Mansikoiden poiminta

Anonyymi

Oliko se suonenjokelainen vai muu pohjoissavolainen tila, mistä HS 27.6. kirjoitti? Siitä, miten huonoissa olosissa, huonoilla ehdoilla ja palkalla yrittävät teetättää ulkomaalaisilla töitä. Hyvä, että tuli esille!

9

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei varmaan Suonenjoelta. Pohjois-Savo on ylempänä.
      Kuvottavaa!
      Tuommoinen tila joutais mennä konkurssiin.

    • Anonyymi

      Minulla on tuntuma siitä kenestä on '(jälleen kerran) kyse.

      • Anonyymi

        Mistä tilasta on kysymys?


    • Anonyymi

      Milloin Savon Sanomat ja Iisalmen Sanomat kirjoittavat tästä aiheesta?

    • Anonyymi

      noh , noh , kyllähän alkuperäisessä artikkelissa kerrottiin että Suonenjokelainen mansikkatila . . . Hesarin juttu , sittemmin muutettu muotoon pohjois - savolainen ?

    • Anonyymi

      kuvat ovat joskus vuodelta 1963 tai aikaisemmalta ajalta. Oliskohan toimittaja itse joskus ollut poimimassa. Alkeellisempiakin oloja on kuvattu musta-valko filmien aikaan

    • Anonyymi

      Varmaan eroja on, jossa kaikki kunnossa ja hyvä palkka niin ovat tyytyväisiä.

      Ajatellaan että asun samassa usein henkilön kanssa jopa yli 10 vierekkäin, peseytyminen ja wc ei ole helppoa. Asumisesta en itse ilkeäsi pyytää euroakaan jos tulot on nykyistä tasoa.

      Lähtisikö 20-35V suomalaiset naiset myös perheenäidit ( lapset jää kotiin ) keräämään tiloille asumaan ja keräämään 6-7 päivänä viikossa ?

      • Anonyymi

        Sekalainen joukko jättänyt jälkensä. Siivoamatta. Vuodevaatteet pöllitty palkanlisäksi. Voisi muuten tehdä sellaisen diilin että tässä tällainen majoitus ilman vuokraa, ja kustannustasoisen vuokran kanssa vähintään kahden tähden arvoinen majoitus. Arvaan että se ilmainen kelpaisi mukinoitta sitten, eikä mitään vikaa missään. Ja ainahan voi sen viljelijäyrittäjän kortistoon laittaa.


    • Anonyymi

      Mistä tilasta on kysymys?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe