Uutissuomalaisen toteuttaman gallupin mukaan 52 prosenttia suomalaisista vastustaa ajatusta, jonka mukaan Suomen tulisi olla EU:n rinnalla tukemassa koronasta eniten kärsineitä EU-maita.
Ajatuksen hyväksyy vain 26 prosenttia kyselyyn vastanneista. 22 prosenttia ei osannut sanoa mielipidettään.
Eniten tukia kannattavat alle 30-vuotiaat ja yli 70-vuotiaat, mutta työikäiset ovat niitä vastaan.
Puoluemaailmasta tukia vastustivat vahvimmin perussuomalaisten kannattajat. Myös sdp:n ja kokoomuksen riveissä oli varautuneisuutta koronatukien suhteen.
Vihreiden ja vasemmistoliiton kannattajissa suhtautuminen tukiin on vuorostaan myönteisempää.
Uutissuomalainen haastatteli gallupin yhteydessä kotimaisia politiikan talouden erikoistutkijoita.
Yli puolet vastustaa koronatukia!
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Uutissuomalainen haastatteli gallupin yhteydessä kotimaisia politiikan talouden erikoistutkijoita.
Helsingin yliopiston tutkija Antti Ronkaisen mielestä mielenkiintoisinta kyselytuloksissa on, miten selkeää koronatukien vastustus on kaikissa ikäryhmissä. Nuoret ovat hänen mukaan olleet erittäin EU-myönteisiä, ja kannattaneet päätöksenteon siirtämistä EU:lle.
Turun yliopiston eduskuntatutkimuksen keskuksen erikoistutkija Jenni Karimäki kertoo, että gallup saattaa heijastaa suomalaisten EU:n talouspolitiikkaan suuntautuvaa tervettä kriittisyyttä.
– Tulokset osoittavat, ettei EU-jäsenyyden tai eurojäsenyyden korkea kannatus automaattisesti tarkoita sitä, että kaikille EU:n toimille annettaisiin varaukseton tuki.
Gallup toteutettiin 16.–18. kesäkuuta. Tämä on hyvä osoitus siitä, miksi edustuksellinen demokratia on parempi kuin suora. Edustuksellisessa demokratiassa on suurempi todennäköisyys sille, että päättäjät kuuntelevat asiantuntijoita ja tekevät päätöksiä enemmän järjellä kuin tunteella.
Jos kansa saisi päättää, perussuomalainen kateus voisi olla ajamassa koko eu-aluetta pitkäkestoiseen taantumaan. Tai sitten ei. En minä ole asiantuntija, mutta olettaisin, että tukia pitää olla reilusti, että tästä pompusta selvitään...Kaikki EU.n kannattajat Suomessa ovat Isänmaan Pettureita ! Lisää vain rahaa kaivoon!!! Olin oikeassa ,kun äänestin aikoinaan EU.ta vastaan. Suomen kannalta tilanne vain pahenee !Kanalauma puskee lisää velkarahaa sinne SAATANA! saattepa kommarit ,vihervasurit ja sekundakommarit nähdä ,teitä ei seuraavassa hallituksessa ole!!! Toivottavasti tulee IKL takaisin!!!!
- Anonyymi
EU:n kannatus on noin 74 %.
Suomi tulee osallistumaan tavanomaisen vaatimattomassa roolissa ns. velkaelvytykseen,joka on ainoa keino nousta pandemian suosta.
Siksi sitä EU-vihaajat vastustavat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
EU:n kannatus on noin 74 %.
Suomi tulee osallistumaan tavanomaisen vaatimattomassa roolissa ns. velkaelvytykseen,joka on ainoa keino nousta pandemian suosta.
Siksi sitä EU-vihaajat vastustavat.EU lakkasi olemasta jo hyvän aikaa sitten. Se oli aito eurooppalaisten maiden välinen demokraattinen järjestelmä. Mutta ahneus voitti ja se oli EU:n tuho. Velkaunioni syntyi nopeasti EU:n raunioille. Kansa saattaa kannattaa EU:ta, mutta kestää aikansa, ennen kuin kannattajat huomaavat kannattavansa ruumista.
- Anonyymi
VU:n toimien vastustus on usein sitä luokkaa, että VU:n kannatuslukemat paljastuu jo pelkäksi mainoskikaksi. Eihän kukaan enää usko, että yli 70% kannattaa niin surkeaa valtajärjestelmää. Hyvä suomalaiset! Ei anneta kleptokraattisille kyhäelmille valtaa. Kaikki tolkun ihmiset vastustamaan VU:ia.
- Anonyymi
Nyt kannattaa perustaa lapioteollisuusyritys. Rahalapio tulee ehkä olemaan hittituote.
- Anonyymi
Suomen kannattaa tukea Italiaa muutamalla miljardilla. Itse muutan sinne syksyllä.
- Anonyymi
Yli puolet vastustaa velkaunionia. Pikkuhiljaa alkaa tietoisuus lisääntyä. Suurin osa kannattajista eivät tiedä todellisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181871Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541166Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki75926- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42754