Suurimmaksi osaksi juuri niistä syistä, että ihmiset ovat noudattaneet hyvin annettuja ohjeita. Mm. käsihygieniaan, turvaetäisyyksiin, ja matkusteluun liittyen.
Näistä kaikista tuleekin meille kaikille kansalaisille täysi napakymppi kaikkiin muihin valtioihin verrattaessa!
Hienoa! Tekisi mieli laittaa kirosana tuon edellisen lauseen eteen. Mutta silti en tee sitä.
Ruotsin valtion tilanne silti, ainakin minua hieman huolestuttaa. Kehitys tartuntatilastojen osalta ei näytä kovin hyvältä.
Olen edelleen sitä mieltä, että Ruotsin valtion, heidän tartuntatautiasiantuntijoiden ohjeistamat valinnat, päätökset, linjat ja strategiat eivät ole olleet, ainakaan kaikilta osin täysin oikeat.
Kuten jo monesti olen tällä palstalla sanonut ja todennut, kesäaika tulee olemaan koronaviruksen leviämisen ja tartuntatapausten suhteen vähäistä, eli minimaalista aikaa.
- Mutta tähän tulee se mutta. - Mikäli ihmiset meidänkin kotimaassa jatkavat edelleenkin sitä matkustelemista ulkomaille, etenkin Aasian, Etelä- Amerikan ja Afrikan maihin päin, niin sitten kaikki kääntyy toisin ja toiseen suuntaan päin tartuntatapausten ja tilastojen kannalta ajateltuna.
Tämä kyseinen virus on jo ennättänyt kenties muuntua ainakin pari kertaa maailmalla kiertäessään.
Itse veikkaan, että mikäli kaikki valtiot alkavat avata omia rajojaan, etenkin matkustelemisen suhteen, ja mikäli ihmiset alkavat taas uudelleen matkustella entiseen malliin, niin tämä koronavirus tulee jatkamaan leviämistään entistä enemmän, ja samaan malliin, nk. se on tähänkin asti tehnyt.
Seuraava tautiaalto tulee noin syyskuun loppupuolella, tai lokakuun loppuun mennessä.
Auringon UV-säteily tosin tappaa kesällä suurimman osan tästä viruksesta. Se on sentään jonkinlainen helpotus!
Coronavirustilanne on juuri nyt Suomessa hyvällä tolalla
3
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Niin se on varmaan hyvällä tasolla, eli ei juurikaan coronaa Suomessa. Tästä Sauli Niinistölle saatte olla vasemmistolaisetkin kiitollisia, mikäli Sanna Marin olisi saanut päättää, tilanne olisi Ruotsiakin pahempi ja kuolleita olisi kymmeniätuhansia.
- Anonyymi
Mutta pitää saada ravintolat auki ja festarit pystyyn.
Ravintolathan pitävät maan talouden pystyssä. Maksavat palkat ja sivukulut rehellisesti. Suorastaan esimerkillisesti. Ravintolat vapaasti auki, se on työnantajien toivomus. Oppositio komppaa. - Anonyymi
Ei tehdä meillä tästä mitään spektaakkelia,päästi muuan tyttönen(:)
Mitä lie tarkoittanut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 213788
- 921881
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa881296Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää1681251- 561129
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.52997Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe187976- 61922
- 42886
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis143849