Jeesuskin on syyllinen!

Anonyymi

Black Lives Matter -liikkeen johtohenkilö, Shaun King, esittää vaatimuksen, että valkoista Jeesusta esittävät kuvat, ikonit ja patsaat tulee repiä ja kaataa. Tunnetun BLM-johtajan mukaan valkoinen Jeesus Kristus on "valkoisen ylivallan symboli".

Tässä taas esimerkki siitä miten rasistisesti valkoisia kohdellaan.

22

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö tuo valkoisten vihaaminen ole rasismia?

      • Anonyymi

        No ei kai nyt sitten ole!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei kai nyt sitten ole!

        Miksei muka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei muka?

        Onhan se vaan eri kivaa olla trolli ja vastatata itselleen. Mitäh muka rasisticotico?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se vaan eri kivaa olla trolli ja vastatata itselleen. Mitäh muka rasisticotico?

        Eiköhän nuo neljä ensimmäistä viestiä tosiaan olleet tasan yhdellä sotulla kirjoitettuja. 😁


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Eiköhän nuo neljä ensimmäistä viestiä tosiaan olleet tasan yhdellä sotulla kirjoitettuja. 😁

        Eivät ole. Etkö osaakaan katsoa ID:tä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ole. Etkö osaakaan katsoa ID:tä?

        Tokihan minä älykkään suunnittelun (ID) aatteen tunnen.


      • Anonyymi

        Vasemmiston, mustien ja juutalaisten mukaan "parempaa rasismia".


    • 13 prosentin vähemmistön hallitsevaan enemmistöön kohdistama rasismi olisi kyllä harvinaisen toivoton yritys. 😃

      Keharimaissa on kyllä tapahtunut useinkin, että vähemmistö on sortanut enemmistöä hallitsemansa armeijan avulla. Suuri enemmistö USA:n sotavoimien keraalikunnasta ja upseeristosta on kuitenkin valkoisia, joten huolesi, Antsu, on harvinaisen turha.

      Sinänsä pidän tuollaisia valkoiseen Jeesukseen kohdostuvia vaatimuksia typerinä, tehkööt sitten kuvia mustasta Jessestä jos niin haluavat. Sehän on kai selvää, että jonkin värinen Jeesuskin oli, eikä todennäköisesti mikään musta eikä täysin valkoinenkaan vaan hiukkasen rusahtava. Eikä kameleontti, joka on eri yhteyksissä erivärinen.

      • Täällä arjalaistrolli on yrittänyt reaktiota synnyttää jo aiemmin aamusta, otsikolla:
        "Valkoiset Jeesus patsaat on revittävä alas!"

        Trollin aivokemian tuotos jatkui näin lahjakkaana:

        "Eikö tuo ole sitä rasismia?"

        "Ilmeisesti myös Jumala, joka elää valkeudessa, tulee tuhota?"

        Otsikko sinänsä on absurdiussaan kiinnostava. Jos Jeesuspatsas on vaikka lokinlöräyksessä, kuten patsaiden päät tahtoo olla, onko se silloin valkoinen?

        Sinänsä voisi pohtia myls trollin motiiveja, mutta nehän jo tiedetään.


      • Anonyymi

        "Sinänsä pidän tuollaisia valkoiseen Jeesukseen kohdostuvia vaatimuksia typerinä, tehkööt sitten kuvia mustasta Jessestä jos niin haluavat"

        Pointti onkin se, että valkoista Jeesusta on myyty vuosisatojen ajan ympäri maailmaa totuutena. ainoana oikeana.






        Pointtihan on se, että valkoista sinisilmäistä Jeesusta on myyty ympäri maailmaa vuosisatojen ajan. Ja jos joku olisi uskaltanut maalata mustan Jeesuksen, niin hän olisi takuuvarmasti päätynyt kirkon kiroihin.

        Lähetystyön ongelma takavuosina oli, että että kristinuskoon kääntyneet joutuivat luopumaan omasta kulttuuristaan ja jopa syntymässä saadusta nimestäänkin. Ja omaksumaan uskon mukana itselleen vieraan kulttuurin kuvaston. Se ei ole evankeliumin julistamista, vaan kulttuuri-imperialismia.

        Näistä virheistä on toki myöhemmin opittu. Nykypäivän lähetystyö on jotain aivan muuta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sinänsä pidän tuollaisia valkoiseen Jeesukseen kohdostuvia vaatimuksia typerinä, tehkööt sitten kuvia mustasta Jessestä jos niin haluavat"

        Pointti onkin se, että valkoista Jeesusta on myyty vuosisatojen ajan ympäri maailmaa totuutena. ainoana oikeana.






        Pointtihan on se, että valkoista sinisilmäistä Jeesusta on myyty ympäri maailmaa vuosisatojen ajan. Ja jos joku olisi uskaltanut maalata mustan Jeesuksen, niin hän olisi takuuvarmasti päätynyt kirkon kiroihin.

        Lähetystyön ongelma takavuosina oli, että että kristinuskoon kääntyneet joutuivat luopumaan omasta kulttuuristaan ja jopa syntymässä saadusta nimestäänkin. Ja omaksumaan uskon mukana itselleen vieraan kulttuurin kuvaston. Se ei ole evankeliumin julistamista, vaan kulttuuri-imperialismia.

        Näistä virheistä on toki myöhemmin opittu. Nykypäivän lähetystyö on jotain aivan muuta.

        >Lähetystyön ongelma takavuosina oli, että että kristinuskoon kääntyneet joutuivat luopumaan omasta kulttuuristaan ja jopa syntymässä saadusta nimestäänkin. Ja omaksumaan uskon mukana itselleen vieraan kulttuurin kuvaston. Se ei ole evankeliumin julistamista, vaan kulttuuri-imperialismia.

        Viime ja edellisellä vuosikymmenellä melkoinen joukko kovia juoksijoita muutti Afrikasta rikkaisiin öljymaihin edustamaan niitä hyvällä palkalla. Samalla heidän (useimmiten kenialainen) nimensä muuttui arabialaiseksi. Kulttuuri-imperialismia sekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sinänsä pidän tuollaisia valkoiseen Jeesukseen kohdostuvia vaatimuksia typerinä, tehkööt sitten kuvia mustasta Jessestä jos niin haluavat"

        Pointti onkin se, että valkoista Jeesusta on myyty vuosisatojen ajan ympäri maailmaa totuutena. ainoana oikeana.






        Pointtihan on se, että valkoista sinisilmäistä Jeesusta on myyty ympäri maailmaa vuosisatojen ajan. Ja jos joku olisi uskaltanut maalata mustan Jeesuksen, niin hän olisi takuuvarmasti päätynyt kirkon kiroihin.

        Lähetystyön ongelma takavuosina oli, että että kristinuskoon kääntyneet joutuivat luopumaan omasta kulttuuristaan ja jopa syntymässä saadusta nimestäänkin. Ja omaksumaan uskon mukana itselleen vieraan kulttuurin kuvaston. Se ei ole evankeliumin julistamista, vaan kulttuuri-imperialismia.

        Näistä virheistä on toki myöhemmin opittu. Nykypäivän lähetystyö on jotain aivan muuta.

        Et ymmärrä uskosta yhtään mitään.
        Olet ilmeiseti maolainen.


    • Anonyymi

      Kaikkien tulisi tietää että Jeesus oli ruskea!
      Ei valkoinen, ei musta, ei keltainen.
      Lähi-idän ihmiset, miehet ovat karvaisia tummia äijänköriläitä.
      Tosin siihen aikaan noin 130cm kai keskimäärin aikuisina.
      Olen vain uskonnoton ja silti MINULLA,, on todennäköisesti oikeaan osuva kuvaus mahdollisesta Jeesuksen ulkonäöstä.
      Heh.

      • Anonyymi

        Jotkut vanhimmista Kristuksen kuvista esittävät hänen ihonsa tummaksi ja oliivinväriseksi Välimeren maiden ihmisten ihoksi, mutta niitä on vähän.

        Jeesuksen kuvaaminen kirkkotaiteessa vaaleahkoksi ja sinisilmäiseksi on länsimaista kulttuuri-imperialismia ja rasismia. Se vahvistaa käsitystä kristinuskosta valkoisen miehen ja valloittajien uskontona. Eurooppalaiset "kristityt" veivät noin 20 miljoonaa afrikkalaista orjiksi uuteen maailmaan 1500–1800-luvuilla. Lähetystyössä oli pitkään rasistisia elementtejä.

        Ongelmasta on keskusteltu koko 1900-luvun ajan. Värilliset teologit ovat todenneet, että Jeesuksen kuvaaminen valkoihoisena eurooppalaisena on paitsi historiallisesti virheellistä, myös syvästi vieraannuttavaa ei-eurooppalaisille.


    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus kuvissa tulee esittää konkkanokkaisena, tummasilmäisenä köriläänä, kuten useimmat juutalaiset ovatkin.

      • Anonyymi

        Paitsi että Jeesus ei ollut tuon näköinen.

        Hän oli lähinnä juuri sen näköinen, kuin vanhoissa kuvissa ja ikoneissa on kuvattu, vaikkakin myöhemmin Room.kat.kirkon taidemaalari ottikin maalatessaan malliksi Cecare Borgian, erään paavin pojan. Siksi, että hän lähinnä muistutti historiallista Jeesusta.

        Juuri Jeesuksen, juutalaisiin nähden normaalia suuremman pituuden, punertavanruskea-hiuksisuuden ja sinisten silmien vuoksi Hänen pilkattiin olleen (valkoisen, eurooppalaisen) roomalaisen sotilaan poika. Tämä on historiallinen totuus alkuperäisestä Jeesuksesta.

        Blm-mustien kaikki propaganda perustuu valheisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että Jeesus ei ollut tuon näköinen.

        Hän oli lähinnä juuri sen näköinen, kuin vanhoissa kuvissa ja ikoneissa on kuvattu, vaikkakin myöhemmin Room.kat.kirkon taidemaalari ottikin maalatessaan malliksi Cecare Borgian, erään paavin pojan. Siksi, että hän lähinnä muistutti historiallista Jeesusta.

        Juuri Jeesuksen, juutalaisiin nähden normaalia suuremman pituuden, punertavanruskea-hiuksisuuden ja sinisten silmien vuoksi Hänen pilkattiin olleen (valkoisen, eurooppalaisen) roomalaisen sotilaan poika. Tämä on historiallinen totuus alkuperäisestä Jeesuksesta.

        Blm-mustien kaikki propaganda perustuu valheisiin.

        >> Tämä on historiallinen totuus alkuperäisestä Jeesuksesta.

        Uskomus perustuu vilkkaaseen mielikuvitukseen ja hyväuskoisuuteen.
        Edes Jeesuksen historiallisuudesta ei ole täyttä varmuutta.


    • Anonyymi

      Eikö niille riitä, siis BLM:n johtajille, että Juudas oli mustaihoinen.

    • Anonyymi

      Miksi jeesus käytti korkokenkiä.

    • Anonyymi

      Pitäisikö ottaa maahan muutama 100.000 Kongon demokraattia ja katsoo alkaako Hutui Tutsi meininki.

    • Anonyymi

      Linkissä on tutkijoiden kuva siitä, miltä ajanlaskun alun juutalainen näytti.
      https://yle.fi/uutiset/3-8529376

      Jostain syystä jos Jeesus kuvataan selvästi tätä vaaleammaksi, niin se on vain "tulkinta", mutta jos Jeesus kuvattaisiin selvästi tätä tummemmaksi, niin se lähentelisi rienausta. Olisi mielenkiintoista kuulla mikä olisi reaktio jos jossain kirkossa tms Aatami ja Eeva kuvattaisiin mustaihoisena?

      Sehän olisi perusteltua, koska ihmiskunta on alunperin ollut musta. Kalpeneminen alkoi risteytymisestä neandertalin kanssa ja kiihtyi vasta maanviljelyn keksimisen jälkeen. Tarkoittaako muuten se, että ihmiskunta oli alunperin tummaihoinen ja ihminen luotiin Jumalan kuvaksi sitä, että myös Jumala on musta?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe