Hämmästyttää, kummastuttaa

Sapriina

Mulla on noin yli vuoden ikäinen kiinankellosammakkopariskunta! Mietin vaan, että koska kyseinen laji on sukukypsä? Miten erotan koiraan ja naaraan toisistaan varmasti? Millaisissa olosuhteissa ne lisääntyvät?

Jos joku osaisi vastata näihin kysymyksiin, olisin erittäin kiitollinen! Olen herpiltä tiukannut nämä kysymykset moneen otteeseen...ei vastausta! Eläinkaupoista en saa vastausta.. enkä oikein tahdo niihin edes luottaa (kokemusten pohjalta).

Myös kaikki informaatio olisi tervetullutta! Tahdon oikesti tietää näistä kiehtovista otuksista edes jotain olennaista!

KIITOS etukäteen!

3

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sapriina

      Siis kummallakaan ei ole kutukyhmyjä...vielä...en tiedä koska sellaisten pitäisi näkyä? Toinen kuitenkin käyttäytyy naarasmaisesti ja toinen koirasmaisesti. Toinen on innokas parittelija ja haukkuu. Toinen on suostuvainen ja purisee, haukkuu myös välillä.

      • Joonas@Sammakkolampi

        Miltä matelijalta tai sammakkoeläimeltä vastausta tiukkasit? (Sana herppihän tarkoittaa nimenomaan sammakkoeläintä tai matelijaa). Ja toisaalta ei ihme ettet saanut vastausta, eiväthän eläimet osaa puhua! ;)

        Oletko nähnyt keskustelun Herppi.net -foorumissa osoitteessa http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=18452 ?
        Siinä puhutaan juuri samoista aiheista mistä kyselit.

        Lopputulema lopulta on se, että nuorilta eläimiltä, tai eläimiltä jotka eivät ole valmiita lisääntymään sukupuolen määrittäminen voi olla mahdotonta.
        Kutukyhmyt ilmaantuvat koiraallekin vasta lisääntymisaikaan, joten nekään eivät näy jatkuvasti. Kurnutus ja muut suoraan lisääntymiseen liittyvät toimet ovat hyviä tuntomerkkejä (kuten olet itsekin havainnoinut), mutta niitäkään ei aina näe, eikä niitä aina ole helppo tulkita.

        Kiinankellosammakot ovat sukukypsiä 2-3 vuoden iässä ja lisääntyvät suht' helposti kunhan niillä on tarpeeksi vetinen akvaterraario ja oikea hoito (ks. yllä oleva linkki).


      • Sapriina
        Joonas@Sammakkolampi kirjoitti:

        Miltä matelijalta tai sammakkoeläimeltä vastausta tiukkasit? (Sana herppihän tarkoittaa nimenomaan sammakkoeläintä tai matelijaa). Ja toisaalta ei ihme ettet saanut vastausta, eiväthän eläimet osaa puhua! ;)

        Oletko nähnyt keskustelun Herppi.net -foorumissa osoitteessa http://www.herppi.net/html/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=18452 ?
        Siinä puhutaan juuri samoista aiheista mistä kyselit.

        Lopputulema lopulta on se, että nuorilta eläimiltä, tai eläimiltä jotka eivät ole valmiita lisääntymään sukupuolen määrittäminen voi olla mahdotonta.
        Kutukyhmyt ilmaantuvat koiraallekin vasta lisääntymisaikaan, joten nekään eivät näy jatkuvasti. Kurnutus ja muut suoraan lisääntymiseen liittyvät toimet ovat hyviä tuntomerkkejä (kuten olet itsekin havainnoinut), mutta niitäkään ei aina näe, eikä niitä aina ole helppo tulkita.

        Kiinankellosammakot ovat sukukypsiä 2-3 vuoden iässä ja lisääntyvät suht' helposti kunhan niillä on tarpeeksi vetinen akvaterraario ja oikea hoito (ks. yllä oleva linkki).

        Tarkoitan "herpillä" juurikin Herpetoligista yhdistystä, jossa olen jäsenenä. HEH! ja välillä tuntuu kuin ne osaisivatkin puhua...! =)

        Kävin katsomassa suosittelemaasi foorumia..apua oli, ja tulin siihen lopputulokseen, että sammakoitteni olosuhteet ovat juuri sellaiset kuin pitääkin! *helpotus* Eipä tuo minua haittaa vaikkeivät lisääntyisikään, pääasia että voivat hyvin.

        Olen vahvastikin sitä mieltä että Piina ja Paniikki (sammakkoni) ovat naaras ja koiras, mutta tarkkailempa vielä.

        Kiitos avustasi!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe