonoppineet jobbarit opettaa: ihmisessä ei muka ole ymmärrystä eikä mitään hyvää. Valitettavasti aivan liian moni uskoo heitä."Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa."
"Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen."
Se, että kaikki tulee Jumalalta, voi vaatia vähän oman egon nöyryyttämistä. Raamatussa on aika paljonkin kohtia, joissa puhutaan tyhmyydestä ja viisaudesta.
"Sillä minun kansani on hullu; eivät he tunne minua. He ovat tyhmiä lapsia eivätkä ymmärtäväisiä; he ovat viisaita tekemään pahaa, mutta tehdä hyvää he eivät taida."
"...te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te, joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule."
"Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet."
"Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas."
"...viisaus — mistä se löytyy, ja missä on ymmärryksen asuinpaikka? Ei tunne ihminen sille vertaa, eikä sitä löydy elävien maasta... Mistä siis tulee viisaus ja missä on ymmärryksen asuinpaikka? Se on peitetty kaiken elävän silmiltä, salattu taivaan linnuiltakin... Jumala tietää tien sen luokse, hän tuntee sen asuinpaikan. Sillä hän katsoo maan ääriin saakka, hän näkee kaiken, mitä taivaan alla on... Ja ihmiselle hän sanoi: 'Katso, Herran pelko — se on viisautta, ja pahan karttaminen on ymmärrystä'.
"...jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta..."
"...jos sinä otat minun sanani varteen ja kätket mieleesi minun käskyni, niin että herkistät korvasi viisaudelle ja taivutat sydämesi taitoon — niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa, jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta, silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja löydät Jumalan tuntemisen. Sillä Herra antaa viisautta,
hänen suustansa lähtee tieto ja taito."
Vain joitakin jakeita mainitakseni. - Anonyymi
Henki kirjoitti:
Maailma on täynnä kivoja asioita. Se, jolla on silmät, kuulee myös.
Maailma on täynnä kivoja asioita, mutta menninkäisiä on vain saduissa ja okkultismissa.
Ramatussa puhutaan sydämen silmistä eli sydämellä näkemisestä, ymmärtämisestä, mutta silmillä kuuleminen on minulle vieras taitolaji. :) Anonyymi kirjoitti:
Maailma on täynnä kivoja asioita, mutta menninkäisiä on vain saduissa ja okkultismissa.
Ramatussa puhutaan sydämen silmistä eli sydämellä näkemisestä, ymmärtämisestä, mutta silmillä kuuleminen on minulle vieras taitolaji. :)Älä nyt, en usko. Juuri pari päivää sitten jahtasin demoneita erämaassa Diana Cooperin yksisarvisella.
Anonyymi kirjoitti:
"Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa."
"Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen."
Se, että kaikki tulee Jumalalta, voi vaatia vähän oman egon nöyryyttämistä. Raamatussa on aika paljonkin kohtia, joissa puhutaan tyhmyydestä ja viisaudesta.
"Sillä minun kansani on hullu; eivät he tunne minua. He ovat tyhmiä lapsia eivätkä ymmärtäväisiä; he ovat viisaita tekemään pahaa, mutta tehdä hyvää he eivät taida."
"...te tyhmä ja ymmärtämätön kansa, te, joilla on silmät, mutta ette näe, joilla on korvat, mutta ette kuule."
"Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet."
"Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas."
"...viisaus — mistä se löytyy, ja missä on ymmärryksen asuinpaikka? Ei tunne ihminen sille vertaa, eikä sitä löydy elävien maasta... Mistä siis tulee viisaus ja missä on ymmärryksen asuinpaikka? Se on peitetty kaiken elävän silmiltä, salattu taivaan linnuiltakin... Jumala tietää tien sen luokse, hän tuntee sen asuinpaikan. Sillä hän katsoo maan ääriin saakka, hän näkee kaiken, mitä taivaan alla on... Ja ihmiselle hän sanoi: 'Katso, Herran pelko — se on viisautta, ja pahan karttaminen on ymmärrystä'.
"...jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta..."
"...jos sinä otat minun sanani varteen ja kätket mieleesi minun käskyni, niin että herkistät korvasi viisaudelle ja taivutat sydämesi taitoon — niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa, jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta, silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja löydät Jumalan tuntemisen. Sillä Herra antaa viisautta,
hänen suustansa lähtee tieto ja taito."
Vain joitakin jakeita mainitakseni.Viisaat ne uskoo hengellisiä jobbareita, mutta autuaita ovat hengessä köyhät.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Viisaat ne uskoo hengellisiä jobbareita, mutta autuaita ovat hengessä köyhät.
Laittamani asiat olivat raamatusta, niin kuin sinun laittamasi hengessä köyhät-sanontakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1234567---En tunne sellaista Raamatun paikkaa, jossa sapatilla olisi uskovien ylösoton kanssa jotain tekemistä?
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Viisaat ne uskoo hengellisiä jobbareita, mutta autuaita ovat hengessä köyhät.
Siitä, mitä hengessään köyhä tarkoittaa, on varmaan monta eri käsitystä, ja ihan hyvä kirjoitelma on aiheesta nimellä Autuaita olette te köyhät, sivulla http://www.kotisatama.net/fi/raamattujasana/viikonsana/sana.php?paivays=2005-11-24
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tunne sellaista Raamatun paikkaa, jossa sapatilla olisi uskovien ylösoton kanssa jotain tekemistä?
Onhan sillä. Siitä alkaa konkreettinen sapatinlepo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tunne sellaista Raamatun paikkaa, jossa sapatilla olisi uskovien ylösoton kanssa jotain tekemistä?
Kuka ei ole Jumalan oma ? Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.
Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.
1234567---
- Anonyymi
Jeesuksen paluuseen ja ylösnousemusteemaan sopii hyvin Joshua Aaronin kaunis balladi siitä, kuinka Henki ja morsian Ilm. 22. luvussa huutavat "Tule!".
Video on kuvattu Jeesuksen saarnamaisemissa Galilean järven rannalla:
Spirit and the Bride (Official Music Video) Sea of Galilee, Israel ~ Joshua Aaron
https://www.youtube.com/watch?v=VTkgv26DcLA
Maranata! Tule, Herra Jeesus!
Maranata voidaan ymmärtää joko “Marana, ta!”, jolloin huudahdus on aramealaista yleiskieltä ja on käsky tai pyyntö: “Herramme, tule!” Toinen vaihtoehto on lukea “Maran ata”, jolloin huudahdus on Jeesuksen ja 12 apostolin käyttämää Galilean murretta (siinä sanan lopussa oleva vokaali jätettiin usein lausumatta, kuten kehotuksessa “Talita kuum”) ja on toteamus: “Herramme tulee (varmasti)” tai “Herramme on tullut”. Apostolien kirjeistä löytyy kreikankielisiä vastineita molemmille jaotteluvaihtoehdoille. Pyynnölle Johannekselta: “Amen, tule, Herra Jeesus!” (Ilm. 22:20) Uskontunnustukselle taas Paavalilta ja Jaakobilta: “Herra on lähellä.” (Fil. 4:5) “Herran tulemus on lähellä.” (Jaak. 5:8) Esimerkit ovat apostolien kirjeiden lopusta, mikä viittaa jumalanpalveluksen sanaosion loppumiseen ja ehtoollisosion alkamiseen. Kreikankielisten vastineiden pohjalta voi ajatella, että jo apostolit ymmärsivät huudahduksen Maranata kaksimerkityksisyyden. Se on sekä rukous että uskontunnustus. - Anonyymi
Jeesuksen tulee toisen kerran, silloin uskossa ollessa kuolet nousevat haudasta kirkastetussa taivaallisessa ruumiissa ja sillä hetkellä elossa olevat muuttuvat ja nämä nousevat pilviin Jeesusta vastaan ja lähtevät taivaaseen hää juhlaan.
Jos et ole uskossa ja kuulet uskovien kadonneen, niin käy katsomassa hautausmaalla mitä on tapahtunut uskovien haudoille.
Kyllä Jumala pitää omistaan huolta, että he ovat valmiita silloin kun tämä tapahtuu.- Anonyymi
Varmaankin näin. 1.Kor.15:51, 52"...emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi ja kuolleet nousevat katoamattomina ja me muutumme" Varmaan hyvä lukea koko 15. luku ja muutakin. Jeesuksessa Kristuksessa kuolleet ja elävät muutetaan ja temmataan Karitsan häihin.
Suuri ahdistus päättyy Jeesuksen ja pyhien saapuessa maahan takaisin. Harmageddonin sodasta tehdään loppu...Jeesus tulee nyt taistellen ja "sota" on lyhyt.
saatana sidotaan tuhanneksi vuodeksi.
Tästä alkaa 1000-vuotinen rauhanjakso, josta Raamatussa useita kuvauksia. Uudessa muutetussa kehossa olevat pyhät hallitsevat, kun samalla maassa on vielä (pitkään eläviä) ihmisiä lihassa. Ajanjakson lopulla saatana vapautetaan hetkeksi ja tämä villitsee vielä lukuisat (ei tietenkään ylösnousemuskehossa olevia pyhiä) ihmiset hyökkäämään pyhien leiriä vastaan.
saatana voitetaan ja heitetään tulijärveen. Tätä seuraa muiden kuolleiden ylösnousemus ja viimeinen tuomio, joissa jokainen tuomitaan tekojensa mukaan. Tästä seuraa järkyttävä, kadotukseen joutuminen.
Seuraavaksi luodaan uudet taivaat ja maa. Uusi Jerusalem laskeutuu alas ( ks. Ilm. loppuosa)
Tämä on ylimalkainen opittu ja varmaan puutteellinen
yhteenveto viimeisistä tapahtumista ennen iankaikkisuutta. Jeesuksessa Kristuksessa olevien ei tarvitse huolehtia muusta kuin siitä, että olemme valmiit, meillä on öljyä lampuissamme ja odotamme Herraamme Jeesusta Kristusta valvoen saapuvaksi. Saamme olla aina Karitsan, Jeesuksen, Taivaallisen Isämme, Jumalan luona. Hän on varmadti järjestänyt niin, ettei polttohautauksilla ja muulla vastaavalla ole mitään merkitystä iäisyyskohtaloomme. Sydämemme tila Jeesukseen (onko Hänen verellään pesty ?)/Jumalaan ratkaisee.
Tämän ei tulisi olla kiistanaihe, missä ja miten kaikki tapahtuu ja on järjestetty. Se, että olemme pelastetut, ratkaisee. Tässä muussa olen voinut ymmärtää asioita väärin. Käytetään aikamme oikein, että Jumalan iäiseen valtakuntaan pelastuisi mahdollisimman moni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankin näin. 1.Kor.15:51, 52"...emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi ja kuolleet nousevat katoamattomina ja me muutumme" Varmaan hyvä lukea koko 15. luku ja muutakin. Jeesuksessa Kristuksessa kuolleet ja elävät muutetaan ja temmataan Karitsan häihin.
Suuri ahdistus päättyy Jeesuksen ja pyhien saapuessa maahan takaisin. Harmageddonin sodasta tehdään loppu...Jeesus tulee nyt taistellen ja "sota" on lyhyt.
Tästä alkaa 1000-vuotinen rauhanjakso, josta Raamatussa useita kuvauksia. Uudessa muutetussa kehossa olevat pyhät hallitsevat, kun samalla maassa on vielä (pitkään eläviä) ihmisiä lihassa. Ajanjakson lopulla saatana vapautetaan hetkeksi ja tämä villitsee vielä lukuisat (ei tietenkään ylösnousemuskehossa olevia pyhiä) ihmiset hyökkäämään pyhien leiriä vastaan.
saatana voitetaan ja heitetään tulijärveen. Tätä seuraa muiden kuolleiden ylösnousemus ja viimeinen tuomio, joissa jokainen tuomitaan tekojensa mukaan. Tästä seuraa järkyttävä, kadotukseen joutuminen.
Seuraavaksi luodaan uudet taivaat ja maa. Uusi Jerusalem laskeutuu alas ( ks. Ilm. loppuosa)
yhteenveto viimeisistä tapahtumista ennen iankaikkisuutta. Jeesuksessa Kristuksessa olevien ei tarvitse huolehtia muusta kuin siitä, että olemme valmiit, meillä on öljyä lampuissamme ja odotamme Herraamme Jeesusta Kristusta valvoen saapuvaksi. Saamme olla aina Karitsan, Jeesuksen, Taivaallisen Isämme, Jumalan luona. Hän on varmadti järjestänyt niin, ettei polttohautauksilla ja muulla vastaavalla ole mitään merkitystä iäisyyskohtaloomme. Sydämemme tila Jeesukseen (onko Hänen verellään pesty ?)/Jumalaan ratkaisee.
Tämän ei tulisi olla kiistanaihe, missä ja miten kaikki tapahtuu ja on järjestetty. Se, että olemme pelastetut, ratkaisee. Tässä muussa olen voinut ymmärtää asioita väärin. Käytetään aikamme oikein, että Jumalan iäiseen valtakuntaan pelastuisi mahdollisimman moni.Juutalaisilla on monia merkittäviä "rooleja" näissä lopun tapahtumissa, mistä en maininnut mitään. Niihin liittyen jehovantodistajat ovat "omineet" ryhmälleen tapahtumia, lupauksia ym. itselleen, jotka tulevat tapahtumaan juutalaisille. Raamatun symboliikkaa ja tietysti koko ilmoitusta vaillinaisesti tunteva eksyy monimutkaisissa profetioissa. Itsekin tiedän näistä aika vähän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juutalaisilla on monia merkittäviä "rooleja" näissä lopun tapahtumissa, mistä en maininnut mitään. Niihin liittyen jehovantodistajat ovat "omineet" ryhmälleen tapahtumia, lupauksia ym. itselleen, jotka tulevat tapahtumaan juutalaisille. Raamatun symboliikkaa ja tietysti koko ilmoitusta vaillinaisesti tunteva eksyy monimutkaisissa profetioissa. Itsekin tiedän näistä aika vähän
Ilmestyskirjan ymmärtämiseen liityy lukuisia Vanhan Testamentin kohtia, joista selviää, mitä peto, meri, maa, vuoret hevoset, eri värit yms. merkitsevät.
Minusta esim. Mauno Mattilalla on hyvä 3-osainen video-opetus ilmestyskirjan ymmärtämiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän ei tulisi olla kiistanaihe, missä ja miten kaikki tapahtuu ja on järjestetty. Se, että olemme pelastetut, ratkaisee. Tässä muussa olen voinut ymmärtää asioita väärin. Käytetään aikamme oikein, että Jumalan iäiseen valtakuntaan pelastuisi mahdollisimman moni.Ei siinä mitään, teille suotakoon tuhatvuotinen rauha maanpäällä. Pelastuneet Adventistit ovat 1000 vuotta taivaassa.
Kahden kerroksen väkeä, ei tule riitoja.
1234567---
- Anonyymi
Setä aikoinaan katteli krematoriossa kun vainajia poltettiin , nousivat kuulemma vähän ajan päästä istumaan :)
- Anonyymi
"Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen..."
Onnistunee sama myös krematorion tuhkasta, jos Herra meinaa samat atomit kääriä takaisin kasaan, jossa krematorioon vietiin.- Anonyymi
"...ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen."
"Kuullessaan kuolleitten ylösnousemuksesta toiset ivasivat, toiset taas sanoivat: "Me tahdomme kuulla sinulta tästä vielä toistekin." "
Kumpaan ryhmään sinä aiot kuulua?
- Anonyymi
Huvittavaa ja mahdotonta koko ylösnousemus jo ajatuksenakin. Se lisättiin kunnon markkinamiestyyliin äpäräkulttiin kun nousukasuskontona piti haastaa juutalaisuus tekemällä parempi tarjous.
Mikä on liian hyvä ollakseen totta, se ei ole totta. Optiolle ei ole lunastajaa.
Case closed.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik195920- 173396
MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1192986Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun6392216Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1642175Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja711474Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s421435Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31238Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan4061156Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641127