Coronavirustilanne on juuri nyt Suomessa hyvällä tolalla

Anonyymi

Suurimmaksi osaksi juuri niistä syistä, että ihmiset ovat noudattaneet hyvin annettuja ohjeita. Mm. käsihygieniaan, turvaetäisyyksiin, ja matkusteluun liittyen.

Näistä kaikista tuleekin meille kaikille kansalaisille täysi napakymppi kaikkiin muihin valtioihin verrattaessa!

Hienoa! Tekisi mieli laittaa kirosana tuon edellisen lauseen eteen. Mutta silti en tee sitä.

Ruotsin valtion tilanne silti, ainakin minua hieman huolestuttaa. Kehitys tartuntatilastojen osalta ei näytä kovin hyvältä.
Olen edelleen sitä mieltä, että Ruotsin valtion, heidän tartuntatautiasiantuntijoiden ohjeistamat valinnat, päätökset, linjat ja strategiat eivät ole olleet, ainakaan kaikilta osin täysin oikeat.

Kuten jo monesti olen tällä palstalla sanonut ja todennut, kesäaika tulee olemaan koronaviruksen leviämisen ja tartuntatapausten suhteen vähäistä, eli minimaalista aikaa.

- Mutta tähän tulee se mutta. - Mikäli ihmiset meidänkin kotimaassa jatkavat edelleenkin sitä matkustelemista ulkomaille, etenkin Aasian, Etelä- Amerikan ja Afrikan maihin päin, niin sitten kaikki kääntyy toisin ja toiseen suuntaan päin tartuntatapausten ja tilastojen kannalta ajateltuna.

Tämä kyseinen virus on jo ennättänyt kenties muuntua ainakin pari kertaa maailmalla kiertäessään.

Itse veikkaan, että mikäli kaikki valtiot alkavat avata omia rajojaan, etenkin matkustelemisen suhteen, ja mikäli ihmiset alkavat taas uudelleen matkustella entiseen malliin, niin tämä koronavirus tulee jatkamaan leviämistään entistä enemmän, ja samaan malliin, nk. se on tähänkin asti tehnyt.

Seuraava tautiaalto tulee noin syyskuun loppupuolella, tai lokakuun loppuun mennessä.

Auringon UV-säteily tosin tappaa kesällä suurimman osan tästä viruksesta. Se on sentään jonkinlainen helpotus!

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin se on varmaan hyvällä tasolla, eli ei juurikaan coronaa Suomessa. Tästä Sauli Niinistölle saatte olla vasemmistolaisetkin kiitollisia, mikäli Sanna Marin olisi saanut päättää, tilanne olisi Ruotsiakin pahempi ja kuolleita olisi kymmeniätuhansia.

    • Anonyymi

      Mutta pitää saada ravintolat auki ja festarit pystyyn.
      Ravintolathan pitävät maan talouden pystyssä. Maksavat palkat ja sivukulut rehellisesti. Suorastaan esimerkillisesti. Ravintolat vapaasti auki, se on työnantajien toivomus. Oppositio komppaa.

    • Anonyymi

      Ei tehdä meillä tästä mitään spektaakkelia,päästi muuan tyttönen(:)
      Mitä lie tarkoittanut?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe