Onkos noissa "kaasukahvoissa" olemassa sellaista mallia, jossa kahvaa vain vedetään vapaalta eteenpäin tai taaksepäin ilman että mistään napista painetaan?
Tunnistaako kukaan, että olisi olemassa jonkinlainen vaihteenvapautusnappi kahvan juuressa akselin päässä, jota pitäisi käyttää sitten toisella kädellä esim pakille vaihtaessa venettä satamassa manööveraatessa. Esim tässä mallissa? https://www.veneilijanverkkokauppa.fi/fi/ohjaus-hallinta-trimmit/kaukohallinta/vetus-afsttop-kaukosaedin
Veneen kaasun ja vaihteen kaukosäätölaite
4
611
Vastaukset
- Anonyymi
Tuossa on se nappi jos haluaa antaa koneelle kierroksia kytkemättä vaihdetta. Jos vaihde on lukittu niin käyttö onnistuu yhdellä kädellä.
- Anonyymi
Ei kai ole olemassakaan sellaista, jossa pitäisi nappia painaa muuten kuin vapaalla kaasua antaakseen?
Ennen (siis 70-luvunnalkupuolelle saakka) kaukohallintalaitteissa oli kaksi vipua eli vaihde ja kaasu erikseen. Sitten tulivat 1-vipuiset. Niitä oli kahta versiota. Mercuryllä ainakin oli pikkuvipu, jolla sai annettua kaasua vapaalla. Tavallisin oli kuitenkin sama kuin (kaikki?) nykyään eli nappia pitää painaa antaakseen kaasua vapaalla ja vain yksi vipu.- Anonyymi
Tavallisin taitaa edelleen olla ulos vedettävä kahva kierrosten antamiseksi ilman vaihdetta. Pienissä veneissä voi olla jotain muuta.
- Anonyymi
Perämoottoreiden hallintalaitteissa on vapaakaasu omalla vivulla. Sisämoottoreissa asia vaihtelee, esimiksi maailman parhaassa Morsen MT-kaukosäätölaitteessa ei ole lukituksia, vapaakaasu toimi vetämällä kahvaa ulospäin.
Kaikki ovat kyllä valmistettu siten, että yhdellä kädellä selviää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351