Kauhea hammaslääkärikammo aikuisella

Anonyymi

Onkohan mahdollista aikuisena saada esim jotain 15 minuutin nukutusta sen takia kun täytyis ilmiesesti 1 hammas repiä suusta irti ja on niin kamala kammo että ilman nukutusta varmaan juoksisin samantien sieltä hoitohuoneesta pihalle.

14

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nukutuksessakin noita tehdään. Se tarvitsee anestesiologin paikalle ja sen suostumuksen. Nukutus on aina vähän vaarallista. Joskus nukutus on pakollista, koska hampaan hoito on älyttömän vaikeaa. Esim viisaudenhampaan irti repiminen.

      Tuosta kannattaa kysyä. Voi olla joku muukin vaihtoehto, joka auttaa. Käsittääkseni on hammaslääkäreitä mitkä keskittyy pelkopotilaisiin.

      • Anonyymi

        Kysy ihmeessä nukutusta. Olen kuullut että tehdään. On lääkäreidenkin tiedossa, että jotkut potilaat pelkäävät niin paljon, että tarvitsevat sen.


    • Anonyymi

      Rahalla saa mitä vain, myös hampaanpoiston nukutuksessa.

    • Anonyymi

      Tai sitten ryhdistäydyt ja käsittelet älyttömät pelkosi ja menet hammaslääkäriin ja siinä se koko homma.

      • Anonyymi

        joop näin toimii aikuine ihminen .


      • Anonyymi

        Tuo nyt oli kaikkein huonoin neuvo jonka pelkopotilaalle voi antaa.


    • Anonyymi

      Mulla oli kauhee hammaslääkäri kammo 30-vuotiaana, kertaakaan ei oltu paikattu hammasta aiemmin. Vitkuttelin reiän kaa niin pitkälle (2 Buranaa/pv), että oli tosi pahana. Menin pelkopotilaisiin erikoitustuneelle hammaslääkärärille, joka oli tosi herttainen. Sain pienen määrän rauhoittavaa ja sai homman alulle. Itse menin ekalle käynnille sillä ajatuksella, että haluan nukutuksen.Hammas oli niin pahassa kunnossa, että sitä piti juurihoitaa monta kertaa. Mutta olin päässyt pelostani niin hyvin eroon ammattimaisen hammaslääkärin avulla, että en jatkossa tarvinnut rauhoittavaa enkä edes puudutusta. :) Eli suosittelen kokeilemaan pelkopotilaisiin erikoistunutta hammaslääkäriä.

      • Anonyymi

        Mä oon ny just 31-vuotias.

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon ny just 31-vuotias.

        Aloittaja

        Niin ja mulla on viäki maitohammas suussa jossa on ilmeisesti reikä.

        ALoittaja


      • Anonyymi

        Oon ite vetänyt elämäni aikana niin paljon rauhoittavia ja isoja annoksia ettei niistäkään olisi enää mitää apua tuohon pelkoon. Nukutus on ainut vaihtoehto meikäläiselle.

        Aloittaja


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Hoida hampaas ja pese ne ite en oo käynyt hammaslääkärissä 25 vuoteen...

      • Anonyymi

        Nukutus on ihan jees. Et oo ainut, ja hammaslääkärikin on lääkäri , ja tietää nää lääkekoukut.


    • Anonyymi

      Nukutus yleensä maksaa maltaita. Hassua, että hampaan poisto ei tunnu miltään puudutuksen ansiosta, ainoastaan pieni 'rutina' tuntuu, varsinkin kun viisaudenhampaita poistetaan. Enemmän pelkään sitä ihanaa poraa niine ihanine äänineen. Kerran nuoruudessa puudutus ei ollutkaan vaikuttanut tarpeeksi, ja vihlaisi tosi pahasti. Jäi hammaslääkärikammo mitä tulee reiän poraamiseen. Nyt viime kerralla poistettiin viisaudenhammas ja pyysin jo etukäteen sitten kunnolla puudutusta ja ymmärtäväinen ja empaattinen hammaslääkäri sitä laittoi. Mutta reiät- vieläkin se vihlomiskokemus jäi mieleen. Onneksi olen hoitanut hampaitani mielestäni hyvin joten reikiä nolla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe