Jokohan olisi aika herätä??
Tämä on suuri ja merkityksellinen tutkimusraportti:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0735109720356874
Yhteenvetona:
"Täysrasvaiset meijerituotteet, prosessoimaton liha, kananmunat ja tumma suklaa (korkea kaakaopitoisuus) ovat kaikki elintarvikkeita joissa on runsaasti tyydyttynyttä rasvaa eivätkä ole millään tavalla yhdistettävissä suurempaan sydän- ja verisuonisairauksien vaaraan. Kun on käyty läpi kaikki löytyvä tutkimusmateriaali niin selviää että kyseisten elintarvikkeiden rajoittamiselle ei löydy mitään tukea."
Tekisikö mieli tietää??
11
102
Vastaukset
Tuo on katsaus eikä tutkimusraportti. Se käsittelee normaalia tyydyttyneen rasvan saantia eikä suinkaan sianrasvakarppausta. Normaali tyydyttyneen rasvan saanti on alle noin 12E% PURE-tutkimuksen mukaan johon tuo katsaus perustuu. Tuon katsauksen mukaan pienin kuolleisuus saavutetaan dieetillä, jossa on runsaasti proteiinia ja kertatyydyttymätöntä rasvaa sekä maltillisesti tärkkelystä sekä monityydyttymätöntä rasvaa. Tyydyttynyttä rasvaa ei siis suositella laisinkaan vaikka se ei normaaleissa määrissä lisääkään sydäntautikuolemia. Reilusti normaalia suurempi tyydyttyneen rasvan saanti sitten lisää kuolleisuutta tuon katsauksen mukaan.
Diabeteksen kanssa tuolla katsauksella ei ole mitään tekemistä.- Anonyymi
hoopovee
sinulla kai täytyy vääntää rautalangasta:
Diabeetikolle erittäin tarpeellista tietoa niin että voi rauhassa valita diabeetikolle sopivan elämäntavan
muu sepustuksesi ei ansaitse kommentointia kun näyttää menevän taas pahasti yli hilseen.
- Anonyymi
"Suuri ja merkityksellinen" meijeri- ja lihanjalostusteollisuuden tilaama raportti jossa etukäteen päätetyille tuloksille yritetään saada vahvistusta.
- Anonyymi
Hei!
Olen mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua erilaisista ravitsemusvaihtoehdoista ...
Olen aikoinani tiukasti aloittanut karppuksen syömällä voita, pekonia, rasvaisia juustoja jne. Kokeilin tätä kahteen kertaan muutaman viikon ajan. Vatsani tuli kuitenkin niin kipeäksi, että oli pakko lopettaa ko. ravinnon syönti. Paino toki laski, mutta vatsakipu oli todella hirvittävä ☹
Nykyään syön ihan normi sekaravintoa, kalaa, kanaa, lihaa, vihanneksia, juureksia, marjoja ym. välttäen runsaita määriä tyydyttyneitä rasvoja. Vatsakin voi hyvin 😊
Kukin syököön miten haluaa ja siitä seuraukset ihan itse kantaa...
Ps. olen normaalipainoinen, normisti liikkuva, hyvinvoiva kaikkien sairauksieni kanssa, kakkostyypin diabetesta sairastava keski-ikäinen nainen.- Anonyymi
"Olen aikoinani tiukasti aloittanut karppuksen syömällä voita, pekonia, rasvaisia juustoja jne. Kokeilin tätä kahteen kertaan muutaman viikon ajan. Vatsani tuli kuitenkin niin kipeäksi, että oli pakko lopettaa ko. ravinnon syönti"
Teitä kokeilijoita piisaa muuta tuliko tehtyä oikein???
No, ehkä se on mukavampaa ja turvallisempaa nousevalla lääkinnällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Olen aikoinani tiukasti aloittanut karppuksen syömällä voita, pekonia, rasvaisia juustoja jne. Kokeilin tätä kahteen kertaan muutaman viikon ajan. Vatsani tuli kuitenkin niin kipeäksi, että oli pakko lopettaa ko. ravinnon syönti"
Teitä kokeilijoita piisaa muuta tuliko tehtyä oikein???
No, ehkä se on mukavampaa ja turvallisempaa nousevalla lääkinnällä.Tuli tehtyä oikein, hän tuli järkiinsä ja lopetti ruokavalion joka ei hänelle sopinut. Ei vatsakivuista ole pakko kärsiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuli tehtyä oikein, hän tuli järkiinsä ja lopetti ruokavalion joka ei hänelle sopinut. Ei vatsakivuista ole pakko kärsiä.
"Tuli tehtyä oikein, hän tuli järkiinsä ja lopetti ruokavalion joka ei hänelle sopinut. Ei vatsakivuista ole pakko kärsiä."
VHH:ta THL:n malliin????
Oletko koskaan kuullut ylimenoilmiöistä??? Niitäkin on ja jos ei tiedä mitä tekee niin ehkä ne vaan pahenee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuli tehtyä oikein, hän tuli järkiinsä ja lopetti ruokavalion joka ei hänelle sopinut. Ei vatsakivuista ole pakko kärsiä."
VHH:ta THL:n malliin????
Oletko koskaan kuullut ylimenoilmiöistä??? Niitäkin on ja jos ei tiedä mitä tekee niin ehkä ne vaan pahenee."Oletko koskaan kuullut ylimenoilmiöistä??? Niitäkin on ja jos ei tiedä mitä tekee niin ehkä ne vaan pahenee."
Olet kyllä "loistava" esimerkki siitä mitä tapahtuu kun se ylimenoilmiö ei menekkään ohi vaan jää päälle ja pahenee. Kirjoitat olleesi HFD:llä toistakymmentä vuotta mutta vieläkin sinun täytyy purkaa pahaa oloasi tänne päivittäin.
Olet ikuisesti kateellinen niille jotka laihtuvat vähärasvaisella sekaruoalla ja sen jälkeen pysyvät hoikkina, terveinä ja hyväntuulisina. - Anonyymi
"kuinkas se nyt ohimenoilmiö jäisi päälle????"
Miksi kysyt tuollaista? Sinullehan se on jäänyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kysyt tuollaista? Sinullehan se on jäänyt."kuinkas se nyt ohimenoilmiö jäisi päälle????"
Miksi kysyt tuollaista? Sinullehan se on jäänyt.
Tyypillistä kirkonkylän kioskin mopedistilta kun turhautuu kun bensarahat on loppu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kysyt tuollaista? Sinullehan se on jäänyt.
Tyypillistä kirkonkylän kioskin mopedistilta kun turhautuu kun bensarahat on loppu.Eikös se Warkaus ole nykyisin kaupunki?
Miksi sinä vielä kirkonkylää muistelet?
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1141986- 811254
- 421075
Pyhäjärvi -kuntaliiton LISTALLA - ajautuu kriisikunnaksi
”Vaaravyöhykkeessä” Kuntaliiton erityisasiantuntija Olli Riikonen nostaa esille Punakallion listalta todennäköisistä kri145874Vieläkään nainen ei mitään tunnistettavaa sinusta
ei minusta, ei meistä, eikä meidän historiasta. Voisit kyllä kirjoittaa jotain spesifistä mitä meidän välillä on tapahtu71817Miten menee omasta mielestä?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f6e1e5b9-dd40-4eaf-ac96-036894307db5 Listan kärjessä Ähtäri27782Nainen, olet minun makuuni joka suhteessa
Siksi tämä on mennyt niin vaikeaksi, ja ei tahdo ajatukset millään pysyä arjessa, vaan ne karkaa koko ajan unelmiin sinu22731Jos en enää
sinua näkisi, tekisinkö jotain toisin? Kertoisinko sinulle kaiken? Sen miten paljon minulle merkitset ja kuinka kaipaan36712Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden
Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i49710Ei mene kauaa että kaikki vedätykset
Selviää.. Moni täältä on syytteessä.. Mahdollisesti palsta menee kiinni.. Tällä hetkellä jokainen viesti kiertää sup56669