M a a s e u t u vai k a u p u n k i ?

Anonyymi

Kumpi ompi parempi, maaseutu vai kaupunki?

94

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saari!

    • Anonyymi

      Niinkuin miten niin? Minulle kaupunki, ehdottomasti. Jollekin toiselle ehkä maaseutu.

    • Anonyymi

      Missä mielessä parempi ?

    • Anonyymi

      Lehmälle maaseutu on parempi.

    • Anonyymi

      Tulin juuri uimasta taloyhtiömme eteläisimmältä uimarannalta. Illalla lähden koittamaan, saisko jigillä savustettavan kokoisia ahvenia.
      Pääsisihän kaupungissa uimahalliin ja ahvenia saisi (ehkä) marketista, mutta ei se ole sama asia.

      Olen maalainen, vaikka virallisesti kaupungissa asunkin.

    • Anonyymi

      Maaseutu marja- ja sienimaastoineen, järvineen tai merineen lähellä isohkoa kaupunkia. Silloin on ihmisellä kaikki palvelut ja se mitä luonto tarjoo. Ja kun vielä suku on valinnut saman seudun ja välit on hyvät niin parempaa ei voi olla.

    • Anonyymi

      Molemmissa on omat hyvät puolensa. Maaseudulla hienot maisemat, mutta suoraan sanottuna joillakin maaseutupaikkakunnilla suuri osa väestöstä pitäisi vaihtaa, koska ahdasmielinen kantaväestö on tervejärkisen kehityksen jarruna. On toki myös sellaisia maaseutupaikkakuntia, joissa on ystävällisiä, avarakatseisia ihmisiä.
      Terveisin: Puolireuho

      • Anonyymi

        Nyt kiinnosti tuo ahdasmielinen jarruna olo. Mitä Puolireuho sillä tarkoitat.
        Maaseudullamme uudistetaan kirkko sellaiseksi että keskeltä laajalta alueelta poistetaan penkit ja siihen laitetaan irtotuolit ja väki istuu ympyrässä siirrettävän alttarin ympärillä. Vastustan sitä. Olenko epätervejärkinen jarru? Mielestäni saan paremmin rauhan kun penkissä istutaan kuten tähänkin asti.
        Keskialttian saa tarvittaessa tyhjäksi erilaisiin tilaisuuksiin. En tiedä mitä muita sellaisia tilaisuuksia jossa tarvitaan iso, avara, tyhjä tila, on muita kuin tanssilattia tai cogtail-tilaisuus. Olen paljon itse miettinyt omaa mielipidettäni ja toivoisin siihen ikäisteni mielipiteen. Tämä tietenkin vain yksi esimerkki. Muutan mielelläni mielipiteeni, kun vain näkisin muutoksessa jonkun järjellisen tarkoituksen, en ole yhtään juntti.
        Jos halutaan esim. lapsille muunneltava kerhotila keskutelupiirien tila tai perhejuhlia varten juhlatila, miksei siihen voi muuttaa jostakin kirkon siivestä alue. Miksi juuri keskiosa. Kirkossa käyvänä tämä on vähän niinkuin Sydämen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kiinnosti tuo ahdasmielinen jarruna olo. Mitä Puolireuho sillä tarkoitat.
        Maaseudullamme uudistetaan kirkko sellaiseksi että keskeltä laajalta alueelta poistetaan penkit ja siihen laitetaan irtotuolit ja väki istuu ympyrässä siirrettävän alttarin ympärillä. Vastustan sitä. Olenko epätervejärkinen jarru? Mielestäni saan paremmin rauhan kun penkissä istutaan kuten tähänkin asti.
        Keskialttian saa tarvittaessa tyhjäksi erilaisiin tilaisuuksiin. En tiedä mitä muita sellaisia tilaisuuksia jossa tarvitaan iso, avara, tyhjä tila, on muita kuin tanssilattia tai cogtail-tilaisuus. Olen paljon itse miettinyt omaa mielipidettäni ja toivoisin siihen ikäisteni mielipiteen. Tämä tietenkin vain yksi esimerkki. Muutan mielelläni mielipiteeni, kun vain näkisin muutoksessa jonkun järjellisen tarkoituksen, en ole yhtään juntti.
        Jos halutaan esim. lapsille muunneltava kerhotila keskutelupiirien tila tai perhejuhlia varten juhlatila, miksei siihen voi muuttaa jostakin kirkon siivestä alue. Miksi juuri keskiosa. Kirkossa käyvänä tämä on vähän niinkuin Sydämen asia.

        No tuo kirkonpenkkien poisto ja siirrettävä alttari on jo äärimmäinen ratkaisu, enkä ole sellaisen ratkaisun kannalla. -Ne maaseudun ilmiöt, jotka tiedän, ovat paljon lievempiä. Esimerkiksi, kun maaseudulle muutti fiksu, korkeakoulututkinnon suorittanut tuttu, niin hän kertoi olevansa yhteydessä linja-autofirmoihin, jotta maaseutupaikkakunta saisi paremmat kulkuyhteydet. No, maaseutulaiset vastustivat, ja sanoivat: "Ei tääl kukkaan tartte linja-autoo kun tääl on kaikil henkilöauto...". -Toinen esimerkkitapaus: Ehdotettiin, että pikku kaupan läheisyyteen laitettaisiin penkki, jotta ihmiset voivat istahtaa. Siihen tuli vastaus:
        "Ei semmost penkki tartte. Kun kaik menee kaupast suoraan kottiin."
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo kirkonpenkkien poisto ja siirrettävä alttari on jo äärimmäinen ratkaisu, enkä ole sellaisen ratkaisun kannalla. -Ne maaseudun ilmiöt, jotka tiedän, ovat paljon lievempiä. Esimerkiksi, kun maaseudulle muutti fiksu, korkeakoulututkinnon suorittanut tuttu, niin hän kertoi olevansa yhteydessä linja-autofirmoihin, jotta maaseutupaikkakunta saisi paremmat kulkuyhteydet. No, maaseutulaiset vastustivat, ja sanoivat: "Ei tääl kukkaan tartte linja-autoo kun tääl on kaikil henkilöauto...". -Toinen esimerkkitapaus: Ehdotettiin, että pikku kaupan läheisyyteen laitettaisiin penkki, jotta ihmiset voivat istahtaa. Siihen tuli vastaus:
        "Ei semmost penkki tartte. Kun kaik menee kaupast suoraan kottiin."
        Terveisin: Puolireuho

        Joo tuo on totta. Kun taloyhtiöön muuttaa uusi kaupunkilais-asukas, niin ensin hänen mielipiteitään asioiden hoidossa ei kuunnella, koska ´eihän vieras meidän oloista voi mitään ymmärtää, tai mitä tuokin tuossa heti alkaa vouhkata, ettei vaan olis hankala ihminen´. Puolen vuoden kuluttua hän jo kuuluu joukkoon, toki riippuu muutenkin uuden tulijan omasta aktiivisuudesta ja käytöksestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuo on totta. Kun taloyhtiöön muuttaa uusi kaupunkilais-asukas, niin ensin hänen mielipiteitään asioiden hoidossa ei kuunnella, koska ´eihän vieras meidän oloista voi mitään ymmärtää, tai mitä tuokin tuossa heti alkaa vouhkata, ettei vaan olis hankala ihminen´. Puolen vuoden kuluttua hän jo kuuluu joukkoon, toki riippuu muutenkin uuden tulijan omasta aktiivisuudesta ja käytöksestä.

        Vaikka uusi tulokas käyttäytyisi kuinka luontevasti ja hienosti, niin alkeellisilla paikkakunnilla alkuperäisväestön ainoa tavoite on keksiä kaikki temput, jotta saisivat uuden tulokkaan häipymään. Jännä juttu muuten, että paikallinen kantaväestö ei vahingossakaan muuta muualle, vaan pysyy kuin tatti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo tuo on totta. Kun taloyhtiöön muuttaa uusi kaupunkilais-asukas, niin ensin hänen mielipiteitään asioiden hoidossa ei kuunnella, koska ´eihän vieras meidän oloista voi mitään ymmärtää, tai mitä tuokin tuossa heti alkaa vouhkata, ettei vaan olis hankala ihminen´. Puolen vuoden kuluttua hän jo kuuluu joukkoon, toki riippuu muutenkin uuden tulijan omasta aktiivisuudesta ja käytöksestä.

        Siis on Suomessa myös viihtyisiä maaseutualueita. Esimerkiksi Naantalin maaseudulla on erittäin ystävällisiä ihmisiä, jotka juttelevat luontevasti, ja jopa tarjoavat kahvia.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kiinnosti tuo ahdasmielinen jarruna olo. Mitä Puolireuho sillä tarkoitat.
        Maaseudullamme uudistetaan kirkko sellaiseksi että keskeltä laajalta alueelta poistetaan penkit ja siihen laitetaan irtotuolit ja väki istuu ympyrässä siirrettävän alttarin ympärillä. Vastustan sitä. Olenko epätervejärkinen jarru? Mielestäni saan paremmin rauhan kun penkissä istutaan kuten tähänkin asti.
        Keskialttian saa tarvittaessa tyhjäksi erilaisiin tilaisuuksiin. En tiedä mitä muita sellaisia tilaisuuksia jossa tarvitaan iso, avara, tyhjä tila, on muita kuin tanssilattia tai cogtail-tilaisuus. Olen paljon itse miettinyt omaa mielipidettäni ja toivoisin siihen ikäisteni mielipiteen. Tämä tietenkin vain yksi esimerkki. Muutan mielelläni mielipiteeni, kun vain näkisin muutoksessa jonkun järjellisen tarkoituksen, en ole yhtään juntti.
        Jos halutaan esim. lapsille muunneltava kerhotila keskutelupiirien tila tai perhejuhlia varten juhlatila, miksei siihen voi muuttaa jostakin kirkon siivestä alue. Miksi juuri keskiosa. Kirkossa käyvänä tämä on vähän niinkuin Sydämen asia.

        Kiitos, ihan hyvä viesti!


    • Anonyymi

      alotukseen :

      molemmat on parempi,

      kaupungissa välillä
      ja
      maalle heti kun kaupunki kyllästyttää,
      joten kaikille suomalaisille pitää hankkia 2 asuntoa,
      1 maalle
      1 kaupunkiin,

      asunnon koko saa vaihdella kunkin maksukyvyn ja tarpeen mukaan ,,

    • Anonyymi

      Kaupunki. Olen viimeksi käynyt maalla 1974-1975, armeijassa.

      • Anonyymi

        Asun autossa, pitkin Suomea ajelen.


      • Anonyymi

        Miten voit arvioida koka asiaa, jos viimeisestä visiitistäsi maaseudulle on kulunut jo 45 vuotta?

        Ei täällä eletä enää vuotta 1975, vaan vuotta 2020. Ainoastaan sinun mielikuvasi maaseudusta on jämähtänyt armeija-aikaasi.

        Minä muutin Vantaalle v.1974 ja sieltä pois v.1995 ja tuossa ajassa elämä Helsingissä ja sen kupeessa muuttui niin sietämättömäksi, että katsoimme perheeni kanssa parhaaksi muuttaa takaisin maalle.

        Hyvin harvoin käyn enää Helsingissä, koska jo ajatuskin sinne menosta ahdistaa.
        Siellä elämänmeno on vastoin ajatustani inhimillisestä elämästä.

        Suurissa kaupungeissa yksinäisyys on suuri ongelma, Sen todistavat monet tutkimustulokset. Jokainen asiasta kiinnostunut voi etsiä tuloksia googlettamalla.

        Pääasiahan kuitenkin on, että on tyytyväinen elinympäristöönsä ja voisi valita itse, asuuko kaupungissa, maaseudun pikkukaupungissa vai maalla.

        Mikä sopii yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle.

        Minulle sopii tämä pikkukaupunki, enkä ole katunut hetkeäkään, että tänne muutimme.

        kylmätotuus


    • Anonyymi

      Esikaupunki.

      Suomessa tavallaan ei ole esikaupunkeja, on kyllä kaupungin kaltaisia lähiötä ja sitten siitä kauempana pöndeä. Pitääpi muistaa, suomessa aika vähän varsinaisia kaupunkeja, periaatteessa pääkaupunkiseutu, maakuntakaupungit pikkupaikkoja, joissa kaupunkia ydinkeskusta ja ympärillä lähiötä ja pöndeä. Mutta varsinaista metropolia täällä ei ole.

      Eli tsadin näkökulmasta suunnalleen sopevaa seutua vois olla jossain tikkurilan ja tsadin välimaastossa. Kaupunkimainen ympäristö, pöndellä.

      Joku kirjoitti ylempänä pönden ahdasmielisyydestä, se täysin totta. On kaupungeissakin naapurikyttääjänsä, mutta määrä tosi vähäinen. Myös juoruaminen on kaupungeissa paljon pienenpää. Kaupungeissa sitten puolestaan välinpitämättömyys ja jonkinlainen itsekeskeisyys korostunutta. Että jossain siinä välillä pitäis keikkasta.

      Olosuhteisiin nähden asun tavallaan hyvillä holleilla. Lähiössä, joka melkein kävisi esikaupungista, mutta aavistuksen liian kaupunkimeininki, ympäristöstä huolimatta.

      Mutta juu, minnekkään ydinkeskustaan, tai hikiän peräkyliin ei ole kiinnostusta, kummastakin kokemuksia.

      =DW=

      • Anonyymi

        Hyvä kirjoitus.

        Minä viihdyn täysin luonnossa, todella ihana rauha.

        Suomessa nyt ei metropoleja olekkaan, euroopan kulmilla tuli opiskeluaikoina pyörittyä. Kyllästyin niin etten halua edes nähdä kuvaa koko euroopasta!


    • Anonyymi

      Kaupungissa on kiwa käydä, mutta maaseutu on terveempi asuinympäristö. - Nm. Terveys on A & O

    • Anonyymi

      Kun tekee aloituksen, jossa palstalaisten mielipiteitä kysellään, niin vähimmäisvaatimus on, että aloittaja kertoo ensin oman mielipiteensä aiheesta.
      Näitä kyselyaloituksia on luvattoman paljon ilmaantunut ainakin tälle palstalle.

      Aloittajan oma mielipide ensin kehiin ja sitten odottamaan, mitä palstalaiset ovat asiasta mieltä.

      kylmätotuus

      • Anonyymi

        Kyllä täällä on tilaa jokaiselle, itse pidän luonnonrauhasta. Kalastelen ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä on tilaa jokaiselle, itse pidän luonnonrauhasta. Kalastelen ym.

        Talvi meren saaressa olisi kokemus, esim.Utö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täällä on tilaa jokaiselle, itse pidän luonnonrauhasta. Kalastelen ym.

        Vastauksesi osui väärään osoitteeseen.

        En ole vielä edes vastannut aloittajan esittämään kysymykseen.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastauksesi osui väärään osoitteeseen.

        En ole vielä edes vastannut aloittajan esittämään kysymykseen.

        kylmätotuus

        Utöstä ei löydy asuntoja, merimatkakin on n 4 h. Surffasin netistä.


      • Anonyymi

        ...."luvattoman paljon"..... ?
        Jokainen saa tehdä minkälaisen aloituksen haluaa,
        ei kai sitä sinulta tarvitse kysyä ? Ei ole mitään sääntöä minkälainen aloituksen tulisi olla.
        Minulle on ainakin ihan sama kertooko aloittaja oman mielipiteensä.
        Aihe sen ratkaisee, viitsiikö osallistua keskusteluun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...."luvattoman paljon"..... ?
        Jokainen saa tehdä minkälaisen aloituksen haluaa,
        ei kai sitä sinulta tarvitse kysyä ? Ei ole mitään sääntöä minkälainen aloituksen tulisi olla.
        Minulle on ainakin ihan sama kertooko aloittaja oman mielipiteensä.
        Aihe sen ratkaisee, viitsiikö osallistua keskusteluun.

        Pitää olla eristyksessä vieläkin, näin toimitaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...."luvattoman paljon"..... ?
        Jokainen saa tehdä minkälaisen aloituksen haluaa,
        ei kai sitä sinulta tarvitse kysyä ? Ei ole mitään sääntöä minkälainen aloituksen tulisi olla.
        Minulle on ainakin ihan sama kertooko aloittaja oman mielipiteensä.
        Aihe sen ratkaisee, viitsiikö osallistua keskusteluun.

        Oikein kiva. että sinua kiinnosti enemmän minun kommenttini , kuin aloituksen aihe.
        Peukku sinulle siitä!

        Usein käykin niin, että jokin kommentti on kiinnostavampi kuin aloitus ja nyt kävi juuri niin.
        Sinähän se todistit oikeaksi.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein kiva. että sinua kiinnosti enemmän minun kommenttini , kuin aloituksen aihe.
        Peukku sinulle siitä!

        Usein käykin niin, että jokin kommentti on kiinnostavampi kuin aloitus ja nyt kävi juuri niin.
        Sinähän se todistit oikeaksi.

        kylmätotuus

        Korj.
        Sinähän sen.....

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvi meren saaressa olisi kokemus, esim.Utö.

        Olen käynnyt talvella monissa saarissa, mm.Utö. Kokemus ei ollut mukava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Utöstä ei löydy asuntoja, merimatkakin on n 4 h. Surffasin netistä.

        Kyllä Utössä on asutusta, kauppa, ym. Merimatka kestää koska yhteysalus ajaa muutaman saaren kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein kiva. että sinua kiinnosti enemmän minun kommenttini , kuin aloituksen aihe.
        Peukku sinulle siitä!

        Usein käykin niin, että jokin kommentti on kiinnostavampi kuin aloitus ja nyt kävi juuri niin.
        Sinähän se todistit oikeaksi.

        kylmätotuus

        Sinä et tiedä mikä minua on kiinnostanut. Sinulla on pakkomielteinen kontrollintarve tähän palstaan ja luultavasti muuhunkin. Se sairaus hallitsee yleensä koko elämää
        lähimmäisetkin on sen kohteena yleensä, ja se on helvettiä kun yksi ihminen luulee määräävänsä kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tiedä mikä minua on kiinnostanut. Sinulla on pakkomielteinen kontrollintarve tähän palstaan ja luultavasti muuhunkin. Se sairaus hallitsee yleensä koko elämää
        lähimmäisetkin on sen kohteena yleensä, ja se on helvettiä kun yksi ihminen luulee määräävänsä kaiken.

        Ystävä hyvä! Kirjoitat varmaankin omasta tavastasi kohdella läheisiäsi määräilevästi ja kontrolloida heidän mielipiteitään.

        Minulla ei ole mitään tarvetta, eikä oikeutta tuollaiseen käytökseen ja mielelläni lukisin jonkin viestini, jossa toimin kertomallasi tavalla.

        Minä kirjoitan useinkin mielipiteitä, jotka poikkeavat toisten palstalaisten näkemyksistä. Yritän parhaan kykyni mukaan myös perustella näkemykseni.
        Siihen minulla on oikeus ja jopa velvollisuus.

        Ei tämä palsta saa olla yhtä köyttä yhdistyksen kokous, vaan jokaisella kirjoittajalla on oltava oikeus tuoda esiin oma mielipiteensä, vaikka se valtavirrasta poikkeaisikin.

        Kerro, mikä mieltäsi hiertää minun kommenteissani, niin käsitellään asia.
        Toivottavasti sinulla siihen rohkeutta riittää.
        Pelkät perustelemattomat heittosi joutavat mappiin Ö.

        Odotan vastaustasi.

        kylmätotuus


    • Järkiperäisesti ajatellen kaupunki voisi olla parempi, mutta järki ei ratkaise kaikkea. Maaseudun rauhassa on hyvä asua.

    • Anonyymi

      Kaupunkien keskustoihin ajautunut.
      Haja-asutusalueen 17 ensimmäisten elinvuosien aikana sain tarpeekseni siitä ihanuudesta. Siis alle kouluikäisestä lähtien perkeleekseen työtä.
      Kesäisin, kun joskus sattui olemaan omaakin aikaa, pääsi tuota työleiriä pakoon ongelle. Myöhemmin voi kävellä metsissä piekkarin kanssa tarvitsematta ajatella sinä olevan mitään outoa.
      Poikamiesvuodet kuluivat muutamissa kaupungeissa kuten myös pariutumisen jälkeiset vuodetkin.
      Kokeilimme vielä mökkeilyä. Ei innostanut. Loppui kahteen vuoteen.
      Kokeilimme retkiveneilyä. Kaksi vuotta riitti.

      Hankimme "kesämökkimme" pienten kaupunkien keskustojen rannassa sijaitsevista kerrostaloista. Tuo kertonee riittävästi.
      Vakituinen asuntommekin on pienen kaupungin keskustan kerrostalon ylimmässä kerroksessa.

      Kaupunkilomilla hakeudumme niiden keskustojen, mieluimmin vanhojen sellaisten majapaikkoihin ja, jos mahdollista niinkävelykadun varteen.

      Muutaman kerran kesässä on mukava viettää pitkä viikonloppu tauutavien huviloilla. Niissä on maaseuua riittämiin!

    • Anonyymi

      Itse maaseutu on kiva, mutta ihmiset ovat rajoittuneita ja kapeakatseisia
      ja niin pirun pihejä. Ei kahvilaan voi piipahtaa juttelemaan,
      "koska minulla on kahvia kotonakin ja se maksaa vain 20 senttiä kuppi".
      Kun tarjoan, niin kahvi ei olekaan enää kallista...

      Elämä on vuorovaikutteista., jos ottaa tarjouksen vastaan, on myös itse oltava korrekti ja huomaavainen vastavuoroisesti, mutta maaseutulainen ei koskaan
      katso asiakseen tarjota edes yhtä kertaa takaisin,
      vaikka olisit sille tarjonnut 100 kertaa.
      Tarjoamisessa kyse ei ole rahasta. Kyse on tyylistä ja tavoista.

      • Anonyymi

        Taidat itse olla kapeakatseinen. Olen asunut sekä suurehkoissa kaupungeissa ( Tampere Turku) että nyt maaseutumaisessa ympäristössä Keski-Suomessa. Täällä ihmiset ovat paljon välittömämpiä, enkä ole huomannut rajoittuneisuutta sen enempää kuin kaupunkilaisissakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat itse olla kapeakatseinen. Olen asunut sekä suurehkoissa kaupungeissa ( Tampere Turku) että nyt maaseutumaisessa ympäristössä Keski-Suomessa. Täällä ihmiset ovat paljon välittömämpiä, enkä ole huomannut rajoittuneisuutta sen enempää kuin kaupunkilaisissakaan.

        Utössä on tosiaan kauppa ja asutusta ympäri vuoden. Virtuaali reissun voi jokainen tehdä.


      • Anonyymi

        On niitä lokkeja joka paikassa..


    • Anonyymi

      Luotaantyöntävyys, itseriittoisuus ja nuukuus on luonteenomaista Varsinais-Suomessa ja Satakunnassa. Ihmiset ovat eri luonteisia eri puolella Suomea ja poikkeusyksilöitä on joka puolella.

      • Anonyymi

        Silloinhan se on hyvä kun saa olla siellä missä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinhan se on hyvä kun saa olla siellä missä haluaa.

        Kyllä omassa rauhassa viihdyn parhaiten, en ole kovinkaan nk.sosiaalinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omassa rauhassa viihdyn parhaiten, en ole kovinkaan nk.sosiaalinen.

        Asuntoauto.


    • Anonyymi

      Maaseudun varttuneempi porukka on pikkusieluista ja tippunut kärryiltä
      maailmanmenosta. Keskustelua ei saa aikaiseksi mistään järjellisestä asiasta.

      • Anonyymi

        Kyllä luonto on se paras paikka, maaseutu.


      • Anonyymi

        Tilojen puutteen takia lakkautetun saunaseuramme väki asui maaseudulla ja keski-ikä porukassamme oli reilusti yli 60. Keskustelimme lauteilla varsin laaja-alaisesti eri aiheista. Tosin se porukka oli melko korkeasti koulutettua ja työskennellyt yhteiskunnallisesti vaikuttavilla paikoilla, mutta maaseudulla asuimme silloin kaikki.

        Ei kannattaisi yleistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luonto on se paras paikka, maaseutu.

        On se lehmille parempi paikka kuin kaupunki. Ihmisille se ei välttämättä hyvää tee.


      • Anonyymi

        Niin, pikkupaikkakuntien ihmisten keskusteluissa tuntuu usein olevan pääasiana kertoa, kuka on sukua kellekin. Hohhoijaa, aika tylsä aihe. Jännä juttu, kun ei vahingossakaan kerrota, mikä
        on paikkakunnan tärkeiden(?) henkilöiden koulutustaso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, pikkupaikkakuntien ihmisten keskusteluissa tuntuu usein olevan pääasiana kertoa, kuka on sukua kellekin. Hohhoijaa, aika tylsä aihe. Jännä juttu, kun ei vahingossakaan kerrota, mikä
        on paikkakunnan tärkeiden(?) henkilöiden koulutustaso.

        Maaseudulla on kuin vankilassa. Eihän siellä ole mitään, eikä pääse minnekään. Ilmapiiri on henkisesti ahdistava. Tavat ovat omituisia, eikä kieltäkään ymmärrä.

        Ei ole mun juttu mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudulla on kuin vankilassa. Eihän siellä ole mitään, eikä pääse minnekään. Ilmapiiri on henkisesti ahdistava. Tavat ovat omituisia, eikä kieltäkään ymmärrä.

        Ei ole mun juttu mitenkään.

        Erottaisin luonnon maaseudusta, siis ihan poissa kaikesta.Käpykylät on ahdistavia, totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erottaisin luonnon maaseudusta, siis ihan poissa kaikesta.Käpykylät on ahdistavia, totta.

        Nyt karanteenissa, veneessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se lehmille parempi paikka kuin kaupunki. Ihmisille se ei välttämättä hyvää tee.

        "On se lehmille parempi paikka kuin kaupunki."

        Ja kanoille. Kaupoissa myydään maalaiskananmunia, mutta kaupunkilaiskananmunia ei ole ikinä tullut vastaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maaseudulla on kuin vankilassa. Eihän siellä ole mitään, eikä pääse minnekään. Ilmapiiri on henkisesti ahdistava. Tavat ovat omituisia, eikä kieltäkään ymmärrä.

        Ei ole mun juttu mitenkään.

        Eihän se kyllä maalaisista johdu eikä ole heidän vikansa, että olet / kaupunkilainen on ahdasmielinen ja epäsosiaalinen. Ts. kommenttisi kertoo sinusta, ei maalla asuvista ihmisistä. - Nm. Maalaistytöntyllerö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se kyllä maalaisista johdu eikä ole heidän vikansa, että olet / kaupunkilainen on ahdasmielinen ja epäsosiaalinen. Ts. kommenttisi kertoo sinusta, ei maalla asuvista ihmisistä. - Nm. Maalaistytöntyllerö

        Varmaan maalaiset ymmärtävätkin toisia maalaisia ja pitävät itseään ihan normaaleina. Mutta tapamme ovat kyllä ihan erilaisia. Emmekä toisiamme ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan maalaiset ymmärtävätkin toisia maalaisia ja pitävät itseään ihan normaaleina. Mutta tapamme ovat kyllä ihan erilaisia. Emmekä toisiamme ymmärrä.

        Jos sinä et ymmärrä, se ei tarkoita, että kaikki eivät ymmärtäisi. - Nm. Asiain erot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erottaisin luonnon maaseudusta, siis ihan poissa kaikesta.Käpykylät on ahdistavia, totta.

        Luontoa, saatika puhdasta luontoa, on kivikylissä vain niiin kovin vähän. - Nm. Erotatko


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan maalaiset ymmärtävätkin toisia maalaisia ja pitävät itseään ihan normaaleina. Mutta tapamme ovat kyllä ihan erilaisia. Emmekä toisiamme ymmärrä.

        Määrittele, mikä on mielestäsi normaali ihminen!

        Minusta on silkkaa tietämättömyyttä ja itsekeskeisyyttä, jos et tajua, että on olemassa ihmisiä, joiden ajatusmaailmat ja elämäntavat poikkeavat omistasi.

        Kehitä itseäsi, niin voit ymmärtää myös erilaisia ihmisiä, äläkä odota, että toiset muuttuvat kaltaisiksesi.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele, mikä on mielestäsi normaali ihminen!

        Minusta on silkkaa tietämättömyyttä ja itsekeskeisyyttä, jos et tajua, että on olemassa ihmisiä, joiden ajatusmaailmat ja elämäntavat poikkeavat omistasi.

        Kehitä itseäsi, niin voit ymmärtää myös erilaisia ihmisiä, äläkä odota, että toiset muuttuvat kaltaisiksesi.

        kylmätotuus

        Kaupunkilainen on normaali ihminen, koska on kaupunkilainen.

        Pidin minäkin maalaisia ihan ihmisinä, kunnes heihin n. parikymppisenä oikein tutustuin. En ymmärtänyt kieltäkään ja olisi vain heti pitänyt ovelta kääntyä. Olisi moni ikävyys jäänyt kokematta.

        Eivät maalaiset koskaan muutu kaltaisiksini.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkilainen on normaali ihminen, koska on kaupunkilainen.

        Pidin minäkin maalaisia ihan ihmisinä, kunnes heihin n. parikymppisenä oikein tutustuin. En ymmärtänyt kieltäkään ja olisi vain heti pitänyt ovelta kääntyä. Olisi moni ikävyys jäänyt kokematta.

        Eivät maalaiset koskaan muutu kaltaisiksini.

        Vaikeaa määritellä, millainen on ns. normaali ihminen. On paikkakuntia, joissa normaaleina pidetään ainoastaan sellaisia, jotka ovat kiinnostuneet vain tanssimisesta, mutta ei mistään persoonallisista harrastuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikeaa määritellä, millainen on ns. normaali ihminen. On paikkakuntia, joissa normaaleina pidetään ainoastaan sellaisia, jotka ovat kiinnostuneet vain tanssimisesta, mutta ei mistään persoonallisista harrastuksista.

        Sulla taitaa tanssia korvaisi välissä jotain ihan omaa, outoa ja ahdasta ongelmaa. - Nm. Avarru


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkilainen on normaali ihminen, koska on kaupunkilainen.

        Pidin minäkin maalaisia ihan ihmisinä, kunnes heihin n. parikymppisenä oikein tutustuin. En ymmärtänyt kieltäkään ja olisi vain heti pitänyt ovelta kääntyä. Olisi moni ikävyys jäänyt kokematta.

        Eivät maalaiset koskaan muutu kaltaisiksini.

        Luojalle siitä kiitos. - Nm. Ei ahista noin paljon


    • Anonyymi

      Mielipide ei ole tyhjän päältä. On tavattu maalaisia. Ei millään pahalla,
      Yhtä hyviä ihmisiä sekä kaupunkilaiset ja maalaiset, suomalaisia kaikki,
      mutta maalaiset on jotenkin hidasjärkisiä.

      • Anonyymi

        Viime kesänä, 17.06. 2019 lähdin luonnon helmaan. Siellä olin 3 kk,ääni melukin oli hämmentävä kun palasin tänne. Nyt karanteenissa, olisin kyllä mieluummin luonnossa.


      • Anonyymi

        Onhan maaseudulla joitakin vähän yksinkertaisia, mutta on heitä kaupungeissakin. Mutta myös älykkäitä löytyy sekä maaseudulta että kaupungeista. Muuten, eräässä lukiossa aikoinaan parhaimman ylioppilastodistuksen sai maanviljelijän tytär. Samassa lukiossa tuli sinä vuonna 12 laudatur-ylioppilasta, ja heistä neljä oli maanviljelijäkodista.
        Terveisin: Puolireuho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan maaseudulla joitakin vähän yksinkertaisia, mutta on heitä kaupungeissakin. Mutta myös älykkäitä löytyy sekä maaseudulta että kaupungeista. Muuten, eräässä lukiossa aikoinaan parhaimman ylioppilastodistuksen sai maanviljelijän tytär. Samassa lukiossa tuli sinä vuonna 12 laudatur-ylioppilasta, ja heistä neljä oli maanviljelijäkodista.
        Terveisin: Puolireuho

        On maaseudullakin viisaita, pitää paikkansa. Itse olen ikuinen opiskelija, maaseudulla saa rauhassa keskittyä opintoihinsa.


      • Anonyymi

        Puheenparsi/murre.

        Pöndellä ilmaisu erilaista, kuin kaupungeissa, usein sisäänpäinlämpiävää, just murteista, lisäks tietenkin paikalliset sananparret ja hokemat. Samaahan se on kaupungeissakin. Se hämää.

        Aikoinaan, pöndellä asuessani, pidin kaupunkilaisia idiootteina, noh, ei kaikki ole. Myöhemmin oikeastaan vasta hokasin, pöndellä jotkut tyhmiltä kuulostavat ihmiset oikeesti on tyhmiä.

        Lisäks asiaan vaikuttaa ulkoiset piirteet. Kaupinkilaisia helppo pitää bimboina, kummallisine muotivaatteineen ja iphoneineen. Toisaalta ihan sama maajussien kans. >Siinä vaan se, kaupunkilaiset nyt pukeutuu laillaan, olivat mitä tahansa. Pöndellä asiaa kai sotkee haalarit. Maajussit käyttää haalareita usein, vaikka olisivat tuhannen hehtarin viljelijöitä ja SLP.n kunnanvaltuutettuja. Eli ulkonäönkään perusteella ei pidä tehdä hätäisiä olettamuksia.

        Jotenkin tuntuma, idioottien ja tavallisten ihmisten määrä suhteessa kummassakin ryhmässä vakio. Se vaan, kaupungeissa suurempi ihmistiheys, idiootteja siis määrällisesti enenpi liikenteessä.

        Pöndellä sellainen hyvä puoli, kaikki tuntee kaikki, pienemmät kuviot. Siellä oppii idiootit nopeemmin tuntemaan. Kaupungeissa ihmisiin tutustuminen vie kauemmin aikaa, eikä monia opi tuntemaan ikinä. Siitä voi myös tulla harhakäsitys kaupunkilaisten etevymmyydestä.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan maaseudulla joitakin vähän yksinkertaisia, mutta on heitä kaupungeissakin. Mutta myös älykkäitä löytyy sekä maaseudulta että kaupungeista. Muuten, eräässä lukiossa aikoinaan parhaimman ylioppilastodistuksen sai maanviljelijän tytär. Samassa lukiossa tuli sinä vuonna 12 laudatur-ylioppilasta, ja heistä neljä oli maanviljelijäkodista.
        Terveisin: Puolireuho

        Rikkaan ketokiilan lapset voi täysipäiväisesti keskittyä opiskeluun.


      • Anonyymi

        Väität, että maalaiset ovat hidasjärkisiä.
        Jos tuollaisen väitteen heität, niin olet velvollinen todistamaan väitteesi oikeaksi.

        Minä puolestani väitän, että maaseudulla ihmiset eivät lähde kaikkien hullutuksien perään hetken mielijohteesta, vaan ajattelevat asioiden syitä ja seurauksia huollella ja vasta sen jälkeen tekevät valintansa.

        Elämä täällä maaseudulla ei ole niin hektistä kuin kaupungeissa, joten aikaa jää myös asioiden pohdiskeluun ja täällä sorrutaan harvemmin virheisiin, jotka koskevat mm. huonoja sijoituksia rakennushankkeissa ja sote- ratkaisuissa.

        Ei sanonta, että on syytä käyttää maalaisjärkeä ole tyhjästä tullut.

        kylmätotuus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väität, että maalaiset ovat hidasjärkisiä.
        Jos tuollaisen väitteen heität, niin olet velvollinen todistamaan väitteesi oikeaksi.

        Minä puolestani väitän, että maaseudulla ihmiset eivät lähde kaikkien hullutuksien perään hetken mielijohteesta, vaan ajattelevat asioiden syitä ja seurauksia huollella ja vasta sen jälkeen tekevät valintansa.

        Elämä täällä maaseudulla ei ole niin hektistä kuin kaupungeissa, joten aikaa jää myös asioiden pohdiskeluun ja täällä sorrutaan harvemmin virheisiin, jotka koskevat mm. huonoja sijoituksia rakennushankkeissa ja sote- ratkaisuissa.

        Ei sanonta, että on syytä käyttää maalaisjärkeä ole tyhjästä tullut.

        kylmätotuus

        Aivovienti.

        Monissa paikoissa pöndellä niin, ne häipyy, jotka kynnelle kykeneepi. Siis aluks opiskelemaan ja sitten jäävät duunien takia muualle. Jäljelle jää, noh, se heikompi aines, joista joko ei ole mihinkään, tai sitten ovat perineet maatilan tms. siihen kun lisää sukurutsaisen lisääntymisen, degeneraatio on selviö.

        Kommentti ehkä vähän ristiriidassa ylempänä olevan kommenttini kanssa, jossa kerroin puheenparsien ja pukeutumisen hämäävän. Kumpikin näkökohta totta, hassua kyllä. Koska pitää muistaa, pöndeltä kaikki kaupunkilaiset on sukujuuriltaan....

        Noh, ite jaan ihmiset kahteen ryhmään, tolokun ihmisiin ja persereikiin. Sekä kaupungeissa, että pöndellä on kumpiakin. Maalla eron huomaa helpommin, vähemmästä väkimäärästä johtuen. En kuitenkaan yleistäisi kumpaakaan väestömuotoa sinällään. Nykyisin monissa pöndenhommissakin tarvitaan koulutusta ja polttimoa, lisäks etäduunit mahdollistavat tolokun ihmisten maalla asustelua jne. Asiat tasaisia ja tasaantuvat, joskus muutama kymmenen vuotta sitten ero ollut jyrkempi.

        =DW=


    • Anonyymi

      Maaseutu, lähistöllä kaupunki.
      Kaupungissa mukava käydä, mukavampi tulla takas.
      Tosin suht' vähäiset kokemukset asumisesta kaupungissa.

    • Anonyymi

      Maaseutu, tosin kun on pakko, niin tämä rivari asuminenkin menettelee, maaseutumaisessa pikku kaupungissa.
      Pirre

    • Anonyymi

      Itselleni sopii oikein hyvin kerrostalokaksio järven rannassa. Selkä on ajoittain siinä kunnossa, ettei omakotitalon vaatimia hommia kykenisi tekemään.
      Kylällä on peruspalvelut, kuten marketti, terveyskeskus ja apteekki. Muut tarvittavat palvelut löytyvät 15 km:n päästä. Meillä on omassa pihapiirissämme varsin mukava sosiaalinen yhteisö jossa kaikki tuntevat toisensa.
      Olen asunut kaupungeissakin, mutta nykyistä asuinpaikkaani en vaihtaisi mihinkään.

      KM.

    • Anonyymi

      Kaupunkilaisilla on erilaisia harrastuksia. Maaseudun asukkailla usein rajoittuneemmat harrastukset: tanssi ja ryyppääminen.
      _J_

      • Anonyymi

        Puutarhanhoito
        Hiihto
        Sauvakävely
        Melonta
        Soutu
        Kalastus
        Grillaaminen
        Sienestys
        Lukeminen
        Sökörinki
        Je netin keskustelupaltoilla notkuminen.

        Nuo nyt alkuun tulivat mieleen.


    • on tuo ihan kiva, kun näytän nuor4elta.
      meni just lataus kun lähetin sen en ehtin nähdä lähetinkö oikean.

      ohikulki lösöjäihmisiä pidin Jumalalle saarnaa että Jeesukselle tms
      en kestä et elämä menee hukkaan.
      Näin yhden joss aoli henkeä, tummakiharaisen tytön
      ja menin juttelemaan
      Hän oli joka rajoittunut pieni että me tässä keskustellaan ett tajuaisitköo poistua
      Onnistuin sanomaan että hän herätti ihailua

      niin siis tahdon kunnioitettavia ihmisiä
      eikä epä kyupsiä sieluni vahingoittuu
      että luen tänne kirjoitatneiden aina epäkypsiä kirjoituksia
      ym,pärillä kulkee lösöjä
      se jota puhutteli9n oli mitätön
      onhan niitä ihmisiä jotka on suuria sieluja
      Sieluni vahingoittuu
      miten pääsen seuraan sellaisten jotka herättää kunnioitusta
      edes jonkinverran eikä aina ajtusta että epäkypsiä
      epäkypsiä
      onko s eminulle hyväksi??
      Tv ssä radioss a puhuu heitä joiden puhetta ainakin voi kunnioittaa.
      Miten heidän elämään pääsee.
      tutustumaan juttelemaan elämään yhdessä. ?

      se tyttö oli stereo typia tietystä tyypistä
      joka asettuu yläpuolelle sen joka menee puhuttelemana
      selvää et HÄN oli tärkee hänen kahdenklesk keskustelu oli tärkeä
      hän ei ollut kykenevä kiinnittäm huomiota
      Hänelläon oikeus täysi oikeus olla omalla kehitystasollaan
      onko minulelhyväksi?? ett todella epäkypsiä ympärillä aina
      En pysty siihen mitä radioss aja tv ssä puhuvat
      niin eikö heitä olisi hyvä tuntea
      kokea kaikkia sielunliikkeitä
      eikä vain sitä että miten epäkypsää tuo taas on
      miten kyvytön rajoittunut tuo on

    • en kyl ole niin hieno kuin tuoss aylle lähettämässäni video pätkässä
      vaan pösilön näköinen pahoin
      otin n 10 pösilöä kuva aennenk tuli energia otta atuo videopätkä.
      s eonnistui niin kuin arvelin.

    • Anonyymi

      maaseutu kesällä, kaupunki talvella
      nj

    • Nyt alkoi mun kirja;;;

      Printesa puhkuu intoa. Elämänuskoa
      printesa jättää heittää pois hirveän jalapenon
      vai mikä sen sabankunng poika oli
      salomo kanssa.
      salomo hirveä raakalainen
      pitää todella pyyhkiä pois ne entisajan vallankäyttäjät
      On vapauden aika Printesa ei jaksa kirjoitta a niin pahoista
      joka asia heissä on paha? he ovat vain eeva lehmä lärvin kannattajia.

      mies on raaka
      printesa näki,
      vaalea tyttö oli töissä,
      saapui mies joka tunsi yhteenku7uluvuutta hengenheimolaisuutta
      V ttu sanan sanoi vaaleatukkainen tyttö
      ja mies piti siitä , raakuudesta
      joka oli hänen raakuuden kanssa yhdenmukainen, samal aaltopituudella.

      he tiesi että printesa oli herkempi.
      eeva oli alastonkuva eeva
      Vielä on kirottu printesaa sillä että tontilaljonka saa joskus perinnöksi
      on myös eeva täti
      Hän ei pidä siitä tyypistä
      hän toivoo, että menee hyvin,
      kun he antinkanss a ajavat sinne katsomana ihanaa metsätilaa
      ja istutta a puun / pensaan
      mihin on fiilistä mikä löytyy
      otetaan mukaan
      miks seolis minuykstityisaisa
      onhan Maatila lehtiä
      Maalla lehtiä
      mökki lehtiä
      oma puutarha lehtiä
      minä en esittele minun tilaa
      Ajattelee printesa. hän istuu autos ja sinne kaasutellaan
      hän aja aoman kortin, k0oska miesten vallassa ei voi olla
      he ovat pahoja
      he välittää aina heidän parisielu tytöstä
      ja se ei tahdo printesan parasta
      yms
      Printesa laitttaasoimaan
      laulun
      ja ajaa sinne., sähköautolla
      jonka Noorja antaa
      Norjan vanhukset
      siel on 100 000 autoa
      vanhus pääsee taivaaseen
      on tärkeämpää hänelle kuin että saa 20 000 sähköautosta kun lähestyy kuolema vanhainkoti
      Norjassa onjoku fiksu hyvä ihminen

      siitä vois kirjoittaa.. kirja sarjaan.. Printesa lähtee hakemaan automobilea

    • minä en ole 60 plus
      Se tässä on saatanasta
      saatan on paha nainen joka tahtoo toisille roikkuvaa kalkkunanna leukaa
      löysää ihoa
      kuolemaa
      kaikkia vaurioita jalkavammoja
      huonoa ulkonäköä
      jotkut ottaa sen saatanan
      ( Swedenborg sanoi " jokaisella on enkeleitä
      hyviä ja pahoja
      hyvät vievät kohti taivasta
      pahat vievät kohti helvettiä
      Itse päättää kumpia kuuntelee. "

      Tuo oli saatanasta että 60 plus otsikkoonkirjoitin…
      se paha nainen on tuonut viime aikoina vanhuksia toi joinain päivinä kokoajan ympärille
      se vaan on olemassa siel vanhaiskodissa

      se4 ei enää näe yhtäännuorta
      se haluaisi minut energiaan missä kuolemalle itsensä antaneet lösöt

      kannatan sitä että ei ota yhtäkään vanhuksen elettä vastaan
      ei ala tekem vanhuksen liikkeitä. Kyllä kaikki osaa esittää vanhusta
      Töpöttää askelia
      tms
      Aira Samulin on hyvä esimerkki että ei tarvitse olla vanhus.

      ällöttää ne vanhat jotka kävelee kankeasti vaikk kehossa ei ole mitään vikaa
      miksi he valitsee sen kankean liikehdinnän
      Myös Cliff Richardin tanssivideosta voi katsoa miten voi tanssia yli 70 vuotiaana aivan kuten 30 vuotiaana.
      ja nythänjoku koira on elänyt 20 vuotiaaksi, kultainen noutaja.
      eilen näin uutisen.

    • He ei koskaan sa a poistettua sitä kollageenia
      jos ei siihen suostuta.
      On elänyt 900 vuotiaaksi joku , Raamatuss akerrotaan.
      Joku 150 vuotiaaksi.
      Isäni 120 vuotiaaksi ( Mooses siis )

      ihmiset on vaan hyväksyneet että jo 25 vuotiaana alka avähentyä kollageeni
      Miksi se vähentyisi?? jos s eon jo 25 vuotta jaksanut olla ennallaan.

    • mutta minua ei voi kunnioittaa, tunne alueet aivojen lamaantuivat
      ( unohdan sen aina ei saa siis kunnioittaa että ei teidän tunne lamaannu.
      kirjoitan kirjan löytyi prinssi johon voi kohdistaa tunteet ja tunne taso palautui. se voitapahtua
      Joel nosti aktivoi aivojeni hermo synapsit yms
      niin että tunsin rakkautta hänen ja hänen tyttöystävän välissä,
      kun hän silitti käsivarttani
      niin vähän tarvittiin että aktivoitui tuntemaan aivoissa.

    • Toivottavasti teillä on kaikki kunnossa !!

    • Ei Eeva siis ole paha, voi Eevan ja Adamin kanssa elää,
      ja Raamatun jne. Koin vain raiskauksen aikana totuuden että
      joka liittyi millään tavalla siihen raiskaamiseen ei ole atomin murto osa sieluani koskaan.
      En tiedä mitä Jumal luo .
      Käytän kyllä Kristinuskon keksintöjä yms
      ei Eeva ja Jeesus ole pahoja,
      he oli vaan "psykopaatteja". Niitä sellaisia jotka ei tiedä mitä rakkaus elämä' voimakkaat tunteet ovat todella.
      minull on tehty se tila
      niink olisivat koettaneet tehdä minusta yhden elämän 20 vuodessa Eevan
      joka 6000 v ollut alaston Eeva Raamatun

      on liian erilainen koin
      Minulal oli jostain syystä tunteet ymmärrän jotain siitä asiasta..
      yksi oli
      että se on matalammalla jollain tavalla jolla onintim elämä
      ( olin sellainen )
      Minea on kaunis nimi mielestäni.
      ( Olin ehkä Minervinan tytär
      ( Konstantinus Suuren 1. vaimo
      tai he ei tiedä oliko vaimo vai rakastettu.
      Crispus pojan KOnstantinus piti.
      J a hän oli kristinuskon perustajia, valitsi kristinuskon.
      ( mutt oli hyvin julma.. hän surmautti poikansa Crispuksen
      ja keitti elävältä toisen vaimonsa Faustan. kun epäili heidän pettäneen häntä yhdessä )
      Niin Minea tarkoittaa sitä intim elämää luin.
      minulla oli se ilmeisesti ett oli korkea kaunis pyhä autuas intim elämä,
      sitä ei ollut niillä ylhäisillä tunnetuilla nimillä.

    • sitä on vaan paha olla jos näkyisi rintaa
      Eeva ei voinut suojautua hänet oli kirjoitettu alastomaksi.
      Jos valitsee olla välittämättä että rinta näkyy on raaempi
      Näin nuoria joillaoli paha olla t paidassa kun kehkeytynyt naisellisia muotoja
      ja sanoin heille että he ovat herkkiä vielä
      se on terve tunne
      he tahtoi suojata rinnan ei näkyä raa asti vieraille miehille.
      sanoin että saa suojata rinnan, ett aikuisemmat on vaan raaistuneita
      ei heidän tarvitse ( siis tunsin tuskaa myötäeläen
      tiedän se olioikea ylevä hyvä tunne että on herkkä
      ja se oli hirveää
      niink eilen pikkulinnut tunsi tuskaa kun orava söi eik he päässeet heti syömään en voinut kestää että pieni lintu tunsi tuskaa
      Olin voinut suojata rinnan aina olin tehnyt niin nuoresta asti
      ja ymmärsin ne voimakkata tunteet jotka oli normaalit 33 vuotta normaalit tunteet
      ne oli niin voimakkaitakin että olisin lyönyt tohjoksi miehen joka olis yrittänyt katsoa
      mutta se on seksual ihminen pitää olla varjeltu suojeltu
      minulta tuhottiin tunne kiduttamalla vä'hinerin hetkestä toiseen
      ilmaisemalla se paha henki nainen luki ajatukset
      ( esimn v 1998 aikaan se sanoi hirvittävän julmasti "hellä"
      YMMÄRSIN ETTÄ S EPILKKASI SITÄ ETTÄ OLIN HELLÄ OLLUT
      ( EN TIeDÄ TIETYSTI
      KUN EN OLE SEURUSTELLUT TÄSSÄ ELÄMÄSSÄ,
      OLEN NEITSYT
      tiedän tiet tunteeni ajatukseni
      33 -40 ensim vuoden ajalta.
      ( tietysti sitä oli hellä. ) että olisi joskus vaikka peitellyt
      peitteellä jonkun jos joku näkynyt alasti
      muistan sellaisen vaiheen.
      ( muistan rakkaudentunteita ym tunteita. hetkiä ja vaiheita.

      muistan kun oli rakastava jotakuta kohtaan ( s eoli tärkeää ja suuret tunteet
      ( elämä ja kuolema siis valtavat tunteet
      Se paha henki nainen pilkkasi ja ärsytti toi sellaisen kokemuksen ja näyn että nyt voisi tuntea jotain surumielisyyttä synkkää toivotonta
      että sitä se sallisi
      muistan että s eoli siinä vaiheessa todella raivostuttava
      niin mätä ja paha
      ( mutta en enää vähittäisen kidutuksen jatkuttua
      en tiedä niitä tunteita.
      Muistan ketrran bussissa koin suurta surumielisyyttä
      todel voimakast tunnetta kun jollakulla oli lapsia..
      siinäkins aattoi olla suuret tunteet.
      koinihan alkaessa sen kidutuksen 1995 hirvittävän tuskan tunteen kun näin pihalla kävely retkellä jonk pihalla lasten leluja... koin että en voisi saada lasta
      se tuska oli jotain niin yliepäinhimillistä silloinniihin aikoihin
      ( käsitin väärin mitä oli meneillään )
      8 vuotta tulkitsin väärin. J akokoaika oli kidutusta hetkestä toiseen.
      ( s eoikeastaan kokoajan pyrki keksimäänjotain lisää millä vielä kiduttaa sielua.
      se kajoaminen fyysinen oli erilaista ensin.
      Se oli ulkoisiss a sukup elimissä
      ja sisäiset, aivojeni pääni tunteet olivat hyvin paljon voimakkaammat tuossa vaiheessa, 1997, 1998
      1999 syksyllä
      romautettiin aivojen tunne taso. Niink oli se Nostradamuksen ennustus että
      syyskuussa 1999 kauhun Suuri Kuningas
      laskeutuu taivaalta.
      ( silloin vielä siinä oli jot suurta, mielestäni olla jokin osa sitä
      ennustuksen toteutumista
      nyt nuo "suuret" jutut on ällöttäviä vain mielestäni.
      ei sillek voi mit?
      Ismo Alanko oli suuri minulle
      20 vuotiaana en olis osannut edes kuvitel ett olin tuntenut hänet aiem elämässä,
      se ol8i valtava ajatus, ( ja se oli hyvä kokemus että kunnioitti niin paljon

      kerran näin tytön junassa jossa oli jotain viehättävää
      ja hänpuhui puhelimeen et miten ihailee jotain bändiä, heid musiikkia,
      ( hän oli viehättävä
      näin hänessä itseni ? mutta olin hölmö
      ja olin sitä mitä minusta tehtiin, ja sanoin hänelle että voisihan hän itse laulaa
      Ei hän ole musikaalinen hän ihan järkyttyi

      ( s eoli ihana akunnioittaa niin paljon jotakuta
      (mut ällöttää et joku mies tahtois sitä tuoda esiin nyt !!!
      se oli aitoa
      totaalista että kunnioitin
      ( olin nuori joka olin täysin hiljaa. kunnioitin punkkaripoikaa johonihastuin. en osannut lausettakaan keskustella hänen kanssa.
      Olinjust sellainen "nainen" joka kunnioitti miestä aivan suunnattomasti.
      Siis en puhunut kanssaan vuosikausiin koskaan tavatessamme.
      Olin yliherkkä . kun piti lakata hänen kynnet vapisin tärisin niin etten voinut.

      onniin paljon vaiheita ollut.

    • Kauhun suuri kuningas tarkoitti varmaan kristinuskonkauhuja
      sodat inkvisitio
      ja ne johtui pienistä' kehittymättömistä ihmisistä
      Kristinusko on joka auttaa ketä vaan heikoimpia
      ( olen kokenut että joku henki vaikutta a soluttautunut
      niine tt kun on pieni taimi ja heikko se
      tahtookaataasen tuhota sen
      minäolen just joka vaikakistutan niitä pieniä annanniille multa atuen ne
      pelastan niitä
      olin joka olin heikkojen ja pienien "mieleen "
      (mut nyt on ihan mahdotont kun ei yhtäkäänihmisuhdetta ole löytynyt

      siis en ollut paha
      en väkivalta olin uhri noitavainojen
      Se oli just pienet ihmiset mielenvikaiset
      heikot jotka niin kaheleita ett luulivat nais ihmisiä noidiksi
      kissoja noidiksi yms
      ja että jos kelluu vedessä on noita jos uppoaa on puhdas

      olin 1400 kuninkaallinen kuninkaan aviotonlapsi ilmeisesti.

      näin muotokuvista...…. 1400 luvun kuninkaalliset
      h eoli ehkä jotk ei pitäneet siitä että heidä t painettiin alas
      ( minullakinoli vuohia ja metsänvartija mies,. Vouti ??
      ( en tied mikä on vouti
      Hänestä tuli Johan Sebastian Bach sitten. )
      Seur elämässä. Siis 1500 se elämä metsänneitona,
      pitkät hiukset, vuohet luonnonmukaista elämää

      ne tavalliset ihmiset ei kai sietäneet että olimme olleet kuninkaallisia
      ( olin ehk seurueessa Anne Kleven
      häissä Kuningas Henrikin ( ehkä toimitimme kukkia heille,
      Hollannista. ( H eoli vain vuoden naimisissa. )
      Sitten kun palasi sieltä Englannista. ??
      kadehtivat ne tavlliset maalaisihmiset
      ja yleensäkin vahvempia

      niitä jot olleet kuninkaallisia
      Oli jokin seura tanssi
      kuulu englantilainen säveltäjä
      jonk musiik mukana tanssittiin
      ja s eoli kuninkaallista musiikkia.. H etahtoi ne vahvat naiset kateuden takia
      se paha henki nainen ajoi heitä
      vaikak työntäm neuloja kynsien alle
      ja peukaloruuveihin peukaloita
      hirvittävää on sietämätöntä
      jot sellaista kauhunsuuri kuningas ?
      etoli niitä kauhuja.
      Sitten synnyimme Turkkiin Istanbuliin Turkin muslimeiksi.
      Kun kristinusko oli niin sairas. ? Siellä oli taas "ylhäinen" kun oli ollut kiltisti.
      ( Siellä oli rakkaus elämä kuulemma minulla . onnellinen.
      Sitten oli 1600 luku. nytr vasta tähänäntuli hyvä henki
      pyyhin poi stuon alun kun s etuntui
      epä inhimilliseltä ja huonolta kirjoittaa.
      vai annanko sen olla.

    • niin. katsoin Wikipediasta kosk aBach syntyi.
      1700 luvun lopulla.
      siellä oli ääninäyte, avasin sen,
      niin se oli todellinen elämä!! ihmeellinen.
      ( kirjoitus , sanat siinä ei ollut elämää
      musiikissa oli. se oli ihmeellisesti todellinen elämä!!
      sain taas kokemuksen , yhteyden siitä mikä normaali elämä' suuret tunteet elämänhenki. Minulon aina ollut siitä aina kokemuksia.
      Ääninäytteet[muokkaa | muokkaa wikitekstiä]

      Cembalokonsertto d-molli, BWV 1052,
      Fuldan sinfoniaorkesteri, kapellimestari Simon Schindler, solisti Johannes Volker Schmidt
      1. Allegro

      Tuo Allegro. Wikipedian sivulla
      ääninäyte alimpana.
      ( YouTubesta katsoin
      mut lähikuvat soittajista oli häiritseviä
      kauheita.
      ( pelk musikk oli sielu
      ei normaalisti
      kuunnellessa musiikkia katsele läheltä soittajaa.
      ( kuinka he voi edes soittaa kun heitä tuijotetaan.
      ( se pilasi musiikin kokonaan. ) (lähikuvassa katsella )
      Ihminen ei tosiasiassa kehta a tuijottaa sillä tavalla eikä pysty.
      tuijottam pianistia läheltä niin että musiikkiunohtuu kunsoittaja onihan
      häväisty hirvitys.
      hyv jos jaksaisi AVIOMIEST KATSOA
      mIKÄTUO VIERAS ON. EN PYSTY MYÖNTEISESTI NÄKEMÄÄN.
      Mutta ei se ole niin vakavaa. Mutta voisi ne poistaa.

    • Anonyymi

      Maaseutu ehdottomasti, asun keskellä kaupunkia, kun muuttorahat kasassa lähden johonkin suuntaan.

      • Anonyymi

        Olen ikäni asunut kaupungissa ja silloin tällöin joutunut ”maaseudulla” käymään, eikä todellakaan ole minun juttuni. Se tyhjyys ei viehätä. Enkä oppisi tavoilleenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ikäni asunut kaupungissa ja silloin tällöin joutunut ”maaseudulla” käymään, eikä todellakaan ole minun juttuni. Se tyhjyys ei viehätä. Enkä oppisi tavoilleenkaan.

        Kenen tavoille? - Nm. Mitäääh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen tavoille? - Nm. Mitäääh

        Maalaiset käyttäytyvät niin omituisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maalaiset käyttäytyvät niin omituisesti.

        Eivät tippaakaan sen omituisemmin kuin kaupunkilaiset. Vai mitä vuosituhatta sinä elät? - Nm. Millä tavalla


    • Anonyymi

      Kelle parempi ?

      • Anonyymi

        Niiih, ja ylipäänsä; miksi nämä(kin) asiat täytyy asetella vastakkain? Joku tykkää asua maalla, joku toinen kaupungissa ja joillekin kelpaa molemmat tavat. - Nm. Turhaa jorinaa


    • Minusta paras maaseutukaupunki.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      124
      1846
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1153
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1097
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      158
      925
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      84
      837
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      789
    7. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      734
    8. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      710
    9. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      44
      681
    10. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      666
    Aihe