Mittaliuskojen määrä?

Anonyymi

Minkä verran te muut saatte mittaliuskoja verensokerimittariinne?
Sairastan kakkostyypin diabetesta ja aiemmin asuin pikkupaikkakunnalla ja sain uuden mittarin viime vuonna ja useamman paketin lansetteja ja liuskoja. Sanottiin myös, että ilmoittele, kun haluat lisää.
Alkuvuodesta muutimme Vantaalle ja täältä sain vastauksen, että kakkostyypin diabeetikko saa yhden paketin eli 50 mittaliuskaa vuodessa 😳
No höh, mullakin lisätty tablettilääkitystä pariin otteeseen muutamassa kuukaudessa ja sokrut ei ole edelleenkään kohdillaan. Joten mihin tuo 50 kappaletta riittää???
Onko kenelläkään tietoa mistä noita liuskoja voisi saada halvemmalla?

23

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Olis suotavaa mitata mitä ruoka vaikuttaa ja miten lääkkeet joten kaipaisin jatkuvaa mittausta."

        Mutta eihän se käy koska silloin saamasi ravintoohjeet osoittautuvat olevan täysin umpimetsästä.
        SE on niin että kun et onnistu tilaasi parantamaan täysin älyttömillä ravintoneuvoilla niin vika on sinussa.


    • Anonyymi

      Minulle olisi 50 tikkua riittänyt 5 päiväksi alussa kun halusin tietää enkä uskoa diabetesliiton selittelyjä.
      Mittasin 10 kertaa vuorokaudessa parin kuukauden ajan ja seurasin LCHF:n vaikutusta.
      Pillerit jäi syömättä ja ovat puynett kuvasta poissa jo yli 10 vuotta.

      50 tikkua vuodessa on pelkkää lääketehtaiden suojelua.

      • Anonyymi

        PARI KUUKAUTTA!!!???
        Tähän asti olet väittänyt että sokerin vaihtaminen rasvaan tehoaa heti. Kolme päivää, viikko korkeintaan. Ja 3 liuskaa viikossa olisi riittänyt ihan hyvin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        PARI KUUKAUTTA!!!???
        Tähän asti olet väittänyt että sokerin vaihtaminen rasvaan tehoaa heti. Kolme päivää, viikko korkeintaan. Ja 3 liuskaa viikossa olisi riittänyt ihan hyvin.

        Johtunee siitä että laihtuminen vie aikasa... .


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Johtunee siitä että laihtuminen vie aikasa... .

        Mulla alako tippumaan liukkaasti enkä mikään pullukka ole koskaan ollut. Verenpaine laski hetkessä 200 >140.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        PARI KUUKAUTTA!!!???
        Tähän asti olet väittänyt että sokerin vaihtaminen rasvaan tehoaa heti. Kolme päivää, viikko korkeintaan. Ja 3 liuskaa viikossa olisi riittänyt ihan hyvin.

        "PARI KUUKAUTTA!!!???
        Tähän asti olet väittänyt että sokerin vaihtaminen rasvaan tehoaa heti. Kolme päivää, viikko korkeintaan. Ja 3 liuskaa viikossa olisi riittänyt ihan hyvin."

        Joten tänä päivänä tiedän mitä syödä ja kuinka se vaikuttaa duabetekseeni. Tiedän myös että diabeetikolle ei käy se ravinto mitä esim. Diabetesliitto ja suurin osa lääkäåreistä tuputtaa.

        Tiedätkö sinä????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "PARI KUUKAUTTA!!!???
        Tähän asti olet väittänyt että sokerin vaihtaminen rasvaan tehoaa heti. Kolme päivää, viikko korkeintaan. Ja 3 liuskaa viikossa olisi riittänyt ihan hyvin."

        Joten tänä päivänä tiedän mitä syödä ja kuinka se vaikuttaa duabetekseeni. Tiedän myös että diabeetikolle ei käy se ravinto mitä esim. Diabetesliitto ja suurin osa lääkäåreistä tuputtaa.

        Tiedätkö sinä????

        Oletko koskaan, siis koskaan, nähnyt sokerikoomassa olevaa ihmistä? Tai nähnyt miten hypoglykemia saattaa ihmisen tajuttomaksi ja antanut glukagonipistosta? Minä olen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan, siis koskaan, nähnyt sokerikoomassa olevaa ihmistä? Tai nähnyt miten hypoglykemia saattaa ihmisen tajuttomaksi ja antanut glukagonipistosta? Minä olen.

        "Oletko koskaan, siis koskaan, nähnyt sokerikoomassa olevaa ihmistä? "

        En mutta vaikuttaa vahvasti siltä että olen jälleen jöytänyt yhden joka ei ymmärrä mitä lukeee tai mitä kirjoittaa.


    • Diabeteskauppa taitaa olla halvin Suomessa mutta kun tablettihoitoisena et voi vaikuttaa lääkitykseen ja pitkä sokeri kertoo tarkemmin hoidon onnistumisesta kuin yksittäiset mittaukset niin en kyllä itse noihin laittaisi rahaa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Määrä on liian vähän.
        Eikö olisi mahdollista että saisit FreeStyle Libre-glukoosin seuranta laitteen."

        Niin kauan kun Diabetesliitto ei laske D2:sta sairaudeksi niin et saa mitää mistä voisit oppia jotain.


      • Anonyymi

        Tollaisen minä haluaisin jotta näkkee puhuuko HPV totta vai onko kaurapuuro se oikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tollaisen minä haluaisin jotta näkkee puhuuko HPV totta vai onko kaurapuuro se oikea.

        "Tollaisen minä haluaisin jotta näkkee puhuuko HPV totta vai onko kaurapuuro se oikea."

        hoopovee ei tee muuta kuin valehtelee täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tollaisen minä haluaisin jotta näkkee puhuuko HPV totta vai onko kaurapuuro se oikea.

        "Tollaisen minä haluaisin jotta näkkee puhuuko HPV totta vai onko kaurapuuro se oikea."

        Oikea? mihin tai miten??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tollaisen minä haluaisin jotta näkkee puhuuko HPV totta vai onko kaurapuuro se oikea."

        Oikea? mihin tai miten??

        Insuliinilla hoitoiset potilaat saavat näitä mitta välineitä mielinmäärin. Oikein se on, mutta tabletti porukka ei. Niin olisko hauska tietää mitä apetta meitin tauti kestää. Sehän saadaan seleville vain mittaamalla. Sit ku saamme käsityksen siitä miten palijon sitä kuitupitoista puuroon niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Määrä on liian vähän.
        Eikö olisi mahdollista että saisit FreeStyle Libre-glukoosin seuranta laitteen."

        Niin kauan kun Diabetesliitto ei laske D2:sta sairaudeksi niin et saa mitää mistä voisit oppia jotain.

        Ei mitään mahdollisuuksia!

        Noita seurantalaitteita myönnetään vain vaikeahoitoisille diabeetikoille, tai jos tavanomainen liuskamittaus ei onnistu vaivatta. Jos ei saa tavallisia mittausliuskojakaan kuin 1 kpl / viikko mitoituksella, niin tuollaista kallista mittausjärjestelmää ei varmaankaan saa.

        Aika moni kunta noudattaa tiukasti diabeteksen käypähoito-ohjetta ja pillerilääkityksellä mittausliuskoja annetaan 0-12 kpl / viikossa yksilöllisen tarpeen perusteella. Ehkäpä tuossa aloittajan tapauksessa pitäisi antaa enemmän jos on jouduttu säätämään lääkitystä eikä silti ole päästy tyydyttävään tulokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insuliinilla hoitoiset potilaat saavat näitä mitta välineitä mielinmäärin. Oikein se on, mutta tabletti porukka ei. Niin olisko hauska tietää mitä apetta meitin tauti kestää. Sehän saadaan seleville vain mittaamalla. Sit ku saamme käsityksen siitä miten palijon sitä kuitupitoista puuroon niin

        "Niin olisko hauska tietää mitä apetta meitin tauti kestää. Sehän saadaan seleville vain mittaamalla. Sit ku saamme käsityksen siitä miten palijon sitä kuitupitoista puuroon niin"

        ?????????

        kysy niin selitän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään mahdollisuuksia!

        Noita seurantalaitteita myönnetään vain vaikeahoitoisille diabeetikoille, tai jos tavanomainen liuskamittaus ei onnistu vaivatta. Jos ei saa tavallisia mittausliuskojakaan kuin 1 kpl / viikko mitoituksella, niin tuollaista kallista mittausjärjestelmää ei varmaankaan saa.

        Aika moni kunta noudattaa tiukasti diabeteksen käypähoito-ohjetta ja pillerilääkityksellä mittausliuskoja annetaan 0-12 kpl / viikossa yksilöllisen tarpeen perusteella. Ehkäpä tuossa aloittajan tapauksessa pitäisi antaa enemmän jos on jouduttu säätämään lääkitystä eikä silti ole päästy tyydyttävään tulokseen.

        " Ehkäpä tuossa aloittajan tapauksessa pitäisi antaa enemmän jos on jouduttu säätämään lääkitystä eikä silti ole päästy tyydyttävään tulokseen."

        Voi hyvä luoja, diabetestieto ei voi olla enää enemmän metsässä kuin tässä ketjussa.

        kysy niin selitän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insuliinilla hoitoiset potilaat saavat näitä mitta välineitä mielinmäärin. Oikein se on, mutta tabletti porukka ei. Niin olisko hauska tietää mitä apetta meitin tauti kestää. Sehän saadaan seleville vain mittaamalla. Sit ku saamme käsityksen siitä miten palijon sitä kuitupitoista puuroon niin

        Ei niitä saa mielinmäärin. Käypähoitosuosituksen mukainen vähimmäismäärä liuskoja on monipistoshoidossa 56 kpl/viikko (8/pvä). Jos hoitomuoto on sellainen ettei se altista hypoglykemialle, liuskatarve on yksilöllinen, 0-12 kpl/vko. Tablettihoito yksinään ei aiheuta hypoglykemioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä saa mielinmäärin. Käypähoitosuosituksen mukainen vähimmäismäärä liuskoja on monipistoshoidossa 56 kpl/viikko (8/pvä). Jos hoitomuoto on sellainen ettei se altista hypoglykemialle, liuskatarve on yksilöllinen, 0-12 kpl/vko. Tablettihoito yksinään ei aiheuta hypoglykemioita.

        "Jos hoitomuoto on sellainen ettei se altista hypoglykemialle, liuskatarve on yksilöllinen, 0-12 kpl/vko. "

        Täysin riittämätön määrä uudelle diabeetikolle. Mutta onhan se hyväksi lääkkeiden valmistajille koska lääkintätarve tulee vaan nousemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Insuliinilla hoitoiset potilaat saavat näitä mitta välineitä mielinmäärin. Oikein se on, mutta tabletti porukka ei. Niin olisko hauska tietää mitä apetta meitin tauti kestää. Sehän saadaan seleville vain mittaamalla. Sit ku saamme käsityksen siitä miten palijon sitä kuitupitoista puuroon niin

        Niin että mitä sinä niillä mittaustuloksilla tekisit? Kirjoittaisit vihkoon ja esittelisit sukulaisille? Muuta virkaa niillä ei ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin että mitä sinä niillä mittaustuloksilla tekisit? Kirjoittaisit vihkoon ja esittelisit sukulaisille? Muuta virkaa niillä ei ole.

        Vouhkata keskustelupalstoilla että kaurapuuro nostaa verensokeria ja lihottaa? Tähänhän nämä karppaajat liuskoja käyttävät.


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4082
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2358
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2066
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      97
      1725
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      12
      1348
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1272
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe