Kauhea hammaslääkärikammo aikuisella

Anonyymi

Onkohan mahdollista aikuisena saada esim jotain 15 minuutin nukutusta sen takia kun täytyis ilmiesesti 1 hammas repiä suusta irti ja on niin kamala kammo että ilman nukutusta varmaan juoksisin samantien sieltä hoitohuoneesta pihalle.

14

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Nukutuksessakin noita tehdään. Se tarvitsee anestesiologin paikalle ja sen suostumuksen. Nukutus on aina vähän vaarallista. Joskus nukutus on pakollista, koska hampaan hoito on älyttömän vaikeaa. Esim viisaudenhampaan irti repiminen.

Tuosta kannattaa kysyä. Voi olla joku muukin vaihtoehto, joka auttaa. Käsittääkseni on hammaslääkäreitä mitkä keskittyy pelkopotilaisiin.

• Anonyymi

Kysy ihmeessä nukutusta. Olen kuullut että tehdään. On lääkäreidenkin tiedossa, että jotkut potilaat pelkäävät niin paljon, että tarvitsevat sen.

• Anonyymi

Rahalla saa mitä vain, myös hampaanpoiston nukutuksessa.

• Anonyymi

Tai sitten ryhdistäydyt ja käsittelet älyttömät pelkosi ja menet hammaslääkäriin ja siinä se koko homma.

• Anonyymi

joop näin toimii aikuine ihminen .

• Anonyymi

Tuo nyt oli kaikkein huonoin neuvo jonka pelkopotilaalle voi antaa.

• Anonyymi

Mulla oli kauhee hammaslääkäri kammo 30-vuotiaana, kertaakaan ei oltu paikattu hammasta aiemmin. Vitkuttelin reiän kaa niin pitkälle (2 Buranaa/pv), että oli tosi pahana. Menin pelkopotilaisiin erikoitustuneelle hammaslääkärärille, joka oli tosi herttainen. Sain pienen määrän rauhoittavaa ja sai homman alulle. Itse menin ekalle käynnille sillä ajatuksella, että haluan nukutuksen.Hammas oli niin pahassa kunnossa, että sitä piti juurihoitaa monta kertaa. Mutta olin päässyt pelostani niin hyvin eroon ammattimaisen hammaslääkärin avulla, että en jatkossa tarvinnut rauhoittavaa enkä edes puudutusta. :) Eli suosittelen kokeilemaan pelkopotilaisiin erikoistunutta hammaslääkäriä.

• Anonyymi

Mä oon ny just 31-vuotias.

Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä oon ny just 31-vuotias.

Aloittaja

Niin ja mulla on viäki maitohammas suussa jossa on ilmeisesti reikä.

ALoittaja

• Anonyymi

Oon ite vetänyt elämäni aikana niin paljon rauhoittavia ja isoja annoksia ettei niistäkään olisi enää mitää apua tuohon pelkoon. Nukutus on ainut vaihtoehto meikäläiselle.

Aloittaja

• Anonyymi
    • Anonyymi

Hoida hampaas ja pese ne ite en oo käynyt hammaslääkärissä 25 vuoteen...

• Anonyymi

Nukutus on ihan jees. Et oo ainut, ja hammaslääkärikin on lääkäri , ja tietää nää lääkekoukut.

• Anonyymi

Nukutus yleensä maksaa maltaita. Hassua, että hampaan poisto ei tunnu miltään puudutuksen ansiosta, ainoastaan pieni 'rutina' tuntuu, varsinkin kun viisaudenhampaita poistetaan. Enemmän pelkään sitä ihanaa poraa niine ihanine äänineen. Kerran nuoruudessa puudutus ei ollutkaan vaikuttanut tarpeeksi, ja vihlaisi tosi pahasti. Jäi hammaslääkärikammo mitä tulee reiän poraamiseen. Nyt viime kerralla poistettiin viisaudenhammas ja pyysin jo etukäteen sitten kunnolla puudutusta ja ymmärtäväinen ja empaattinen hammaslääkäri sitä laittoi. Mutta reiät- vieläkin se vihlomiskokemus jäi mieleen. Onneksi olen hoitanut hampaitani mielestäni hyvin joten reikiä nolla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      89
      4600
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3133
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3125
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      403
      2202
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      231
      1348
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      67
      1097
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1084
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      112
      999
    Aihe