Hämmästyttää, kummastuttaa

Sapriina

Mulla on noin yli vuoden ikäinen kiinankellosammakkopariskunta! Mietin vaan, että koska kyseinen laji on sukukypsä? Miten erotan koiraan ja naaraan toisistaan varmasti? Millaisissa olosuhteissa ne lisääntyvät?

Jos joku osaisi vastata näihin kysymyksiin, olisin erittäin kiitollinen! Olen herpiltä tiukannut nämä kysymykset moneen otteeseen...ei vastausta! Eläinkaupoista en saa vastausta.. enkä oikein tahdo niihin edes luottaa (kokemusten pohjalta).

Myös kaikki informaatio olisi tervetullutta! Tahdon oikesti tietää näistä kiehtovista otuksista edes jotain olennaista!

KIITOS etukäteen!

3

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sapriina

      Siis kummallakaan ei ole kutukyhmyjä...vielä...en tiedä koska sellaisten pitäisi näkyä? Toinen kuitenkin käyttäytyy naarasmaisesti ja toinen koirasmaisesti. Toinen on innokas parittelija ja haukkuu. Toinen on suostuvainen ja purisee, haukkuu myös välillä.

      • Joonas@Sammakkolampi

        Miltä matelijalta tai sammakkoeläimeltä vastausta tiukkasit? (Sana herppihän tarkoittaa nimenomaan sammakkoeläintä tai matelijaa). Ja toisaalta ei ihme ettet saanut vastausta, eiväthän eläimet osaa puhua! ;)

        Oletko nähnyt keskustelun Herppi.net -foorumissa osoitteessa http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=18452 ?
        Siinä puhutaan juuri samoista aiheista mistä kyselit.

        Lopputulema lopulta on se, että nuorilta eläimiltä, tai eläimiltä jotka eivät ole valmiita lisääntymään sukupuolen määrittäminen voi olla mahdotonta.
        Kutukyhmyt ilmaantuvat koiraallekin vasta lisääntymisaikaan, joten nekään eivät näy jatkuvasti. Kurnutus ja muut suoraan lisääntymiseen liittyvät toimet ovat hyviä tuntomerkkejä (kuten olet itsekin havainnoinut), mutta niitäkään ei aina näe, eikä niitä aina ole helppo tulkita.

        Kiinankellosammakot ovat sukukypsiä 2-3 vuoden iässä ja lisääntyvät suht' helposti kunhan niillä on tarpeeksi vetinen akvaterraario ja oikea hoito (ks. yllä oleva linkki).


      • Sapriina
        Joonas@Sammakkolampi kirjoitti:

        Miltä matelijalta tai sammakkoeläimeltä vastausta tiukkasit? (Sana herppihän tarkoittaa nimenomaan sammakkoeläintä tai matelijaa). Ja toisaalta ei ihme ettet saanut vastausta, eiväthän eläimet osaa puhua! ;)

        Oletko nähnyt keskustelun Herppi.net -foorumissa osoitteessa http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=18452 ?
        Siinä puhutaan juuri samoista aiheista mistä kyselit.

        Lopputulema lopulta on se, että nuorilta eläimiltä, tai eläimiltä jotka eivät ole valmiita lisääntymään sukupuolen määrittäminen voi olla mahdotonta.
        Kutukyhmyt ilmaantuvat koiraallekin vasta lisääntymisaikaan, joten nekään eivät näy jatkuvasti. Kurnutus ja muut suoraan lisääntymiseen liittyvät toimet ovat hyviä tuntomerkkejä (kuten olet itsekin havainnoinut), mutta niitäkään ei aina näe, eikä niitä aina ole helppo tulkita.

        Kiinankellosammakot ovat sukukypsiä 2-3 vuoden iässä ja lisääntyvät suht' helposti kunhan niillä on tarpeeksi vetinen akvaterraario ja oikea hoito (ks. yllä oleva linkki).

        Tarkoitan "herpillä" juurikin Herpetoligista yhdistystä, jossa olen jäsenenä. HEH! ja välillä tuntuu kuin ne osaisivatkin puhua...! =)

        Kävin katsomassa suosittelemaasi foorumia..apua oli, ja tulin siihen lopputulokseen, että sammakoitteni olosuhteet ovat juuri sellaiset kuin pitääkin! *helpotus* Eipä tuo minua haittaa vaikkeivät lisääntyisikään, pääasia että voivat hyvin.

        Olen vahvastikin sitä mieltä että Piina ja Paniikki (sammakkoni) ovat naaras ja koiras, mutta tarkkailempa vielä.

        Kiitos avustasi!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe