Ruotsia tarvitsee aniharva

Anonyymi

Ruotsi voi olla vain valinnaiskieli halukkaille, ei pakko!

39

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ruotsia tarvitsee ehkä noin 1% väestöstä.
      Eli nämä yksikieliset ruotsinkieliset.

    • Anonyymi

      Jyrkkä ei myös pakkobiologialle, pakkohistorialle ja pakkomatematiikalle. Ne, ja tieto yleensäkin ovat vain yläluokkaista snobbailua jota perussuomalainen ei tarvitse!

      • Jos biologia olisi tarpeellinen aine 1% väestölle, sitä ei varmaankaan opetettaisi väkisin kaikille, eikä sitä varten olisi erillistä puoluetta :-))))


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        Jos biologia olisi tarpeellinen aine 1% väestölle, sitä ei varmaankaan opetettaisi väkisin kaikille, eikä sitä varten olisi erillistä puoluetta :-))))

        Aivan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan

        täytyy lanseerata SuomenBiologiaPuolue, SBP :-)


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        täytyy lanseerata SuomenBiologiaPuolue, SBP :-)

        Kyllä.

        Biologian opettajat kannattavat.


      • Anonyymi
        räkäpää kirjoitti:

        täytyy lanseerata SuomenBiologiaPuolue, SBP :-)

        Mikä ettei, kun uskonnolinen puoluekin KD löytyy, vaikka perustuu pelkästään satuihin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikä ettei, kun uskonnolinen puoluekin KD löytyy, vaikka perustuu pelkästään satuihin.

        KD perustuu satukirjan käyttämiseen oman poliittisen agendan ajamiseen.
        Vähän sama kun RKP:n tapa käyttää uhriutumista poliittisena keppihevosena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä.

        Biologian opettajat kannattavat.

        "Biologian opettajat kannattavat."

        Erityisesti rotubiologian :-)


    • Anonyymi

      Pakkokielipuolue, eduskuntavaalit 4,5 %.
      Viimeisimmät kannatusluvut
      3,9 - 4,2 %.

      • Anonyymi

        Paljon vahinkoa noin pienellä kannatuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon vahinkoa noin pienellä kannatuksella.

        Niinpä!


      • Anonyymi

        Minä kutsuisin ”pakkokielipuolueeksi” ennemmin Sinisiä - sehän yritti kammeta ruotsin alas. Kansa äänesti Siniset pois eduskunnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kutsuisin ”pakkokielipuolueeksi” ennemmin Sinisiä - sehän yritti kammeta ruotsin alas. Kansa äänesti Siniset pois eduskunnasta.

        Kansa ei koskaan äänestänyt Sinisiä eduskuntaan.

        Tiedät hyvin. Se oli vain yritys hajottaa persut.

        Persut säilyttivät äänestäjäkuntansa.

        Pakkoruotsin kritiikkiä on kaikissa puolueissa. Vain RKP:n äänestäjien enemmistö on pakon puolella.

        Miksi toistelet paikkansapitämättömiä juttujasi?


    • Tiedotan:

      Kuulin tänään venäjää kaksi kertaa.

      Ruotsia kuulin nolla kertaa :-)))

      • Anonyymi

        Entäs sitten. Ei venäjänkieli kuulu Suomeen. Kaltaisesi putinisti yrittää trollata Suomen palauttamista takaisin osaksi Venäjää. Kunhan tulet lomamatkaltasi takaisin Suomeen niin kuulet ruotsin lisäksi myös suomea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Entäs sitten. Ei venäjänkieli kuulu Suomeen. Kaltaisesi putinisti yrittää trollata Suomen palauttamista takaisin osaksi Venäjää. Kunhan tulet lomamatkaltasi takaisin Suomeen niin kuulet ruotsin lisäksi myös suomea.

        Venäjää kuitenkin kuulee Suomessa.

        Jos ruotsi kuuluu Suomeen, niin miksi sitä ei kuulu missään?


    • Anonyymi

      Ruotsin tarve on useimmilla nolla.

    • Anonyymi

      Ruotsi voi olla vain valinnaiskieli, pakolle ei ole perusteita.

      • Anonyymi

        Näin. Puretaan pakko.


      • Anonyymi

        Ruotsia ei tarvitse Suomessa juuri kukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsia ei tarvitse Suomessa juuri kukaan.

        Paavo Lipokas tarvitsee.

        Ehkä jo nykyään jopa Venäjällä sitä kovin paljon :-)


    • Anonyymi

      Kaikki täysjärkiset ihmiset opiskelevat ruotsia ilomielin. Ne jotka eivät opiskele ilomielen ruotsia, ovat joko maahanmuuttajia tai tulevia siivoojia.

      • Kaikki jotka opiskelevat ruotsia ilolla ovat kieliorientoituneita kielityttöjä, jotka oppivat ruotsista uhriutumisen jota sitten työelämässä käyttävät, kun huomaavat, että ruotsi oli hukkainvestointi ja rampautti järjellisen opintoralenteen, jolla olisi käyttöä työelämässä.


      • Anonyymi
        kusettava_kirkko kirjoitti:

        Kaikki jotka opiskelevat ruotsia ilolla ovat kieliorientoituneita kielityttöjä, jotka oppivat ruotsista uhriutumisen jota sitten työelämässä käyttävät, kun huomaavat, että ruotsi oli hukkainvestointi ja rampautti järjellisen opintoralenteen, jolla olisi käyttöä työelämässä.

        Ymmärtääkö joku tästä viestistä jotakin - ?!


    • Anonyymi

      Voi tietenkin olla, että vaikkapa jossakin maakunnassa toimiva putkimies ei tule käyttäneeksi ruotsia työssään. Mutta käyttäkö hän ranskaa ja saksaa päivittäin työssään?
      Enpä usko. Kun koulussa kuitenkin täytyy kahta kieltä opiskella, niin kyllä ruotsi on englannin ohessa hyödyllisin. Putkimies kun perustaa oman firman ja alkaa haalia asiakkaita ja menestystä tulee, ja saattaa jopa vaihtaa paikkakuntaa, niin taatusti on siinä vaiheessa ruotsinkin osaamisesta hyötyä, edes vähän. Ainakin on tuttu kieli.

      • Anonyymi

        Ruotsi on aniharvalle hyödyllisin - ja useimmille turha.

        Nyt olisi tärkeä tunnistaa
        - ruotsi ei ole Suomessa perustaito
        - ruotsista on muodostunut syrjivä rakenne (erityiset, vieraskieliset,...)
        - ruotsipakon purkaminen on ajankohtaista ja siitä on puhuttava rehellisesti enemmistön kannalta


      • Anonyymi

        4,7%:n pikkukieli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ruotsi on aniharvalle hyödyllisin - ja useimmille turha.

        Nyt olisi tärkeä tunnistaa
        - ruotsi ei ole Suomessa perustaito
        - ruotsista on muodostunut syrjivä rakenne (erityiset, vieraskieliset,...)
        - ruotsipakon purkaminen on ajankohtaista ja siitä on puhuttava rehellisesti enemmistön kannalta

        Näin

        - ruotsi ei ole Suomessa perustaito
        - ruotsista on muodostunut syrjivä rakenne (erityiset, vieraskieliset,...)
        - ruotsipakon purkaminen on ajankohtaista ja siitä on puhuttava rehellisesti enemmistön kannalta


    • Anonyymi

      Oikeasti!

    • Anonyymi

      Kun totta puhutaan.

      • Anonyymi

        Ruotsille ei tarvetta.


    • Anonyymi

      Olisi viisasta antaa suomenkielisiä kouluja käyvien itse arvottaa kielivalintansa.

      • Anonyymi

        Itse valittu olisi tietysti kaikille paras!


    • Anonyymi

      Eikö nyt voisi jokainen jo myöntää, että aniharva suomalainen sitä ruotsia tarvitsee.

      • Anonyymi

        Eiväthän ruotsipakon vaalijat voi mitään myöntää.

        Täällä näkee, että mitään keskusteluyhteyttä ei saada niihin, jotka vaativat pakkoruotsia muilta - ei vaikka heiltä ei vaadita mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiväthän ruotsipakon vaalijat voi mitään myöntää.

        Täällä näkee, että mitään keskusteluyhteyttä ei saada niihin, jotka vaativat pakkoruotsia muilta - ei vaikka heiltä ei vaadita mitään.

        Haukkuvat vain "fennoja" kuin papukaijat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haukkuvat vain "fennoja" kuin papukaijat!

        Sadoin viestein päivittäin. Jotain on pahasti vialla.


    • Anonyymi

      "Ruotsia tarvitsee aniharva"

      Nämä aniharvat ovat ruotsinkielisiä, jotka tarvitsevat pakkoruotsia suomenkielisille kyykytykseen, muun oppimisen häirintään ja haaliakseen itselleen etuja.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1135
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      948
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      694
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      78
      684
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe