Ruotsia tarvitsee aniharva

Anonyymi

Ruotsi voi olla vain valinnaiskieli halukkaille, ei pakko!

39

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsia tarvitsee ehkä noin 1% väestöstä.
      Eli nämä yksikieliset ruotsinkieliset.

    • Anonyymi

      Jyrkkä ei myös pakkobiologialle, pakkohistorialle ja pakkomatematiikalle. Ne, ja tieto yleensäkin ovat vain yläluokkaista snobbailua jota perussuomalainen ei tarvitse!

      • Jos biologia olisi tarpeellinen aine 1% väestölle, sitä ei varmaankaan opetettaisi väkisin kaikille, eikä sitä varten olisi erillistä puoluetta :-))))


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Jos biologia olisi tarpeellinen aine 1% väestölle, sitä ei varmaankaan opetettaisi väkisin kaikille, eikä sitä varten olisi erillistä puoluetta :-))))

        Aivan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan

        täytyy lanseerata SuomenBiologiaPuolue, SBP :-)


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        täytyy lanseerata SuomenBiologiaPuolue, SBP :-)

        Kyllä.

        Biologian opettajat kannattavat.


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        täytyy lanseerata SuomenBiologiaPuolue, SBP :-)

        Mikä ettei, kun uskonnolinen puoluekin KD löytyy, vaikka perustuu pelkästään satuihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ettei, kun uskonnolinen puoluekin KD löytyy, vaikka perustuu pelkästään satuihin.

        KD perustuu satukirjan käyttämiseen oman poliittisen agendan ajamiseen.
        Vähän sama kun RKP:n tapa käyttää uhriutumista poliittisena keppihevosena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.

        Biologian opettajat kannattavat.

        "Biologian opettajat kannattavat."

        Erityisesti rotubiologian :-)


    • Anonyymi

      Pakkokielipuolue, eduskuntavaalit 4,5 %.
      Viimeisimmät kannatusluvut
      3,9 - 4,2 %.

      • Anonyymi

        Paljon vahinkoa noin pienellä kannatuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon vahinkoa noin pienellä kannatuksella.

        Niinpä!


      • Anonyymi

        Minä kutsuisin ”pakkokielipuolueeksi” ennemmin Sinisiä - sehän yritti kammeta ruotsin alas. Kansa äänesti Siniset pois eduskunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kutsuisin ”pakkokielipuolueeksi” ennemmin Sinisiä - sehän yritti kammeta ruotsin alas. Kansa äänesti Siniset pois eduskunnasta.

        Kansa ei koskaan äänestänyt Sinisiä eduskuntaan.

        Tiedät hyvin. Se oli vain yritys hajottaa persut.

        Persut säilyttivät äänestäjäkuntansa.

        Pakkoruotsin kritiikkiä on kaikissa puolueissa. Vain RKP:n äänestäjien enemmistö on pakon puolella.

        Miksi toistelet paikkansapitämättömiä juttujasi?


    • Tiedotan:

      Kuulin tänään venäjää kaksi kertaa.

      Ruotsia kuulin nolla kertaa :-)))

      • Anonyymi

        Entäs sitten. Ei venäjänkieli kuulu Suomeen. Kaltaisesi putinisti yrittää trollata Suomen palauttamista takaisin osaksi Venäjää. Kunhan tulet lomamatkaltasi takaisin Suomeen niin kuulet ruotsin lisäksi myös suomea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sitten. Ei venäjänkieli kuulu Suomeen. Kaltaisesi putinisti yrittää trollata Suomen palauttamista takaisin osaksi Venäjää. Kunhan tulet lomamatkaltasi takaisin Suomeen niin kuulet ruotsin lisäksi myös suomea.

        Venäjää kuitenkin kuulee Suomessa.

        Jos ruotsi kuuluu Suomeen, niin miksi sitä ei kuulu missään?


    • Anonyymi

      Ruotsin tarve on useimmilla nolla.

    • Anonyymi

      Ruotsi voi olla vain valinnaiskieli, pakolle ei ole perusteita.

      • Anonyymi

        Näin. Puretaan pakko.


      • Anonyymi

        Ruotsia ei tarvitse Suomessa juuri kukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsia ei tarvitse Suomessa juuri kukaan.

        Paavo Lipokas tarvitsee.

        Ehkä jo nykyään jopa Venäjällä sitä kovin paljon :-)


    • Anonyymi

      Kaikki täysjärkiset ihmiset opiskelevat ruotsia ilomielin. Ne jotka eivät opiskele ilomielen ruotsia, ovat joko maahanmuuttajia tai tulevia siivoojia.

      • Kaikki jotka opiskelevat ruotsia ilolla ovat kieliorientoituneita kielityttöjä, jotka oppivat ruotsista uhriutumisen jota sitten työelämässä käyttävät, kun huomaavat, että ruotsi oli hukkainvestointi ja rampautti järjellisen opintoralenteen, jolla olisi käyttöä työelämässä.


      • Anonyymi
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        Kaikki jotka opiskelevat ruotsia ilolla ovat kieliorientoituneita kielityttöjä, jotka oppivat ruotsista uhriutumisen jota sitten työelämässä käyttävät, kun huomaavat, että ruotsi oli hukkainvestointi ja rampautti järjellisen opintoralenteen, jolla olisi käyttöä työelämässä.

        Ymmärtääkö joku tästä viestistä jotakin - ?!


    • Anonyymi

      Voi tietenkin olla, että vaikkapa jossakin maakunnassa toimiva putkimies ei tule käyttäneeksi ruotsia työssään. Mutta käyttäkö hän ranskaa ja saksaa päivittäin työssään?
      Enpä usko. Kun koulussa kuitenkin täytyy kahta kieltä opiskella, niin kyllä ruotsi on englannin ohessa hyödyllisin. Putkimies kun perustaa oman firman ja alkaa haalia asiakkaita ja menestystä tulee, ja saattaa jopa vaihtaa paikkakuntaa, niin taatusti on siinä vaiheessa ruotsinkin osaamisesta hyötyä, edes vähän. Ainakin on tuttu kieli.

      • Anonyymi

        Ruotsi on aniharvalle hyödyllisin - ja useimmille turha.

        Nyt olisi tärkeä tunnistaa
        - ruotsi ei ole Suomessa perustaito
        - ruotsista on muodostunut syrjivä rakenne (erityiset, vieraskieliset,...)
        - ruotsipakon purkaminen on ajankohtaista ja siitä on puhuttava rehellisesti enemmistön kannalta


      • Anonyymi

        4,7%:n pikkukieli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsi on aniharvalle hyödyllisin - ja useimmille turha.

        Nyt olisi tärkeä tunnistaa
        - ruotsi ei ole Suomessa perustaito
        - ruotsista on muodostunut syrjivä rakenne (erityiset, vieraskieliset,...)
        - ruotsipakon purkaminen on ajankohtaista ja siitä on puhuttava rehellisesti enemmistön kannalta

        Näin

        - ruotsi ei ole Suomessa perustaito
        - ruotsista on muodostunut syrjivä rakenne (erityiset, vieraskieliset,...)
        - ruotsipakon purkaminen on ajankohtaista ja siitä on puhuttava rehellisesti enemmistön kannalta


    • Anonyymi

      Oikeasti!

    • Anonyymi

      Kun totta puhutaan.

      • Anonyymi

        Ruotsille ei tarvetta.


    • Anonyymi

      Olisi viisasta antaa suomenkielisiä kouluja käyvien itse arvottaa kielivalintansa.

      • Anonyymi

        Itse valittu olisi tietysti kaikille paras!


    • Anonyymi

      Eikö nyt voisi jokainen jo myöntää, että aniharva suomalainen sitä ruotsia tarvitsee.

      • Anonyymi

        Eiväthän ruotsipakon vaalijat voi mitään myöntää.

        Täällä näkee, että mitään keskusteluyhteyttä ei saada niihin, jotka vaativat pakkoruotsia muilta - ei vaikka heiltä ei vaadita mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän ruotsipakon vaalijat voi mitään myöntää.

        Täällä näkee, että mitään keskusteluyhteyttä ei saada niihin, jotka vaativat pakkoruotsia muilta - ei vaikka heiltä ei vaadita mitään.

        Haukkuvat vain "fennoja" kuin papukaijat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haukkuvat vain "fennoja" kuin papukaijat!

        Sadoin viestein päivittäin. Jotain on pahasti vialla.


    • Anonyymi

      "Ruotsia tarvitsee aniharva"

      Nämä aniharvat ovat ruotsinkielisiä, jotka tarvitsevat pakkoruotsia suomenkielisille kyykytykseen, muun oppimisen häirintään ja haaliakseen itselleen etuja.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1812
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      786
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      661
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      639
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      463
    Aihe